Skocz do zawartości

TMStoke

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O TMStoke

  • Urodziny 08/14/1979

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Stoke on Trent/UK

Ostatnie wizyty

8202 wyświetleń profilu

TMStoke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

2

Reputacja

  1. Niestety zmiana biosu na najstarszy i kolejny po nim nic nie dały...
  2. W sumie nie głupie - zwłaszcza, że biosy są dwa. Jeden "zestarzeć" i w razie czego można migrować pomiędzy nimi za pomocą przełącznika :) Spróbować można :) Dzięki!
  3. Cóż, dobre i 3.1GHz. Spore użycie wszystkich wątków potrzebne mi na szczęście sporadycznie, poza tym pracuje mu się u mnie lajtowo :) Dzięki! Właściwie zastanawia mnie tylko jaka jest zależność kiedy to działa - a kiedy nie, bo po ustawieniu w UEFI wszystkiego jak trzeba taktowanie z wyświetlanych tam nominalnych 2500MHz zmienia się na pierwszej stronie na te upragnione 3700MHz... Czyli skoro w biosie działa co jest powodem, że nie przechodzi to dalej do systemu...
  4. Widzę spieszymy się co :) Przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie, ostatniego akapitu :)
  5. Witam. W sieci info jest ogólnikowe, bądź zaleca się zrobienie w UEFI czegoś, co już jest ustawione u mnie. I w UEFI działa Posiadam i7 4770T, czyli niskonapięciowy (2.5GHz ; 3.7GHz Turbo). Taktowanie procesora oczywiście można ustawić na sztywno - by chodził na 3.7GHz na wszystkich rdzeniach. Problem polega na tym, że owszem w UEFI taktowanie pokazuje 3.7GHz, ale w systemie już jest na sztywno tylko 3.1GHz. CPU ratio ustawione na 37 Speed Step wyłączony Wszystkie stany oszczędnościowe wyłączone Load Line Calibration Ustawione na Performance Throttling wyłączony, w budzie zimnica - temperatura CPU w OCCT i RealBench to max 56°C HT włączone - jeśli to komuś pomoże Wszystkie inne rzeczy które można ustawić by ułatwić / umożliwić OC ustawione - co ukazało w UEFI sztywne 3700MHz W systemie wszelkie opcje oszczędzania energii wyłączone, bądź ustawione na MAX Po wyjściu z systemu i wejściu do UEFI nadal widzę 3.7GHz Mobo to ASRock Z97 Extreme4 Zasilacz XFX Core Pro 450W Proszę o jakieś sugestie dlaczego w systemie (Windows 10) widnieje 3.1GHz - czyli takie samo taktowanie jak w przypadku fabrycznego Turbo dla czterech rdzeni. Odczyt z CPU-z, OCCT, ASRock A-Tuning, czy Core Temp 1RC6 taki sam.
  6. Przede wszystkim chciałbym się przywitać z zacnym gronem - jest to mój pierwszy post na tym Forum i od razu chciałbym by było to coś pożytecznego - z pewnością dla osób zainteresowanych obudową Zalman Z3/Z3 Plus i z pewnością innych puszek tej firmy. Podobny temat mojego autorstwa można spotkać gdzie indziej - w myśl zasady "więcej widać, może się przyda", mam nadzieję że atmosfera tutaj nie będzie taka jak tam :mellow: Zalman Z3 Plus White - poprawienie fabryki by TMStoke Zacznę od tego, że kupując tę obudowę zdawałem sobie sprawę, że niektóre rzeczy należy poprawić i zmienić - troszkę doinwestować by była taka jaka powinna wyjść z fabryki Posiadając w życiu różne kolory obudów, takie jak szara, czarna, srebrna, czy czarno - żółta obudowa przed tą obecną wybór padł na białą. Ot taki przejaw lekkiego znudzenia zwykłością poskutkował taką decyzją Mam nadzieję, że komuś się to przyda - Zalman Z3 jest popularną obudową - to raz, a dwa - takie "fabryczne" mocowanie wentylatorów, gdzie są przykręcane za pomocą wkrętów (bez możliwości zastosowania gumowych antywibracyjnych kołków) z pewnością występuje w innych obudowach. A to zdecydowanie ogranicza nasze wybory odnośnie zamocowania wentylatorów według własnych preferencji. I tak powstał ten mod - o którym dalej A za nim pojawi się kilka kolejnych - wszystko w ramach poprawiania fabryki. Będziemy potrzebować bezprzewodową wiertarkę i wiertła 3mm, 4mm, oraz finalnie 4.5mm lub gdy nie posiadamy nada się również 5mm. Dobrze jest też mieć wiertło np. 10mm do ręcznej obróbki krawędzi otworów po rozwiercaniu - znacznie poprawimy estetykę wykonanych prac (co będzie widać na fotach). Zapraszam do lektury i komentowania Oto mój pacjent, surowa obudowa zaraz po wyjęciu z pudełka: Zaledwie po kilku dniach trzy wentylatory, które były w komplecie zaczęły drażnić niską kulturą pracy i terkotaniem. Prawdę mówiąc spodziewałem się tego gdy zamawiałem tę puchę i dlatego zaraz po niej w drodze były godne zamienniki: AeroCool Dead Silence Blue Led. Przezroczysty - jedyny ledowy cooler w obudowie pozostał i pracuje do do tej pory z tyłu obudowy. Jest cichy i co najważniejsze nie terkocze: Przy okazji ilość gąbki w obudowie, pełniącej rolę filtra przeciw kurzowego rozczarowuje. Gąbka jest tylko z przodu - w pozostałych miejscach jedynie ażurowa siatka i co najbardziej zaskakujące brak jakiejkolwiek ochrony we froncie - mam tu na myśli podłużny otwór pod spodem. Niezbyt profesjonalne podejście... Na pierwszy ogień poszły otwory na górze obudowy. Wiertło 5mm plus obróbka krawędzi i mamy gotowe otwory pod kołki antywibracyjne: Jak wspominałem powyżej - trochę estetyki nie zaszkodzi, poza tym obrobione krawędzie gwarantują, że nie uszkodzimy sobie dłoni w przyszłości, także kołków: Górne coolery zamontowane - czekają na podłączenie: Najtrudniejszy etap prac - wentylatory frontowe. Problem polega na tym, że miejsca gdzie wentylatory przymocowane są do frontu są wytłoczone na zewnątrz i mają średnice 7mm, a otwór będzie miał 5mm (co daje nam 1mm na stronę) należy bardzo ostrożnie rozwiercać otwory - by nie zniszczyć wytłoczeń. To oznaczałoby brak możliwości montażu wentylatora... Dlatego warto przeprowadzić to w trzech etapach - wiertłami kolejno 3mm, 4mm i ostatnim o pożądanej średnicy - używając wolnych obrotów wiertarko - wkrętarki. Mi się udało bez trudu, ale jeżeli ktoś nie ma zbyt wiele umiejętności manualnych niech podejdzie do tego ze zwiększoną ostrożnością. Na pierwszym foto widać wytłoczenia na których są zamocowane przednie wentylatory (widok z góry, kliknij by powiększyć): Coolery zamontowane i przygotowane na dalsze czynności: Z racji, że "wiatraczek" Noctua jest niewątpliwie najbrzydszym wentylatorem w obudowie, za to najbardziej wydajnym nawet z rezystorem - wylądował na dole frontu i świetnie chłodzi trzy sztuki HDD, które obecnie za nim siedzą. Najcieplejszy ma max. 31'C co bardzo cieszy I tak oto w ten sposób wszystkie wentylatory obudowy (w sumie pięć sztuk) przymocowałem za pomocą gumowych kołków - co wyeliminowało zagrożenie wibracjami na zawsze Jak już wspominałem powyżej jedynym skutecznie filtrującym elementem jest kawał gąbki znajdujący się za ażurowym frontem obudowy. Stanowczo za mało jak dla mnie - co zaowocowało następną modernizacją, czyli dołożeniem gąbki pod górny panel: ...oraz w miejscu, które jak wspomniałem wcześniej w ogóle nie było filtrowane - czyli spodnia część frontowego panelu: Celowo nie aplikowałem filtra pod zasilaczem - obudowa stoi u mnie na stelażu dla PC (który jest częścią biurka), aż 5cm od podłogi i niskie obroty wentylatora PSU praktycznie nie zasysają kurzu. Całość po zmontowaniu wszystkiego do kupy prezentuje się tak, jak poniżej. Cooler LED na tylnej ściance w dniu robienia foto jeszcze zamocowany na wkrętach, kilka dni później już na antywibracyjnych kołkach: Dzięki za poświęcony czas, mam nadzieję że komuś się przyda. To pierwsze z wielu modyfikacji, jakie wykonałem w tej obudowie. Na dzień dzisiejszy wnętrze prezentuje się znacznie okazalej i jeszcze sporo jest w planie. Jeżeli jesteście zainteresowani kolejnymi częściami przygód mojej budy napiszcie w poście :) Zapraszam :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...