Skocz do zawartości

RainingTacco

Stały użytkownik
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana RainingTacco w dniu 3 Października 2019

Użytkownicy przyznają RainingTacco punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

RainingTacco's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

4

Reputacja

  1. Witam Mam naprawdę dziwny problem. Kiedy tylko włączam/wyłączam jakiś dźwięk, słyszę takie pyknięcie/trzask. Dzieje się to np. kiedy klikam windowsową ikonkę dźwięku w prawym dolnym rogu, a potem szybko klikam poza nią kiedy jeszcze jest dźwięk. Podobnie się dzieje gdy przeskakuje do innego momentu w ścieżce dźwiękowej/filmiku, zarówno w windowsowym odtwarzaczu jak i w chrome. Trzaskanie pojawia się także kiedy ruszam suwakiem dźwięku w youtube w chrome i w windowsie[nie mogłem tego ująć na wideo]. W trakcie odtwarzania, po rozpoczęciu nie mam już z tym problemu i muzyka działa normalnie. Tutaj nagrania: Ikonka audio windowsa: https://streamable.com/iozb2i Windows media player: https://streamable.com/6yn6xv Chrome i youtube[relive ma problem z nagraniem obrazu, nie patrzcie na to]: https://streamable.com/xv7lqy Trzaskanie jak poruszam suwakiem w youtube https://streamable.com/tdvg47 Jak już mówiłem, z audio jest wszystko ok jak już zaczyna grać, ale jak jest jakaś nagła zmiana dźwięku, zakończenie lub rozpoczęcie, np. jak nowe audio/kadr zaczyna grać, to może pojawić się trzask, jak np. na tym video: 0:32 i 0:37 i dalej. https://www.youtube.com/watch?v=3uchX2D2idk Zrobiłem test też na dwóch innych PCetach poza moim -laptopie i stacjonarce i dzieje się to samo. Wspólny mianownik tych pecetów to Windows 10 1909 i wszystkie używają SSD. Oprócz tego wszystko jest zupełnie inne jeśli chodzi o mobo, ram, cpu, gpu etc. Mój PC i drugi używają integr realteka -ALC 892 i ALC887. Laptop natomiast używa jakiś HD Audio Driver od Della. Co śmieszniejsze słyszę to samo trzaskanie jak przeskakuje w inne miejsce video w youtube, na swoim telefonie z androidem, zarówno na Redmi Note 7 jak i na Samsungu A40! Przetestowałem także trzy pary słuchawek i problem też występuje. PCet jest dobrze uziemiony[główny PCet jest na pewno, a co do reszty to nie wiem, ale chyba też. Poza tym co z telefonami?]. Mam praktycznie pewność że to nie jest problem hardwarowy a softwarowy. Na swoim głównym PCecie przetestowałem takie konfiguracje: Czysta instalka WIN10 bez podłączenia do internetu: trzaskanie Czysta instalka Win10 wraz z internetem i updatem poprzez windows update: trzaskanie Czysta instalka, bez internetu, z zainstalowanym sterownikiem realteka ze strony MOBO: trzaskanie Zainstalowałem też stary sterownik ogólny realteka w ver. 2.82 i także trzaskało. Próbowałem bez przyspieszenia sprzętowego i też trzaska w chromie. Nie wiem jak to wyłączyć dla windowsa. Mój główny PC: Ryzen 3600 2x8GB Patriot Steel 3600 CL17 B450M Mortar Max RX 5700 XT Gigabyte Gaming OC Corsair RMx 850 Inny PC: i5 4670 2x4GB 1600 Gigabyte GA-B85M-D3H GTX 660 XFX 550W Laptop: Dell Inspiron N5010 Słuchawki do testów: Sound magic e10 Sennheiser HD201 Pioneer SEM521 Nie wiem co robić :(. Czy to normalne i tak mają wszyscy, a ja sobie coś wymyślam? Czy potrzebuje zewnętrznej dźwiękówki/DACa aby skończył się moje kłopoty? Może występuje jakaś interferencja elektromagnetyczna w PCecie, albo są duże szumy/zakłócenia w podawanym prądzie z gniazdka? Tutaj chyba zasiłka to odfiltrowuje, poza tym co z innymi sprzętami? Może są jakieś skoki napięcia w systemie audio, albo zwarcie? Znowu, co z innymi sprzętami. Na telefonie też są te trzaski przy przeskakiwaniu w inne miejsce video, a nie był podłączony do gniazdka. Wydaje mi się że to może być wina sterowników, np. problem z fade in/fade out[wygaszaniem] albo z oszczędzaniem energii i wyłączaniem się natychmiast układu dźwiękowego po zakończeniu dźwięku. Zauważyłem też że nawet stockowa/czysta instalka Windowsa 10 bez podłączenia do internetu ma wgrane już drivery realteka. Także instalują się same, już podczas instalacji systemu. Może to drivery od realteka są winne? Jak mógłbym to przetestować, nie mogę ich przecież odinstalować bo nie będę miał dźwięku, a windows znowu je wgra bo nie ma innych :( Musiałbym mieć jakiś driver NIE realteka, do układu realteka co jest absurdem. Tak nawiasem do tematu, mój główny PCet ma więcej szumu kiedy używam mikrofonu niż reszta sprzętu czyli laptop i drugi PCet. Nie wiem dlaczego, myślałem że nowsze mobo z lepszym jednak układem od realteka będzie lepsze.
  2. Te pendrivowe creativy w sumie mogą być, DAC jakości podobnej do integry, więc ani nie pogorszy ani nie polepszy odsłuchu, ale przynajmniej dostanę lepsze wzmocnienie niż to co jest na integrze. Co ciekawe te sennki hd201 z impedancją 32 ohm grają ciszej! niż audio technica ath t500 z impedancją 140 ohm. Nie wiem jakim cudem, może ktoś światlejszy wyjaśni? xD
  3. Panowie, a coś tańszego? Te 300 zł to nie cena jaką planuje wydać, tylko cena płyty głównej xD Widocznie źle to zapisałem i stąd nieporozumienie.
  4. Nie jest dla mnie ważne jaki to będzie format tego wzmacniacza, czy jako karta rozszerzeń PCI/PCIE, czy podłączany pod USB, wolnostojący itp. Może mieć w sobie DAC, może być tzw. kartą dźwiękowa itp. Lepiej to napędzi słuchawki niż taka zwykła integra [alc 887/892] w najtańszym mobo[gigabyte b85m-d3h] za 300zł? Bo jak dla mnie trochę za cicho grają[sennheisery hd201].
  5. Ciąg dalszy. Otóż wymieniłem dysk i wszystko działa szybciej. Teraz pomyślę nad wymianą ramu, bo jednak wystarczy 6-10 zakładek w chromie i już buforuje przez plik wymiany na SSD. Oto wyniki z nowego dysku. Adata SU650 240GB. Niebo a ziemia-staruszek zmartwychwstał. Dyski HDD, a zwłaszcza te które działają co najmniej 5-6 lat, naprawdę tracą na swojej szybkości a często zaczynają sypać błędami[nie mówie o dyskach jakości serwerowej, bo te są znacznie bardziej odporne].
  6. Antimalware service executable czyli windows defender skanujący pliki, albo dużo badziewia w autostarcie i może tak mulić nawet przez 5 minut po włączeniu. Możesz mieć też jakiegoś wirusa.
  7. Nie znam się na tych tabelkach, pierwszy wynik wygląda w sumie spoko, tylko o jakieś 2/3 lepszy na SSD, ale reszta jest tragicznie gorsza. Duże znaczenie mają te 3 pozycje pod Seq Q32T1 czyli 4kiB Q8T8, 4kib Q32T1, 4kib Q1T1 ? Jak się znasz na tym mógłbyś pokrótce opisać co te wszystkie pozycje oznaczają i jaki mają wpływ na wydajność dysku?
  8. Pomyśl jeszcze nad jakimś tanim 5700 xt jeśli uda ci się wyrwać na promocji. 2060 super to bardzo dobra karta, 8gb ramu to przyszłościowy zapas na następne 2-3 lata jak już wejdą nowe konsole. Nie patrz na ray tracing bo w tej karcie RTX ON = <60FPS ON.
  9. Dysk jest doskonały za swoją cenę, tutaj brat o pojemności 1TB.Nie grzeje się przesadnie, coś koło 40 stopni, temperatura podobna do HDD. Była na niego promocja w xkomie za 559zł, nic tylko brać, także bierz mniejszą wersję. Dodatkowo dysk ma całkiem dobre TBW, znacznie lepsze niż np. polecany kingston A2000.
  10. Dziwna sprawa, tutaj PNY XLR8 CS3030 1TB, na tych samych kościach toshiba i z tym samym kontrolerem.Zapełnione 430gb czyli zostaje 570 gb.
  11. RainingTacco

    Monitor do grania

    Lenovo D24F-10 to bym brał. Nawet jak nie domaga z ghostingiem w 144Hz to i tak pewnie jest znacznie lepszy niż jakakolwiek 60-75Hz.
  12. To widzę że za coś rozsądnego z możliwością dołożenia pamięci, ekranem full hd i ssd 256gb to już koło 1800-2000zł, jednak za dużo na mój budżet. No nic zostaje przy opcji nr 1. A tutaj dane mojego dysku, wygląda to źle? https://imgur.com/YxajfbI Pewnie będzie odczuwalna przesiadka na SSD nawet na sata 2?
  13. Witam społeczność purepc. Obecnie mam staruszka Dell Inspiron N5010/15R. W środku siedzą: I3-370M socket G1/PGA988A[możliwosć wymiany na I5/I7 z tej samej serii] Płyta główna na Intel HM57 a więc tylko SATA 2/SATA 3 Gbit/s. Radeon HD5650[wlutowany w MOBO] 2x2GB DDR3-1066[możliwość upgradu do 2x4GB] Dysk WDC WD3200BEVT-75A23T0, żółw na 5400rpm Matryca TN LED 1366x768. Laptop jest używany tylko do przeglądania internetu, worda, excela i powerpointa lub podobnych programów biurowych np. edycja PDF. Generalnie nic graficznego[żadnych gier], raczej rzeczy trochę obciążające procka, no i wymagające jednak trochę więcej ramu niż 4GB, bo widzę że system używa pagefile dość mocno[mimo że nie zapełnia całego ramu, ciekawe].Fajnie byłoby też odpalić np. GIMPa bez problemu. Lekko irytująca jest też matryca, wolałbym full hd. W starym lapku baterię już dawno szlag trafił. I teraz pytanie: Opcja nr 1: Wymieniam ram na 2x4GB-koszt 120/130zl, dodaje SSD 240GB koszt 130zł[dysk będzie działał z połową prędkości z powodu sata 2, widzę że są jakieś aktualizacje dla chipsetu i bios na stronie della dla mojego lapka, ale raczej nie sprawią że kontroler nagle zacznie śmigać na 6Gbit/s tak?]. Czy odczuje znaczne przyspieszenie systemu? Obecnie strony w chrome ładują się wolno, aplikacje odpalają się też niemrawo, generalnie da się pracować no ale demon szybkości to to nie jest.Procesor rzadko się zapełnia na 100%, ale czasem dobija, także kolejne pytanie, za 50-70zł są i5-560m na allegro/olx, czy odczuje przyspieszenie? Bo widzę że są też i7-620m/640m ale te chodzą powyżej 150zł, nie wiem czy warto? Z rozbieraniem laptopów nie mam problemów, właśnie wymieniłem pastę w lapku i naszła mnie myśl na ten temat ;) Musiałbym też dokupić baterię a to koszt 90zł, z tym że stary lapek jest słabo energooszczędny i nawet 4400mAh zjada w 3godz. Opcja nr 2: Kupno używki np. takiej https://allegro.pl/oferta/dell-precision-m4500-i7-620m-8gb-240ssd-fhd-43016-8444912051 [750zł] albo takiej https://allegro.pl/oferta/ultrabook-lenovo-thinkpad-l450-8gb-240gb-w10-8513470886 [750zł] i sprzedaż swojego lapka za np. 300zł. Wtedy mamy 450zł dopłaty, trochę drożej niż opcja nr1, ale dostajemy też lepszy procek no i lepszą matryce. Procesor i7-620m[spoko], 8gb ram[ok], 240gb SSD[ok],matryca full hd[ok]. Wszystko fajnie, ale pytanie czy SSD nie zajechany. Można też coś takiego: https://allegro.pl/oferta/lenovo-t430-i3-2-50ghz-8gb-ram-240gb-ssd-kam-win7-8127422645 [550zł] czyli wychodzi tyle ile koszt sprzedaży starego plus upgrade, więc wyszedłbym na to samo. Ten ma chyba lepszy procek od tego i7-620m, a reszta parametrów taka sama, oprócz gorszej matrycy[rozdzielczość nie full hd, ale lepsza niż stary]. Znowu pytanie czy SSD nie zajechany? Ma ktoś doświadczenie z używanymi laptopami i co z dyskami SSD w takich? Podobnie z bateriami, nie wyobrażam sobie że lapek z baterią od nowości ma ją nadal sprawną[jak twierdzi sprzedawca tego używanego della]. Opcja nr 3: Kupno czegoś nowego za niewielkie pieniądze tak do 1200zł np. https://www.x-kom.pl/p/524057-notebook-laptop-14-1-lenovo-ideapad-s145-14-a6-9225-8gb-240.html https://www.x-kom.pl/p/520556-notebook-laptop-15-6-hp-15-a6-9220-8gb-240-fhd.html https://www.x-kom.pl/p/508847-notebook-laptop-156-asus-x543ma-dm673-n4000-8gb-256.html Jak te CPU wypadają na tle opcji nr 1 i nr 2, są znacznie lepsze czy tylko minimalnie? I pytanie czy da się te procki w razie czego wymienić na lepsze? Plusy DDR4 i możliwość rozszerzenia aż do 32GB, Full HD, bardziej energooszczędne[APU], nowa bateria, minusem jest spora dopłata ok 900zł uwzględniając sprzedaż starego lapka. Nie wiem też jak z wykonaniem tych lapków -N5010 którego używam jest pancerny, ma aluminiową obudowę ekranu, raz uderzyłem klapą ekranu mając go w plecaku, aluminium się wgniotło, ekran cały. Jak z rozbieraniem tych nowych lapków i ich czyszczeniem, nie będzie problemu?
  14. W ogóle ceny tam są zdrowo powalone -nitro za 2000zł, gigabyte za 2243 zł xD. Sklep prowadzony od pół roku, 100 coś ocen, brak możliwości kontaktu telefonicznego, brak strony internetowej, brak podanych danych firmy w zakładce "o sprzedającym". Jak ktoś ma odwagę zapłacić 2k za GPU takiemu sklepowi to śmiało. Tylko potem może być tak że za 100-200zł taniej okaże się że są problemy z gwarancją ;) Ten tech_wave wygląda na sklep który ściąga z zachodu towary tj. z niemiec i nie ma własnego magazynu, więc na gwarancji sobie ludzie mocno poczekają.
  15. Ja bym się QVL nie przejmował, producent nie ma możliwości sprawdzenia większości ramu na rynku, więc to nie oznacza że jeśli czegoś nie ma na liście to nie będzie działać. Powiem tak, 99,99% kości będzie działać, bo to jest wszystko to samo od Hynixa, Samsunga i Microna, na tych samych kontrolerach, napięciach. Co do B-Die to samsung przestał produkcji https://wccftech.com/samsung-b-die-memory-production-ceased-replaced-by-samsung-a-die/ Mogą ci się jakieś stare sztuki trafić, ale na pewno nie w ramie 3200 cl16 -to zbyt tani ram aby ktoś tam pakował B-die. B-die będą raczej w ramach 3200 cl14. Jak trafisz na Hynixa C die albo Micron e-die to też źle nie będzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...