Skocz do zawartości

gx270

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O gx270

  • Urodziny 01/04/1987

Contact Methods

  • GG
    26353818

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

gx270's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Dzięki za podpowiedzi. Zasilacza właśnie najmniej byłem pewien, mam obawę czy by się nie ugotował w takiej puszce. W sumie miałem kiedyś sprzęt na Seasonicu i on nie hałasował. @reyden O i7 i 32gb pomyślałem, bo kumpel ma ostatnio manię nagrywania filmów kamerą 4k podczas wyjazdów urlopowych i potem obrabiania ich na komputerze robiąc różnego rodzaju kompiacje, to pomyślałem, że skróciłoby to czas pracy. Poza tym, to taki typ człowieka, który lubi mieć, by mieć ;) Sprawdzę te zasilacze Corsair, zawsze jakoś od nich stroniłem, bez większego powodu. @Klaus pomierzę dokładnie jak dostanę obudowę jaki musiałby być wymiar chłodzenia, ciekawe rozwiązanie.
  2. Witajcie koledzy i koleżanki. Stoję właśnie przed wzywaniem złożenia dla znajomego komputera w dość małej obudowie. Facet chciał sam coś zrobić, ale kupił płytę, obudowę, poległ i poprosił mnie o pomoc. Póki co pomysł mam taki jak poniżej Obudowa: Cooler Master Elite 130 Płyta główna: ITX ASRock Z170 GamingFatality Zasilacz: XFX XTS 520W Modular Fanless 80+ Platinium Procesor: i7 6700 Chłodzenie: Noctua NH-L9X65 RAM: 2x16GB DDR4 Vengeance 3000MHz CL15 Dysk SSD: Crucial MX300 525GB Grafika: MSI GTX1080 Gaming X 8GB Napęd optyczny: Nagrywarka BluRay LG Super Multi Blue BH16NS55 Wymagania do zestawu: Zbudowany na podstawie obudowy oraz płyty głównej, które są już w posiadaniu osoby proszącej o złożenia komputera. Maksymalnie cichy przy ciasnocie obudowy, stąd moja propozycja zasilacza bez wentylatora z certyfikatem Palatium oraz chłodzenia Noctua, a także dysku SSD i procesora zablokowanego z uwagi na niższy pobór mocy, więc liczę też na niższe temperatury i cichszą pracę chłodzenia. Obudowa jest dość przewiewna, ale mam wątpliwości czy przy tak niewielkich gabarytach całość i tak nie będzie się dusić. Facet chce wydajny komputerek bez bawienia się w podkręcanie, bo zamierza mieć go na stałe podpiętego pod TV 4K jako centrum multimedialne w mieszkaniu do odtwarzania filmów ze streamingu oraz płyt BluRay, a także do gier zamiast konsoli. Nagrywarkę wykorzystywał będzie do nagrywania filmów z wakacji, które wcześniej zamierza sobie montować przy użyciu tegoż właśnie komputera. Liczę na jakieś sugestie, gdyż ostatni raz komputer składałem ze 4 lata temu, więc wypadłem z obiegu i tak nieco po omacku wybrałem podzespoły, a takiego malucha jeszcze nie miałem okazji budować. Z góry dziękiza pomoc i podpowiedzi.
  3. Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie. A tego 0B też się nie bać? Zastanawia mnie czemu w większości programów dysk jest pokazywany jako sprawny i przechodzi testy, a w HD Tune wyrzuca ostrzeżenie :)
  4. Witam Kolegów ponownie Mam pewien kłopot. Posiadam dysk,Samsunga SpinPoint MP4 HM640JJ 640GB. Teoretycznie wszystko z nim ok, nie hałasuje, nie grzeje się i w sumie działa, ale... W zakładce Health w HD Tune Pro mam dwa ostrzeżenia. Pierwsze przy pozycji 0B (Warning) zaś drugie przy C7 (attention). przy sprawdzaniu innymi programami, nie ma żadnych złych komunikatów (Crstaldisk, SeaTools). Wartości są zawsze takie same (w każdym programie takie same, nie zmieniają się też w czasie). Dysk jest na gwarancji do 2014 roku, zakupiłem go jako używany. Przepracował niby około 25 godzin zanim go kupiłem. Teraz nie wiem czy martwić się tym, że w HD Tune mam ostrzeżenie i zwracać go sprzedającemu, czy oddawać na gwarancję, czy też nie martwić się i korzystać spokojnie z dysku? Dodam, choć nie wiem czy to będzie istotne, kilka informacji, które jeszcze znam na temat dysku. Osoba, od której kupiłem dysk, twierdzi, że służył tylko do przeniesienia danych pomiędzy komputerami. Dysk kupiłem w sieci, więc dotarł do mnie paczką pocztową, był dobrze zabezpieczony (jakieś miękkie folie, plastikowy blister, folia bąbelkowa i takie większe airbagi), Skorzystałem też z aplikacji Smartmontools i zauważyłem, że jest zapis o błędach, które powstały w 6 godzinie użytkowania (opcja -x 'All Info'). Dodatkowo z tego samego programu wiem, że w ciągu ostatnich 10 godzin pracy temperatura dysku wahała się od 27 do 45 stopni, zaś historycznie zarejestrowane zostały temperatury min 17 oraz max 68 stopni. SMART Extended Self Test Short Offline oraz Selective Self Test w tym programie zakończyły się poprawnie. Nie mam żadnego doświadczenia z dyskami, gdyż nigdy dotąd nie miałem problemów z żadnym dyskiem. Czytałem, że: 0B Recalibration Retries - Atrybut ten wskazuje liczbę żądań rekalibracji (pod warunkiem, że pierwsza próba nie powiodła się). Spadek tego atrybutu jest oznaką problemów z podsystemem mechanicznym dysku. C7 UltraDMA CRC Error Count - Łączna ilość błędów CRC w trybie UltraDMA. Wartość RAW atrybutu wskazuje ilość błędów wykrytych przez CRC (CRC Interfejsu) podczas przesyłania danych w trybie UltraDMA. Wysokie wartości świadczą o uszkodzeniu podzespołów elektronicznych dysku. Jednocześnie parametr ten informuje nas o tym, że dysk ma problemy w komunikacji z kontrolerem (dysk<->płyta<-dysk). Najczęstszą przyczyną pojawiania się tego błędu jest: uszkodzona wstęga (taśma), fiksujący zasilacz, uszkodzona elektronika dysku, uszkodzona elektronika płyty głównej. Mam wrażenie, że skoro atrybuty się nie zmieniają, to może z dyskiem jest wszystko ok, a po prostu był podłączony przez jakąś trefną kieszeń albo kabel i wtedy wartości się zmieniły. W sieci spotkałem się ze skrajnymi interpretacjami tych błędów (jedni twierdzą, że nie są ważne inni, że nie można ich olewać). W większości przypadków, o których czytałem dysk się psuł, ale dyski osób, które miały podobny kłopot z reguły hałasowały, wydawały różne dziwne dźwięki, zaś parametry 0B i C7 wciąż się zmieniały. U mnie nie ma tych objawów. W czasie ostatnich 15-20 godzin korzystania z dysku zdarzyło się 2 lub 3 razy, że system bardzo zwolnił lub na chwilę się wstrzymał. Z reguły jednak miało to miejsce po długim czasie nieaktywności i wychodzeniu z uśpienia lub włączania wygaszonego wyświetlacza. Nie wiem czy ma to związek z dyskiem czy po prostu jestem już przewrażliwiony i na wcześniejszym dysku nie zwracałem uwagi na takie zachowania, ale wydaje mi się, że takowych nie było. Dysk pracuje w laptopie Lenovo ThinkPad x61s. Wcześniej był w nim dysk Seagate'a 80GB (nie miałem z nim kłopotów). System świeżo zainstalowany to Windows 8 Pro x64 (mam 4GB Ramu, stąd wersja x64). Na wcześniejszym dysku miałem ten sam system operacyjny i wszystko było ok. System oczywiście oryginalny. Jeśli coś jeszcze powinienem dodać, to dopytujcie Poniżej co wyświetla się w HD Tune (dodane też jako obrazek). Bardzo proszę mądrzejszych ludzi o podpowiedź co to oznacza i czy się tym martwić. HD Tune Pro: SAMSUNG HM640JJ HealthID Current Worst ThresholdData Status (01) Raw Read Error Rate 100 100 51 0 ok (02) Throughput Performance 252 252 0 0 ok (03) Spin Up Time 90 88 25 3320 ok (04) Start/Stop Count 100 100 0 122 ok (05) Reallocated Sector Count 252 252 10 0 ok (07) Seek Error Rate 252 252 51 0 ok (08) Seek Time Performance 252 252 15 0 ok (09) Power On Hours Count 100 100 0 39 ok (0A) Spin Retry Count 252 252 51 0 ok (0B) Calibration Retry Count 100 100 0 113 warning (0C) Power Cycle Count 100 100 0 213 ok (BF) G-sense Error Rate 100 100 0 8 ok (C0) Unsafe Shutdown Count 252 252 0 0 ok (C2) Temperature 61 51 0 210454708263 ok (C3) Hardware ECC Recovered 100 100 0 0 ok (C4) Reallocated Event Count 252 252 0 0 ok (C5) Current Pending Sector 252 252 0 0 ok (C6) Offline Uncorrectable 252 252 0 0 ok (C7) Interface CRC Error Count 99 99 0 535 attention (C8) Write Error Rate 100 100 0 0 ok (DF) Load/Unload Retry Count 100 100 0 113 ok (E1) Load/Unload Cycle Count 100 100 0 6948 ok Health Status : warning
  5. Bez obrazy, ale to bzdura jakich mało. Zasilacz ten posiada dwie wtyczki do kart graficznych 6 pin (pierwsza 6 pin druga 6+2 pin co oznacza, że nie jest to 8pin, a z jednego przewodu wychodzą dwie wtyczki 6 pin oraz 2 pin, które można, ale nie trzeba ze sobą połączyć w 8pin. Ponadto posiada 9 x sata i 6 x molex. Składałem 5 komputerów na tym zestawie, zawsze z kartą graficzną wymagającą 2x6pin i nigdy nie stosowałem żadnych przejściówek. Ponadto XFX jest produkowany przez o wiele lepszą firmę (Seasonic) oraz posiada certyfikat 80+, co prawda tylko bronze, ale lepsze to, niż brak certyfikatu, nie wspominając o stabilności napięć oraz ich wysokości szczególnie na linii 12v. Oczywiście wersja modular jest wygodniejsza w użyciu, ale przy obudowie z miejscem za podstawką płyty głównej, nadmiar kabli nie stanowi problemu. Mam nadzieję, że koledzy doradzają pamięci Ram w oparciu o własne doświadczenia, a nie testy w internecie. Przy określonej przeze mnie konfiguracji (a więc docelowo procesorze obsługującym 1600) różnica w niektórych bardziej wymagających grach była zauważalna (oczywiście jest to subiektywne, bo nie każdy zauważy skok o 7-10 fps, nie wspomnę o innych operacjach niż granie). Sugeruję 1600 ze względu na bardzo zbliżoną ostatnio cenę w kilku sklepach. Przy G2020, 1600 nie jest wtedy na wyrost, bo dostosują się do procesora, a przy wymianie na lepszy nie trzeba będzie wymieniać pamięci RAM. Przy zwiększonym budżecie rozważyłbym zmianę procesora na i5 3350p lub i5 3570k (620zł lub 850zł) oraz, w drugiej kolejności, karty graficznej z 6870 na 7850 lub 7950 (xfx za 650/850zł). Ewentualnie, jeżeli chcesz się bawić w OC, to zmień płytę główną na coś z chipsetem Z77 np AsRock Z77 Extreme 4 lub MSI Z77A-GD65 one są w okolicach 500zł-600zł.Przy zmianie płyty głównej zostałoby Tobie jeszcze kasy na procesor 3350p i musiałbyś brać 4Gb ramu i kartę 6870, żeby się zmieścić w budżecie. Możesz też zaoszczędzić kupując używane pamieci RAM. Nie jest to tak awaryjny komponent, a jak odkupisz od kogoś GoodRAMy z dowodem zakupu, to nie tracisz gwarancji. Generalnie koledzy już Tobie dobrze doradzili, ja będę się tylko upierał przy pożądnym zasilaczu, bo przez kilka ostatnich lat przerobiłem trochę zestawów i widzę zdecydowaną różnicę w kulturze pracy jednostek z dobrze wykonanymi PSU, dlatego ja zawsze odkładam Fortrona na bok, nie jest on zły, ale za podobne pieniądze można mieć o wiele lepszy zasilacz ( zarówno według testów tych rodzimych i tych zza granicy, jak i opierając się o własne doświadczenia). Po prostu firma Seasonic gwarantuje najwyższą jakość tego PSU, a, powtórzę znów, to właśnie ona składa zasilacze dla XFX. Decyzja należy do Ciebie p.s. Na AMD nie podam Tobie konfiguracji, bo opierałem bym się tylko na tabelach i testach z sieci, sam najczęściej składam komputery na Intelu, a od AMD mam kumpla, który jest fanatykiem tej marki:) Jeśli chcesz, to mogę go podpytać o jakąś konfiurację, ale myślę, że na tym forum koledzy będą szybsi i równie kompetentni;) p.s.2 Dobry pomysł to wybór karty graficznej z dłuższą gwarancją, jest ona co prawda droższa, ale akurat przy karcie graficznej, każdy miesiąc gwarnacji może być zbawienny Nie pomyślałem o tym wcześniej, więc dobrze, że ktoś o tym wspomniał Na koniec podam Tobie jaki PC złożyłem w tym tygodniu za 2067zł Obudowa Zalman Z9 Plus Mobo AsRock P75 Pro CPU i5 3350p GPU XFX 6870 PSU XFX Core 550W RAM 2x4GB 1600 MHz A-Data Gaming (z radiatorami) Tobie odchodzi buda, więc możesz zrobić go taniej lub dołożyć do którego z podzespołów zgodnie z poradami na tym forum. Zestaw użytkownika Yogi311 też jest bardzo ciekawy, jednak ja bym został przy zasilaniu 550W, żeby mieć zapas energii, chociaż ten 450 też sobie poradzi. Różnica w cenie między 450 i 550 to 46zł, bo 550w kupowałem w tym tygodniu za 231zł z dostawą. Pozdrawiam!
  6. W tym przedziale cenowym chyba lepiej składać coś na AMD, ale jeśli wolałbyś Intel, to można zacząć od słabszego procka na 1155 np G630 albo podany wcześniej g2020 (spadkami fps w bf3 bym się nie martwił, zasilacz tracer odpada, nawet nad fortronem bym się zastanowił. Nie jest on może taki zły, ale w podobnych cenach można już kupić XFX z certyfikatem 80+ (lepsze to niż nic) montowanego przez firmę Seasonic (jedne ze stabilniejszych zasilaczy). Ja na Twoim miejscu brałbym początkowo 4GB ramu, jeśli zależy na oszczędnościach i zobaczył, czy faktycznie brakuje Tobie drugiej kości. Jeśli możesz delikatnie nagciągnąć budżet, to ciekawym procesorem jest też intel i5 3350P - tańsza wersja i5 bez zintegrowanej grafiki, która w CPU i tak nie jest IMHO potrzebna (ja na Twoim miejscu dozbierałbym właśnie do niego zamiast G2020). Wolałbym kupić właśnie ten lepszy procesor kosztem karty graficznej. Dlaczego? Jest to bardzo mocna karta, która spokojnie poradzi sobie z grami, a w przyszłości łatwiej będzie Tobie dokonać wymiany, bo karta ta nie straci tak na wartości jak tani procesor, którego wymiana będzie wiązała się z pozbyciem się CPU za grosze. Co do pamięci RAM, nie kupuj 1333, bierz 1600, składałem ostatnio kilka zestawów i różnica była zauważalna. Zasugerowałem GoodRamy, ale ostatnio udało mi się kupić w ProLinie 2x4GB A-Data Gaming z radiatorami za 160zł. Moja sugestia to: Procesor: Intel G2020 / i5 3350P - 220 / 630 Płyta: AsRock P75 Pro3 / MSI B75 MA-E33 - 230/200 karta graficzna: XFX Radeon 6870 256bit 1GB - 420zł pamięć RAM: GoodRam 1600MHz 4GB / 8GB - 70/140zł zasilacz: XFX Core 550W - 230zł 1140 - 1620 zł (1550zł z 4GB RAM i CPU i5) Gdybyś bardzo chciał kartę 7850, to dystrybucja XFX kosztuje około 620zł-640zł nowa, ale moim zdaniem nie warto teraz dokładać za nią dodatkowych $$$. p.s. Cenę 6870 podałem karty używanej z gwarancją odkupowanej w sieci nowa to koszt 550-570zł wersja z jednym wentylatorem (w zupełności wystarcza, dual heatpipe, to wyrzucanie pieniędzy w błoto). Mam nadzieję, że pomogłem, w razie pytań lub wątpliwości pisz.
  7. @łopian Dzięki, czyli mówisz, że opłaca mu się pomimo tej wolniejszej magistrali? @dw10 Złomy czy nie złomy, chłopak nie ma ani 1zł, żeby wydać na komputer, więc musi wybrać między jednym z tych dwóch, które podałem. Wiadomo, że jest mnóstwo lepszych procesorów na s775 i tanio można coś ciekawego znaleźć, nawet dla tych, którzy nie bawią się w OC, ale on wybór ma ograniczony ze względów finansowych do PIV 640 lub PD 805. Dla niektórych 50zł nie jest jak splunąć, tak jest w jego przypadku.
  8. Panowie, kolejny problem, przy którym możecie się wykazać:) Znajomy zamierza wymienić procesor w swoim komputerze. W tej chwili pracuje na jednostce złożonej z: płyta główna na chipsecie g41 jakiś tani model gigabyte'a procesor Intel Pentium 4 3,2ghz 640 ram 4gb karta GeForce 8800GT 512mb Zamierza wymienić procesor na Intel Pentium D 805. Inne nie wchodzą w grę, po prostu "czwórkę" już ma, a "D" może dostać za darmo:) Pytanie tylko czy taka zmiana ma sens i podniesie wydajność komputera? Główne różnice między procesorami: Pentium 4 640 taktowanie 3,2ghz cache: 2mb fsb 800mhz Pentium D 805 taktowanie 2x2,66ghz cache 2mb (ponoc 2x1mb, ale tego nie jestem pewny) fsb 533mhz. Porównanie na stronie intela Nie mogę znaleźć porównania tych procesorów, naczytałem się o nich dużo, ale zbyt wiele mi to nie rozjaśniło, bo są głosy za każdym z nich. Jedni Twierdzą,że 805 jest lepszy, bo jest dwurdzeniowy i nowszy inni odpowiadają, że 640 ma HT, wyższe taktowanie i poleci po magistrali systemowej 800, podczas gdy 805 tylko 533. Może Wy koledzy będziecie w stanie się wypowiedzieć. Może mieliście styczność z tymi porcesorami lub wiecie gdzie można znaleźć jakieś bezpośrednie porównanie dokładnie tych modeli. Pozdrawiam! :)
  9. Tak też myślałem :) A wracając do wcześniejszego pytania, to:
  10. Dzięki za szybkie odpowiedzi. Na chwilę obecną nie będę nic zmieniał, może za rok przesiądę się na płytę z socketem 1155/56 na procesor i5 lub i7, ale póki co przez przynajmniej rok zostanę na takiej konfiguracji. Na zasilacz zamierzałem przeznaczyć 200-220 zł, ale 300zł też mogę z bólem wydać :) Cena jest dla mnie mniej ważna, bo wolę dołożyć i kupić porządny zasilacz, niż później płakać, że kupiłem szmelc:) Więc jakbyście mogli doradzić mi dobry zasilacz w cenie między 200 a 300 zł, to będę wdzięczny. Co myślicie o tych: OCZ StealthXStream 2 500W za 199zł, OCZ ModXStream Pro 500W za 225zł? Dostałem od znajomego zailacz nieużywany Modecom Feel III 400W, ale trochę boję się go wkładać do tego komputera, co powiecie? Pozdrawiam! Maciej
  11. Witam! Na wstępie proszę o zwrócenie mi uwagi, jeżeli źle zatytuowałem wątek lub coś w tym stylu, bo nie do końca byłem pewny jak temat ugryźć. Z góry przepraszam, jeśli wprowadziłem zamieszanie:) Teraz do rzeczy. Mam komputer złożony z takich podzespołów: płyta Gigabyte GA-G41MT-S2P procesor Intel Core 2 Quad Q9550 Pamięć RAM Good Ram 2x4GB Karta graficzna GeForce 550 Ti Karta dźwiękowa Creative Audigy 2 dyski WD 250GB Dysk zewnętrzny Seagate FreeAgent 500GB Całość w obudowie SilentiumPc Brutus BT-410 z 4 wentylatorami w tym 2 podswiietlane. Do tego podłączonych mam z 6 urządzeń USB jak bluetooth, kamerka, drukarka, pad itp Do tego takie bzdety, które chyba wiele nie wnoszą jak panel LCD na froncie obudowy, czytnik kart pamięci itp. :) W kilku sklepach komputerowych sprzedawcy upierali się na zasilaczach 700W marek BeQuaiet i OCZ. Po zapoznaniu się z informacjiami na forum oraz sprawdzeniu ile potrzebowałbym mocy kalkulatorem ze stron: Enermax oraz eXtreme wychodzi na to, że zasilacz 600W lub nawet dobre 500 mogłoby wystarczyć. Znam się na tym jak łysy na grzebieniu, przez co nie wiem jaki zasilacz kupić, więc zmuszony jestem ponownie poprosić Was koledzy o pomoc i mam nadzieję, że jak zwykle dobrze mi doradzicie:) Z góry dzięki! :)
  12. Witam! Chciałbym poznać wasze opinie na temat specyfikacji tych trzech modeli komputerków przenośnych:) Cena w tym przypadku nie gra roli. Pierwszy, który wpadł mi w oko to Dell Vostro 3550 51329138/2, znaleziony w jednym z internetowych sklepów jego specyfikacja dostępna tutaj Następnie zaciekawił mnie Asus K53SV-SX121V specyfikacja tutaj Oraz jako ostatni również Dell Vostro V3550, w nieco innej konfiguracji dostępnej tutaj W Asusie szczególnie zainteresowała mnie klawiatura numeryczna oraz mocniejsza karta graficzna. Zastanawiam się czy lepiej będzie się sprawdzał Asus ze słabszym procesorem i mocniejszą kartą, czy też Dell z lepszym procesorem, ale kartą o mniejszej pamięci. Potrzebny mi komputer przenośny, o dość sporej wydajności. Będzie mi służył do pracy, choć nie ukrywam, że lubię też od czasu do czasu obejrzeć film w HD czy pograć dłuższą chwilę (jak każdy przeciętny człek :) ). Wspomniałem, iż cena nie gra roli, mam na myśli, iż nie jest tutaj najważniejszym czynnikiem, ale zastanawiam się czy jest sens dopłacać do tych komputerów o lepszej specyfikacji. Nie raz już mi pomagaliście, więc z niecierpliwością czekam na wasze opinie. Pozdrawiam! Maciej
  13. Fajnie by było Panowie, gdybyście zamiast linków podawali konkretny model, bo wątek jest stary jak świat, więc link już nie jest aktywny i po przekopaniu całego dinozaura niczego się nie dowiedziałem o tej myszce A4Techa ... Po przejrzeniu internetu przypuszczam, że mogło chodzić o mysz A4-Tech OP-200Q EVO Opto 200Q, czy ktoś miał z nią styczność? Wiem, ze odkopuję dinozaura, ale nie ma sensu zakładać nowego, kolejnego wątku na ten sam temat, a właśnie poszukuję cichej myszki do pracy w nocy.
  14. W ten komputer ciężko jest cokolwiek włożyć, gdyż jest to komputer typu Small Desktop, karta wchodzi tylko low profile z pasywnym chłodzeniem, na zasilacz zbyt dużo miejsca nie ma i jest on chłodzony turbiną, a nie standardowym wentylatorem a mocy ma niewiele powyżej 200=] Słowem po dołożeniu do niego ramu, dźwięku i grafiki ciut lepszej od zintegrowanej, nie ma sensu więcej kasy w niego pchać, lepiej kupić nowy, jak ten wyzionie ducha :) Chyba, że jakaś niedroga grafika 128bit, ale kompletnie nie mam pomysłu. Jak sprawdzę Radka, to dam znać czy różnica zauważalna moim zdaniem. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi bądź pomysły, to chętnie przeczytam, gdyż na tym forum zawsze byłem w stanie znaleźć naprawdę interesujące wypowiedzi. Pozdrawiam! :wink: ____________________________ Zgodnie z obietnicą dzielę się informacjami po wypróbowaniu Radeona. Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, gdyż nie spodziewałem się, aż tak dużej różnicy w wydajności. Karta spisuje się kilka razy lepiej zarówno w testach (od 3DMark2001 SE do 3DMark06), jak i w praktyce, czyli w grach. Tutaj różnica jest zdecydowanie odczuwalna w płynności gry oraz możliwości włączenia dodatkowych efektów bez utraty komfortu grania. Kartę przetestowałem na sterownikach ATI oraz Omegi i te drugie w moim odczuciu są lepsze (w 3DMark, też wypadają lepiej). Załączam tabelkę z wynikami z Benchmarków. wersja pdf Pojawiło mi się jeszcze jedno pytanie. Wraz ze sterownikami Omegi zainstalowałem ATI Tray Tools, w których jest możliwość podkręcenia karty. Sporo o tym czytałem i albo czegoś nie rozumiem, albo nie bardzo to działa :D Już tłumaczę o co chodzi. Czytałem w jaki sposób należy się za to zabierać oraz jakie wyniki otrzymały inne osoby. Widzę poprawę wydajności karty, natomiast wynik podkręcania GPU jest bynajmniej dziwny. Czytałem, że podkręca się do momentu, aż pojawią się błędy w wyświetlanym obrazie określone mianem artefaktów i następnie nieznacznie obniża się ostatnią poprawną częstotliwość. Przy użyciu ATI Tray Tools dotarłem do wyniku przekraczającego 500mhz zaczynając od 249, a to w końcu karta 64bit - stąd moje wątpliwości (załączam screen). Jeśli ktoś potrafi mi to wytłumaczyć, za przeproszeniem, jak idiocie, to będę wdzięczny :wink: Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...