Jump to content

daru

Stały użytkownik
  • Posts

    105
  • Joined

  • Last visited

daru's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Ponawiam prośbę Może ktoś sprawdzić u siebie miernikiem Vcore na mosfetach i porównać z napięciem podawanym przez bios? U mnie różnica + 0,15V na mosfetach i nie wiem czy to normalne.
  2. wie ktoś czy pomiar napięcia VCore miernikiem na NF7-S2 wygląda podobnie co w przypadku NF7 (NF7-S) u mnie na scalakach po lewej stronie gniazda procesora napięcie mierzone miernikiem jest zawsze 0,15 V większe niż pokazuje bios. mierzyłem dla procesora Athlon XP Barton - orginalne napięcie 1,65 V, bios - 1,65 V, ale miernik - 1,80V, podobnie Duron 1600 - orginalne napięcie 1,50 V, bios - 1,50 V, ale miernik - 1,65 V no i nie wiem czy w przypadku tej wersji nie da się sprawdzić "real" V core, czy może płyta skopana (pewnie tak) Update Może ktoś sprawdzić u siebie miernikiem Vcore na mosfetach i porównać z napięciem podawanym przez bios????
  3. Zna ktoś lekarstwo na naiwność (kupiłem NF7 S2). A na poważanie czy usterka zasilania czy biosu polegająca na dysfukcji opcji zmiany Vcore może być podstawą do uznania reklamacji. Konkretnie po podniesieniu w "soft menu" napięcia dla proca idzie ono w górę, ale po obniżeniu nie wraca do ustawień fabrycznych. Nie działa w tym względzie Soft menu, nie działa załadowanie predefiniowanych ustawień biosu. Zostaje tylko zworka Cler - Cmos. Oczywiście takie korzystanie z soft menu czyni płytę najdelikatniej mówiąc kompletnie niefunkcjonalną. Poza tym wszystko wydaje się ok. ale "dla zasady" najchętniej pozbyłbym się tego dziadostwa - zlozyl reklamacje
  4. A ja o potrzebie reinstalacji windy w przypadku zmiany płyty. Otóż ostatnio zjarałem NF& v. 2.0 (poszły dwa scalaki) a że kompa używam m.in. do pracy to -nie bawiąc się w serwisy - następnego dnia wziąłem co było w najbliższym sklepie na nForce2 tj. NF7 S2G. Nawiasem mówiąc na poprzednim abicie proc chulał 2500+@3200+@1,5V, a że w S2 z zasilaniem kiszka to paradoksalnie ta płyta "zmusiła mnie" do większego o/c. Ale do rzeczy po zmianie mobo na jednym dysku zostawiłem stary OS (kilkunastomiesięczny) do różnego rodzaju testów, na drugim mozolnie zainstalowałem nową windę. Stary system zawiera kilkadziesiąt programów, przeszedł wymiany kart graficznych GF 440MX, R9600Pro, GF 6600GT, wspomnianą wymianę mobo (Driver Cleaner), zaliczył kilka "zgonów" - odzyskiwanie z obrazu dysków (Ghost 9.0). No i najciekawsze, że wydajność na oko, SiSoftSandra i 3DMarki jest identyczna z wydajnością w nowej windzie.
  5. kość wsadziłeś "do góry nogami" i wtedy sie spaliła ???
  6. fajnie by było, ale producent raczej by tego nie ukrywał tylko się chwalił
  7. no właśnie memtest vs goldmemory swojego czasu podczas wymiany ramu 2x 256 na 2 x512 MB testowałem po kolei twinmos, geil, kingston, kingmax i wszędzie w memteście było ok a w goldmemory - błędy. Fakt że wkońcu znalazłem kingstony na infineonach - 0 błędów w goldmemory (stare kingmaxy również miały 0 błędów) ale jakie z tego wysunąć wnioski. Czy memtest86 jest do d... (przy czym np. serwis sklepu komputerowego Apollo twierdzi, że jak kości przejdą memtest to są ok.), czy może goldmemory jest nadmiernie "czepliwy"?
  8. Lepszą jakość obrazu na TV-Out ma zdecydowanie NV przynajmniej w przypadku starszych telewizorów (częstotliwość 60 Hz), ale chyba nie tylko miałem po kolei GF MX 440, R9600Pro, R9550XT, GF 6600GT i TV Philips 60 Hz, kabel s-video - eurozłącze i było tak: GF MX 440 - po ręcznym ustawieniu formatu TV i rodzaju wyjścia TV w właściwościach ekranu - obraz kolorowy kontrastowy o obniżonej jasności - do regulacji jasność w TV 6600GT - konfiguracja automatyczna - obraz do zwiększenia jasności w TV i jest super R9600Pro, R9550XT - obraz czarno biały, kolor nie do ustawienia we właściwościach ekranu - niezbędny mod kabla (łączenie luminencji z chrominancją czy cuś takiego było), kontrast obniżony, jasność obniżona. Jasność do ustawienia w TV, ale z kontrastem już się nie dało wiele zrobić
  9. a może jednak pamięci, ewentualnie baaardzo wybredna płyta w sumie miałem podobnie i myślę że miałem pecha jednak do pamięci na początku 2 x 256 MB kingmax były ok. (0 błędow w GoldMemory) później wymiana na 2 x 512 MB i cyrk, kingmax - błędy, twinmos - błędy, kingston na winbondach - 1 ok, druga błędy, geil - błędy, zmiana sklepu - kingstony cl 3 na kościach infineon (akurat tylko takie były z markowych) i w końcu zero błędów testy na ustawieniach by SPD: memtest86, goldmemory, prime95, z reguły błędy pokazywał tylko goldmemory a tak przy okazji te kingstony na infineonach kupiłem w sklepie w lipcu 2005 a CPU-Z wyświetla info z datą produkcji 50 tydzień 2000 roku, dziwne ale co mi tam
  10. zacinki były ale po "uporządkowaniu ramu" znikły tzn. - odpowiednia ilość ram (1 GB) i korelacja częstotliwość-timingi tak aby nie było błędów w goldmemory, memtest86, prime95 np. mój ram to kingston na kościach infineon cl 3-3-3-8 / 400 MHz DDR, rusza przy cl 2 i fsb 220 (440MHz) - chodzi winda, chodzą gry , natomiast w goldmemory pojawiają się błędy nawet przy fsb 210 i timingach by spd a nawet luźniejszych, co nawiasem mówiąc strasznie mnie wnerwia bo proc idzie na 11x220@1,7V+wiatrak@1000rpm, no ale jade na fsb 200 MHz za to bez błędow pamięci i bez przycinek
  11. 2x512 MB kingston na Infineon -ach cl 3-3-3-8 3-3-3-8 odczyt - 2979 zapis - 1134 93,0 ns 2-3-3-8 odczyt - 3019 zapis - 1166 85,6 ns 2-3-3-6 odczyt - 3013 zapis - 1150 85,6 ns czyli tutaj timingi wiele (w zasadzie nic) nie dały, 3DMark 2001 + 500 pkt. wie ktoś jakie timingi i v dla tych pamięci co by je podkręcić do 210 - 220 MHz i uzyskać pracę bez błędow w gold memory przy 200 MHz - zero błędów dla wszystkich powyższych timing-ów, ale już 210 - błędy w goldmemory nawet na timing -ach 3-4-4-9
  12. straciłem na to kilka wieczorów i ciągle błędy, zmieniłem sklep wziąłem pierwsze lepsze ramy i jest ok. pozdro staram się unikać "teorii spiskowej" ale zastanawiam się czy w handlu mogą jakimś sposobem znaleźć się wybrakowane ram-y markowych producentów
  13. oto co przesedłem "kupując" ram w sumie "kupiłem" tam (wymieniając kolejne kości) kolejno 2 x 512 MB KINGMAX cl 2.5/400MHz do d.u.p.y :mur: , 2 x 512 KINGSTON cl 2.5/400MHz jedna ok. druga dokupiona następnego dnia do d.u.p.y :mur: , dual kit Geil 2x 512 cl 2.5/400MHz do d.u.p.y :mur: tj. wszędzie błędy w GoldMemory na ustawieniach by SPD oprócz jedynego Kingston-a na winbondach (ten dodatkowo nieźle się się kręcił), a rozluźnienie orginalnych timingów guzik dało - dalej błędy "stare" pamięci 2 x 215 MB kingmax cl 2.5/400MHz - 0 błędów w goldmemory kingstony cl 3/ kupione w sklepie obok apollo (akurat tylko takie były) - 0 błędów - Infineon HYB25D12800BE-5 no to co o tym myśleć, nie testować goldmemory, czy omijać sklepy z niskimi cenami
  14. no faktycznie są po dwie blaszki z każdej strony (w innych pamięciach z reguły są 4 lub więcej), przy czym mój pech polegał na tym, że wybrałem niewłaściwy sklep - apollo oddział - kraków ul. budryka, i po dokupieniu drugiej kości okazało się że kupa w sumie "kupiłem" tam (wymieniając kolejne kości) kolejno 2 x 512 MB KINGMAX cl 2.5/400MHz do d.u.p.y, 2 x 512 KINGSTON cl 2.5/400MHz jedna ok. druga dokupiona następnego dnia do d.u.p.y, dual kit Geil 2x 512 cl 2.5/400MHz do d.u.p.y tj. wszędzie błędy w GoldMemory na ustawieniach by SPD oprócz jedynego Kingston-a na winbondach (ten dodatkowo nieźle się się kręcił), a rozlużnienie orginalnych timingów guzik dało - dalej błędy "stare" pamięci 2 x 215 MB kingmax cl 2.5/400MHz - 0 błędów w goldmemory kingstony cl 3/ kupione w sklepi obok apollo (akurat tylko takie były) droższe o 30 zł na kostce i oczywiście 0 błędów - Infineon HYB25D12800BE-5
  15. no więc lukam na chipy i i widzę VB0272, 0515 P01, D3208DI3T-5A no i są dwa kółeczka co ztych oznaczeń (oprócz dwóch kółeczek) może sugerować użycie kości winbond-a, czy na tej podstawie mogę rozstrzygnąć Winbond czy nie Winbond
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.