a wiec i ja powiem cos od siebie silniki TDI nie sa wrażliwe na "pycenie" na zimnym. Lecz trzeba uważać na nagle gaszenie gorącego silnika, ponieważ podczas ostrego wysiłku turbina może rozgrzać sie nawet do czerwoności, a w momencie stygnięcia gdy gasimy silnik odcinamy jej dopływ oleju co powoduje stygniecie bez smarowania. Dlatego najlepiej gasić silnik po ok 1 minucie od zatrzymania
druga sprawa jeśli ma jeździć tym zona 1,7SDI starczy w zupełności jeździłem czymś takim w arosie i jest ok nawet na trasie sobie radzi lecz do demonów osiągów nienależny.
Jesli chodzi o lupo/arose brałbym 1.7SDI spalanie w prawdzie to samo ale lepsza kultura pracy oraz mniejsza awaryjność
1,4TDI to silnik 3 cylindrowy o gorszej kulturze pracy,
Na twoim miejscu kupil bym Ibize 1,9 TDI ta sama cena a masz auto dużo wygodniejsze palące jedynie 0.5l wiecej
Sam jeżdżę Audi A3 1,9TDI i na trasie pali mi 4,5 litra przy średniej prędkości 110 km/h