Skocz do zawartości

radekc

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    65
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

radekc's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Reputacja

  1. Caleb: Świetny poradnik. Więc dzięki w imieniu własnym i w szczególności nowych forumowiczów. Mam jednak pytanie do forumowiczów. Bo mimo wielu zalet SSD mam ostatnio potrzebe szybkiego wyszukiwania plików i wyłaczenie indeksowania utrudnia trochę życie. Znacie może jakiś półśrodek czy może po prstu je wyłączać na czas gdy jest potrzebne. Czy sam TRIM nie wydaje się Wam wystarczający aby dbać o dysk. Druga sprawa którą juz poruszałem z zapytaniem kilka miesięcy temu - to czy używac a jeśli juz to jakich programów do pielęgnacji SSD. Bo jedni pisza że ccleaner szkodzi jeszcze inni coś jeszcze innego a śmieci trzeba się jednak pozbywać.
  2. Ze strony Intela - to Intel Rapid storage. Zas myśląc o sterach pod ręką to miałem na myśli tylko do lanu gdyby jakieś nie instalowały się od razu same. Ale nie ma juz związku z SSD. ;)
  3. Ja zgrywam najnowsze z sieci. Ty masz w razie czego jakieś na CD do płyty więc nie problem. Teraz czas na lulu. A nastepnym razem to juz ja będe pytał. ;)
  4. Lepiej zrobić to od razu. Warto też zgrać sobie gdzieś na wszelki wypadek sterownik do karty sieciowej bo może się okazac ze nie masz sieci od razu po instalacji oraz stery do płyty Intel Rapid Storage co zawierają również kontroler Intela na sata 3 i sata 2. Stery najnowsze ze strony Intela . Jeśli nie używasz USB 3.0 i bluetootha to nie instaluj bo system będzie się sporo dłuzej bootował. Jeśli masz kartę ATI to też najlepiej po instalacji wykasuj stare i wgraj najnowsze stery. A jeśli będa jakieś zwisy itp. to wgraj o jeden numer starsze. Jak Ci się chce możesz potem uaktualnic BIOS płyty oraz firmware do M4 (tu prawdopodobnie będziesz już miał od razu najnowszy 009). Czytasz instrukcję od płyty i SSD oraz jeden HDD podłaczasz do sata3 Intela bo jest najlepszy. Pod drugi port Intela sata2 podłączasz kolejny dysk i DVD. A kolejny port sata 3.0 (Marvel, Imicron) jeśli nie jest Ci potrzebny to wyłączasz w biosie by nie powodował dłuższego odpalania systemu.
  5. Dzieki. Właśnie chodzi o crc error. To co powstało to już zostanei. Byle nie było kolejnych. A błędy powstały na kabelkach asusa i to nie tych czerwonych ze starych płyt tlko z P8P67 co wyglądaja już sporo lepiej niż te po zlotówce w necie. Narazie jeszcze poobseruję z którego przewodu błędy. Nie ma ich tez dużo. Fajne kabelki znalazłem też u angeli od Phobya aleich cena to głownie koszt oplotu. Miały by sens gdyby cztery katowe końcówki były mi przydatne ale w mojej budzie niestety na nic się zdadzą. Kable nie wyglądaja na grube a mają jedynie oplot. Inne fosforyzują, jeszcze inne sa na ultrafiolet ale i to nie da mi gwarancji na brak error crc. Więc raczej zostanę przy obecnych kabelkach. Chyba, że przy okazji jakiegoś zamwienia kupię jakiś nowy do sprawdzenia na wymianę. Zastanawiam się też czy kabel sata I to to samo co sata II i III bo mam nowiutki kabelek ze starej płyty asrocka co mi kiedyś padła. Może więc jest odrobinę lepszy od tych najtańszych dostępnych wszędzie. Aż żal d. ściska że kabelki po złotówce są w sklepach 5-10 razy droższe i i nie mają alternatywy. Pamiętaj tylko o paru sprawach: 1. Dysk ma być ustawiony w biosie na AHCI. 2. Dysk SSD podłączasz najlepszym kabelkiem jaki masz ze wszystkich (prawdopodobnie będzie to ten otrzymany z płytą) do najlepszego i najszybszego kontrolera na płycie - w twoim przypadku jeśli masz sata 3.0 to najlepiej do Intela sata 3.0 a w ostatecznosci do Marvela czy Imicrona itp. 2. Nie ma potrzeby robić formatu dysku a jeśli już zrobisz to tylko szybki bez pełnego - powstanie wtedy partycja systemowa 100MB niewidoczna w Windowsie. 3. Nie wpadnij na pomysł by zmieniać rozmiar lub kasować partycję 100MB jeśli ci się utworzy przed instalacją po szybkim formacie. 4. Potem 4-5 pierwszych rad z poradnika. Przenoszenie plików na HDD nie jest już konieczne i w moim przypadku zbyteczne bo nie po to się kupuje SSD by z niego nie korzystać. 5. Cieszysz się wydajnością. Świrujesz w benchmarkach. A następnie nie chcesz już powrotu do HDD ;)
  6. Niestety za dużo byś chciał i wątpię by ktos mial siłę wszystko Ci opisać kolejny raz. A znajdziesz to czytając temat lub odszukając w necie pierwszy lepszy artykuł. Ale tyle co umiem to chętnie pomogę a wskazówka naprawdę cenna. Wpisz w google: "jak przyspieszyć ssd" i wyskoczy Ci bardzo fajny poradnik. Linka chyba nie mogę podać. Ale szacunek i podziękowania przy okazji składam osobie co go napisała ;)
  7. Takie z Asusa to akurat mam i wydały mi sie teoretycznie lepsze stąd ssd poszło pod ten kabel. A jednak i na HDD i na SSD był w historii znak, że coś nie tak z kabelkiem więc dal świętego spokoju kuiłbym juz jakiś droższy ale musaiłby przynajmniej wyglądać odrobinę inaczej. A czy są ekranowane to tego nie stwiedziłem. Jakiś itx sklep sprzedaje okrągłe przy czym nie maja one nazwy brandu a co dopiero firmy. Więc może tylko marketingowa ściema chińczyków co zrobili tym razem kabel cały czarny.
  8. Kilka miesięcy temu już pytałem ale nikt na forum wtedy nie wiedział - czy jest sens szukać kabelka sata 3 i jeśli tak to gdzie taki sensowny można kupić. U mnie w sklepach to są same chińczyki po 5-10zł. nota bene te same co po złotówce na Allegro. Więc budzą wątpliwości. Zaś jakichś testowanych spełniających normy itp. nie widziałem. Czy te sata 3 czymś różnią się.
  9. w/g BootRacera: No to się wyjaśniło: Goły po instalce m4 12s vs Czarny 10s Po wgraniu wszystkiego poza USB 3.0: M4 13-14s(zwykle) vs. Czarny 12s. Czyli mniej więcej tak to wygląda: m4<=Vertex2(bez E) a tych było jak na lekarstwo więc mało realne<C300<samsung czarny=Vertex3 i mniej problematyczne klony uczciwszych firm jak Corsair GT, Kingston HyperX. Wszystko tez na wersjach 120/128GB. Bo Crucial ma słabsze 256GB. Przy czym bootowanie to nie wszystko. Samsung ma też zbyt duży pobór prądu podczas pracy względem wszystkich powyższch co średnio go predysponuje go do lapków a na taki jest on kreowany wzorem starszej wersji na sata2. A o Sandforcach już wiecie. Ciągle najszybszy lecz nadal problematyczny kontroler co nie znaczy że u każdego będzie coś się dziać bo wielu użytkowników jest zadowolonych no i ma najlepsze wyniki w smarkach ;) Jak by ktoś prześledził jeszcze wpływ IOPS oraz awaryjność modeli to będzie fajnie jak coś doda. (bez negrala) ;)
  10. Jest jakiś bootracer jeśli dobrze pamiętam i to daje jedynie miarodajne porównanie. Chyba, że miałbyś dwa identyczne kompy obok siebie. U mnie na m4/128GB dwa pierwsze etapy zdaje się że 5s+7s+12s. I tylkona starcie. po zainstalowaniu juz programów to zwykle ok. 14s. Zaś caly system juz gotowy do pracy to ok. 22s. Więc w Samsungu i tak lepiej ;) Podręcanie cepa i pamiatek ma niewielki wpływ. Ale przy bardzo mocnym OC tak na 5.2 lub wyżej program może się pogubić i zaliczyć wszystko o 1s mniej bo zaokrągla do jedności. Więc w ten sposób możesz wyrwać najwyżej sekundę a w zasadzie to jej ułamek.
  11. Sprawdzałem kiedyś botowanie 128GB m4 na czystym systemie z wgranymi jedynie najnowszymi sterami pod sata3 na nie najgorszym kontrolerze Intela na P8P67 przy nie najgorszym cepie bo 2600K@4.8Ghz i wynik miałem gorszy niż ktoś na czarnym samsungu. Jednak botowanie to nie wszystko i wiele innych parametrów m4 miał lepsze. Może też ktoś miał lepszy kontroler, pamiatki wykecone na maksa i proca podgonił duży wyżej by tylko zrobić ten teścik. Ale już transfery z HD Tune miał dużo gorsze ok. 350MB/s vs. ok. 500Mb/s M4. Podobnie też C300 zabotuje szybciej ale wiele innych parametrow ma słabszych. Nieźle też botuje prawdziwy Vertex 2 (bez E) i chyba też odrobinę lepiej niż M4. A podobno najszybszy był w tym zakresie 40GB Intel G2 :) Nie mam pojęcia od czego to zależy. Ale jak ktoś chce tylko bootować to warto zwrócić uwagę przy zakupie ;)
  12. Strona 166 ;) W tym czasie między innymi dzieki Tobie kupowałem swoje m4. Więc jeszcze raz dzięki. Ale aż tak daleko wstecz nie zaglądałem. G2 bez gwarki już nie kupię. G3 na sataII w 25nm też mnie nie kręci. Piszcie coś o nowym czarnym samsungu jak on wypada obecnie. Nowe Intele nawet jak wyjdą to pewnie będą poza zasięgiem cenowym zwykłego użytkownika. Choć dla nich Micron zapewne zrobi najlepsze kostki bo firmę wykupił. Większości z nas starczy coś typu dobre sprawdzone G2 ale tez sporo jara się szybkim botowaniem. Czy ta realna ilość IOPS ma na to wpływ. Co odpowiada za ten parametr. Bo jak widziałem to m4 w większości testów nadal kładzie czarnego samsunga. Który jednak botuje szybciej. I robi to nawet szybciej niż stary ale nadal dobry C300.
  13. Nie wiem czy dziś ale wczoraj był na Allegro taki nowy Kingston 128GB za pięć paczek z gwarką. Więc coś takiego jest alternatywą. Sorki ale o awaryjniści Agility 2 nie wiedziałem ;) Sądziłem, że z Vertex-em 2E to jeden czort. Wszystko to jednak potwierdza, że gwarancja ma jednak znaczenie. Więc sprzedawcy okazyjnych oemów bez gwarki powinni jeszcze poschodzić z cenek bo awaryjność jednak jest a i firmware nieco słabszy o czym dowiadujemy się później. W/g mnie OEM-y dobre są dla tych co są w stanie pogodzić się w przypadku straty. Zaś jak kogoś nie stać na wtopę to niech bierze mniejszy i dba o porządek. Mi osobiście uciekła okazja co niby była na Allegro i można było sobie kliknąć - tyle że nie było dysków bo sprzedały się wcześniej ;)
  14. Jak chcesz się bawić w benchmarki to kup topową nówkę za wspomniane min. ok. 7-8 stówek i zabawa zaczyna się od crucila m4/i Samsunga 830. Znasz swój budżet więc oceń czy warto dopłacać. Chodziło mi raczej o to że nie ma większego sensu robić kłopot osobie co już sprzedała Ci ten dysk bo w tej cenie raczej nic lepszego nie dostaniesz. Zaś na pełnego Vertexa 2 bez E i to z gwarancją nie masz za bardzo co liczyć bo tych dysków zwykle jeszcze nikt się nie pozbywa. Gdy je kupowano to były też sporo droższe niż późniejsze Vertexy 2E stąd mało ich w PL bo były one dla nas ździebko za drogie. ;)
  15. Sprzedawca nie zrobił interesu życia. Dysk zapewne kupił sporo drożej a Ty niewiele już stracisz odsprzedając go kiedyś odrobinę taniej. Masz gwarancję i powinien Ci do wszystkiego starczyć. Więc to Twoja decyzja no i przede wszystkim finanse. Masz ok. 800zł. bierz topową nówkę polecaną na forum a jak nie to ten Agility wydaje się byc czyms dużo bardziej sensownym niż topowa 60-ka. łatwiej się też kiedyś opchnie. Co do 90GB Vertex-a to możesz sprawdzić na ich stronie co to jest, jakie ma paramatry i w ten sposób ocenić na jakich jest kostkach. Mi ręce opadają na matactwa OCZ-ta co do zmian parametrów tych samych produktów więc nie patrzę już na nie choć są całkiem niezłą firmą. Ale za kilka dolarów oszczędności potrafią po cichu skopać całkiem dobry produkt. Czytałem, że podobne oszczędnościowe numery robili ze swoimi zasilaczami. Z tego co pamietam to teoretycznie jeśli to Vertex 2 bez E - to powinien byc na 34nm kostkach czyli podobnie jak Agility 2 i lepiej niz w nowych dyskach 25nm. Zaś czy jest on synchroniczny ? Prawdopodobnie nie. Chyba że to bardzo stary leżak z początku roku i to nie koniecznie ---> więc bez podłączenia jakiegos testu raczej tego nie sprawdzisz. Reasumując to prawdopodobnie już bym nie kombinował i wziąłbym tego Agility 120GB. Demonem prędkości nie będzie ale gwara bezcenna. Albo zaszalał już w nowości jeśli rzeczywiście trafiłes na tak wyrozumiałego sprzedającego. Sam patrzyłem jeszcze na jakiegoś oem-a ale już mi przeszło bo za dużo minusów w zabawie. Przy czym to tylko moje zdanie - i sam pytam tu bardziej obeznanych ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...