Skocz do zawartości

Hadar

Stały użytkownik
  • Zawartość

    114
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralna

O Hadar

  • Tytuł
    Uczestnik
  1. Cześć, mój brat ostatnio przeprowadzał upgrade kompa (na dobrą sprawę wymienił wszystko oprócz PSU, SSD, HDD i DVD, więcej szczegółów tutaj: http://forum.purepc.pl/topic/376775-najlepsza-płyta-am4-pod-oc-do-maks-450-500-pln/). Chciał jednak z tego wszystkiego co zostało złożyć jeszcze jednego kompa, ale pojawia się pytanie, czy zasilacz ModeCom MC-400ATX 2.0 PFC pociągnie taki zestaw: M\B Asus P5K-E WiFi-AP Edition CPU Intel Xeon E5450 RAM 8 GB (4 GB Transcend aXeRam TX1066QLU-4GK + 4 GB HYS64T256020EU-2.5-C2) GFX Gigabyte Radeon HD 7770 HDD Samsung SpinPoint P120 SP2004C PSU ModeCom MC-400ATX 2.0 PFC cooler Scythe Infinity jakieś DVD i chyba nawet FDD obudowa Yesico OpenAir Silver (chyba z jakimiś dwoma Fanderami zamontowanymi) Brat zrezygnowałby tutaj z OC o ile zasilacz pociągnąłby ten zestaw, który będzie raczej głównie do Internetu wykorzystywany.
  2. Cześć, pomagam wybrać mojemu bratu zestaw CPU + MB + RAM + GPU + cooler. Wszystkie te komponenty poza płytą główną w zasadzie wybraliśmy i zestaw na razie wygląda tak: https://www.morele.net/inventory/info/ucF1yl/ To ma być maszyna zarówno do codziennego użytkowania jak i grania w rozdzielczość 1680x1050 (16x10). W przyszłości brat dokupi obudowę (na razie to złoży w starej) oraz 2x8 lub 2x4 RAM-u. Obecnie posiada zasilacz SeaSonic M12II-520, więc powinien na razie starczyć w zupełności. Zaś w dalszej perspektywie (3-4 lata) kupić jakiego używanego Ryzena (2800 czy coś). No i właśnie zastanawiamy się jaka płyta główna będzie najlepsza do OC zarówno Ryzena 1600 jak i potencjalnie kolejnych serii Ryzenów. Więc miło widziana przyzwoita sekcja zasilania i mocne PCB (żeby się nie wyginało pod ciężkim coolerem) oraz rozbudowane UEFi. A i płyta koniecznie w standardzie ATX. Budżet mojego brata na cały zestaw jest równy 2850 PLN (+/- 50 PLN, byłoby bardzo miło jakby się zmieścił w 2800 PLN, zaś 2900 PLN to granica nieprzekraczalna), więc na samą płytę główną ma do przeznaczenia 400-500 PLN. Oczywiście za takie pieniądze nie oczekujemy cudów, chcemy po prostu najlepszy możliwy wybór jakość/cena. No chyba że warto by było kupić najtańszą płytę B350, olać na razie cooler i dołożyć do GTX 1060 6 GB (przy czym zaznaczam rozdzielczość do grania to 1680x1050 (16x10)). Z góry dziękuję za pomoc. :)
  3. Mój tata i mój młodszy brat pojechali dzisiaj do Galerii Ostrovia, żeby w tamtejszych RTV EURO AGD i MediaExpert sprawdzić zaproponowane przeze mnie cztery urządzenia. Sony MHC-V50D podobał się im zdecydowanie najbardziej, ale tata stwierdził, że był zbyt drogi. Sony MHC-V11 był dla taty zbyt mały, prezentował się jak zwykły mały głośniczek no i ten jego znajomy miał identyczny, to nie chciał papugować. Philips NTX400 im się w ogólnie nie podobał. LG OM7560 ogólnie uznali za całkiem fajny, ale ich zdaniem miał zbyt ordynarny, wiejący tandetą wygląd. Ale będąc tam zauważyli jeszcze LG FH6, którego ja im nawet nie proponowałem, bo nie obsługiwał płyt CD. Odsłuchiwali chyba tylko Sony MHC-V11, LG OM7560 i LG FH6. Ich zdaniem grały podobnie tylko FH6 miał najsłabszy bas (co jest zrozumiałe, bo wydaje mi się, że to urządzenie nie ma osobnego głośnika niskotonowego), a LG OM7560 miał największą moc (i chyba mocno basowe brzmienie, ale mogli mieć podkręcone basy zbytnio - ogólnie tata był zdegustowany poziomem wiedzy pracowników RTV EURO AGD, gdyż nie potrafili nawet własnego sprzętu obsługiwać). Gdyby nie to jak ordynarnie i tandetnie LG OM7560 wyglądał to by się na niego zdecydowali, a tak tata wziął jednak LG FH6 za 1200 PLN, mimo że nie obsługiwał płyt CD i nie miał osobnego głośnika niskotonowego. Dla porównania LG OM7560 kosztuje w większości sklepów ok. 1850 PLN, ale na Allegro są jeszcze trzy nowe sztuki do kupienia od OleOle.pl za 1500 PLN. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc. :)
  4. Przeglądając ofertę różnych producentów i pytając się na różnych forach znalazłem na razie takie cztery produkty, które mniej lub bardziej spełniałyby założenia. do 1000 PLN: Sony MHC-V11 https://www.sony.pl/electronics/zestawy-muzyczne/mhc-v11 do 1500 PLN: LG OM7560 http://www.lg.com/pl/audio/lg-OM7560 do 1600 PLN: Philips NTX400 https://www.philips.pl/c-p/NTX400_12/zestaw-glosnikowy do 2000 PLN: Sony MHC-V50D https://www.sony.pl/electronics/zestawy-muzyczne/mhc-v50d Który z tych produktów Waszym zdaniem jest najlepszy? A który najbardziej opłacalny? Który z nich powinienem polecić tacie? Może coś przeoczyłem?
  5. @el caco No dokładnie. To ma być mobilne i "dyskotekowe" pod zadaszoną altanką, a nie zestaw dla audiofila. Wątpię, żeby podchmielone towarzystwo 40-60 latków, którzy już słyszą coraz gorzej, było w stanie usłyszeć różnice między 32-bitowym dźwiękiem, 384 kHz bez kompresji na sprzęcie za kilkanaście tysięcy, a mocno skompresowaną mp3 w takim przenośnym zestawie. Dla taty ważne jest, żeby to było ładne, świeciło kolorowo, było przenośne i żeby nie wybuchło, bo powietrze jest ciut wilgotne, albo jest poniżej kilka stopni C późnym latem wieczorem na dworze...
  6. Nie no, latem to zapewne będzie trzymana w zamkniętej części garażu (deszcz czy woda tam się nie dostanie i powinno być kilka stopni cieplej niż na dworze), a zimą i jesienią zostanie przeniesiona do domu. Edit: No ale jak to jest jednoczęściowe (taki pionowy duży boombox) to łatwiej to przenieś czy schować w miejscu o dobrych warunkach.
  7. Cześć, mój tata do mnie wczoraj dzwonił, żebym mu pomógł wybrać system system audio podobny do tego co widział u znajomego. Chodzi mianowicie o zestaw all-in-on w postaci jednego dużego głośnika, który jest przenośny (widziałem, że często mają kółeczka i rączkę jak torby podróżne) i który mógłby używać pod altaną na dworze. Nie do końca wiem jak coś takiego się nazywa, ale widziałem coś takiego w ofercie Sony, LG i Manty. Tutaj przykładowe linki jak wygląda coś takiego (nie sprawdzałem z jakiego segmentu cenowego są): 1. https://www.sony.pl/electronics/zestawy-muzyczne/mhc-v50d 2. http://www.manta.com.pl/pl/spk5022 3. http://www.lg.com/pl/audio/lg-OJ98 Nie mogłem w Internecie znaleźć jakichkolwiek testów czy porównań takiego sprzętu, więc się zwracam z prośbą do Was o pomoc przy wyborze. Wymagania są takie: - dobry współczynnik jakość/cena, - cena do ok. 1500 PLN (+/- 200, jeżeli naprawdę warto, aczkolwiek fajnie by było jakby się zamknęło do 1000 PLN), - obsługa CD-Audio, - obsługa płyt lub pendrive'ów lub kart SD (wystarczy jedno z nich) z plikami mp3 (lub w innym formacie), - zdolność do nagłośnienia jakiś 50 m^2 na świeżym powietrzu, - oświetlenie LED-owe, fajnie by było jakby w rytm muzyki, ale niekoniecznie, chodzi o to, żeby nadać trochę "dyskotekowego" klimatu, - ciut zwiększona odporność na warunki pogodowe (wszakże podczas takiej imprezy, nawet jak sprzęt będzie schowany pod altaną, to przecież temperatury mogą być niższe i wilgotność wyższa niż jakby sprzęt grał w pokoju), - miło by było jakby miało radio (ale nie jest to konieczne), - jakość dźwięku nie musi być dla audiofilów, byleby nie charczało, nie szumiało i nie piszczało zbytnio. xD Z góry dziękuję za pomoc. :)
  8. Ale to ma jakiekolwiek uzasadnienie ergonomiczne? Poza tym + i Enter z numerycznej nadal zajmują dwa rzędy. :P
  9. Od jakiegoś czasu dominuje w Polsce amerykański układ klawiatury ANSI ( https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/ANSI_Keyboard_Layout_Diagram_with_Form_Factor.svg ) i powiem szczerze, że mnie zawsze wpienia w takim układzie ten mały Enter i wielki klawisz z symbolami | i \ (których użyłem może ze dwa razy w życiu). Może mi ktoś wytłumaczyć jakie są ergonomiczne zalety małego entera, wielkiego prawego shifta (którego nie wiem czy kiedykolwiek użyłem) i dużego klawisza z symbolami | i \ Dużo wygodniejszym moim zdaniem byłoby skrócenie prawego shifta i wrzucenie między niego i znak zapytania klawisz z symbolami | i \ Powiedźcie mi co jest złego w tym układzie ( https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2011/02/steelseries-6gv2-enter-key-600x337.jpg ) i dlaczego do jasnej cholery nie jest to dominujący standard.
  10. Opcja w BIOS-ie nazywa się "UEFI Boot" Powiem tak. Po postawieniu czystego Windows 10 Anniversary na SSD, wszystko chodzi dużooooo lepiej, rzadko zdarzają się jakiekolwiek zamuły. Jedyne co, to rzeczywiście tego RAM-u może brakować, jak odpalę 30 zakładek na raz i zaczynam po kolei je czytać. W każdym razie trochę się wykosztowałem w tym miesiącu (z innych powodów) i na razie się wstrzymam z wymianą RAM-u, ale jak będę miał 150 PLN wolnego to go pewnie wymienię. Co do wymiany procesora - pewnie byłbym w stanie to zrobić, ale szczerze powiedziawszy, aż tak tej dodatkowej mocy teraz nie potrzebuję ani nie chce mi się z tym bawić. Ale możliwe, że np. za pół roku-rok się skuszę. Mój brat wymienił w swoim starym kompie Core 2 Duo E8400 na Xeona 5450 i mi pisał, że prawdziwa rewolucja wydajnościowa - gry które wcześniej nie chciały mu odpalić chodzą teraz na wysokich w rozdzielczości 1280x1024. Ale niestety wymiana procka w moim laptopie nie da mi wsparcia sterowników Intela pod Windows 10, więc nadal pewnie będę miał problemy z wydajnością w 3D.
  11. Dobra. Dzisiaj odebrałem SSD, ale co ja musiałem się z tym namęczyć. Najpierw nagrałem sobie Windows 10 Anniversary z Dreamsparka na płytę, później podmieniłem dysk w laptopie i chcę zainstalować Windows. Co się okazuje? Że za cholerę nie mogę zbootować z płyty nagranego Windowsa. Płyta jest dobra - sprawdzałem na komputerze współlokatora. Czy to możliwe, żeby mój napęd DVD był w stanie nagrywać płyty DVD, ale nie był w stanie odczytywać? Już wcześniej zauważyłem, że ma problemy z czytaniem płyt, ale nie ma najmniejszych z nagrywaniem. Tak się złożyło, że współlokator miał na pendrivie zainstalowanego Windowsa 10 Anniversary z Dreamsparka i na szczęście akceptował mój klucz CD-Key. Zainstalowało się wszystko spoko, po jakiejś chwili użytkowania świeżo postawionego Windowsa wyskakują mi bluescreeny! O.o Nie będę nawet przytaczał wiązanki przekleństw jaką wtedy rzucałem. Najpierw odpiąłem USB z kieszenią na stary dysk w nadziei, że to on zawieszał kompa. Niestety, nadal system sypie bluescreenami. Włączam tryb awaryjny, blue screen... Byłem wtedy nieźle wkurzony. Ale jakoś doszedłem ze współlokatorem do tego, żeby wyłączyć UEFI w BIOS-ie i jeszcze raz zainstalować system. Tak też zrobiłem, rozwalając i tworząc od nowa partycję. Ufff, na szczęście teraz wszystko stabilnie chodzi. Komputer chodzi zauważalnie szybciej, ale póki stary dysk nie zaczął wariować to mam wrażenie, że chodzi mniej więcej tak jak świeża instalacja na sprawnym starym dysku. Mimo że system jest świeży i goły to zdarzają mu się zamuły, po włączeniu nadal długo mieli dyskiem (mimo że nie ma nic na starcie do włączenia). Aczkolwiek póki co nie mogę się przyzwyczaić, że nie słyszę dysku xD Musiałbym zainstalować jakąś grę i zobaczyć czy się będzie ładować zauważalnie szybciej. Ale mam jedno bardzo pozytywne zaskoczeni... Windows 10 Anniversary sam z siebie zainstalował mi sterowniki Intela, których Intel nigdy nie wydał na Windows 10. Ale z tego co widzę to chyba mam tylko dostęp do panelu sterowania Intela, a sterownik chyba został ten sam co powodował problemy z wydajnością. Jak ogarnę wszystko, poinstaluję etc to się podzielę dalszymi wrażeniami.
  12. Na razie zamówiłem http://www.x-kom.pl/p/229199-dysk-ssd-goodram-240gb-25-sata-ssd-iridium-pro.html (z rabatem za 285 PLN) http://www.x-kom.pl/p/177594-obudowa-dysku-25-shiru-obudowa-do-dysku-sde-h1-usb-30.html (żeby wykorzystać stary dysk) Łącznie mam zapłacić 324 PLN, ale strona X-Kom.pl coś nie wyrabia i nadal nie mam danych do przelewu :/ Chyba Tydzień Komponentów cieszy się większym zainteresowaniem niż się spodziewali. Na razie z kupnem RAM-u się wstrzymam. Kupna procesora nawet na razie nie rozważam, bo nie mam funduszy na to.
  13. @barwniak Wydaje mi się, że wymiana procesora w tym padle (które kupiłem dokładnie 6 lat temu za jakieś 2000-2200 PLN), to już gruba przesada. Może jakbym wiedział, że po wymianie miałbym tam grafikę pod którą Intel wydał sterowniki na Windows 10 to bym może wziął to pod rozwagę. Tak to jest bardzo sceptyczny. @Klaus od czasów Windows 7 konsekwentnie instaluję 64-bitowy system i staram się zawsze pobierać oprogramowanie 64-bitowe jak jest dostępne @reyden No Opera mi się wydaje najbardziej ramożernym softem jaki używam, czasami miewam kilkanaście-kilkadziesiąt kart otwarte i w ciągu sesji pewnie mogę ponad tysiąc kart spokojnie zamknąć. @barwniak No. teraz jak wszedłem w menadżer urządzeń to 2750 MB pamięci w użyciu (z czego 400 MB jest skompresowane - jakby tego nie kompresować to już byłoby całe 4 GB zajęte), 880 MB pamięci wstrzymanej i 226 MB wolnej, a mam tylko Operę z czterema zakładkami odpaloną, dwie rozmowy w WTW i w tle nieużywany Steam. Dlatego myślałem o tej pamięci dodatkowej.
  14. MX200 jest 80 PLN droższy, zaś 850 EVO aż 100 PLN droższy poza tym to chyba TLC. A z testu na PurePC wynika, że Iridium nie jest daleko z tyłu za 850 EVO: http://www.purepc.pl/pamieci_masowe/goodram_iridium_pro_polski_ssd_rywalem_samsunga_i_plextora
×