Jump to content
Sign in to follow this  
Dhavos

fsb>240

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam pytanko nastepujacej tresci. Mam abita nf7-s. Osiagam na nim obecnie fsb 240 8O . Jednak nie jest to granica mozliwosci. Jednak boje sie leciec dalej. O czym powinienem wiedziec kiedy bym chcial pojecac np do 260?? Najbardziej sie boje o mesfety ale po kolei

 

Na procu mam 2v ale mam chlodzenie wodne typu weze ogrodowe. Tutaj jest spoko. Na polnocny mam radiator zalmana + nawiew na niego. Tutaj temperatury sa niezle. Na poludniowym mam radiator z (polnocnego z epoxa) Byl tylko cieply przy 240. Na mosfetach mam tak: Myslalem ze mam tylko 6 mofetow (te kolo procesora) Kupilem taki dlugi radiatorek aluminiowy za 8 zl i poprzecinalem to i jakos mniej wiecej ponaklejalem(tasma) na te 6 mosfetow. Radiator sa niezle gorace prz tym 240. Radiatorki na mosfety sa dosc drogie stad na razie ich nie zakupilem. Na pozostalych (jak mniemam 2) nie mam nic tj na tym od pamieci i ostatniego nawet nie zlokalizowalem.

 

Nie chce spalic plyty a jednoczesnie ciekawia mnie max osiagniecia jakie moge wyciagnac z kompa. Poprosze o fachowa rade.

 

Dhavos

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam zejebiaszcza rade....uzyj szukajki bo bylo juz multum o katowaniu NF7/-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty dajesz same takie rady. A zastanowiles sie zanim cos napiszalesz? Sam sobie wpisz nf7. By przeczytac dokladnie o chlodzeniu mosfetow na tej plycie chyba ze 300 stron musialbym przejrzec by miec chocby wzmianke. Zanim dasz rady naucz sie pisac.

 

Moje pytanie jest bardzo konkretne. Czy wraz z wzrostem fsb rosnie temp na mosfetach. Skoro nie daje wysokiego napiecia na pamieci i mostki czy jest sens zakladanie radiatorow na mosfety odpowiedzialne za te elementy jesliby nie zalezalo od fsb?

 

Z 2 strony ktos raz powiedzial na tym forum, ze przy fsb 250 mosfety splywaja.. Nie chcialbym tego doswiadczyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z 2 strony ktos raz powiedzial na tym forum, ze przy fsb 250 mosfety splywaja.. Nie chcialbym tego doswiadczyc.

To nie podkręcaj to napewno nie spłynął :?

Kolejny smierdzący leń co nie potrafi nawet wpisac odpowiedniej frazy do szukajki :evil:

 

Jakbyś czytał forum uważnie to w dziale Platforma AMD masz jak byk przyklejony temat o maksymalnym FSB na Athlonie XP i tam mniędzyinnymi mozesz zobaczyc ile sie wyciska z Abita, mało tego jest w FAQ napisane kompendium o Abicie NF7 :evil:

 

Ale Ty jesteś tak wygodny ze nawet nie łaska włożyć troche wysiłku i poszukać tylko odrazu pyskujesz jak ktoś zwróci Ci uwage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty dajesz same takie rady. A zastanowiles sie zanim cos napiszalesz? Sam sobie wpisz nf7. By przeczytac dokladnie o chlodzeniu mosfetow na tej plycie chyba ze 300 stron musialbym przejrzec by miec chocby wzmianke. Zanim dasz rady naucz sie pisac.

 

Moje pytanie jest bardzo konkretne. Czy wraz z wzrostem fsb rosnie temp na mosfetach. Skoro nie daje wysokiego napiecia na pamieci i mostki czy jest sens zakladanie radiatorow na mosfety odpowiedzialne za te elementy jesliby nie zalezalo od fsb?

 

Z 2 strony ktos raz powiedzial na tym forum, ze przy fsb 250 mosfety splywaja.. Nie chcialbym tego doswiadczyc.

wyjdz...tyle mam do powiedzenia w tym temacie

 

kilka postow nizej masz wielgasny watek na temat fsb250,niemowiac juz o kompendium NF7 o ktorym mowil HIPO,ale przeciez tobie niechce sie chwilke poczytac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh Nie jestem leniem. Caly ten czas wlasnie sobie wertuje stronki i nie ma odpowiedzi. W temacie o ktorym mowisz _Vip_ byłem zanim mnie ochrzaniles. Z tamtad to se najwyzej moge foczke sciagnac. Czytalem tez poczatki bazy o abicie nf7 tylko, ze tam sa informacje typu zawyza napiecia na pamieciach co mnie Hugo interesuje. Moje pytanie nie jest typu maksymalny debil typu "ustawiam mnoznik 10 a nadal mam 11 czemu?" Problem w tym, ze te forum jest strasznie zapchane a wyszukanie tej konkretnej informacji jest na prawde ciezkie.

 

Oczywiscie standardowo nie udzieliliscie odpowiedzi tylko mnie ochrzaniliscie.

Czytam i czytam i nic. Czytalem poradnik Chaosa gdzie niby pisze o plycie tyle ale o mosfetach jest "nalezy je obdarowac radiatorkami dla swietego spokoju" A mnie interesuje czy cieplo na nich rosnie wraz z fsb. Nie wzgardzilbym tez informacja o PLL

 

Ktokolwiek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosta fizyka a tyle problemow.

czestotliwosc FSB nie ma nic wspolnego z temperatura tranzystorow w zasilaczu.

temperatura MOSFETow jest zalezna od mocy w nich traconej - im wieksza tym temperatura jest wyzsza.

od czego ta moc moze byc wieksza? proste - od zwiekszania mocy wydzielanej w procku.

od czego moc wydzielana w procku jest wieksza? od zwiekszenia jego czestotliwosci - liniowo, od zwiekszenia na nim napiecia - w kwadracie.

 

kawalek prostej logiki a takie problemy.

 

jak sprawdzic temperature MOSFETow? reka - jesli parza - polepszyc chlodzenie. dla mnie rowniez proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogromne dzieki Rapra. Juz tez troche zebralem info na pcmaniaku. Momo ze na pamieciach nie zmieniam napiecia to chyba zaloze radiatory na wszystkie mosfety. Metoda na reke musi poczekac do jutra, bo mam burdel z dyskami i aerogate II i jest tyle kabli, ze nie mozna sie przebic. Sprawdze reka i najwyzej dokupie jakis aluminiowy badziew na pozostale. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie wiem jak ktos moze wpasc na to ze mosfety sa od fsb?

za fsb odpowiada NB

mosfy daja napiecie wiec sa od vcore.. tu nie ma co sie bulwersowac tylko uzyc logiki ..

nie trza znac nawet fizyki

 

wogole to nie rozumiem pojecia .. "dalej sie boje dawac"

a co cie utwierdza w przekonaiu ze 240 jest "bezpieczne" a wyzej nie ..

jak dla mnie lol

 

a ten opis "bartek 2500+@4300+" to rozbawil mnie do rozpuku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chaos dla mnei tez lol. Dopiero co Rapra napisał, ze zalezy liniowo od czestotliwosci i w kwadracie od napiecia. Nie czytamy? Poza tym nie napisalem ze mosfety sa od fsb. Napisalem ze fsb moze miec wplyw na prace mosfetow. Napisałem, ze sie boje, bo wyobraz sobie, ze fsb ma wplyw na warunki pracy bardzo wielu elementow. Mowia Ci cos slowa szyna, magistrala? Napisalem, ze sie boje bo, najpierw wole zasiegnac fachowej porady a nie pozniej plakac. Jeszcze raz dzieki Rapra.

 

Nie klucmy sie juz o to chlopaki. Sam prowadzilem forum i do szewskiej pasji mnie doprowadzali kolesie co zadawali po raz 1000 to samo pytanie a na 1 stronie pilsalo najpierw zobacz faq, ktory dwa dni robilem. Jednak moje pytanie chyba nie nalezalo do super prymitywnych skoro Chaos nie wie a poradnik do nf7 zrobil?

 

Aha 240 uznalem za bezpieczne, bo ktos z tego forum napisal, ze przy 250 mu mosfety splynely o czym juz napisalem w 1 poscie. Stad zanim cos wiecej zrobie wole sie spytac w czym rzecz.

 

No i moze sie z tego podpisu wytlumacze. No milo mi, ze Cie rozbawilem. Napisalem tak, bo moim zdaniem lepiej to wyglada niz 1800@2646 ale jesli to jest az tak mega nieprofesjonalne to zmienie. Swoja droga nie jestes pierwszy ktory mi to wytyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nie jednego granica bylo 230 wiec nie czegos takiego jak bezpieczne fsb >200 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.