Kolego,
nie wiem czy pomoże, ale miałem podobny problem z drukarką (laserową HP 1020). Próbowałem ją podłączyć do sieci za pomocą urządzenia typu PrintServer, próbowałem udostępnić na komputerze w WinXP SP2 oraz Win2003 SP2 -- niestety bez rezultatu.
Drukarka znakomicie pracowała w srodowisku lokalnym, natomiast w sieci nie było jej widać (co więcej - w momenicie podłaczania jej do PrintServera Linksysa całkowicie wyłączała to urządzenie - sam PrintServer był na 100% sprawny). Skłoniło mnie to do napisania e-maila do supportu zarówno HP jak i Linksysa. Otrzymałem następujące odpowiedzi:
Od Linksysa:
E-mail
From (Marcin Ciosek) 09/27/2007 03:51 AM
Szanowny Panie,
Dziękuję za skorzystanie ze Wsparcia Technicznego firmy Linksys.
Urządzenie PSUS4-EU współpracuje z większością drukarki PCL, które nie są
urządzeniami wielofunkcyjnymi.
Natomiast Informacje o drukarce HP 1020 dlaczego nie chce współpracować,
są dla nas nie dostępne. Z informacji ogólnych jakie dostaliśmy na ten temat problem drukarki HP 1020
powtarza się w większości printserverów.
W przypadku dalszych pytań, proszę o ponowny kontakt.
Z poważaniem,
Wsparcie Techniczne Linksys
support.pl@linksys.com
Telefon: 00800 331 1345 w godz. 9:00 – 18:00 od poniedziałku do piątku.
natomiast e-mail od Supportu HP wyglądal następująco:
From: monolaserjet_support_pl@mail.support.hp.com
Szanowny Kliencie ,
Dziękujemy za skorzystanie z usług Serwisu HP
Z przykrością muszę Pana poniformować, iż specyfikacja urządzenia LJ 1020 nie przewiduje pracu w sieci, dlatego też nie ma możliwości wydruków za pomocą sieci. Drukarka ta jest przeznaczona tylko do wydruku z komputera do którego jest podłączona bezpośrednio (USB).
Z poważaniem
Łukasz Kluska
Pomoc Techniczna HP
Treść udzielonej porady oparta jest na informacjach przekazanych przez Klienta i ogranicza się do odpowiedzi na postawione pytania. Identyfikacja problemu oraz skuteczność przedstawionego rozwiązania może zależeć od systemu operacyjnego Klienta i innych parametrównieznanych HP. Z tego powodu HP nie ponosi odpowiedzialności za skuteczność tego rozwiązania. Ze względu na to, że dostępne informacje techniczne uzupełniane są wciąż nowymi danymi, HP zaleca systematyczne sprawdzanie zawartości witryny internetowej:
http://www.hp.com/country/pl/pl/support.html,
w celu dokonania koniecznych uaktualnień. W żadnym wypadku HP nie ponosi odpowiedzialności za szkody (bez ograniczeń, łącznie ze stratami wynikającymi z utraconych korzyści, danych lub przerw w prowadzeniu działalności) powstałe bezpośrednio lub pośrednio na skutek korzystania z udzielonej porady. Jeżeli w wyniku korzystania z podanych informacji konieczne będzie serwisowanie, naprawa lub dokonanie modyfikacji urządzenia lub danych, HP nie ponosi kosztów związanych z wykonaniem tych czynności.
Jak widac z powyższego HP po prosu blokuje w niektórych urządzeniach funkcje pracy w sieci