Skocz do zawartości

Damian555666777

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Damian555666777

  • Urodziny 11/28/1992

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Z kur wielu
  • Zainteresowania
    hardware, gry video, muzyka, sprzęt audio (Hi-Fi), piłka nożna, boks, historia

Damian555666777's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputacja

  1. hmm to chyba wezmę goliathus, ale nie control tylko speed, bo chcę żeby było szybko.
  2. Witam. Zastanawiam się nad zmianą Razer Ironclad na jakąś szklaną podkładkę. Mam mysz Logitech G700. Ironclad nie jest zły, ale szybko zbiera kurz i muszę go wycierać ściereczką z mikrofibry, a po drugie ruchy myszki nie są tak płynne jakbym chciał. Na dodatek myszka bardzo często przykleja się do podkladki. Zaletą Ironclada jest natomiast to, że bardzo dobrze trzyma się blatu, jest wykonany solidnie i wygląda jak nowy. Ponadto jest wystarczająco duży. Szukam podkładki, która ma powyższe zalety ale pozwala myszce na lepszy poślizg. Wybór padł na szkło i Steelseries I-2. Podobno można go myć jak okno, ale boję się, że G700 będzie się gubić na szkle oraz, że gumowe stopki po pewnym czasie się wyeksplatują. Jestem zwolennikiem takiego podłoża jak w razer ironclad, czyli takich gumowych wyżłobień na całej powierzchni. zatem czy warto wymienić Razer Ironclad na coś innego ? z góry dzięki
  3. Witam, zakupiłem niedawno gamepad od microsofta, bo wcześniej miałem dziadowski speedlink 6555, zapłaciłem 150 zł. i byłem pewien że to koniec problemów ale niestety myliłem się. Gamepad faktycznie jest kompatybilny z każdą grą ale nie w każdej grze mogę ruszać kamerą (nie mogę jej obracać) a za tę funkcję odpowiedzialny jest prawy analog, choć co ciekawe w grze Prototype,Mafia II, Just Cause 2 i batman Arkham Asylum kamera działa prawidłowo i wszystko cacy. Nie mniej jednak w Mirror's Edge, Wiedźmin 2 oraz w X-Men Origins Wolverine prawy analog ZUPEŁNIE NIE REAGUJE, ponadto w XIinput test jak naciskam prawy spust (RT) to XInput pokazuje że naciskam prawy analog w lewo a jak naciskam lewy spust (LT) to wyświetla jakbym naciskał prawy analog w prawo, a jak naciskam prawy analog w dowolnym kierunku to pokazuje ze niczego nie naciskam, mam program xpadder ale on przypisuje pojedyncze klawisze a zresztą nie po to płaciłem tyle kasy żeby coś kombinować, powinno działać i już. Ma ktoś jakieś pomysły ? Może ktoś ma taki gamepad ? Do tego w każdym need for speedzie jak puszczę przyciski to samochód skręca w prawo albo w lewo, nie wiem to coś z martwą strefą ? tak ma być ? proszę o pomoc :( P.S. W Splinter Cell Conviction, Assassin's Creed Brotherhood, oraz w Red Faction Armageddon gamepad działa bez zarzutów
  4. Skłaniam się bardziej ku pamięci RAM, a co do GTA IV to może przy 8 GB ram można grać bez SWAP-A. Może po prostu bez swapa za szybko zapycha te 4 GB pamięci i dla tego się wiesza.
  5. No właśnie, wyłączyłem zupełnie plik wymiany i ciekawe czy windows się zbuntuje, a zobacz co jest napisane tutaj: Źródło - gameplay.pl ,,Wszystko zmienił DirectX 10 (i przyszła wersja DirectX 11). Przy tych wersjach DirectX, Windows XP już nie wystarcza. Musimy przesiąść się więc na Windows 7. Nie jest to żadna kara gdyż Windows 7 jest prawdopodobnie najlepszym na potrzeby gier systemem Microsoftu jaki powstał. Problemem jest natomiast fakt że zajmuje on więcej pamięci RAM niż XP. Stąd wsadzamy 8 GB i instalujemy wersję 64 bitową Windows 7 aby tą pamięć wykorzystać. Standardowe aplikacje nadal zamykają się w swoich magicznych 32 bitowych 2 GB RAM ale zostaje nam jeszcze sporo miejsca w pamięci na sam system i wszystkie programy i biblioteki pracujące w tle. Dodatkowo nasza karta graficzna potrafi wykorzystać nieużywane obszary pamięci RAM do przetrzymywania tekstur do gier. 8GB na prawdę się nie marnuje przynamniej przy tych najbardziej zaawansowanych grach." tu zaś z innego źródła: ,,Liczba detali i tekstur wyświetlanych w produkcjach korzystających z potężnych silników 3D jest zbyt duża, aby w całości zmieścić się w pamięci podręcznej karty graficznej, a nawet w całej pamięci operacyjnej. Mało kto bowiem jest w stanie pozwolić sobie na 12GB RAMu - taką wartość oszacowali pracownicy koncernu. "
  6. Hmm... mnie głównie chodzi o takie coś 12 GB RAM + HDD - Assassin's Creed II mimo braku dysku SSD nic nie doczytuje podczas rozgrywki, wszystkie dane dysk HDD wysyła do RAM, a SWAP jest wyłączony, przez co gra nie doczytuje danych ! Wszystko chodzi extra ! czy 4 GB RAM + SSD (z grą Assassin's Creed II) + HDD - Assassin's Creed II chodzi płynnie, nie widać doczytywania, dysk SSD zastąpił dodatkowe 8 GB RAM ! Który schemat jest realny ? Oczywiście ta gra ro może być 64 bitowy Crysis albo Metro 2033 - te gry korzystają z więcej niz 4 GB RAM !!! I powiedźmy, ze taki Crysis i Metro 2033 doczytuje - czy 12 GB RAM sprawi, że nie bedzie cieło w trakcie gry podczas doczytywania tekstur ? To wypowiedź Intel: ,,Liczba detali i tekstur wyświetlanych w produkcjach korzystających z potężnych silników 3D jest zbyt duża, aby w całości zmieścić się w pamięci podręcznej karty graficznej, a nawet w całej pamięci operacyjnej. Mało kto bowiem jest w stanie pozwolić sobie na 12GB RAMu - taką wartość oszacowali pracownicy koncernu. " ,,Podczas rozgrywki, silnik gry nieustannie analizuje położenie kamery oraz widoczną część mapy i próbuje przewidzieć, które tekstury należy załadować do pamięci. Jeśli ta operacja się powiedzie, potrzebne dane zostaną przesłane strumieniowo. Jeśli nie, znaczną ilość informacji trzeba będzie w jednej chwili wczytać z dysku, co objawia się dość znaczącym spadkiem płynności. Gracze mogą wówczas zaobserwować chwilowe zatrzymaniem aplikacji. " No to 12 giga RAM-u czy dysk SSD ?
  7. Witam. Nie dawno przeczytałem recenzję nowej karty graficznej ze stajni Nvidia, a mianowicie GF GTX 560 Ti. Obecnie posiadam GTX 460 OC 2 i zastanawiam się nad zmianą karty na GTX 560 Ti od Palita z fabrycznym OC, (szczególnie po przychylnej recenzji Focusa) nie mniej jednak wyniki uzyskiwane przez procesory Core i5 Sandry Bridge 2500 oraz 2500K również bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Mój procesor to Core i5 760. Moje pytanie jest ,,proste" (dodam, że zależy mi tylko, podkreślam TYLKO na wydajności komputera w grach - wysokie detale, odpowiednia liczba klatek na sekundę) Brzmi ono tak - Czy większą wydajność uzyskam (i co byście mi poradzili) kupując GTX 560 Ti i zostawiając procesor Core i5 760 (LGA 1156) czy kupując procesor Core i5 2500 Sandry Bridge i do tego nie drogą płytę główną za 310 zł., zostawiając tym samym GTX 460 Planuję albo najpierw kupić lepszą kartę graficzną i dopiero z czasem zmienić podstawką a z nią procka albo - zmienić płytkę na taką z dwoma portami PCI-E żeby móc w przyszłości kupić drugą kartę do PhysX. Niestety na płytę LGA 1155 z obsługą SLI nie mogę sobie pozwolić bo to już ok. 500-600 zł. Nie rozumiem też dlaczego w specyfikacjach płyt nawet najtańsze modele z podstawką 1155 obsługują Crossfire AMD/ATI a SLI już nie :/ Może mi ktoś doradzić co wybrać i jednocześnie napisać dlaczego polityka Intela jest bardziej przychylna ,,czerwonym" ? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  8. To dziwne.. Różnimy się tylko w zasadzie prockiem i grafą. Z tym, że GTX 470 nie jest masakrycznie szybszy od gtx 460 OC 2. Chyba że to wina procesora. Bo core i7 to już jest znacznie szybszy, ale czy core i5 z kolei jest tak słaby ? Używam TurboBoost i procek się przetaktowuje na 3,46 GHz P.S. Mam tak od postawienia systemu. Miałem na tym kompie zarówno XP a teraz mam windows 7. Sprawa ma się tak: Far Cry 2 - bez TurboBoost czasem przytnie, z TurboBoost chodzi płynnie STALKER Cień Czarnobyla - Co bym nie robił to doczytuje... Tam jest dużo terenu Crysis - na podkręconym procku chodzi ciut lepiej ale jak biegam to czasem doczytuje zanim pojawią się nowe tekstury otoczenia FEAR 2 - chodzi wszystko na max, zero docztywania. AA i AF Assassin's Creed 2 - podkręcenie procka nic nie daje - docztyuje, doczytuje, doczytuje, nawet przy zmniejszonych detalach i bez AA Mafia 2 - no tutaj to akurat wina grafiki bo mimo zaleceń producenta daję detale na max + PhysX APEX na full a zalecana jest osobna grafa na PhysX DEAD SPACE 2 - wsio na full, zero doczytywania Batman Arkham Asylum - bez turbo boost czasem choć rzadko doczytuje, z Turbo Boost góra 2 razy na 40 minut (przy PhysX ustawionym na CPU!) Need for Speed Hot Pursuit - doczytuje czasem, z turbo boost chodzi bajecznie Call of Duty Black Ops - zawsze doczytuje chyba, ze tutaj winą jest grafika, to jeszcze sprawdze na nizszych detalach Metro 2033 - komputerowy killer, tutaj się nie rozpisuje, musiałbym chyba wszystko nowe kupić do tej gry STALKER Zew Prypeci - zawsze doczytuje i z turboboost jak i bez Hmm chyba faktycznie SSD się nie opłaca. Może postawię pytanie jeszcze ianczej. Może najlepiej dokupić drugi taki sam dysk SAMSUNG 500 GB 16 MB cache SATA II za 150 zł. i do tego 4 GB RAM ? (łącznie 8 GB)
  9. Hmm... No ja mam 2x2 GB RAM. Czy taka konfiguracja 2x2 GB + 2x4 GB chodzi gorzej niż 4x2 GB lub 2x4 GB RAM ? Czy kości najlepiej chodzą jak są równej wielkości czy to nie ma znaczenia ?
  10. Tak sobie wszystko policzyłem, że mogę dokupić to tak: Opcja nr 1 - Dysk SSD 40 GB Corsair lub Intel (za 350-400zł.) Opcja nr 2 - 8 GB RAM Kingston 1333 MHz CL9 (za 290 zł.) [łącznie 12 GB RAM] Opcja nr 3 - 4 GB RAM Kingston 1333 MHz CL9 + Dysk WD Caviar 640 GB 64 MB Cache SATA III (za ok. 400 zł. łącznie) (żeby spiąć w RAID ale kosztem tego, ze zamiast 12 GB RAM będzie 8 GB i nie wiem czy to nie za mało na Ram Disk) P.S. apropos RAID... Posiadam dysk SATA II ale słyszałem że interfejs SATA III jest z nim kompatybilny, więc chyba da się zrobić z tego RAID ? Poprawcie jeśli się mylę. Inne opcje nie wchodzą w grę no chyba, że da się radę ktoś zmieścić w 400 zł. Dodam, że nie kupuję na allegro bo temu nie ufam. Zamierzam kupić w sklepie komputerowym. A FancyCache to co to jest? Nigdzie nie mogę znaleźć definicji. Bo ramdisk to kapuję.
  11. No ja pclab bardzo lubię. Najczęściej tam czytam. Wielkie dzięki za poradę. Taki mały offtopic, może mnie nikt nie zba(na)nuje. Nie wiesz co się stało ze stroną e-gielda ? :( Taki słynny tygodnik komputerowy - elektro-giełda. Tam to pracowali ludzie !! Dla mnie osobiście to było jeszcze lepsze od pclab. Szczególnie artykuły Tomasza Niechaj aka ,,Focus" były takie staranne. Gdzie on teraz pracuje, powinieneś go znać to elita. Szkoda, że to upadło :/ Zawsze w niedziele latałem na giełde, zeby dostać ich gazetke hehe. P.S. fajnie, ze rozwiałeś moje wątpliwości. Na wielu stronach kłamią, że starczy 4 GB RAM bo gry ,,nie potrafią" więcej wykorzystać. Nie wiem skąd ten stereotyp. P.S. 2 No ja mam DDR 3 1333 MHz. Przepustowość wg wikipedii to 10,6 Gb/s czyli daje to jakieś 10854,4 Mb/s. Jest to 43 razy szybciej niż SSD. Dobrze to liczę ?
  12. Hmmm...a jak się ustosunkujesz do tego: ,,Doświadczenia wykazały, że system Windows w pamięci SWAP lokuje najczęściej modyfikowane pliki, z których korzysta praktycznie w każdym momencie. Wyłączając obsługę pamięci wirtualnej, pliki te lokowane są w pamięci RAM. Częste odwołania do zawartości RAM i plików o szczególnej wartości dla systemu może skutecznie opóźnić nam odczyt innych danych. Jest to szczególnie uciążliwe w grach, gdzie często odwołujemy się do pamięci RAM, a tym czasem w kolejce czekają procesy systemowe. Jeżeli zauważyłeś odwrotny skutek od zamierzonego, przywróć domyślne ustawienia, kasując powyższe klucze, lub nadając im wartość: 0. Warto też wspomnieć o szczególnym wypadku, gdy naszej pamięci RAM może być nie wystarczająco do obsługi systemu i aplikacji uruchomionych w systemie . W tym wypadku pojawi się komunikat o zbliżającym się wyczerpaniu dostępnego miejsca w pamięci. Jeżeli go zignorujemy narazimy się na krach systemu." Cytat ze strony tweaks.pl P.S. Szybkość doczytywania z SSD to około 250 mb/s - mimo to bedzie cieło w grach ? To po co te dyski? Są strasznie drogie w porównaniu do HDD talerzowych To zaś z wikipedii: ,,Wielkość zakładanej partycji wymiany uzależniona jest od wielkości fizycznie dostępnej w komputerze pamięci RAM, przeważnie jest ona dwa razy większa. Przy większej niż standardowa dostępności pamięci RAM, wielkość partycji wymiany może być symboliczna (np. 100 MB). Zbytnie zmniejszenie partycji wymiany może znacząco zmniejszyć wydajność komputera, dlatego decydując się na taki zabieg, należy brać pod uwagę także potrzeby oprogramowania i przeznaczenie komputera."
  13. Aha no to swapa tam nie będę robił. Czyli wydajniejsze będzie 4 GB RAM + SSD niż 12 GB RAM i HDD bez SSD ? CHODZI O NIEDOCZYTYWANIE LOKACJI W GRACH PODCZAS ROZGRYWKI. A przynajmniej o to, żeby nie było szatkowania takiego. Przepraszam za linka: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/IDF_2010_dyski_SSD_przyspieszaja_gry-30943.html No i właśnie ? więcej RAM czy SSD ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...