Jump to content

addos

Stały użytkownik
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

addos's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Dzięki za link. Wygląda na to, że gdzieś ktoś podał nieprawdziwą informację odnośnie utraty BOX na rzecz OEM. W takim razie nie było tematu z mojej strony 🙂
  2. Nie umiem podpowiedzieć, bo nie mam dostępu do takiej wersji. Najlepiej zadzwonić na infolinię MS i się dopytać o to. Chyba, że wypowie się tutaj ktoś, kto ma ma wersję BOX i podbił już kiedyś wersję.
  3. Nie do końca jestem pewny czy dobrze teraz podpowiadam ale gdzieś mi kiedyś mignęła informacja, że jeżeli posiadacz Windowsa w wersji BOX wykona aktualizację na nr wyżej, np. z 10 na 11, to wersja BOX od tej pory będzie już tylko wersją OEM. Sprawdź to żebyś się potem nie zdziwił.
  4. Zastanawiam się czy mając klawiaturę z przełącznikami mechanicznymi typu "hot swap" da się zamienić przełączniki mechaniczne na optyczne? Czy to sam przełącznik determinuje rodzaj klawiatury: mechaniczna / optyczna, czy też reszta klawiatury też musi być z tej samej "rodziny"?
  5. Przyglądam się 2 poniższym kompletom (oba na kościach B-Die): 1. G.SKILL Trident Z RGB 32GB (2x 16GB) 3600 (CL16-16-16-36) 1.35v 2. G.SKILL Trident Z RGB 32GB (2x 16GB) 4000 (CL16-16-16-36) 1.40v Jak się skaluje obniżanie MHz żeby uzyskać niższe CL? Czy uda się zejść na 3600 ale poniżej CL14-14-14-34 czy raczej marne szanse? Czyli czy jest sens dopłacać do tych 4000 po to żeby zbić to w dół? Bo jeżeli jedyne co da się uzyskać to parametry identyczne jak przy tych 3600 to bez sensu to dopłacanie 🙂 Mam też dodatkowe pytanie odnośnie przetaktowywania w górę lub obniżania CL. Wszędzie są tylko testy odnośnie klatek w grach. A jak to się wszystko ma do zwykłej pracy (oczywiście coś poważniejszego, a nie przeglądanie www czy pisanie w edytorze tekstu)? Da się odczuć podkręcanie / obniżanie, czy to tylko domena gier?
  6. ASUS ROG STRIX Z590-E GAMING WIFI Intel i7-11700 (bez K)
  7. Jeszcze nie kupiłem ponieważ nie spieszy mi się, a z tematu sprzętu wypadłem dawno temu i muszę jakoś to wszystko nadgonić. Najpierw płyta, potem CPU, potem RAM, potem M2 NVME, potem zasilacz i obudowa, i na koniec klawiatura. Przez ok. 15 lat ożywam tego samego sprzętu (poza dokupieniem RAM DDR2 i SSD), więc całość do wymiany. Dokształcenie się po tak długim czasie w każdym w/w elemencie to jednak zabiera trochę czasu. RAM to ostatni element, przy którym nie jestem do końca zdecydowany. Tzn. jest jeszcze klawiatura ale to już w tym momencie najmniejszy problem 🙂 A wracając do RAM - interesuje mnie kwestia Dual Rank 2 vs 4 kości. Jak to jest, bo to, że sloty 2 i 4 są specjalnie traktowane to ja wiem. Pytanie tylko czy to specjalne traktowanie oznacza, że niezależnie od tego czy to będzie Dual Rank czy Single Rank, to wykorzystanie wszystkich 4 slotów będzie niekorzystne? Zaznaczam, że interesują mnie problem "2 vs 4 sloty" zarówno pod względem: a) Single/Dual Rank b) prędkości i stabilności c) podkręcania
  8. W jednym z filmów recenzujących DDR4 wspomniano, że jeśli jest to Dual Rank w 2 slotach jednocześnie to jest OK. Natomiast jeżeli Dual Rank wystąpi w 4 slotach jednocześnie to zacznie to sprawiać problemy z prędkościami albo ze stabilnością. Nie pamiętam tylko czy dodatkowo miało to też tragiczny wpływ na podkręcanie DDR4. Czy to wszystko jest prawda? Zastanawiam się nad wzięciem 4x G.Skill Trident RGB Neo (zamiast w 2 kościach) z uwagi na ew. uszkodzenie jednej z nich - wtedy można reklamować jedną parę, a na drugiej mieć działający PC.
  9. Dostaję już bólu głowy od wybierania tych pamięci 🙂 Co będzie lepsze przy tych samych MHz: 32GB CL14 (B-Die) czy 64GB CL18 (nie B-Die)? Biorę pod uwagę poniższe G.SKILL Trident (ew. Ripjaws V): 01. F4-3600C14D-32GTZN 14-15-15-35 1,45V 02. F4-4000C16D-32GTZNA 16-16-16-36 1,40V 03. F4-4000C16D-32GTZN 16-19-19-39 1,40V 04. F4-4000C16D-32GTZRA 16-16-16-36 1,40V 05. F4-4000C16D-32GTZR 16-19-19-39 1,40V 06. F4-3600C16D-32GTZNC 16-19-19-39 1,35V 07. F4-3600C18D-32GTZN 18-22-22-42 1,35V 08. F4-3600C16D-32GTZRC 16-19-19-39 1,35V 09. F4-3200C16D-32GTRS 16-18-18-38 1,35V 10. F4-3200C16D-32GTZR 16-18-18-38 1,35V 11. F4-3200C16D-32GTZRX 16-18-18-38 1,35V 12. F4-3200C16D-32GTZN 16-18-18-38 1,35V 13. F4-3200C16D-32GTZ 16-18-18-38 1,35V 14. F4-3200C16D-32GTZKW 16-18-18-38 1,35V 15. F4-3200C16D-32GVKA 16-16-16-36 1,35V 16. F4-3200C16D-32GVK 16-18-18-38 1,35V Pozycje 1-5 to B-Die, reszta to nie B-Die. Taka długa lista to może bardziej żeby zadać pytanie: po co ten producent tyle tego natrzaskał z takimi samymi opóźnieniami? 🙂 Żebym chyba miał taki ból głowy jaki właśnie mam 🙂 Ogólnie w skrócie: brać nr 1 (ale tylko 32GB) czy 2-5 (ale tylko 32GB) czy olać szybkość i wziąć coś tańszego 6-16 ale za to 2x więcej RAM (czyli 64GB)? Jak to tak naprawdę jest: odczuwa się (poza grami) takie krótkie czasy reakcji czy nie? Jakie macie doświadczenia w tym temacie? Nie chcę uprawiać sztuki dla sztuki ale jeżeli można to odczuć np. przy montażu filmów albo kompilowaniu programów, to dołożę do szybkości zamiast do pojemności. Wszelkie sugestie mile widziane.
  10. Dopytam jeszcze o 2 małe szczegóły: 1. Jeżeli przy opisie RAM jest informacja: 1.2V to czy to oznacza, że to jest max co na nich można ustawić? Jeżeli chciałbym podbić napięcie to czy wtedy trzeba kupić takie co mają 1.35V albo więcej? 2. Jeżeli w opisie płyty jest informacja żeby 2 kości RAM włożyć do slotów 2 i 4 (a nie 1 i 3), to rozumiem, że te 2 sloty (2 i 4) są w jakiś sposób specjalnie traktowane. Jeżeli więc zamiast 2 kości wstawię tam 4 sztuki i obsadzę w ten sposób wszystkie sloty RAM, to czy oznacza to, że będzie jakiś spadek wydajności? Czy na takich płytach lepiej od razu dać tam 2 większe kości zamiast 4? Czyli jeżeli teraz chcę kupić 64GB, to dla mojej płyty lepiej będzie 2x32 niż 4x16? Zastanawiam się czy nie będzie lepiej wziąć więcej kości, bo gdyby coś się stało z jedną z nich, to tracę od razu 50% RAM, a przy 4 kościach stracę tylko 25%. 3. Co oznacza dopisek "2N", np. 16-18-18-38-2N
  11. Potrzebuję 🙂 A jak się ma "Micron e-die" do "Samsung b-die"?
  12. A gdybym wziął 2x32 4000 cl18 i ustawił je na 3600 cl16, to czy to będą b-die i czy to będzie lepszy wybór niż te 3800? Przyszłościowo patrząc, to pewnie łatwiej kiedyś będzie ew. sprzedawać 4000 niż 3600/3800. Czy się mylę?
  13. Chyba jednak nie miałem racji z tym, że "Trident" to zawsze B-die. To pewnie zależy od wielu rzeczy. Zastanawia mnie tylko co oznacza opis, że "Trident Neo" jest specjalnie przygotowany dla procesorów AMD. Co to dokładnie oznacza? I czy ma to jakiś negatywny wpływ dla procesorów Intela?
  14. Nikt nic nie zasugeruje gdzie to jest dobrze wytłumaczone?
  15. Producenci to raczej chyba tym akurat się nie będą chwalić, że dane znikają po czasie 🙂 WD Passport - masz na myśli dysk tradycyjny mechaniczny? Pojemność to min. 64GB, a pewnie też i 128GB i 256GB. Używam w lustrzance kart Sandisk Extreme Pro 64GB i 32GB i coś podobnego chciałbym kupić. Są bardzo szybkie w odczycie i zapisie. Producent podaje, że są odporne na uszkodzenia, na niskie i wysokie temperatury, na UV i takie tam 🙂 Myślałem żeby rozwiązać to w ten sposób żeby nie kupować jednej karty bardzo pojemnej, bo w razie awarii tracę wszystko hurtem. Na zdjęcia osobna karta, na filmy osobna, na muzykę osobna, na dokumenty osobna. Bardziej chodzi mi o moje prywatne dane: aparat foto, kamera, muzyka, dokumenty. Nie muszę dbać aż tak bardzo o coś, co mogę ponownie ściągnąć z sieci. Mam też nagrywarkę Blu-Ray, więc część poleci również na płyty ale chciałbym też mieć to na czymś edytowalnym i nowocześniejszym. A nie zaszkodzi tego mieć w kilku miejscach i formatach 🙂 Poza tym karty są jednak wygodniejsze niż płyty.
×
×
  • Create New...