Jump to content

haaz

Stały użytkownik
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

haaz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Mój zestaw mający jakieś 4-5 lat: płyta główna: MSI B85-G43 (B85 2xPCI-E DDR3) procesor: Intel i5-4590 3.30GHz 6MB BOX cooler cpu: SilentiumPC Fortis 3 140mm pamięć: Crucial 8GB 1600MHz Ballistix Sport CL9 (2x4GB) dysk: Seagate 1TB 7200obr. 64MB grafika: ASUS GeForce GTX970 4096MB 256bit DirectCU II Black OC zasilacz: Thermaltake SMART SE 530W 80 Plus Bronze obudowa: SilentiumPC Gladius M20 Pure Black - USB 3.0 Zestaw chcę zmodernizować na tyle by móc grać w przyszłości w Cyberpunka 2077 na wysokich detalach, na chwilę obecną próbuję, ale nie jestem w stanie grać w Horizon Zero Dawn, mam 5 fps i gra freezuje mi komputer podczas ładowania się (za mało ramu?),, a w Shadow of the Tomb Raider miejscami mam 30 klatek co jest przeze mnie absolutnie nieakceptowane. Myślałem nad zakupem nowej karty graficznej tylko jakiej? Raczej brałbym coś od nvidii z przyzwyczajenia, chyba, że jakaś od czerwonych jest wydajniejsza w tym przedziale cenowym jak napisałem w tytule tematu. Nie wiem co zrobić z procesorem. Mam go "podkręconego" na stałe na 3.7 GHz. Czy tyle wystarczy do nowych gier? Bo zdaję sobie sprawę, że wymiana procka = wymiana płyty głównej to wtedy musiałbym już w zasadzie kupować cały nowy zestaw. Jeśli chodzi o RAM tutaj też schody, kupiłbym 2x 8GB lub 1x 16GB najszybsze jakie obsługuje moja płyta główna (tylko jakie?), a obecne oddał bratu. A może po prostu lepiej dokupić mi 2x 4GB tych samych kości co mam teraz? Z góry dziękuje za pomoc.
  2. Witam Ojciec zamierza kupić laptopa do pracy, ale będzie go też używał w domu. Prosiłbym o doradzenie jaki model zakupić gdyż średnio się orientuje w komputerach przenośnych. Wymagania: 1) zainstalowany system operacyjny, najlepiej windows 10 2) dobre chłodzenie żeby np. nie wyłączał się podczas pracy jak będzie zostawiony 10 min na słońcu 3) dysk twardy raczej bym się przychylał żeby był to ssd, aczkolwiek dobrze by było jakby miał coś koło 200 GB, drugi dysk HDD raczej byłby zbędny i tak większość rzeczy lądowałoby na pulpicie także sami wiecie :p 4) producent - tutaj nie wiem jakie są obecnie trendy, ale raczej przychylałbym się do asusa czy lenovo, raczej chciałbym uniknąć msi czy hp, w sumie chodzi głównie o dobry serwis gwarancyjny w razie czego oraz żeby nie dodawali od siebie do nowego systemu operacyjnego za dużo "autorskich" programów do autostartu 5) karta graficzna - nie musi być jakaś mega mocna, wiadomo to komputer głównie do pracy, ale jak tam młodszy brat by chciał pograć w jakiegoś counter strike'a czy dotę to żeby mu nie zcinało i mógł spokojnie grać w 60fps na full detalach, karta najlepiej żeby była od nvidii 6) RAM - myślę 8GB minimum jak nie więcej 7) procesor od intela, też w zasadzie nie wiem ilu rdzeniowy powinien być, jakoś nie wydaje mi się by był potrzebny i7 jakiś mocny do pracy typowo biurowej czy tam parę starszych gier odpalić od czasu do czasu, równie dobrze może być i3 jak będzie bardzo wydajny w stosunku do ceny 8) matryca ekranu najlepiej IPS, żeby nie było problemów z widocznością pod różnymi kątami, co do rozmiaru to myślę standardowy 15.6" o proporcjach 16:9 lub inny większy o tych samych proporcjach 9) czas pracy na baterii bez znaczenia i tak laptop głównie byłby podpinany do prądu kablem 10) z dodatkowych to może nagrywarka/napęd dvd Budżet przewiduje od 2000 PLN do 7000 PLN, ale wiadomo im taniej tym lepiej
  3. Witam Zastanawiam się, które z chłodzeń zakupić. Mam i5-4590, płytę MSI B85-G43, procek jest podkręcony jedynie żeby chodził cały czas z zegarami turbo tj. z 3,3GHz na 3,7GHz, obudowę mam silentiumpc gladius m20, ale z tego co wiem nie będzie problemu z wejściem obu chłodzeń. W spoczynku obecnie na boxowych chłodzeniu mam 37-40 stopni (słońce dziś ładnie grzeje bo 33 na dworze), pod obciążeniem sięga 67-70 stopni. Który z coolerów będzie oferował większy spadek temepratur? Bo się zastanawiam właśnie czy opłaca się dorzucić te kilka dych więcej, jeśli wyniki mogą być bardzo podobne. Dzięki za pomoc.
  4. Ok zrobiłem upgrade firmware TP-LINK, ustawienia fabryczne. Do tego zrobiłem hard reset UPC. Zobaczymy czy problem znowu będzie się pojawiać. Zauważyłem, że jak ustawię UPC na tryb bridge to nie mogę się na niego logować wcale, co mnie dziwi bo przedtem bezproblemowo mogłem, na razie zostawiłem go domyślnie jak jest trybie router. To samo nie ma nigdzie żadnego firmware dla tego UPC ani nawet opcji nie ma w trybie admina odnośnie update. Jest jakiś sposób czy jedynie UPC ma takie uprawnienia?
  5. UBEE EVW3226 N600 TL-WDR3600 Aktualizacji firmware nie robiłem nigdy. Router od UPC działa na fabrycznych cały czas, zmienione tylko by działał w trybie bridge. TP-LINK w zasadzie też nie zmieniany, mam po prostu wklepane adresy dhcp na stałe + parę stron www dodanych do cenzury i w zasadzie tyle. Które z urządzeń jest problemem?
  6. Witam Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Mam swój router TP-LINK, do którego podpięte są dwie stacjonarki oraz różne urządzenia typu laptop, drukarka, telefony poprzez Wi-FI. Router ten jest podpięty do modemu od UPC. Ten modem UPC jest ustawiony w trybie bridge, żeby tylko przekazywał mi internet, a mój router od TP-LINK już sobie rozdziela sygnał. Ostatnio pojawiają się dziwne problemy. Niektóre urządzenia podpięte pod Wi-Fi, tracą połączenie, podczas gdy stacjonarki dalej mają internet. Myślałem, że to problem z Wi-Fi od TP-LINK, ale tam wszystko hula jak ta lala, mogę się zalogować spokojnie na router itd. Okazuje się często, że nie ma danych WAN (ip adress, subnet mask, default gateway), więc klikam renew by je odzyskać i co się okazuje? - że się nie da. Zatem wnioskuję, że jest to problem mimo wszystko z modemem od UPC? Idę robić reset modemu UPC i nagle jak za dotknięciem magicznej różdżki mogę dać renew, odzyskuję dane, Wi-Fi śmiga i wszyscy są zadowoleni. Problem występuje co jakieś 6-7 dni, trzeba restartować modem UPC by odzyskać Wi-Fi. Przed momentem znowu miałem taką sytuację, ale teraz dla przykładu nie mogę w ogóle wejść na modem UPC, komenda ping mi pokazuje brak połączenia (a internet jest), z kolei na TP-LINK spokojnie mogę się logować. Chciałem zgłosić do supportu UPC żeby mi wymienili modem, ale też nie chcę wyjść na głupka, jak się okaże, że ich modem śmiga, a mój TP-LINK szwankuje :X No bo dlaczego czasem nie mam Wi-Fi, podczas gdy stacjonarne dalej mają internet, a dopiero po resecie modemu od UPC wszystko się naprawia? To jest wina TP-LINK czy UPC? Proszę o pomoc i doradztwo co powinienem zrobić?
  7. Nigdzie nie znalazłeś negatywnych opinii na temat XFX gdyż mało kto w ogóle kupuje od nich grafiki. Myślę, że dużo lepiej i rozsądniej jest wybrać produkt, o którym jakieś opinie w ogóle są. Jeszcze rozsądniej wybrać taki, którego producent jest w miarę znany by w razie usterki można było liczyć na profesjonalny serwis. Cena tej grafiki na ESC jest tak niska z prostego powodu - chcą się jej pozbyć bo już długo leży na magazynie i po prostu nie schodzi. Ten i5 nie jest słaby, jest nawet bardzo popularny, ale jak chcesz brać grafikę pokroju R9 390 czy GTX 970 (czyli no jakby nie patrzeć bardzo mocne grafiki) to chyba lepiej dopłacić niecałą stówę by mieć dużo mocniejszy procek. Przykładowo i5 4460 ma 3,2Ghz a w trybie turbo wyciąga maksymalnie 3,4Ghz. Kosztujący jakieś 80zł więcej procek i5 4590 ma 3,3Ghz a w trybie turbo wyciąga 3,7Ghz. Mając płytę główną na B85 możesz wymusić na procku by zawsze działał z zegarami z trybu turbo. Wybór jest wręcz oczywisty. Jeśli chodzi o pojedynek GTX 970 vs R9 390 to jest tutaj na forum nawet parę tematów. Ogólnie GTX 970 jeśli idzie o ilość klatek w grach dostępnych obecnie prezentuje się niemal identycznie co R9 390 (często nawet wygrywa, zależy od rozdzielczości i gry), ale jak wyjdą gry robione w directx 12 przewaga może przechylić się na stronę R9 390 (ale tego nie wie nikt). GTX 970 jest chłodniejszy pod obciążeniem, dodatkowo można sobie pozwolić na jego podkręcenie oraz wymaga słabszego zasilacza niż R9 390 bo po prostu nie potrzebuje aż tyle mocy. R9 390 jest tak naprawdę bardzo mocno podkręconą R9 290 z mniej lub bardziej istotnymi ulepszeniami sekcji zasilania, chłodzenia oraz większą ilość VRAM, ma bardzo ograniczone możliwości podkręcania no i jak wcześniej zostało wspomniane wymaga mocniejszego zasilacza od gtxa.
  8. Radeon R9 390 i zasilacz 500W? Gdybyś brał GTX 970 to można by przymknąć oko, a tak to za słaby zasilacz do tej grafiki. Do R9 390 to zasilacz minimum 550W, i napewno nie z jakąś słabą elektroniką jak ma vero od spc. Druga sprawa nie bierz randomowych producentów od grafiki. Lepiej dołożyć parę stów i mieć grafikę od MSI, Asusa czy Gigabyte niż brać coś od Palita, XFX i innych by "zaoszczędzić". Płytę główną lepiej weź na chipsecie B85 tym bardziej, że nie podkręcasz - a nie bawisz się w oszczędzanie. Płyta i zasilacz to rzeczy, na których nie wolno oszczędzać. Dysk SSD od Adaty też sobie daruj. Były testy tutaj nawet na purepc i te dyski dosyć blado wypadają. Obudowa nie wiem czy ci w ogóle pomieści grafikę, bo jest w formacie mATX i grafika może nie wejść na długość czy też szerokość. Procesor niezły, ale nie na takiej płycie jak dobrałeś i nie z taką grafiką w parze. Do gtx 970 dobierz coś pokroju i5 4590 czy i5 4690 (z K lub bez) lub jakąś i7. Dysk 1TB od WD w porządku, jak kasa ciśnie to możesz wybrać tańszego od Seagate. Ram nie wiem czy ci płyta w ogóle obsłuży 1600mhz pamięci musisz sprawdzić, a tak to cruciale spoko wybór. Nagrywarka zbędna, ale co kto lubi. Sporo do poprawki jak widzisz.
  9. 1700 zł za gtx 970 to jakiś absurd, bierz jakąś grafę od MSI, Asusa lub Gigabyte. W inne firmy tak naprawdę nie warto inwestować. Może jeszcze EVGA, ale widzę po forum, że ludzie z nią mają problemy. Co do gtxa od gigabyte nie bierz wersji gaming, bo to jest po prostu podkręcona windforce 3, dostajesz niby backplate, ale te karty są bardzo długie i się wyginają, w tym przypadku backplate wręcz przeszkadza bo ciężar karty jeszcze bardziej się zwiększa. Płacisz tak naprawdę dodatkową stówę, za dodatkowy kawałek plastiku oraz podkręcone zegary, które możesz samemu zmienić dedykowanym programem. Co do MSI gtx 970 ME to jest to samo co MSI Gaming tylko ma backplate (a to czy jest potrzebny to inna para kaloszy). Co więcej nie wiem czy gdzieś jeszcze dostaniesz tę "zieloną" bo to była limitowana seria, też jest dużo droższa od "czerwonej" a osiągi te same. Ja bym na twoim miejscu się zastanowił nad R9 390. Ma porównywalne, a często lepsze wyniki w grach od gtxa 970 i większe wsparcie dla dx12 a to może mieć znaczenie dosyć spore jak zaczną wychodzić gry robione właśnie pod tą technologię.
  10. Płyta główna Gigabyte GA-B85M-D3H, B85, DualDDR3-1600, SATA3, HDMI, GBLAN, mATX (GA-B85M-D3H) Procesor Intel Core i5-4590 3.3GHz LGA1150 BOX (BX80646I54590) Chłodzenie CPU SilentiumPC Fera 2 HE1224 (SPC094) Pamięć Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz CL Unbuffered NON-ECC 1.5V (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU) Dysk Seagate 1TB, SATAIII, 7200RPM, 64MB cache Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 970 OC, 4GB GDDR5 (256 Bit), 2xDVI, HDMI, 3xDP, BOX (GV-N970WF3OC-4GD) Obudowa SilentiumPC Gladius M20 Pure Black (SPC125) Zasilacz SilentiumPC Vero M1 600W 80Plus (SPC117) Budżet maksymalny = 3500zł. Która z tych części do wymiany? Która niepotrzebna? Czy karta graficzna wejdzie do tej obudowy i czy jest kompatybilna z płytą główną?
  11. Rozumiem, że teraz przez okres wakacyjny jest zastój na rynku to trzeba podnosić ceny, trochę sobie pluję w brodę, że nie kupiłem tego zestawu za 3500 zł z ssd gdzie teraz w tej samej cenie zestaw z częściami od "gorszych" producentów minus ssd i ledwo się mieszcze w 3500 zł.
  12. Co się probiło z tymi cenami? Zamierzałem sobie kupić podobny zestaw co autor, ten sam procesor, grafika radeon r9 290, do tego dysk ssd transend 128gb, płyta główna od msi zasilacz 600w i za całość wychodziło mi 3505 zł, a teraz patrzę za ten sam zestaw (zapisany koszyk miałem) 3670zł ...
  13. 1) Monitor LG 22MP55 (22MP55HQ-P) http://www.morele.net/monitor-lg-22mp55-22mp55hq-p-621596/ 2) Monitor LG 22MP65HQ http://www.morele.net/monitor-lg-22mp65hq-30-dni-bezplatnej-gwarancji-na-badpixele-639586/ 3) Monitor LG 23MP47HQ-P http://www.morele.net/monitor-lg-23mp47hq-p-30-dni-bezplatnej-gwarancji-na-badpixele-730022/ Moje pytanie brzmi czy w monitorach nr 1 i 2 są zastosowane te same technologie tj: Eco Mode Full HD HDCP IPS LED OSD Plug & Play Bo ich opis jest naprawdę bardzo mylący. Pod tańszym pisze, że zastosowaną technologią jest jedynie IPS, podczas gdy u góry są zdjęcia opisujące technologie typu reader mode. Druga sprawa, w polecanych monitorach na lipiec 2015 jest właśnie monitor nr 2, tylko dlaczego jest on polecany wraz z linkiem do morele.net podczas gdy pisze tam, że produkt jest aktualnie niedostępny? Trzecia sprawa, który z tych trzech monitorów najbardziej opłaca się kupić? Boję się trochę, że 23 calowy monitor to jednak za duży będzie (przesiadka z 16,9" laptopa 16:9 1366x768) , oraz że ten pierwszy monitor właśnie nie ma jakichś technologii przez które jest gorszy od drugiego kosztującego 20zł więcej, tylko teraz czemu monitor 1 jest uznany jako bestseller, a drugi którego nie ma na morelach jest polecany w zestawach komputerowych na lipiec? No i jeszcze na morele piszą, że monitor 3 jest polecany przez eksperta, jest dodatkowo bestsellerem, a w zestawach na lipiec nie było o tym żadnej wzmianki? Czyżby jakieś sztuczki marketingowe? Jakiego producenta monitory najbardziej się opłaca kupować? Może znacie jakieś lepsze monitory w przedziałach 400-600 zł z rozdzielczością 1920x1080 16:9 matrycą IPS? Z góry dzięki za odpowiedzi
  14. Czy zasilacz: http://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-vero-m1-600w-80plus-spc117-720234/ Da radę obsłużyć GeForce GTX 970 w tym zestawie? Jeszcze pytanie odnośnie procesora i5 Który model jest lepszy i też nie potrzebowałby lepszego chłodzenia (żeby wystarczyła fera2) http://www.morele.net/procesor-intel-core-i5-4590-3-3ghz-lga1150-box-bx80646i54590-640864/ czy http://www.morele.net/procesor-intel-core-i5-4690-3-5ghz-lga1150-box-bx80646i54690-haswell-refresh-636604/
  15. Dobra, mam budżet całkowity 3500 zł. http://www.morele.net/inventory/info/qaou43/ W koszyku 3167,70zł: Żeby nie tworzyć nowego tematu, prosiłbym o dobranie obudowy + zasilacza (nie musi być modularny) by nie przekroczyć tej granicy pieniężnej bez zmiany obecnego koszyka. No chyba, że już naprawdę nie da rady to trzeba będzie z czegoś zrezygnować chyba ;/ Tylko z czego? Z góry dziękuję za pomoc
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.