Jump to content

Elisto

Użytkownik
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralna

About Elisto

  • Rank
    Newbie
  1. Mam odpowiedź! Buuachachaa! Przeprowadziłem drugi experyment: W paintcie stworzyłem obraz pojedynczej kropki, ale tak, by przy pełonekranowym wyświetlaniu pokrywał się dokładnie z moim niedoszłym martwym pikselem. Takich obrazów pojedynczej kropki zrobiłem parę o różnych kolorach (i na sąsiednich polach dla bezpieczeństwa). Przy każdym obrazie widać daną kropkę i zachowuje ona swój kolor (pomijając przyćmienie jej przez pyłek na matrycy! :angry: ). Gdyby to był subpiksel kolory w niektórych przypadkach nie byłyby zachowane, gdyby martwy - nic by nie wyświetlało (tak mi się przynajmniej zdaje). No i kiedy przesuwam głową w prawo i lewo to kolorowe punkty zmieniają minimalnie położenie względem tego niedoszłego piksela, czyli są na różnych płaszczyznach w monitorze, czyli 100%-owy paproch! Niestety wewnątrz matrycy. Więc chyba kwalifikuje się na zwyczajną gwarancję. Poczekam jeszcze trochę. Może tak jak przyszedł - sam sobie pójdzie. Na razie zrezygnuję z własnoręcznego rozkręcania monitora, prób wytrzepywania, tudzież poddawania go siłom odśrodkowym i podobnym. Pozdro dla wszyskich!
  2. Hmm... W moim monitorku jest niezbyt równe podświetlenie matrycy. Na początku mnie wkurzało ale teraz się przyzwyczaiłem. Więc może i racja...
  3. Witam! Niedawno zakupiłem monitor LG W2252TQ i wyskoczył mi martwy piksel. LG daje 30-dniową gwarę na zdechlaki i wymienia sprzęt na nowy (przynajmniej tak się reklamują). Ale nie wiem czy mam wysyłać bo mam wątpliwości czy naprawdę jest to martwy piksel! :kijem: Na bank nie jest to zabrudzenie z wierzchu. Jest on ciemny (szary), na czarnym tle go nie widać, tylko na jasnym. Przeprowadziłem experyment: W paintcie stworzyłem sobie obrazek o wymiarach 1680x1050 (takich jak natywna rozdziałka monitora), biały i namalowałem jeden czarny punkt. Zapisałem w mapie bitowej, żeby nie było zniekształceń obrazu. I po wyświetleniu tego obrazka na pełnym ekranie ten namalowany punkt widać całkowicie wyraźnie (oczywiście z nosem przy monitorze), jest całkowicie czarny, dokładnie na jednym pikselu. A ten mój martwy piksel jest wyraźnie bledszy i tak jakby rozmazany w stosunku do tego namalowanego, chociaż o podobnej wielkości? No i stąd moja wątpliwość. Czy to może nie być martwy piksel? Może np... kurz za matrycą, tak jak odpowiedział ktoś we wcześniejszym temacie? Czy prawdziwy martwy piksel wygląda jak ten namalowany punkt? A możliwe jest że jest to np 1/3 piksela, czyli sub piksel, który "świeci" na ciemno (chociaż teoretycznie subpiksele świecą na kolorowo). Jak myślicie? Wie ktoś coś na ten temat? :blink: Bo pozbawiać się monitorka na 2 tygodnie i to jeszcze do serwisu w Łodzi, który ma opinie jak z horroru to mi się nie uśmiecha. :unsure:
  4. Hej! Mam problem z podświetleniem matrycy. Odebrałem ten monitorek wczoraj. Ogólnie wszystko gicio - nic nie piszczy, nawet jak przystawię blisko ucho. Ale podświetlenie... To że TNki mogą mieć jasny pasek ok. 0.5 cm z dołu i z góry przy czarnym obrazie to wiadomo. Ale u mnie (oprócz pasków, które by mi nie przeszkadzały) jest tak że w lewo od środka monitora na górnej krawędzi tak jakby ten pasek 0.5 cm "rozlewa sie" do takiej większej plamy na 2-3 cm i z 6cm szerokiej. Przy prawej górnej krawędzi jest "równy", a od połowy w lewo wyraźnie się poszerza. W rzeczywistości trochę to bardziej widać niż na fotce. Ogólnie to widać tylko przy czerni, ale jednak... :sad: Napiszczie czy o takim "nierównomiernym" podświeleniu matrycy się tu mówi? Czy to normalne? - Ma ktoś z was coś takiego, bo nie wiem czy to reklamować? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wysłałem maila z tym zdjęciem do serwisu monitorów LG. Po tygodniu czekania wreszcie przysłali mi odpowiedź: "Szanowny Panie, Matryce LCD posiadają pewną nierównomierność podświetlenia. Jest to zjawisko naturalnie nie świadczy o uszkodzeniu panela. W razie obaw co do jakości sprzętu proszę zgłosić sprzęt do naprawy poprzez infolinie serwisową LG 0-801-54-54-54, dostępna jest ze wszystkich telefonów stacjonarnych. Z poważaniem, Robert Chlebowski LGEPL" Więc chyba daruję sobie reklamacje. Może będę miał szczęście i wyskoczy mi jakiś martwy pixel i wtedy oddam :wink: W sumie po dwóch tygodniach użytkowania można się do tej "plamy" przyzwyczaić i nie zwraca się już na nią większej uwagi. Poza tą stosunkowo niewielką wadą monitorek sprawuje się bez zarzutu i wszystkim go polecam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.