Skocz do zawartości
Robert B.

SILNIK DO GRY

Rekomendowane odpowiedzi

CZE Chciałem otwożyć temacik o tworzeniu silnika sam mam zamiar zacząć więc :P przydało by sie troszkę o tym wiedzieć. Co powinien posiadać taki silnik do gier cRPG, co zrobić by był wytrzymalszy na obciążenia obiektami 3d czy jakoś tak, czym sie różni dire. od opengl, na jakim kompilatoże wygodnie pracować i czy dev c++ sie do tego nadaje (chyba nie ale pytam) za odpowiedzi szczere dzięki. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co powinien posiadać taki silnik do gier cRPG

na poczatek polecam przeczytanie tych artykulow

http://www.gamedev.net/reference/list.asp?...p?categoryid=45

 

to powinno Ci dac pewne podstawy....

 

zym sie różni dire. od opengl

co do wyboru directx/opengl to proponuje zaczac od tego

http://www.gamedev.net/reference/articles/...article1775.asp

 

co zrobić by był wytrzymalszy na obciążenia obiektami 3d

pytanie jest zbyt ogolne ... aczkolwiek masz do dyspozycji wiele metod ... brute-force / geomipmaping / clod / roam / cull / oraz rozne hybrydy tychze ...

 

na jakim kompilatoże wygodnie pracować i czy dev c++ sie do tego nadaje (chyba nie ale pytam)

kazdy jezyk i kompilator sie nadaje do zrobienia engine'u 3d, zalezy jak dobrze potrafisz sie w nim poruszac/pisac

 

 

jak to przeczytasz, i ew. zdecydujesz sie na opengl'a , to mozesz liczyc na pomoc z mojej strony :)

(chyba za dobry jestem dzis taknei ? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisanie silnika do gry to nie taka prosta sprawa... no chyba ze sie pisze silnik pod jedną konkretną gre.. ja juz kilkamiseisecuy pisze engine... ale 2D... bo mysle ze nei ma co sie porywac na Q5 :D a lepsza miodna gra 2D nisz kiszka 3D...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików.

 

 

 

 

EDIT

Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę czy w Javie można napisać grę 3D taką jak np. QAKE III.

Pytanie "czy można" jest tu lekko względne, bo jeżeli jest to technicznie możliwe ale w porównaniu z innym językiem wymagało by to DUŻO więcej roboty/byłoby ZNACZNIE tródniejsze, to można uznać że się nie można...

 

Ja chciałbym trochę rozjaśnić wam moja sytację - potrzebuję nauczyć się języka który pomoże mi pisać aplikacje pomagające w administrowaniu siecią, ale w przyszłosci powinien oferować także możliwość budowania rozległych aplikacji sieciowych współpracujących z bazami danych oraz jednocześnie oferować możliwość pisania kodu do gry, i to w pełni wartościowej gry (żeby możliwe było na tym zrobienie QAKE'a V ). Ja rozumiem że wymagania są duże, tymbardziej że chciałbym aby język był w miarę łatwy (to jak wiadomo też pojęcie wzgledne bo jednemu pasuje to, drugiemu tamto i w sumie nie ma czegoś takiego jak "łatwy język"), ale nie mam czasu uczyć się kilku języków, a muszę się choć jednego nauczyć, a skoro mam już zainwestować w niego mój czas to chciłbym aby był jak najbardziej wszechstronny i przyszłościowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EDIT

Drodzy koledzy, powiedzcie mi proszę czy w Javie można napisać grę 3D taką jak np. QAKE III.

Pytanie "czy można" jest tu lekko względne, bo jeżeli jest to technicznie możliwe ale w porównaniu z innym językiem wymagało by to DUŻO więcej roboty/byłoby ZNACZNIE tródniejsze, to można uznać że się nie można...

Jasne, ze mozna.. ale nie radze.. spojrz na gierke Chrome i inne na jej silniku..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z giercą 3D mniej roboty niż 2D ...przynajmniej dla grafików.

absolutnie sie nie zgadzam

 

apropo wyboru jezyka to mysle ze c++/c# bedzie nienajgorszym wyjsciem , chociaz osobiscie polecam delphi

 

Wierz mi na słowo - właśnie jestem "w temacie" :wink: :)

Do stworzenia 3D potrzeba duuuużo mniej grafiki, w 2D trzeba wszystko renderować w dużej jakości i zapisawać całe szeregi animacji........ a w 3D tworzy się obiekty 3D, przypisuje animacje i tyle...

 

O delphi słyszałem, że w pewnym momencie część programistów przerzuca się np. na C++ bo w Delphi nie da się (czyt. nieopłacalne pod względem nakładu pracy) są niektóre rzeczy.

 

Ale dzięki za radę, już mam kompilator Dev C++ i kilkanaście mega toutoriali 8)

"Hello world" też mam już za sobą :lol:

Pit, znasz może C++ na tyle aby wspomóc w razie czego kolegę z tweaka w tródnym procesie nauki programowania :wink: ? ..chodzi mi o to czy jak będę miał jakiś duży problem to moge uderzyć do ciebie po poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

razor:

tak sie sklada ze tez aktualnie 'jestem w temacie' ;] i zrobienie obiektow / animacji 3d to nie jest takie hop-siup ;] .... jest co prawda szereg programow ktore to ulatwiaja, ale do 2d tez sa takie

[...]Pit, znasz może C++ na tyle aby wspomóc w razie czego kolegę z tweaka w tródnym procesie nauki programowania ? ..chodzi mi o to czy jak będę miał jakiś duży problem to moge uderzyć do ciebie po poradę.

Jesli bede potrafil pomoc to tak.

 

yasin :

delphi -> opengl

;]

(bynajmniej nie z przekory, tylko uwazam ze pisanie w opengl'u jest duzo latwiejsze i przyjemniejsze niz w dx, a i wydajnosc ogl jest momentami wieksza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yasin :

delphi -> opengl

;]

(bynajmniej nie z przekory, tylko uwazam ze pisanie w opengl'u jest duzo latwiejsze i przyjemniejsze niz w dx, a i wydajnosc ogl jest momentami wieksza)

mozna i tak :) ja pisalem w OpenGlu pod win api, teraz przesiadam sie na DirectX'a, nie wiem jakie mozliwosci daje combo delphi + opengl, ale w c++ i directx + HLSL mozna zrobic wszystko co mozemy zobaczy w najnowszych produkcjach, lacznie z powstajacym dopiero unreal 3, nie wiem jak jest z shaderami w openglu bo sie ostatnio nie interesowalem, a co do sieciowych apliakcji, to wybor jest duzo wiekszy, mozna sobie nawet pozwolic na jezyk wyzszego poziomu (C#, java)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert: bez znajomości angielskiego, bez znajomości na jakimś poziomie jakiegoś języka programowania, nie masz co się zabierać za robienie enginu. Np. jedyny sensowny tutorial w sieci o implementacji normal map w opengl'u jest po angielsku. Tak samo bez podstaw algebry, głownie rachunku wektorowego i macierzowego też sobie odpuść.

 

Jeżeli chodzi o języki wyższego poziomu, to właśnie zaczęliśmy robić silnik w Pythonie + OpenGL. Założenia są takie, że silnik doom'a 3 obsysa :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyjrzeć doomowi to nie taka wysoka :) W sumie standard na obecne czasy.

 

Jeżeli chodzi o grafikę 3d, to nasze pierwsze podejście. Ale wiedzy z zakresu programowania i samej grafiki 3d nam nie brakuje, a gamedev.net i kilka innych źródeł jest cały czas pod ręką ;) Do końca roku mamy rozpisany plan i coś pokażemy jak go zrealizujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A.... jeśli moge spytać ciebie viru, kim jesteście "wy" i nad czym pracujecie???

 

 

 

 

BTW. Żeby nie było że ja ze swoim programowaniem porywam się z motyka na słońce - jestem grafikiem 3D ( 3DsMAX RULZZZZ ) więc jakieś pojęcie o temacie mam ;) . Programowanie jest mi potrzebne w pracy, ale przy okazji także, skoro i tak juz muszę się nauczyć programować to chciałbym to wykorzystać do bardziej przyjemnych rzeczy. Mam zamiar wspomóc swoja ekipę nie tylko gotową grafiką, ale także pomóc przy pisaniu kodu ją obsugujacego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracujemy nad grą mmorpg, coś w stylu Eternal Lands (eternal-lands.com) tylko żeby nie szczypało w oczy :) Na razie zrobiliśmy tą część enginu która nie dotyczy grafiki (protokół sieciowy, obsługa wielu graczy, wielu map itp itd.).

No to jesteście konkurencją na całej lini :twisted: :twisted: :twisted:

 

zapraszam na www.sigonyth.com 8)

 

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, w sektorze gier mmorpg konkurencji chyba nigdy nie zabraknie :) Ale my to robimy głównie żeby się czegoś nauczyć i wydajemy to na GPL, także każdy będzie mógł z tego korzystać do woli. Ale nie zamierzamy odwalać fuszerki z tego powodu :) Chcemy zmieść konkurencję z powierzchni Ziemi ;D (no dobra, poniosło mnie :>)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...