Skocz do zawartości
chris.lupus

Radeon 9800 Taktowanie Pamięci

Rekomendowane odpowiedzi

Elo!

 

Na wstępie muszę przyznać, że jestem raczej zielony jeśli chodzi o GPU.

Niedawno kupiem Radeona 9800 PRO Atlantis 128 DDR z 256 bit szyną. Z tego co wiem taktowanie rdzenia i pamięci powinno wynośić odpowiednio 380/680 MHz dla tego rodzaju kart.

Zainstalowałem narzędzie ATITool i z przykrością stwierdziłem, że taktowanie pamieci wynosi 380 z groszmi.

Taktowanie rdzenia było na poziomie 380, więc tak jak chyba powinno być.

Czy faktycznie powinno być 680 MHz czy może to jest maksymalne taktowanie?

Zaznaczam, że nie chciałbym podkręcać karty. Czy więc istnieje jakiś sposób by poprawić to taktowanie?

Czy wszstko jest w porządku i nie ma się czym przejmować?

Mam zainstalowane najnowsze sterowniki i Dx 9.

Z góry dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powaga?

Już myślałem, że mi wcisnęli jakiś kit i że liczyli, że się nie zorientuję :wink:

Aida 32 pokazuje taki parametr jak: Efektywna częstotliwość taktowania 676 MHz i Rzeczywista częstotliwość taktowania i tu mam 338 MHz. Więc spoko :rolleyes:

To teraz jeszcze zapytam jaki wynik powinienem mieć w przybliżeniu w 3dmarku 2001?

Mam Athlona 2400+, 512 MB Ram, Gigabyte 7VT880, Maxtor 120GB, Chieftec HPC-302-DF

Mi wyszło 9000 z czymś i zdaje mi sie, że to nie za dużo jest. Co zrobić by poprawić ten wynik?

Zdaje sobie sprawę, że zależy on nietylko od karty graficznej, ale też od pozostałych komponentów kompa.

 

Thx :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o cholera nie doczytalem ile masz markow... oo cholera.

malutko strasznie. system chyba masz zapchany.

nowe stery, porzadek, pamiec synchronicznie z procem krecic i masz 15k

1258211[/snapback]

Wszystko w tle powyłączałem i uzyskałem wynik ok 10000.

System świeżutki stery najnowsze.

W jaki sposób mam "pamiec synchronicznie z procem krecic"?

Troszke jaśniej?

Nie znam się za bardzo (co widać :wink: ) i proszę w związku z tym o jakieś wyjaśnienie.

Może krok po kroku jeśli się da oczywiście i masz chęć tłumaczyć :)

Thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w tle powyłączałem i uzyskałem wynik ok 10000.

System świeżutki stery najnowsze.

W jaki sposób mam "pamiec synchronicznie z procem krecic"?

Troszke jaśniej?

Nie znam się za bardzo (co widać :wink: ) i proszę w związku z tym o jakieś wyjaśnienie.

Może krok po kroku jeśli się da oczywiście i masz chęć tłumaczyć :)

Thx

1258277[/snapback]

1. sprawdz czy nie masz wlaczonych w sterownikach zadnych antialiasingow/filtrowan anizotropowych, to poprawia jakosc obrazu kosztem ilosci klatek

2. sprawdz (dxdiag) czy AGP jest wlaczone

3. co do synchro - chodzi o to zeby szybkosc pamieci byla identyczna z magistrala, czyli jak procesor idzie na 133x15 (a tak pewnie jest bo 2400+) to pamiec ma byc ustawiona na 133(266) i juz (w BIOSach bywa tez podany dzielnik pamieci - ma byc 1:1)

4. skoro juz jestesmy tutaj - jakie masz pamieci? plyte glowna masz nie najgorsza wiec na 200 pojdzie :) jesli masz pamieci DDR400 to sprawdz najpierw czy mozesz przestawic mnoznik (po prostu daj 133x12,5 - powinien sie odpalic jako 2000+, jesli dalej bedzie 2400+ to nic z tego), jesli sie uda to ustaw procesor jako 200x10 i bedzie cool :)

 

a co 3dmarkow to ja z radkiem 9500 400/310 na starym mobo (procek jakos 150x15) fiknalem jakies 16000, wiec bez krecenia swojej karty powinienes zrobic cos miedzy 14 a 15 tysiecy....

 

powodzenia!

 

 

EDIT:

Orgiusz - my tu jestesmy nie tylko po to zeby sie przechwalac.... :) idz robic swoje 10k over and over again.... :) na 9550 :D

Edytowane przez odbytorq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrz sygnaturka. tyle przeszlo na 3d2k1. przy graniu daje mniej o 20MHz na core i mem dla bezpiecznego i dluuugiego grania.

1258490[/snapback]

na jakie 3dmarki sie to przeklada? a jak to wyglada np. w doomie 3?

 

 

EDIT:

teraz zauwazylem - chris - moze sprzedawca zrobil cie w jajo i wepchnal ci 128bitowego radka.... ?

Edytowane przez odbytorq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d3 to padaka imo. odpalilem, zarzucilem timedemo na 800x600 high+default za pierwszym razem 30,x fps ale widze ze tnie przez ram wiec jeszcze 2 razy odpalalem i ustatkowal sie na ok 37fps.

 

edit oczywiscie znalazlem komende (teraz nie pamietam) zeby wykorzystywal cala pamiec karty a nie to smieszna 64mb :wink:

Edytowane przez OrGiUsZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Athlona 2400+, 512 MB Ram, Gigabyte 7VT880, Maxtor 120GB, Chieftec HPC-302-DF

Mi wyszło 9000 z czymś i zdaje mi sie, że to nie za dużo jest. Co zrobić by poprawić ten wynik?

Powinieneś mieć powyżej 14000 - 15000.

 

1. Po zmianie karty - albo driveclean albo lepiej nowa instalka windy (najlepiej po zrobirniu format c:)

2. NAjnowsze sterowniki do płyty (pewnie via 4in1/hyperion)

3. Sterowniki do karty (najlepiej omegi ma catalistach 4.12)

4. Sprawdź, czy pamięci masz ustawione na synchro z fsb (w biosie płyty)

 

Jak to sprawdzisz / zrobisz to daj znać co ze smarkami ;) .,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak radziliście. Przestawiłem w Biosie DRAM Clock na 133(266MHz), czyli na tę samą częstotliwość co procesor:)

Uzyskałem wynik w 3dmark2001SE na ustawieniach defaults:

CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L

Width 1024

Height 768

Depth 32 bit

Z-Buffering 24 bit

Texture Format Compressed

Buffering Double

Refresh Rate 60 Hz

FSAA Mode None

 

3DMark Score 12336

 

Game 1 - Car Chase - Low Detail 154.4 fps

Game 1 - Car Chase - High Detail 54.7 fps

Game 2 - Dragothic - Low Detail 240.7 fps

Game 2 - Dragothic - High Detail 120.6 fps

Game 3 - Lobby - Low Detail 128.2 fps

Game 3 - Lobby - High Detail 60.5 fps

Game 4 - Nature 119.4 fps

Fill Rate (Single-Texturing) 2013.3 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 2984.7 MTexels/s

High Polygon Count (1 Light) 83.5 MTriangles/s

High Polygon Count (8 Lights) 19.2 MTriangles/s

Environment Bump Mapping 286.0 fps

DOT3 Bump Mapping 238.0 fps

Vertex Shader 177.4 fps

Pixel Shader 223.3 fps

Advanced Pixel Shader 200.8 fps

Point Sprites 43.5 MSprites/s

 

Może to jeszcze nie 15k, ale zawsze troszke lepiej :)

 

Muszę dodać, że moje wcześniejsze wyniki (9k z groszami) osiągnąłem na ustawieniach w 3dmarku :

CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L

Width 1024

Height 768

Depth 32 bit

Z-Buffering 24 bit

Texture Format Compressed

Buffering Triple

Refresh Rate 60 Hz

FSAA Mode 6 samples

I teraz nie wiem czy wydajność karty i sprzętu powinno się mierzyć na defaults czy na max ustawieniach??

Odbytorq wspomina, bym wyłączył w sterownikach antialiasing/filtrowanie anizotropowe.

W ustawieniach użytkownika dla Direct 3D mam wybrane "zależne od aplikacji" zarówno dla Antialiasing jak i dla Filtrowanie anizotropowe (obie wartości wybrane są na x2), ale Ustawienia tekstury-wysoka jakość, Poziom szczegółów mipmapy-wysoka jakość, Czekaj na synchronizację pionową-zależne od aplikacji, TRUFORM-zawsze wyłączone. Tak samo sprawa wygląda dla Open GL, poza jednym przypadkiem Czekaj na synchronizację pionową-domyślnie wyłączony.

Jakieś sugestie co do tych ustawień?

 

Próbowałem za radą odbytorqa zmienić częstotliwość procesora na 200x10, ale niestety zakres dostępny dla mojego procka po enablowaniu "CPU Hosy Frequency" wynosi jedynie 133-165 :? Jaki więc mogę bezpiecznie ustawić mnożnik, by nie puścic Athlona XP 2400+ z dymem w zaświaty?

Pamięć mam 400DDR więc mogłem ją ustawić na te 200 w DRAM clocku.

Wielkie dzieki za cierpliwość i wsparcie :razz:

 

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do amrków wsyztsko sie zawsze daje na najwyzsza wydajnosc, czyli najbardziej w lewo suwakiem, twoj komp wyglada mi na nowy, czy ty nie masz przypadkiem semprona 2400? aha markiem 2001 sie nei przejmuj najwazniejsze zeby w 2003/2005 byly dobre wyniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I teraz nie wiem czy wydajność karty i sprzętu powinno się mierzyć na defaults czy na max ustawieniach??

Odbytorq wspomina, bym wyłączył w sterownikach antialiasing/filtrowanie anizotropowe.

W ustawieniach użytkownika dla Direct 3D mam wybrane "zależne od aplikacji" zarówno dla Antialiasing jak i dla Filtrowanie anizotropowe (obie wartości wybrane są na x2), ale Ustawienia tekstury-wysoka jakość, Poziom szczegółów mipmapy-wysoka jakość, Czekaj na synchronizację pionową-zależne od aplikacji, TRUFORM-zawsze wyłączone. Tak samo sprawa wygląda dla Open GL, poza jednym przypadkiem  Czekaj na synchronizację pionową-domyślnie wyłączony.

Jakieś sugestie co do tych ustawień?

 

Próbowałem za radą odbytorqa zmienić częstotliwość procesora na 200x10, ale niestety zakres dostępny dla mojego procka po enablowaniu "CPU Hosy Frequency" wynosi jedynie 133-165 :? Jaki więc mogę bezpiecznie ustawić mnożnik, by nie puścic Athlona XP 2400+ z dymem w zaświaty?

Pamięć mam 400DDR więc mogłem ją ustawić na te 200 w DRAM clocku.

Wielkie dzieki za cierpliwość i wsparcie

W 3Dmarkach ustawienia defaults.

W zakładce driverów ja zawsze też ustawiam na defaults - nie chce bić rekordów ale wiedzieć orientacyjnie, a w ten sposób nie muszę zapamiętywać jak to miałem wcześniej poustawiane.....

 

Sprawdź czy przypadkiem twoja płyta nie ma zworki do przestawiania częstotliwości fsb. Gigabyte chyba tak mają. I jeszcze jedno, jeśli masz płytę w oparciu o VIA to nie używaj niestandardowych fsb (+/-10%) - bo podnosisz też częstotliwość szyny agp i pci - to może czsami szkodzić. Co do mnożnika i fsb - na początek proponuje ustawić albo 17x133 albo 13,5x166 (co daje około 2250MHz) Procek powinien tyle pójść. Skoro masz na szynie 133 to zapewne jest to thoroughbred aczkolwiek sprawdź ile ma default (15x133, 1,65V ???)

I jeśli jest to VIA to ja bym nie przekraczał zakresów fsb 133-141 ...... 166-176 ..... 200-212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...