Jump to content
sztefen

K7vza V.3,0

Recommended Posts

Szukalem na forum, ale serio nic nie znalazlem. Hmm chcialbym sie dowiedziec czy na ww plycie glownej BEZ zmiany biosu ruszy proc thoroughbred 2000. Po prostu nie bardzo znam sie na zmianie biosu, a dawac jakiemus serwisowi/sklepowi, to wydaje mi sie ze plyta glowna nie jest tyle warta. Pozdrawiam obecny bios 3.2 d

Edited by sztefen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ruszy bo jak sama nazwa mosta północnego wskazuje płyta ta obsługuje magistrale 133Mhz, a Athlony Xp potrzebują magistrali 266 / 333 / 400Mhz czyli mostki północne np. kt266A / kt333 / kt400 / kt600 / nforce2

Pozdrawiam

 

EDIT:

Przeczytałem powyższy post i muszę się przyznać do błedu, hmm faktycznie Athlon Xp chodzi na fsb 133Mhz a w DDR ma 266.

Edited by MaStEr

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukałem, poczytałem i sam nie wiem

jedni piszą że wchodzi max 1700xp 0,13 ale na v3.0 i biosie 3.7

inni piszą że max 2400xp ale nie wiem czy 0,13 czy 01,8 :blink:

a inni że 0,13 wogule :blink:

tak że nie wiem i jestem w kropce

ps. na stronie producenta była (prawdopodobnie) bo już nie ma informacja że 1700xp 0,13 chodzi na tej płycie

 

ps.

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=53445&hl=

Edited by kl_mce

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje jednak najnowszy bios,nie jestem pewien czy kumpel najpierw zmienil durona1300 na XP 1700+ T-bred A0 czy plyte k7vza v3.0 na solteka kt600

wiec reki sobie nie dam obciac ze proc bedzie chodzil na tej plycie ,jednak ciezko znalesc plyte na kt133a na ktorej nie chodza T-bredy

juz duzo wiecej jest plyt na kt266 ktore nie toleruja 0.13um

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruszy bez problemu jedynie co bedzie to zamiast Athlon Xp 2000+ bedzie widzieć Uknown CPu 1666 C Mhz.

 

Mam taka uszkodzona i bios wyje mi 4 razy i płyta się wyłącza... musze poszukać co oznaczaja 4 piski Phoneixa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ruszy bo jak sama nazwa mosta północnego wskazuje płyta ta obsługuje magistrale 133Mhz, a Athlony Xp potrzebują magistrali 266 / 333 / 400Mhz czyli mostki północne np. kt266A / kt333 / kt400 / kt600 / nforce2

Pozdrawiam

 

EDIT:

Przeczytałem powyższy post i muszę się przyznać do błedu, hmm faktycznie Athlon Xp chodzi na fsb 133Mhz a w DDR ma 266.

1336587[/snapback]

Myślałem, że spadnę z krzesła jak to przeczytałem :lol: :lol: :lol: dobrze, że się poprawiłeś. Btw. 133 w nazwie chipsetu, odnośi się do pamięci a nie fsb.

 

Co się tyczy płytki K7VZA v3.0 i tego jakie proce obsługuję to napiszę to po raz chyba setny na forum. TAK, K7VZA V.3.0 OBSŁUGUJE WSZYSTKIE PROCE SOCKET 462 NA FSB 133 (Bartony i Semprony (fsb166) powinny działeć ale na niższym fsb.

Teraz mam na tej mobo, Durona (0,13) przerobionego na Athlona XP-M i wszystko działa idealnie (zmiana mnożnika w win to bardzo fajna sprawa :) ). Bios poprawnie idetyfikuje procesor czyli jest pełna nazwa (teraz mam "Mobile Athlon 4 prcesor 1900+", wcześniej bez moda L5 "AthlonXP 1900+". Przyczym na starym biosie (3.2 to archaik) może być inaczej. Najlepiej zmienić bios na 3.7, co to za problem?

Edited by Crazy_Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce sflashowac bios spod windowsa

mam win flash i bios w wersji 3,7 ale wyskakuje mi blad bios id error are you sure to program? i jest tak lub nie do wyboru. Zauwazylem tez ze stary bios wykrył jako flash type : unknow flash. Prosiłbym o pomoc. Odpada update biosa spod dosa poniewaz nie mam stacji dyskietek :/ i zreszta nie za bardzo czuje sie na silach w srodowisku dosowskim... Prosze o pomoc, jakies uwagi,sugestie

dodaje print screeny www.republika.pl/kubajew/lol.jpg www.republika.pl/kubajew/lole.jpg

Edited by sztefen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mialem kiedys to mobo i wiem ze problem nie lezal w fsb czy mnoznku tylko jadrze procesora a moja akurat nie chciala pracowac z innym procem niz palaminio ale bylo to rok temu bios zmienialem tez w tedy na nowszy ale po dniu walki sie poddalem i jeszcze to tego ta zworka zabezpieczajaca przed zapisem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukalem na forum, ale serio nic nie znalazlem. Hmm chcialbym sie dowiedziec czy na ww plycie glownej BEZ zmiany biosu ruszy proc thoroughbred 2000. Po prostu nie bardzo znam sie na zmianie biosu, a dawac jakiemus serwisowi/sklepowi, to wydaje mi sie ze plyta glowna nie jest tyle warta. Pozdrawiam  obecny bios 3.2 d

1336455[/snapback]

CZeść!!!

Miałem tego ECS'a sporo czasu-REV 3.0 (3.0 od 1.0 różnił się tym, że był na chipie KT 133A i obsługiwała oficjalnie FSB 133 Mhz a 1.0 tylko 100Mhz-chip kt133, REV 2.0-nigdy nie widziałem na oczy ale od 1.0 różnił się tylko Southbridgem-VIA 686B, w którym dodano ATA 100 a Northbridge miała jak 1.0 czyli VIA 8363, REV 3.0 odpowiednio VIA 8363A i VIA 686B). Całość działała najpierw na Duronie 850 a poźniej próbowałem ją zaadoptować do Athlona XP 1700+ na rdzeniu Thoroughbred-B (0.13 um). Niestety tak to jest z płytami producenta low end...jeden egzemplarz działa a drugi nie...mimo, że specyfikacja KT133A spełnia wymogi nowych athlonów-ecs na swojej stronie podawał, że płyta ta obsługuje nawet athlona 2400+ na rdzeniu Thoroughbred-B, ale praktyka pokazuje inaczej. (przypomina mi sie sprawa z 1'szym GeForcem, który na niektórych modelach tej samej płyty działał a na innych nie :D ). Na biosie 3.2d płyta nie wykryje poprawnie procesora-prawdopodobnie z niższym zegarem wystartuje, możesz mieć też duże problemy z niestabilnością-w końcu Athlon XP różni sie architekturą od starego Antka a bios 3.2d był pod stare Thunderbirdy robiony, o wyższym napięciu z którym wystartuje procek już wogóle nie mówie. Ja najpierw jeszcze na duronie zaktualizowałem bios do 3.6 (3.7 wyszedł troszke później). Mimo wszystko całość nie działała dobrze, raz komp wstawał (jak wystartował to działał cały dzień dobrze) a drugi raz wogóle nie startował...na pewno wina nie była w wadliwym montażu radiatora itp...kilka dni z tym walczyłem, nawet zasilacz wymieniałem i na dodatkowe koszty się naraziłem. Ostatecznie skończyło się na tym, że Duron został sprzedany z tym ECS'em i kupiłem sobie Asusa A7V8X. Znam osoby, u których działa nowy athlon na tym ECS'ie i są zadowolone, ale wiedz, iż nie jest to markowy sprzęt i może być różnie w zależności od egzemplarza.

Pozdrawiam!!!

 

PS. Ze strony ECS'a ta płyta totalnie znikneła...tak jakby ECS przestał się do niej przyznawać -na socket A produkcja zaczeła sie dopiero od KT266 :D , widać że ECS chce zmienić swój wizerunek i próbuje robić płyty high end jak np. ta:

 

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/Prod...nuID=16&LanID=4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jeszcze nie rozwiązałeś problemu flashowania Biosa, to po przestawieniu zworki zabezpieczającej przed flashowaniem powinno wszystko gładko pójść. Zworka ma oznaczenie JP5 - poszukaj w manualu do płyty.

Co się zaś tyczy obsługiwania przez płytę procesorów Athlon XP, to stoję przed tym samym problemem. Znalazłem na stronie ECSUSA CPU support chart http://www.ecsusa.com/support/table_amd.html , zgodnie z którym płyta K7VZA rev.3.0 obsługuje procesory Athlon XP na rdzeniu 0.18 um max. 2000+, zaś na rdzeniu 0.13 um 2200+. Są jednak dwa warunki:

1. Bios 3.7 lub lepiej

2. Płyta musi być wyprodukowana po 40 tygodniu 2001 roku (patrz uwaga pod tabelką)

 

cytat z innego forum:

"Napisalem do angielskiego odzialu ECS-a i odpowiedzieli mi na zapytanie.

Otoz jesli plyta ECS K7VZA PCB 3.0 zostala wyprodukowana przed 40 tygodniem 2001,

a nalezy to sprawdzic odczytujac 6,7 i 8 litere serial number i jesli napisane bedzie '140'

lub mniej to wtedy, niestety, ale ta wesja plyty nie odsluguje Athlona XP"

 

Co do tego drugiego warunku nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja również napisałem do producenta i odpowiedział mi, że pójdą na niej Athlony XP maksymalnie do Athlona XP 2200+ 0.13 um, niezależnie od tego kiedy płyta była wyprodukowana. Dzisiaj spróbuję założyć na nią Athlona XP 2000+ (Palomino - 0.18um) i przekonam się na własnej skórze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam po małych problemach z sprzetem. A wiec zmiana biosu to nie kwestia tej zworki, wciąż nie wiem o co chodzi. Ten numerek na plycie głownej pokazuje 125 czyli 25 tydzien 2001 roku -jak to podpowiedzial aandrew. Czyli teoretycznie nie powinien działać taki proc :P, no ale we wtorek bądź środę zobacze jak to wyglada w praktyce :D procek jest w drodze, bios zmienie przy pomoc uzytkownika kl_mce za co jestem mu dozgonnie wdzieczny :) i sie przekonam ... pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec mi w pewnym sensie poszlo nieciekawie, płyta główna jest do p u p y. Nie idzie za cholere biosu zmienic czy to z windy czy to z dosu. Ciagle wywala ze unknow bios type albo id error. Ale super :P bo proc ruszyl bez zmiany biosu tzn dziala na biosie z 2001 roku i jest w pełni funkcjonalny, jest jeden mały psikus:] w biosie pokazuje sie unknow cpu type :D ale nic to nie szkodzi bo daje normalnie 1,67 ghz. Wiec nie trzeba biosu wymieniac :P tylko estetycznie brzydko to wyglada, testy itp. wypadaja super. Nie bde sie meczyl i zminie niedlugo plyte glowna na epoxa jakiegos...moze ktoś doradzi jakiego do 300zl.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

aandrew & sztefen i jak Wam poszlo ? Bo ja tez mam taki sam problem ?

pozdr

1357107[/snapback]

Ja swojej K7VZA wgrałem na siłę Winflashem biosa z Shuttla AK12A i chodzi

 

przestawiamy zworkę JP5 (Bios read-only) na Disable (złączone piny 1 i 2)

 

wgrywamy bios AK12AS0K.bin pod Windowsem XP:

- próba wgrania biosu Shuttla programem WinFlash w wersji 1.74 z opcją

update all (BootBlock, PnP Area, DMI Area) okazała się nieudana program

wykrywa, że bios jest z innej płyty (komunikat bodajże "bios incorrect") i

przerywa operację...

 

- odpalamy WinFlasha w starszej wersji 1.54, ponieważ brak opcji "update

all" zaznaczamy ręcznie opcję update: BoorBlock, PnP Area, DMI Area i

flasciach!emy.....

wyskakuje komunikat bodajże "bios ID incorrect", ale pokazuje się guzik

"Update", więc klikamy!!!

update successfull!!

reboot i.....

komp się odpala

 

link1

link2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ECS K7VZA rev 3.0 miałem Athlona 1700+ XP w technologii 0,13um. Pracował na Biosie 3,6 z tym ze nie był rozpoznawany jako Athlon tylko podawał częstotliwośc taktowania (11*133).

 

Po wgraniu Biosu 3.7 Athlon XP 1700 był rozpoznawany.

 

Ten bios powinien obsługiwać Athlony do 2400+ XP do 2200+ XP w technologii 0,13um na pewno.

 

Bios w ECSie flaszuje się spod Windowsa po przestawieniu zworki JP5 - znajdującej się w poblizu gniazd napedów (w ESC K7VZA rev. 1.0 ta zworka jest zalutowana na stałe, ale Athlon XP 1700 tez na niej poszedł tylko że z mnoznikiem 11*100).

 

Nie miałem najmniejszych problemów z wgraniem biosu 3.7 spod windowsa. I nie ma potrzeby kombinowania z Biosami od innych płyt. Bios 3.7 obsługuje szybkie procesory i duże dyski twarde (chyba powyżej 120GB) więc jest wystarczający, dla konfiguracji na tej płycie.

Share this post


Link to post
Share on other sites





×
×
  • Create New...