Skocz do zawartości

Grimlock

Stały użytkownik
  • Zawartość

    5180
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    7

Grimlock wygrał w ostatnim dniu 2 Wrzesień 2017

Grimlock ma najbardziej lubianą zawartość!

Reputacja

261 Gwiazdki, serduszka i ciasteczka.

O Grimlock

  • Ranga
    Uczestnik

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

13870 wyświetleń profilu
  1. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Czy sposób sposób poruszania zmienił? - Powiedzialbym, ze raczej kosmetycznie. Wspinaczka z czekanem, chodzenie, skradanie się czy bieganie - nie zauważyłem różnicy między RotTR a SotTR. Mimo bardziej rozwiniętej muskulatury Lara nie porusza się wyraźnie bardziej ociężale, jak np. osiłek. Może fani mieli na myśli tę drugą Larę, ta z kolei porusza się faktycznie inaczej ;-) Albo dodatkowe umiejętności wspinaczki z liną czy ukrywanie w zaroślach wytworzyło taką sugestię.
  2. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Okazuje się, że pierwotne zakończenie Shadow of the Tomb Raider było inne (i podmienione dopiero po aktualizacji) - choć podobne do ostatecznego. Nie wrzucam odnośnika do YouTube’a abyście nie popsuli sobie odkrywania najnowszych przygód Lary. Ale ciekawskim polecam przyjrzeć się dokładnie kto był nadawcą na kopercie ;-)
  3. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Moim zdaniem nie w porządku zachowali się Japończycy. Bardzo szybko, ledwie wystawiony, kilka miesięcy temu wyczerpał się nakład edycji kolekcjonerskiej w sklepie Square Enix (na USA). W europejskim nie było szans na zakupienie tej wersji w ogóle. Ok, zapisałem się na listę chętnych i cisza. A dopiero 14 września wpadł mail z powiadomieniem, ze edycja Ultimate stała się dostępna w Europie. Świetnie, gdy ja i inni fani zakupili od biedy wersje Croftów... Z zakupieniem i dostępnością edycji kolekcjonerskiej Rise na store Square Enix EU nie było żadnego problemu - nakład też był odpowiednio duży.
  4. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Porównując obecną trylogię: Tomb Raider 2013, Rise of the Tomb Raider i Shadow of the Tomb Raider - to jednak ostatnia część jest najbardziej zróżnicowana i wyrównana pod kątem walki i eksploracji. Samo przemieszczenie się w terenie w postaci nowych sposobów wspinaczki i pokonywaniu przeszkód z użyciem liny - momentami wkracza na wyższy poziom abstrakcji. Twórcy wreszcie zlitowali się i dali możliwość usunięcia białych desek/występów, strzałek na podłożu, wyłączenia instynktu i innych podpowiedzi - Lara też nie podpowiada - czasem spojrzy w odpowiednim kierunku. Za to przeciwnicy od czasu do czasu podpowiadają jak ich wykończyć i to czasem w kluczowych momentach. Nowe sposoby walki (ukrywanie w roślinności, eliminacja nożem) jest ciekawsze niż prozaiczne opróżnianie magazynków. Można z ukrycia wykończyć nożem na raz dwóch przeciwników - najpierw jednego, a za chwilę drugiego (umiejętność, która można nabyć za punkty doświadczenia). Strzały halucynogenne? Rewelacja - jeden strzał w przeciwnika, pudełko popcornu i można oglądać show ;) Nawet podczas gonitw, ucieczek czy czasówek - gra się znacznie przyjemniej, gdy "w locie" opracowuje się trasę ucieczki rodem ze scen z przygód Indiany Jonesa (czy Uncharted). To co jest wisienką na torcie czyli grobowce i zagadki - te w Shadow zachwycają wręcz, gdy przypomnimy sobie grobowce z TR2013 czy Rise'a. Grobowce są znacznie większe i wymagające. Trzeba pokonywać kilka rozbudowanych mechanizmów i dopiero gdy całość zadziała, możemy osiągnąć cel oraz liczyć się z tym, że ktoś może nam niespodziewanie przeszkodzić w spokojnym rozwiązywaniu zagadek. SotTR przechodzi się z przyjemnością choć nie brakuje ciężkich przejść i wymagających odpowiedniej strategii. A pewna scena gdy wkurzona Lara walczy wręcz z najemnikiem - majstersztyk motion capture. Miałem wrażenie, że oglądam w niej tę klasyczną twardą Larę i walkę dwojga żywych ludzi. Innym przykładem jest pewna scena w rafinerii - ten kto dotrze do tego momentu, może być zaskoczony przemianą zachowania Lary. Mam nadzieję, że taki wizerunek bohaterki będzie przez twórców powielony w kolejnych częściach - jeśli takowe powstaną. Zakończenie głównej linii fabularnej początkowo bardzo dramatyczne, mogło wskazywać na coś innego. Moim zdaniem SotTR stanowi co najmniej solidne zakończenie trylogii i przygód młodej panny archeolog Lary Croft. Brakowało mi jednak pełnego wczucia w klimat, co nie było kłopotem w dwóch wcześniejszych częściach.
  5. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Mam Edycje Croftów na Xbox One, wiec nie wypowiem się co do wersji na PC. Niby Season Pass, early access, dodatki w postaci broni i ubrań - cena jednak dość sroga. Na razie podążam zgodnie z fabułą, odwiedziłem raptem jeden grobowiec wyzwania. Dzieje się wiele, nie czuć atmosfery odosobnienia, szczegółowość otoczenia trochę przytłacza - trudno wczuć się w klimat. A to dopiero 39% :-) Nóż nie odpoczywa - 100 przeciwników na 172 potraktowanych kosą :D Drugim moim ulubionym elementem arsenału są strzały halucynogenne (Strach Jaguara). Nóż, łuk i strzelba - w te elementy warto inwestować. Nie warto z kolei kupować broni od kupców - owszem modele są znacznie nowocześniejsze, ale wymagają sporej inwestycji i parametrami odbiegają od tych broni, które znajduje się po drodze. Znaleziona w ramach linii fabularnej strzelba i karabin mają znacznie lepsze parametry (umiejętność wytwarzania trujących granatów dymnych na 99% dodała granatnik do karabinu). Wyjątek stanowi Łuk Puka Huka - element DLC, bardzo skuteczna i silna broń. PS. 59% i już prawie koniec linii fabularnej... :( - choć trzeba przyznać, że akcja gna do przodu na złamanie karku.
  6. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Dzis pojawiła się druga aktualizacja SotTR. O rozmiarze 1.09GB.
  7. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Pierwsze wrażenia pozytywne. Do momentu dotarcia do wioski całkiem sporo akcji i jedna rozluźniająca retrospekcja. Zdarzyło się kilka nawiązań muzycznych, scenkowych czy sytuacyjnych z poprzednich części. W pewnej scenie można się było poczuc jak Lara z Last Revelations gdy odrywała amulet Horusa, uwalniając w ten sposób Seta. Zagadki mimo najtrudniejszego poziomu trochę za łatwe. Ale trzeba przyznać, ze bez podpowiedzi porusza się w terenie znacznie przyjemniej. Walka wzbogacona o możliwość ukrywania się w zieleni podoba mi się. Jedynie korzystanie z leczenia ran czy pływanie nie potrzebnie pod kątem sterowania zmodyfikowane - szczególnie po przesiadce z Rise. Dziwi tez odkrywanie na nowo pewnych umiejętności, tak jak to było w TR2013 i RotTR. Wiem, ze Xbox One ma już swoje lata i sukcesora, ale są momenty, ze jakość grafiki jest dość nierówna. Czasami tak ładna jak w RotTR, a miejscami brzydsza niż TR2013 (wersja PC, nie Definitive Edition). Płynność jest zachowana, ale skoki jakościowe grafiki dość wyczuwalne. Poprawkę 6,5GB zainstalowałem jak i poczekałem na instalacje wszystkich danych z płyty.
  8. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Poza niesamowicie długimi skokami bez względu na część - najbardziej dziwiła mnie kondycja tej dziewczyny, która co najwyżej męczyła się sprintem :) Wracając do SotTR, podoba mi się sceneria miasta jak i dżungli - poza samym klimatem, przypomina mi Dead Island Riptide (grę którą także dobrze wspominam). Scena z samolotem? Nie mamy dostępu do pełnej gry aby ocenić co wydarzyło się przed, w trakcie i po. Gdzie podział się pilot? Możliwe, że ten konkretny fragment fabuły opiera się o jakieś nadprzyrodzone zdarzenia/moce. Mam nadzieję, że będzie to najlepsza część z obecnej trylogii i zakończenie będzie z przytupem. Tym bardziej, że planowana jest dłuższa przerwa i może upłynąć sporo czasu zanim zobaczymy kolejną część przygód dzielnej panny archeolog :)
  9. Grimlock

    Shadow of the Tomb Raider (Tomb Raider 11) ?

    Biorąc pod uwagę współpracę Eidos Montreal przy TR2013 i RotTR - to oni zajmowali się projektowaniem grobowców i zagadek - jestem spokojny, że pod względem eksploracji SotTR będzie trzymał wysoki poziom. Skoro season pass zawiera siedem dodatkowych grobowców z misjami fabularnymi - to w głównym wątku powinno być ich nie mniej. Oby tylko fabuła była ciekawa. Grafika w RotTR była bardzo ładna - mało było elementów, które raziły efektami lub jakością "z poprzedniej epoki". Jeśli takiej samej jakości oprawa wizualna będzie SotTR w połączeniu z rozsądnymi wymaganiami - będzie super :-) Przydałby się tryb w którym wszelkie krawędzie-punkty uchwytu nie byłyby rozjaśnione, no i kawałek taśmy. UPDATED: Źródło: laracroft.pl Świetnie! :D
×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.