Do tej pory nie widać jakoś nic co wyprzedzało by CE2, więc jak mogli się spóźnić? Jeżeli innowacyjność CE3 względem CE2 polega głównie na lepszej skalowalności tego silnika, to jest to świetna informacja, gdyż możliwa jest produkcja gier nie tylko na te przyszłe konsole, ale także na obecne z wykorzystaniem jednego silnika.
Z czego wnioskujesz, że silnik ten nie jest dobrze zoptymalizowany? Wymień choć jeden inny silnik wykorzystywany w grach, który posiada SSAO lub tak złożone sceny jak były w Crysis? Nie widziałem żadnej gry na UE3, która posiadałaby tak złożoną geometrie lub tekstury w takiej rozdzielczości jak wymieniony wcześniej Crysis. Dodaj do tego ilość elementów, które są dynamiczne.
To nie jest standardowa specyfikacja UE3...Tak samo jak w zwykłym UE3 nie uświadczysz sunshaft'ów...W CE2 po raz pierwszy zastosowano realtim'owy ambient occlusion (SSAO), a chronologicznie to UE3 został zastosowany jako pierwszy i żadna oficjalna specyfikacja algorytmu tego nie posiadała.