Skocz do zawartości

LoCtoR

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

LoCtoR's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Reputacja

  1. Nie wiem jak inni producenci ale Asus do swoich laptopów z Kaby Lake (7xxx) nie daje żadnych sterowników do Windowsów innych niż 10. Ostatnio kupowałem Asusa R558UA na I5 7200U i byłem zmuszony zainstalować W10 bo ani na stronie Asusa ani Intela ani w Windows Update nie było żadnych sterów do W8.1 który na początku zainstalowałem. Podejrzewam, że inni więksi producenci robią tak samo.
  2. WItam. Zacznę od początku. Karta to dokładnie Sapphire Radeon 7950 FleX. Jak do tej pory temperatury w spoczynku nie przekraczały 35C a w grach 75C. Wczoraj podczas oglądania filmu wentylatory karty nagle zaczęły wyć na najwyższych obrotach. Po szybkim sprawdzeniu w MSI Afterburner okazało się, że temperatura skoczyła do ponad 80C bez widocznej przyczyny - nic poza uruchomionym filmem się nie działo. Wygląda na to ż e teraz temperatura w spoczynku to 70C a grać się nie da bo po chwili karta osiąga ponad 100C. Pomimo tego obraz jest normalny, nie ma żadnych artefaktów itp. Wentylatory wyją cały czas, nawet w Biosie, sterownik zatem myślę można wykluczyć. Komputer nie licząc karty działa zupełnie normalnie. Czy ktoś z doświadczenia może wyjaśnić co się właściwie stało z kartą? Da się coś z tym zrobić?
  3. Jak pisałem w pierwszym poście zwykłe ustawienie timingów powoduje restart na zapasowym biosie i komunikat o niepowodzeniu. Wydaję mi się, że coś, gdzieś jeszcze powinno być odpowiednio ustawione ale nie wiem co a opcji jest tak dużo że metodą prób i błędów do niczego nie dojdę. Myślałem, że znajdę tu kogoś kto ma doświadczenie z biosami Gigabyte i podpowie co i jak bo na pewno nie chodzi o proste wbicie ręcznie timingów.
  4. Nie chodzi o to żeby dodało fpsów - jak pisałem, nie liczę na to. Chodzi o to żeby ram działał na ustawieniach zgodnych z własną specyfikacją.
  5. Naprawdę nikt nie ma żadnych pomysłów?
  6. Napięcie jest domyślnie ustawione na 1.5V, tu niczego nie musiałem ręcznie przestawiać. Ctrl+F1 wywołuje tylko General Help z klawiszologią, żadnych dodatkowych opcji nie widzę. Mała errata. Pisząc Bios mam oczywiście na myśli UEFI (przesiadka z C2Q, nie mogę się przestawić). Opcji dot. pamięci RAM jest multum - tak ze 4x więcej niż na mojej starej płycie. Jutro w wolnej chwili wrzucę foto. Fotki: http://www.tinypic.pl/9gqhnhioqx8p http://www.tinypic.pl/nio1qmat9orp http://www.tinypic.pl/4cq0denpxfjw http://www.tinypic.pl/h2brrirqemdc http://www.tinypic.pl/ymclf82301hr
  7. Nigdzie nie widzę możliwości ustawienia profilu XMP w biosie dlatego właśnie napisałem, że płyta prawdopodobnie ich nie obsługuje. Mam natomiast wybór częstotliwości taktowania (1333/1600/1866) i tę bios domyślnie, czyli na "auto" ustawia na 1333 a ja przestawiłem na 1600.
  8. Witam. Przechodząc od razy do rzeczy, mam problem z ustawieniami timingów pamięci. Płyta: Gigabyte GA-B150M-DS3H DDR3 RAM: G.Skill RipjawsX F3-12800CL7D-8GBXM ( 2x4GB Dual) Wg. nalepki i profilu XMP timingi przy 1600MHz powinny wyglądać tak: 7-8-8-24. Bios z automatu ustawia pamięci na 1333MHz a po ręcznym przestawieniu na 1600 timingi ( zostawione na auto) wyglądają tak 9-11-11-29 czyli daleko od profilowych. Jak się domyślam płyta nie obsługuje profili XMP co już jest dziwne ale nawet pomijając to, ręczne ustawienie profilowych timingów powinno działać ( na chłopski rozum) a nie działa. Jakakolwiek zmiana skutkuje restartem na zapasowym biosie i informacją o błędzie. Z natury jestem dość spokojnym człowiekiem ale to już zaczyna mnie irytować. Nie żebym chciał odczuć jakieś kosmiczne przyspieszenie ale w końcu te pamięci powinny działać z ustawieniami fabrycznymi. Co robię nie tak? Może coś pomijam, może gdzieś trzeba coś jeszcze przestawić w innej części biosu albo... nie wiem, cokolwiek? Proszę o pomoc. Tak działają: http://www.tinypic.pl/0s6sz3rei5ls A takie jest SPD http://www.tinypic.pl/mnujkcw7twsd
  9. Należałoby chyba zacząć od podania producenta i modelu dysku. Kości o tych oznaczeniach to prawdopodobnie(!) synchroniczne MLC firmy Micron ale pewności nie ma bo Micron nie udostępnia datasheetów publicznie.
  10. Nie zgadza się i o żadnej frustracji mowy być nie może. Po prostu zdziwiłem się, że nagle na dziwnych argumentach wyleciały z listy dwa modele. Z jednym się zgodzę, lista nie może być bardzo długa bo za duży wybór potrafi namieszać w głowie. To twoja lista ja tylko grzecznie zapytałem ;P
  11. Przyznam, że nie do końca rozumiem. Usunąłeś 840EVO pomimo tego, że sam napisałeś, że różnicę widać właściwie tylko w benchmarkach. Dodać należy, że Samsung zapowiedział wydanie do końca marca kolejnej wersji firmware. Argument, że ten model został zastąpiony przez 850EVO też jest dziwny. Tu nie ma żadnego zastępowania, oba modele są w ciągłej sprzedaży, 850 jest po prostu nowszy. Podobna sytuacja z MX100 i BX100. 850EVO i BX100 nie są żadnym "krokiem milowym" czy rewolucją w stosunku do swoich poprzedników a 840EVO i MX100 nadal można spokojnie kupić, są dobrze wycenione i mają dobrą wydajność. Nie rozumiem dlaczego je usunąłeś.
  12. Zacytowany 11 punkt instrukcji odnosi się do sytuacji w której dysk do aktualizacji musi być przełożony do innego komputera. Rozumiem, że dysk jest u ciebie w pececie ale czasem przekładasz go do laptopa więc gdybyś chciał przeprowadzić aktualizacje fw dysku na laptopie to wcześniej musisz wyłączyć "Security Mode" na dysku na PC. Nie jest też powiedziane, że "Security Mode" jest u ciebie włączone - to zależy od sprzętu, chyba, że sprawdzałeś i faktycznie jest włączone. Nie ma takiego wymogu żeby aktualizacji dokonywać na pracującym na dysku systemie.
  13. Secure Erase może pomóc ale to zazwyczaj jest rozwiązanie tymczasowe, do tego nie zmieni danych smart wg których dysk zaczął pracę gdzieś w okolicach Wielkiego Wybuchu i jest gorętszy od jądra Ziemi. Reloki nie powinny wpływać na pracę dysku ale świadczą o tym, że komórki pamięci zaczynają umierać. Ilość rezerwowych sektorów zazwyczaj wynosi 100, tu przy 14 relokach rezerwa jest 0 więc te wskazania również wydają się być błędne. Powtórzę, nie jestem ekspertem ale ja bym zwyczajnie nie zaufał takiemu dyskowi i nie powierzyłbym mu swoich danych nawet jeśli nagle po SE zacznie pracować normalnie. Wydaje mi się, że skorzystanie z gwarancji jest najrozsądniejszym rozwiązaniem.
  14. Nie chcę uchodzić za jakiegoś specjalistę od dysków SSD ale wydaje mi się, że dane SMART i zachowanie dysku świadczą o tym, że z dyskiem jest mocno nie halo. Jeśli ma on tylko rok to na twoim miejscu skorzystałbym z gwarancji.
  15. @CLAU No właśnie smart nie wygląda ok a po przełączeniu wartości na dec będzie to lepiej widać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...