Robert B. Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 CZE Chciałem otwożyć temacik o tworzeniu silnika sam mam zamiar zacząć więc :P przydało by sie troszkę o tym wiedzieć. Co powinien posiadać taki silnik do gier cRPG, co zrobić by był wytrzymalszy na obciążenia obiektami 3d czy jakoś tak, czym sie różni dire. od opengl, na jakim kompilatoże wygodnie pracować i czy dev c++ sie do tego nadaje (chyba nie ale pytam) za odpowiedzi szczere dzięki. :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 Co powinien posiadać taki silnik do gier cRPGna poczatek polecam przeczytanie tych artykulow http://www.gamedev.net/reference/list.asp?...p?categoryid=45 to powinno Ci dac pewne podstawy.... zym sie różni dire. od openglco do wyboru directx/opengl to proponuje zaczac od tego http://www.gamedev.net/reference/articles/...article1775.asp co zrobić by był wytrzymalszy na obciążenia obiektami 3dpytanie jest zbyt ogolne ... aczkolwiek masz do dyspozycji wiele metod ... brute-force / geomipmaping / clod / roam / cull / oraz rozne hybrydy tychze ... na jakim kompilatoże wygodnie pracować i czy dev c++ sie do tego nadaje (chyba nie ale pytam)kazdy jezyk i kompilator sie nadaje do zrobienia engine'u 3d, zalezy jak dobrze potrafisz sie w nim poruszac/pisac jak to przeczytasz, i ew. zdecydujesz sie na opengl'a , to mozesz liczyc na pomoc z mojej strony :) (chyba za dobry jestem dzis taknei ? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukiqq Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 W sumie ja na Twoim miejscu zaczal bym od slownika jezyka polskiego :) A pozniej to juz z gorki :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 W sumie ja na Twoim miejscu zaczal bym od slownika jezyka polskiego :) A pozniej to juz z gorki :Djak moglem o tym zapomniec :) aczkolwiek lektura tej pozycji jest niezbedna dla ~90% userow ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 No no to sie napewno do czegoś przyda dzięki tylko niestety nierozumiem zabardzo tego bo jest po angielsku(co 3 słowo) czy może jest coś po polsku :cry: :oops: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 7 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2004 w takim razie powinienes zaczac od nauki jezyka angielskiego, bo bez tego nie napiszesz zbyt duzo ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 8 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2004 Hej mam jeszcze 2 część pytania co składa sie na silnik do gry proszę o szczegółowy opis pez oszczędzania na funkcjach:-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megabyte Opublikowano 8 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2004 http://warsztat.mmogspot.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sid Opublikowano 8 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2004 @pit: A może pokazałbyś nam jakiś mały twór w OpenGL'u?? Tak z ciekawości chciałbym popatrzeć na coś made-by-tweak-user[mod] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 9 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2004 jak skoncze demko nadajace_sie_do_ogladania (i nie wywalajace sie :>) to wrzuce , jak chcesz wersje alfa to na priv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ayem Opublikowano 9 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2004 ja sie bawilem tymi tutorialami ogl ;) bardzo fajne na poczartek - tylko kiedy ja do tego wroce :| http://nehe.gamedev.net/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 16 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2004 napisanie silnika do gry to nie taka prosta sprawa... no chyba ze sie pisze silnik pod jedną konkretną gre.. ja juz kilkamiseisecuy pisze engine... ale 2D... bo mysle ze nei ma co sie porywac na Q5 :D a lepsza miodna gra 2D nisz kiszka 3D... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2004 z drugiej strony lepsza dobra gra 3d niz kiszka 2d ;] nie ma reguly, zalezy kto sie na co zdecyduje .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 18 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2004 Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików. EDIT Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę czy w Javie można napisać grę 3D taką jak np. QAKE III. Pytanie "czy można" jest tu lekko względne, bo jeżeli jest to technicznie możliwe ale w porównaniu z innym językiem wymagało by to DUŻO więcej roboty/byłoby ZNACZNIE tródniejsze, to można uznać że się nie można... Ja chciałbym trochę rozjaśnić wam moja sytację - potrzebuję nauczyć się języka który pomoże mi pisać aplikacje pomagające w administrowaniu siecią, ale w przyszłosci powinien oferować także możliwość budowania rozległych aplikacji sieciowych współpracujących z bazami danych oraz jednocześnie oferować możliwość pisania kodu do gry, i to w pełni wartościowej gry (żeby możliwe było na tym zrobienie QAKE'a V ). Ja rozumiem że wymagania są duże, tymbardziej że chciałbym aby język był w miarę łatwy (to jak wiadomo też pojęcie wzgledne bo jednemu pasuje to, drugiemu tamto i w sumie nie ma czegoś takiego jak "łatwy język"), ale nie mam czasu uczyć się kilku języków, a muszę się choć jednego nauczyć, a skoro mam już zainwestować w niego mój czas to chciłbym aby był jak najbardziej wszechstronny i przyszłościowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2004 EDIT Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę czy w Javie można napisać grę 3D taką jak np. QAKE III. Pytanie "czy można" jest tu lekko względne, bo jeżeli jest to technicznie możliwe ale w porównaniu z innym językiem wymagało by to DUŻO więcej roboty/byłoby ZNACZNIE tródniejsze, to można uznać że się nie można... Jasne, ze mozna.. ale nie radze.. spojrz na gierke Chrome i inne na jej silniku.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Października 2004 Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików.absolutnie sie nie zgadzam apropo wyboru jezyka to mysle ze c++/c# bedzie nienajgorszym wyjsciem , chociaz osobiscie polecam delphi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików.absolutnie sie nie zgadzam apropo wyboru jezyka to mysle ze c++/c# bedzie nienajgorszym wyjsciem , chociaz osobiscie polecam delphi Wierz mi na słowo - właśnie jestem "w temacie" :wink: :) Do stworzenia 3D potrzeba duuuużo mniej grafiki, w 2D trzeba wszystko renderować w dużej jakości i zapisawać całe szeregi animacji........ a w 3D tworzy się obiekty 3D, przypisuje animacje i tyle... O delphi słyszałem, że w pewnym momencie część programistów przerzuca się np. na C++ bo w Delphi nie da się (czyt. nieopłacalne pod względem nakładu pracy) są niektóre rzeczy. Ale dzięki za radę, już mam kompilator Dev C++ i kilkanaście mega toutoriali 8) "Hello world" też mam już za sobą :lol: Pit, znasz może C++ na tyle aby wspomóc w razie czego kolegę z tweaka w tródnym procesie nauki programowania :wink: ? ..chodzi mi o to czy jak będę miał jakiś duży problem to moge uderzyć do ciebie po poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasin Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików.absolutnie sie nie zgadzam apropo wyboru jezyka to mysle ze c++/c# bedzie nienajgorszym wyjsciem , chociaz osobiscie polecam delphi jak myslisz o 3D to tylko c++ -> directX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 razor: tak sie sklada ze tez aktualnie 'jestem w temacie' ;] i zrobienie obiektow / animacji 3d to nie jest takie hop-siup ;] .... jest co prawda szereg programow ktore to ulatwiaja, ale do 2d tez sa takie [...]Pit, znasz może C++ na tyle aby wspomóc w razie czego kolegę z tweaka w tródnym procesie nauki programowania ? ..chodzi mi o to czy jak będę miał jakiś duży problem to moge uderzyć do ciebie po poradę.Jesli bede potrafil pomoc to tak. yasin : delphi -> opengl ;] (bynajmniej nie z przekory, tylko uwazam ze pisanie w opengl'u jest duzo latwiejsze i przyjemniejsze niz w dx, a i wydajnosc ogl jest momentami wieksza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasin Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 yasin : delphi -> opengl ;] (bynajmniej nie z przekory, tylko uwazam ze pisanie w opengl'u jest duzo latwiejsze i przyjemniejsze niz w dx, a i wydajnosc ogl jest momentami wieksza) mozna i tak :) ja pisalem w OpenGlu pod win api, teraz przesiadam sie na DirectX'a, nie wiem jakie mozliwosci daje combo delphi + opengl, ale w c++ i directx + HLSL mozna zrobic wszystko co mozemy zobaczy w najnowszych produkcjach, lacznie z powstajacym dopiero unreal 3, nie wiem jak jest z shaderami w openglu bo sie ostatnio nie interesowalem, a co do sieciowych apliakcji, to wybor jest duzo wiekszy, mozna sobie nawet pozwolic na jezyk wyzszego poziomu (C#, java) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Dzięki Pit. :) Ustaliłem że najlepszym wyjsciem będzie dla mnie:0 Dev C++ / VC++ 6.0 , pisanie pod open GL , plus FMOD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viru Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Robert: bez znajomości angielskiego, bez znajomości na jakimś poziomie jakiegoś języka programowania, nie masz co się zabierać za robienie enginu. Np. jedyny sensowny tutorial w sieci o implementacji normal map w opengl'u jest po angielsku. Tak samo bez podstaw algebry, głownie rachunku wektorowego i macierzowego też sobie odpuść. Jeżeli chodzi o języki wyższego poziomu, to właśnie zaczęliśmy robić silnik w Pythonie + OpenGL. Założenia są takie, że silnik doom'a 3 obsysa :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 to sie nazywa wysoka poprzeczka ;] ktory to juz twoj(wasz) engine ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 8O wow.... stara gwardia programistów :) co ja tu robię :wink: ale przynajmniej wiem do kogo uderzać po porady Pit i viru - strzeżcie się :wink: Niestety programista z mojej ekipy nie ma czasu mnie uczyć.......... :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viru Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Jak się przyjrzeć doomowi to nie taka wysoka :) W sumie standard na obecne czasy. Jeżeli chodzi o grafikę 3d, to nasze pierwsze podejście. Ale wiedzy z zakresu programowania i samej grafiki 3d nam nie brakuje, a gamedev.net i kilka innych źródeł jest cały czas pod ręką ;) Do końca roku mamy rozpisany plan i coś pokażemy jak go zrealizujemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 A.... jeśli moge spytać ciebie viru, kim jesteście "wy" i nad czym pracujecie??? BTW. Żeby nie było że ja ze swoim programowaniem porywam się z motyka na słońce - jestem grafikiem 3D ( 3DsMAX RULZZZZ ) więc jakieś pojęcie o temacie mam ;) . Programowanie jest mi potrzebne w pracy, ale przy okazji także, skoro i tak juz muszę się nauczyć programować to chciałbym to wykorzystać do bardziej przyjemnych rzeczy. Mam zamiar wspomóc swoja ekipę nie tylko gotową grafiką, ale także pomóc przy pisaniu kodu ją obsugujacego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viru Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Pracujemy nad grą mmorpg, coś w stylu Eternal Lands (eternal-lands.com) tylko żeby nie szczypało w oczy :) Na razie zrobiliśmy tą część enginu która nie dotyczy grafiki (protokół sieciowy, obsługa wielu graczy, wielu map itp itd.). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAZOR Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Pracujemy nad grą mmorpg, coś w stylu Eternal Lands (eternal-lands.com) tylko żeby nie szczypało w oczy :) Na razie zrobiliśmy tą część enginu która nie dotyczy grafiki (protokół sieciowy, obsługa wielu graczy, wielu map itp itd.). No to jesteście konkurencją na całej lini :twisted: :twisted: :twisted: zapraszam na www.sigonyth.com 8) POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 gamedev.net syci ;] [...] Do końca roku mamy rozpisany plan i coś pokażemy jak go zrealizujemy. to samo u mnie(nas) ponoc konkurencja zwieksza poziom ... :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viru Opublikowano 19 Października 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2004 Hehe, w sektorze gier mmorpg konkurencji chyba nigdy nie zabraknie :) Ale my to robimy głównie żeby się czegoś nauczyć i wydajemy to na GPL, także każdy będzie mógł z tego korzystać do woli. Ale nie zamierzamy odwalać fuszerki z tego powodu :) Chcemy zmieść konkurencję z powierzchni Ziemi ;D (no dobra, poniosło mnie :>) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...