Skocz do zawartości

zmazik

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

zmazik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputacja

  1. Cześć wszystkim! Od ponad roku rozglądam się za laptopem, który ma mi służyć głównie do mobilnej pracy z ogólnie rozumianą grafiką komputerową. Najważniejsze dla mnie są programy z pakietu Adobe PS, Ai, ID. W drugiej kolejności znajdują się programy do obróbki wideo z pakietu Adobe i grafiki 3D głównie Maya, i ZBrush. Ostatnim aspektem są gry. Byłoby miło w wolnej chwili troszkę popykać dla relaksu. Zależy mi na jak najbardziej wydajnej maszynie jednak wolałbym nie przekroczyć 9k. Odnalezienie dobrego laptopa w rozsądnej cenie spaliło na panewce. Zawsze coś nie jest do końca takie jak powinno być. Niestety nawet w przypadku highendowych sprzętów ciężko jest coś znaleźć. I tak po długich poszukiwaniach uznałem że firma DELL jest tą, której mogę zaufać. Z pośród oferty początkowo chciałem kupić nowego Inspiron 15 z serii 7000 pomijając błyszczącą matryce recenzje odwzorowania barw nie są pozytywne. Idąc po nitce do kłębka dotarłem do nowego XPS 15 jednak znów wedle recenzji odwzorowanie AdobeRGB jest w okolicach 69% co nie jest dla mnie akceptowalne. Dotarłem jednak do opinii że matryca jest świetna i po kalibracji jest znacznie lepsza od retiny. Poszukując dalej dotarłem do Dell Precision M3800, który to wedle testów ma nieco lepsze odwzorowanie kolorów zarówno AdobeRGB(73%) jak i sRGB(95%). 1. Czy ktoś orientuje się jakie numery fabryczne mają matryce Dell XPS 15 i Dell Precision M3800? Specyfikacje obydwu komputerów są praktycznie identyczne pod każdym względem, za wyjątkiem karty graficznej. Przypuszczam że bardzo możliwe że matryca jest taka sama w obydwu modelach jednak w Precision została nieco lepiej skalibrowana. 2. Czy ktoś kalibrował jeden z tych ekranów lub ma jakieś informacje na ten temat? Jaka jest różnica? Czy faktycznie matryca jest świetna tylko ustawienia fabryczne są tragiczne? 3. Czy kalibracja może poprawić odwzorowanie AdobeRGB względem standardowych ustawień z 73% na 99-100% tak jak to ktoś pisał na jednym z forów. 3. K1100M vs GT 750M. Rozumiem że K1100M jest lepsza zarówno w grafice 2D, obróbce wideo jak i 3D od GF750m jednak czy różnica jest znacząca? Wydaje mi się że odczuwalna różnica w programach będzie znikoma, cena wyższa. Za to w grach różnica będzie znacząca. 4. Czy ktoś ma do polecenia lepszą/podobną maszynę w przybliżonej cenie? Zależy mi również na wyglądzie sprzętu ponieważ będzie służył także przy pracy z klientem. Nowy Alienware ma bardzo fajną specyfikację jednak jest ciężki, a ja mam problemy z kręgosłupem. No i wygląda jak zabawka gimnazjalisty.
  2. Witam serdecznie, Poszukuję programu do zarządzania fontami. W jaki sposób radzicie sobie z tym tematem? Mogli byście coś polecić? Jakiego programu używacie do edycji fontów. Oczywiście nie chodzi mi o jednorazowe dodanie ogonka do "ę" w illustratorze. Ponieważ problem pojawia się gdy mamy wielki blok tekstu i nagle okazuje się że do każdego "e" trzeba sztukować ogonek.
  3. Z tego co sprawdzałem w sieci Noctua nie jest z alu tylko miedzi, która jest dodatkowo ocynkowana.
  4. Poszukuję speca od chłodzenia CPU na terenie Warszawy. Poszukuję kogoś z doświadczeniem kto pomoże mi odczepić i zamocować z powrotem cooler z użyciem pasty z ciekłego metalu. Zrobiłem dosyć mocny wywiad na wielu forach jak odczepić Noctua NH-D14 od Intel Core i7 930 gdy była użyta pasta Coollaboratory Liquid Pro na MOBO Gigabyte GA-X58A-UD7. Dostałem masę odpowiedzi i różnorakich rozwiązań, jednak mimo wszystko obawiam się że przez mój totalny brak doświadczenia w składaniu komputerów zniszczę CPU lub MOBO. Dodatkowo jeśli był by ktoś chętny było by do zrobienia przy komputerze jeszcze parę mniejszych rzeczy. Między innymi gruntowne czyszczenie, wymiana paru podzespołów, testy temperatur. Tak czy siak najważniejsza jest zabawa z coolerem.
  5. Próbowałem teraz dogrzebać się do stopki coolera i sprawdzić jej temperaturę jednak jest tak ciasno że nie ma opcji żeby dotknąć ją palcem. Z uwagi na to że będę teraz modernizować komputer o RAM będę musiał tak czy siak odpinać chłodzenie bo inaczej nie wsadzę nowych kości. Zatem nie mogę niestety wyczyścić wszystkiego na około i nie ruszać procka. Na innych forach piszą żebym broń Boże nie stosował papieru ściernego. Że zniszczę cooler. Szczerze mówiąc brzmi to sensownie. Bruzdy wpłyną negatywnie na oddawanie ciepła. Skoro odcisk palca ma znaczenie to co dopiero zrycie coolera papierem ściernym. Dodatkowo stopka musi być idealnie płaska jak tafla lustra. Poddając ją ścieraniu, narażamy na zniszczenie tej powierzchni. Mogą powstać jakieś górki, dołki.. To nie ma znaczenia?
  6. 1. Dobra, ogarnąłem już dysk SSD. Kupuję Intel 520 SSD Solid-State Drive 480GB. 2. Znalazłem też kompatybilne kości RAM. W chwili obecnej zastanawiam się miedzy dwoma modelami. G.SKILL Ripjaws Series 24GB (6 x 4GB) SDRAM DDR3 1333 lub Kingston HyperX Triple Channel PC-1600 DDR3 24GB 3K6/24GX 3. Z uwagi na to że będę miał 24GB RAM muszę zmienić system operacyjny z Win7 64bit Home Premium na jakiś, który to obsłuży. Znalazłem promocję, która jest ważna do juta 130zł za upa do Win8. http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL_Hero_Home_FPPPrice_Null 4. Wszystko fajnie, elegancko ale nadal mam problem z tym coolerem. Na różnych forach pojawia się sporo opinii. Co osoba to inny sposób uporania się z problemem. Może mógłby mi ktoś napisać jeden właściwy sposób, do którego się dostosuję. Poszukuję również speca z prawdziwego zdarzenia, który by do mnie wpadł i pomógł uporać się z tym problemem - Warszawa Śródmieście. Wydaje mi się że ten zestawik do czyszczenia będzie pomocny: http://www.sleeveking.pl/pl/p/Zestaw-czyszczacy-Arctic-Silver-ArctiClean-30ml/1787
  7. Dobra poszperałem, pogadałem z ludźmi i czas na podjęcie ostatecznej decyzji. Co lepsze? G.SKILL DDR3 12 GB 1600MHz TRI SR SNIPER CL9 czy Kingston HyperX Triple Channel PC-1600 DDR3 24GB 3K6/24GX
  8. zmazik

    SATA3 pod PCI

    A jak podepnę SSD pod port SATA3 w UD7 to wszystko będzie śmigać prawidłowo? Kontroler Marvella nie będzie działać jak wąskie gardło albo nie będzie generować jakichś problemów? W sieci wyszperałem taki oto temacik: http://forums.tweaktown.com/storage-devices-methods/48255-intel-ssd-520-marvell-9128-sata-iii-controller-ga-x58a-ud7-rev-1-a.html
  9. zmazik

    SATA3 pod PCI

    Witam, Właśnie jestem na etapie dobierania podzespołów, które posłużą do modernizacji mojego kumputera. Na chwilę obecną jestem praktycznie zdecydowany na dysk SSD 520 Intela 480gb. Zauważyłem jednak że w mojej płycie głównej są jedynie dwa złącza pod SATA3. Mam już 3 dyski kompatybilne z SATA3 i teraz jeszcze dojdzie SSD. Wygląda mi na to że żeby móc korzystać z pełnej mocy potrzebuję kupić kartę z dodatkowymi portami pod PCI. Nie jestem żadnym specem dlatego szukam porad na forum. Mogli byście polecić mi coś ciekawego? Komputer służy mi do pracy dlatego stabilność jest dla mnie najważniejszym kryterium wyboru podzespołów. Może ktoś testował jakiś model pod UD7? Specyfikacja komputera: System: Windows 7 Home 64bit OEM Cooler: Noctua NH-D14 Pasta: Coollaboratory Liquid Pro CPU: Intel Core i7 930 2,8GHZ RAM: Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 MOBO: Gibabyte GA-X58A-UD7 GPU: Radeon HD 5850 HDD: 3x WD Black 1TB Sata 3 64mb Zasilacz: OCZ Z-Series 1000W Modular SLI GOLD 80+ Buda: Cooler Master ATCS 840
  10. Na innym forum ludzie proponują mi 2x Kingston HyperX DDR3 12GB (3x4GB). Średnio lubię Kingsona ale ten model jest na oficjalnej liście kompatybilności umieszczonej przez Gigabyte`a. Radzą również żebym szukał Triple Chanel do 1600MHz bo więcej UD7 nie pociągnie bez kręcenia. Ja sam słabo znam się na takich rzeczach, overclocking jest dla mnie czarną magią. Znalazłem też takie kostki: http://www.ceneo.pl/8461384#tab=spec http://www.ceneo.pl/9940301#tab=spec Ale ich nie ma na liście i chyba nie są lepsze od tych Kingstona zatem nie ma sensu ryzykować. Jeśli gdzieś się mylę proszę mnie poprawić. Wszystkie uwagi, propozycje mile widziane. :)
  11. Witam serdecznie, W roku 2010 złożyłem komputer, którego przeznaczeniem jest praca z grafiką, głównie w oparciu o cały pakiet Adobe Master Collection CS6. Programy które najczęściej używam to Photoshop, Illustrator, InDesign. Zdarza się że robię naprawdę duże billboardy lub grafiki w bardzo wysokich rozdzielczościach. Często samo zapisywanie i uruchamianie pliku trwa bardzo długo. Miedzy innymi przez to planuję lekką modernizację sprzętu. Oprócz rozbudowy o dysk SSD 520 Intela, planowałem dokupić drugi zestaw Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 i tym samym zająć wszystkie sloty w MOBO i dojść do 12GB RAM, jednak nigdzie nie mogę znaleźć już tych pamięci. Najwyraźniej będę musiał sprzedać obecne kości i zainwestować w coś nowego. Czy mogli byście doradzić mi jakiś ciekawy ram pod specyfikę mojej pracy i parametry komputera? Najważniejsza jest dla mnie stabilność. Na drugim miejscu szybkość/wygoda. Cena jest mniej istotna. Interesuje mnie albo 16 albo od razu 24GB. Szczerze mówiąc, chyba najbardziej opłaca się kupić od razu maks. Najprawdopodobniej ów komputer będzie mi musiał służyć do pracy przez kolejne 3 lata. Specyfikacja komputera: System: Windows 7 Home 64bit OEM Cooler: Noctua NH-D14 Pasta: Coollaboratory Liquid Pro CPU: Intel Core i7 930 2,8GHZ RAM: Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 MOBO: Gibabyte GA-X58A-UD7 GPU: Radeon HD 5850 HDD: 3x WD Black 1TB Sata 3 64mb Zasilacz: OCZ Z-Series 1000W Modular SLI GOLD 80+ Buda: Cooler Master ATCS 840
  12. Sorry za kolory fonta ale rozmawiam na ten temat na paru forach i kilka razy kopiowałem niektóre rzeczy żeby ponownie nie pisać tego samego. Zaczynam zatem szukać sklepu z tanim Intelkiem 520. Co do GoodRamu jakoś nie mam przekonania do tej firmy. Nie kupiłem kości Corsaira ze względu na dwie litery w nazwie. Chyba przeceniasz moją naiwność w dziedzinie komputerów. Wszystkie wiatraki/wentylatory w budzie działają i wieją w dobrą stronę. Tutaj parę fotek wnętrza komputera. Może dla kogoś okażą się pomocne. https://dl.dropbox.c.../pc_fot_001.jpg Myślę o ponownym zastosowaniu ciekłego metalu ponieważ wydaje mi się że lepiej zwiąże z resztkami, które mogą ewentualnie pozostać po starej paście. Jeśli nie Coollaboratory to co polecacie?
  13. Sytuacja z przegrzewaniem komputera występuje od samego początku gdy został złożony. Wydaje mi się że problem może być po stronie speca, który składał mi komputer. Mam wrażenie że dał za mało pasty ale on wtedy twierdził że jest idealnie. Z uwagi na to że nie jestem w tej dziedzinie specjalistą, zawierzyłem mu. No ale być może problem nie leży w tym miejscu. Być może komputer przegrzewa się w paru miejscach jednocześnie. Najlepiej gdyby ktoś potrafił umiejętnie zinterpretować testy, które zamieściłem. Karta graficzna nie jest zakurzona, a też jest bardzo ciepła nawet gdy nie gram w gry. Tak jak napisałem w opisie całego sprzętu, mam obudowę Cooler Master ATCS 840. Myślę że jest wystarczająca. Duża przestrzeń, dużo, dużych wiatraków. Wygląda tak: http://pclab.pl/news34412.html Gdzie Waszym zdaniem wedle przesłanych przeze mnie testów powinienem upatrywać miejsc, które się przegrzewają? Podzespoły w kompie nie są zakurzone. Gdy przyprószy wszystko kurz to faktycznie komputer częściej zaczyna pipczeć. Wydaje mi się że sam procek nie grzał by aż tak wszystkich podzespołów w komputerze. Jak myślicie? Spróbujmy poskładać wszystkie dotychczasowe myśli/wypowiedzi w jedną spójną całość.. _______________________________________________________________ CPU Rozumiem że w przypadku przegrzewania cpu konieczne jest odczepienie coolera. Do tej pory natknąłem się na dwa różne sposoby oczyszczania chłodzenia ze starej pasty, oba poniżej opisałem krok po kroku. Jaka jest Wasza opinia, który jest lepszy? Wszystkie czynności są ok czy coś byście zmienili? Osobiście najbardziej sensowna wydaje mi się opcja nr 1. - Proces czyszczenia ze starej pasty nr 1: Najpierw czystą lnianą szmatką, bez użycia siły czyszczę nadmiar starej pasty. Następnie poleruję zarówno stopkę coolera jak i procesor nową, czystą, lnianą szmatką namoczoną Arctic Silver ArctiClean 30ml, który ponoć jest bardziej dokładny od zwykłego alkocholu izopropylowego. W trakcie tego procesu również nie stosuję dużego nacisku. Całość staram się wypolerować do czysta tak by całkowicie usnąć resztki starej pasty. W przypadku gdyby czegoś nie dało się usunąć zostawiam to ponieważ powinno to mimo wszystko wejść w reakcję z nowa pastą. - Proces czyszczenia ze starej pasty nr 2: Najpierw czystą lnianą szmatką, bez użycia siły czyszczę nadmiar starej pasty. Do usunięcia warstwy pasty Liquid Pro używam pasty polerującej przeznaczonej do powierzchni chromowanych (akcesoria samochodowe). Jaką pastę byście proponowali? Resztki oraz ewentualny osad drobinek pasty w szczelinach usuwam poprzez polerowanie politurą do metalu (BUZIL G505 Metapol 500 ml < coś takiego jest optymalne, czy może proponujecie coś inego?). W trakcie tego procesu również nie stosuję dużego nacisku. Całość staram się wypolerować do czysta tak by całkowicie usnąć resztki starej pasty. W przypadku gdyby czegoś nie dało się usunąć zostawiam to ponieważ powinno to mimo wszystko wejść w reakcję z nowa pastą. W sieci znalazłem też filmik obrazujący czyszczenie pasty CooLaboratory Liquid Ultra: Mam tylko wrażenie że usuwana pasta jest jeszcze świeża i nie miała okazji być poddana kilkuletniemu wygrzaniu. A tutaj filmik obrazujący czyszczenie pasty Zalmana: - Proces nanoszenia nowej warstwy pasty: Jako nową pastę zastosował bym inną wersję ze stajni Coollaboratory, a mianowicie CoolLaboratory Liquid Ultra. Całość nanoszona w taki oto sposób: _______________________________________________________________ SSD Skoro już tutaj piszę to może przy okazji doradzicie mi również w kwestii dysku ssd. Zdecydowałem się już na 90% na dysk SSD Intel 520 SSD Solid-State Drive 480GB. Wcześniej mocno zastanawiałem się również nad SanDisk Extreme Solid State Drive 480GB, który polecał mi mój kolega zajmujący się administracją serwerów. Najważniejszym kryterium jest dla mnie niezawodność. Mój komputer to przede wszystkim narzędzie do pracy. Usterki techniczne nie wchodzą w grę. Dopiero na drugim planie jest prędkość. Cena jest mniej istotna. Co Wy na to? _______________________________________________________________ RAM Tak jak pisałem mam w chwili obecnej Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7. Czy Waszym zdaniem dobrym zabiegiem jest dokupienie teraz drugiego zestawu takich samych kości, a za około dwa lata modernizacja do 16 albo 24gb? Może macie na to inny, lepszy pomysł? _______________________________________________________________ Dzięki za wszystkie rady, są mega pomocne!
  14. Witam serdecznie, W roku 2010 złożyłem komputer, którego przeznaczeniem jest praca z grafiką, głównie w oparciu o cały pakiet Adobe. Całość radzi sobie dosyć dobrze ale planuję lekką modernizację i przy okazji chciał bym wyeliminować dziwne przegrzewanie komputera. Planuję dokupić drugi zestaw Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 i tym samym zająć wszystkie sloty w MOBO i dojść do 12GB RAM. Do tego dysk SSD Intel 520 480gb lub SanDisk Extreme 480gb. Nie jestem w tej kwestii jeszcze do końca zdecydowany. I teraz moje pytania: _________________________________________________________________________ - Przegrzewanie Komputer mimo tego iż nie jest w żaden sposób podkręcany, ma dużą, wolną przestrzeń w obudowie i dobre chłodzenie, nagrzewa się i zaczyna pikać dając tym samym znać że osiąga za wysoką temperaturę. Najczęściej dochodzi do tego w trakcie grania w gry, przy pracy bardzo rzadko. Czy przychodzi Wam do głowy co może to powodować? Wykonałem parę testów kilkoma programami. Być może będą pomocne w stwierdzeniu gdzie leży przyczyna problemu. RealTemp 3.70 W trakcie testów komputer dosyć długo pipczał dając sygnał że ledwo sapie od temperatury. https://dl.dropbox.c...70-test-001.jpg CPUID Hardware Monitor 1.21.0. Tym razem w trakcie gry komputer nie wydawał dźwięku oznaczającego przegrzewanie. Zielonym kolorem oznaczyłem pracę komputera w spoczynku tzn. przy uruchomionych paru programach, przeglądarce. Nic wymagającego. Czerwonym kolorem oznaczyłem moment, w którym do wszystkich wcześniej odpalonych programów była dodatkowo uruchomiona gra FC3. Grałem z 15min i co pewien czas robiłem SC. Do tego pliczek TXT. https://dl.dropbox.c..._1_21_0_001.jpg https://dl.dropbox.c...t/HWMonitor.txt CPU-Z Gigabyte OC Edition Specyfikacja komputera w spoczynku za pomocą CPU-Z Gigabyte OC Edition 1.62.2. https://dl.dropbox.c...topixon_pc.html _________________________________________________________________________ - Odczepienie Coolera Tak jak już wspominałem mam zamiar dokupić sobie więcej ramu. Niestety cooler jest na tyle duży że zachodzi na wolne sloty i będę musiał go odczepić żeby wsadzić nowe kości ram. W tym momencie pojawia się problem ponieważ jako pasty używałem Coollaboratory Liquid Pro. W sieci widziałem sporo informacji że gdy odczepiamy cooler od cpu, po wcześniejszym użyciu ciekłego metalu, czeka nas ścieranie stopki coolera żeby pozbyć się zbędnej, starej pasty przed ponownym umocowaniem. Ponoć ten sam zabieg tyczy się również procka. Samo ścieranie stopki papierem ściernym jest bardzo trudne ponieważ musi ona zostać idealnie gładka by zachować swoje właściwości. Jak się do tego zabrać? Jakie macie rady/propozycje? Za jakieś 2 lata będę lekko modernizować kompa i ten sam problem, znów wypłynie na światło dzienne. _________________________________________________________________________ - Pasta Coollaboratory Liquid Pro Po pierwszym użyciu w 2010 roku zostało mi jeszcze w strzykawie sporo pasty. Czy tego typu produkt może się przeterminować? Być może zachodzą wewnątrz reakcje zmniejszające walor oddawania temperatury lub zmienia się konsystencja? _________________________________________________________________________ - Uwagi Wszelkie uwagi co do podzespołów, które mam lub dopiero zamierzam kupić mile widziane. Każdy komentarz na pewno będzie bardzo pomocny. _________________________________________________________________________ Specyfikacja komputera: System: Windows 7 Home 64bit OEM Cooler: Noctua NH-D14 Pasta: Coollaboratory Liquid Pro CPU: Intel Core i7 930 2,8GHZ RAM: Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 MOBO: Gibabyte GA-X58A-UD7 GPU: Radeon HD 5850 HDD: 3x WD Black 1TB Sata 3 64mb Zasilacz: OCZ Z-Series 1000W Modular SLI GOLD 80+ Buda: Cooler Master ATCS 840 _________________________________________________________________________ Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za pomoc!
  15. Witam! Planuje zakup komputera którego głównym przeznaczeniem będzie praca z grafiką 2D, wszelkiego rodzaju rysunki tabletem, czasem jakieś bilbordy, layouty itp. itd. Chciał bym również amatorsko bawić się grafika 3D no i w chwilach wolnych od pracy grać w gry. Kupowanie apple bądź gotowej stacji roboczej w okolicach 17000zł jak dla mnie mija się z celem, moja górna kwota to 12000zł i grosza więcej nie przeznaczę, chciał bym się zmieścić w kwocie 10000zł. Z tego co przeczytałem w internecie w obecnych czasach komputery często opisane mianem stacji roboczych potrafią być słabsze od domowego PC. Taki mac pro za 12000zł jest sporo słabszy od składaka za ta sama cenę. Nie jestem fachowcem w dziedzinie sprzętu komputerowego dlatego mogę się mylić, całą moją wiedzę bazuje na stosie internetowych artykułów. Pracę freelancera w grafice 2D planuje kontynuować przez około cztery najbliższe lata po czym zatrudnić się w jakiejś firmie reklamowej. Wydaje mi się ze do tych celów dobry komputer powinien wystarczyć. Najważniejsze cechy komputera na których mi zależy to: • Niezawodność/Stabilna praca • Szybkość działania Przeznaczenie: • Profesjonalna grafika 2D • Amatorska zabawa grafiką 3D • Gry Postaram się podsumować co wybrałem na chwilę obecna i uzasadnić dlaczego. Jeśli moje zdanie o którejś z części jest mylne, wtedy liczę na to iż ktoś mnie poprawi. Zatem do rzeczy: Mobo: Gigabyte GA-X58A-UD7 Uzasadnienie: stabilna praca, firma którą darze zaufaniem, wiele bardzo pozytywnych komentarzy, spotykałem się z opiniami że na chwilę obecna jest to najlepsza płyta główna pod 1366. USB 3.0, Sata 6gb, dobre rozmieszczenie, nie trzeba jej kręcić i obsługuje wysoko taktowane pamięci (na wypadek późniejszej modernizacji, nie znam się na OC i nie wiem czy będę miał czas się poznać). CPU: Intel Core i7-930 2.80 Ghz Uzasadnienie: Intel jest lepszy do pracy z takimi programami jak photoshop, stabilna praca, dobry stosunek cena/jakość RAM: Corsair GT 3x2GB 1600MHz CL7 Uzasadnienie: Z tego co czytałem po prostu najlepsze kości biorąc pod uwagę cena/jakość. Nie potrafię kręcić ramu zatem i nie za bardzo mam czas się tego uczyć. Wolę kupić coś co od razu jest dobre, zresztą słyszałem że nie powinno się kręcić części w komputerze przeznaczonym do pracy bo to może zaważyć na jego stabilności. BUDA: Cooler Master ATCS 840 Uzasadnienie: Bardzo ładna, przestronna obudowa z dobrym obiegiem powietrza, wyciągana tacka na płytę główna, możliwość w miarę dobrego ogarnięcia kabli. Nie zdecydowalem sie na Obsydiana 800D mimo iż bardzo mi się podoba bo z tego co czytałem ma w środku kiepski wiaterek i jest przeznaczony raczej do chłodzenia cieczą którego to nie zainstaluję ponieważ nie mam o tym zielonego pojęcia. Myślałem również o Lian Li PC-X900 ale podobno ma mało miejsca i generalnie jest sporo gorsza od budy ATCS 840. HDD SYSTEM: OCZ Vertex 60GB SSD x2 lub OCZ Vertex 2/Pro 50GB Uzasadnienie: Wielu ludzi polecało mi te dyski i po prostu pójdę za ich radą. Skłaniam się do zakupu jednego dysku OCZ Vertex 2/Pro 50GB, to trochę mało ale na system i główne programy chyba starczy. HDD DANE: WD Black 1TB Sata 3 64mb x2 Uzasadnienie: Sporo ludzi użytkując Samsunga F3 bardzo go sobie chwali ale słyszałem również trochę opinii negatywnych a o WD black słyszy się raczej tylko pozytywne komentarze. A może ktoś ma o nim inne zdanie? Jakieś problemy sprzętowe? ZASILACZ: OCZ Z-Series 1000W Modular SLI GOLD 80+ Uzasadnienie: ponoć sporo lepszy od Antec Quattro 1200W cena i najwyższa jakość, certyfikat 80+ GOLD ponad 90% sprawności, wysoka moc w przypadku rozbudowy komputera. Słyszałem że Enermaxy baaaardzo często wydają terkoczące dźwięki w trakcie swojej pracy dlatego zacząłem szukać w śród innych firm. Ostatnio natrafiłem na taki filmik OCZ Z-Series 1000W Modular SLI GOLD 80+ który mnie trochę zaniepokoił http://www.youtube.com/watch?v=9t-EiKydtLo&NR=1 CPU COOLER: Noctua D14 Uzasadnienie: W testach najlepszy cooler na procka na chwilę obecną. Chyba że się mylę? GPU: nVidia GeForce GTX 280 1GB DDR3 Uzasadnienie: Na chwilę obecną karty graficzne nie reprezentują sobą najwyższej jakości, jak posiadają wysoką moc to z kolei są z nimi problemy innej natury. Zakup starej przejściowej karty graficznej, by potem zamienić ja na najnowsza kartę graficzna nowej generacji wydaje mi się słuszne. Programy graficzne i tak będą działać o wiele lepiej niż na moim starym komputerze, pozwoli mi to na dosyć komfortową prace przez najbliższe miesiące i zakup sporo lepszego produktu. System: Windows 7 Professional 64bit OEM PL Najlepszym wyborem na system wydaje mi się Windows 7 Professional 64bit OEM PL. Zabezpieczenia: ? Jeśli chodzi o anty virusa jeszcze się nie zdecydowałem. Wyżej wymieniony zestaw wydaje mi się dobrze chłodzonym, za te pieniądze maksymalnie stabilnym i dosyć wydajnym komputerem do grafiki i grania. Całą moją wiedzę bazuję na recenzjach, opiniach znajomych i komentarzach ludzi z forów. Jeśli jakieś zdania napisałem mało zrozumiale wybaczcie ale pośpiech i zmęczenie dają się we znaki. Bardzo proszę o opinie na temat dobranych przeze mnie części, może któraś ma jakieś duże wady o których jeszcze nie wiem, albo taka konfiguracja może mieć jakieś problemy sprzętowe. Każda opinia jest dla mnie ważna i z góry dziękuję za każdą chwilę spędzoną przy pisaniu postów w tym temacie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...