Skocz do zawartości
takaba

Psu = Hałas

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

jednym z bardziej halasliwych komponentow mojego komputera jest zasilacz... Z tego wzgledu postanowilem wymienic w nim wentylator. Zdecydowalem sie na taki. Wiem, ze jest tani i nie najlepszej jakosci, ale na modding kompa wydalem sporo kasy dlatego musialem ciac koszty :D. Po zamocowaniu go, rzeczywiscie bylo cicho - mial malo RPM bo powietrze bylo zimne, jednak radiator PSU byl strasznie goracy... W obawie o zdrowie PSU "przerobilem" troche ten wentyl - odlutowalem czujnik temperatury, przylutowalem go do kabelka i przykleilem do radiatora PSU. Teraz sprawa z halasem wyglada tak: gdy wlaczam komp jest cicho (wentyl robi 1000 RPM) jednak po minucie ma juz 2800 RPM i jest niemilosiernie glosny. Zapewne polecicie mi w takiej sytuacji kupno Papsta albo Akasy :) Macie jeszcze jakies inne propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalem link do swojego wentyla, ale jesli chcesz to moge przypomiec, ma on 80x80mm obroty od 1000 RPM do 2800 RPM (czujnik temperatury) przy 10 do 28dB(A). Zasilka ktora mam to Codegen 300W (wiem, wiem, do [gluteus maximus], ale wiekszosc ludzi magac wybierac miedzy leprzym PSU a szybszym procem wybiera te drugie).

Wiem, ze wentyla nie wycisze :-) ale chodzi mi o to, czy jesli zewre termistor i puszcze swojego ArticCooling'a na 7V to czy PSU bedzie dobrze chodzic?

Czy jesli radiatory sie grzeja to drastycznie wplywa to na stabilnosc napiec?

Albo jesli dam na 7V czy nawet 5V (zeby wyciagaly 1000 RPM) dwa wentylatory do PSU jeden wciagajacy a drugi wypychajacy powietrze po dwoch stronach to bedzie lepsze chlodzenie?

Czekam na sugestie poniewaz wydalem 250zl na osprzet do kompa zeby go wyciszyc, a on z uporem wyje :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis

(wiem, wiem, do [gluteus maximus], ale wiekszosc ludzi magac wybierac miedzy leprzym PSU a szybszym procem wybiera te drugie).

Skoro dokonali takiego wyboru, to o co im teraz chodzi?

Wiem, ze wentyla nie wycisze :-) ale chodzi mi o to, czy jesli zewre termistor i puszcze swojego ArticCooling'a na 7V to czy PSU bedzie dobrze chodzic?

Do wróżki z tym pytaniem, nie wiem jak mocno obciążony jest zasilacz. Nie wiem nawet jaki to zasilacz (codegen produkuje więcej niż jeden model, co gorsza sprzedaja różne zupełnie zasilacze z identycznymi naklejkami).

Wentylatory Arctic TC bardzo źle znoszą obnizone napięcie zasilania, konstrukcja układu nie jest do tego przystosowana.

Czy jesli radiatory sie grzeja to drastycznie wplywa to na stabilnosc napiec?

Tak

Albo jesli dam na 7V czy nawet 5V (zeby wyciagaly 1000 RPM) dwa wentylatory do PSU jeden wciagajacy a drugi wypychajacy powietrze po dwoch stronach to bedzie lepsze chlodzenie?

Nie

Czekam na sugestie poniewaz wydalem 250zl na osprzet do kompa zeby go wyciszyc, a on z uporem wyje :(.

1430675[/snapback]

Jak się zaczyna wyciszanie od końca, to taki jest efekt. Chyba nie spodziewałeś się że Codegen przestanie warczeć? ( z wrażenia? :lol: )

Ten typ zasilacza ma bardzo małe radiatory, dlatego musi mieć spory przepływ powietrza. Szczególnie jeśli jest mocno obciążony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aTaSerwis: stwierdziles, ze zaczynam wyciszanie od konca - to jaka kolejosc powinienem obrac?

Co do obciazenia PSU i sytuacji w kompie:

MoBo: Gigabyte Ga8ipe1000g - radiator na NB

CPU: Intel Pentium 4 Prescot 2.8GHz - Freezer 4 (48C w idle. Da sie jakos wyciszyc freezera?)

GPU: GeForce FX 5200 - oryginalny wiatrak, ale zastanawiam sie czy nie dać Zalmana NB47J, jak sadzicie karta sie nie spali?

HDD: Sagate Baracuda 7200 RPM 80GB

Cd - Rom: LiteOn Combo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis

aTaSerwis: stwierdziles, ze zaczynam wyciszanie od konca - to jaka kolejosc powinienem obrac?

obudowa -> zasilacz -> procesor -> karta graficzna (+ NB, jeśli ma wiatrak) -> dyski(-i)

Obudowa musi być dobra (sztywna) i zapewniac po wyciszeniu przepływ powietrza na tyle duży żeby dało sie zastosowac pasywne chłodzenie większości elementów. Do odprowadzenia jest sporo ciepła i coś z nim trzeba zrobić.

Zasilacz powinien miec nadmiar mocy, powiedzmy że obciążenie nie ma przekraczać 60% nominalnego (takie warunki pracy do niedawna zalecała większość producentów, teraz widze że dopuszczają nawet 90% ciągłego obciążenia - ale w takich warunkach pracy żaden nie gwarantuje poziomu hałasu o którym pisza w reklamach :lol: ). Jedno jest powiązane z drugim - słabe chłodzenie przez wiatraki w obudowie "wymusi" szybsze obroty wiatraka(-ów) w zasilaczu, bo wtedy musza wyrzucać całe ciepłe powietrze z budy.

Co do obciazenia PSU i sytuacji w kompie:

MoBo: Gigabyte Ga8ipe1000g - radiator na NB

[...]

Jak na ten zasilacz to dość, jest mocno obciążony.

CPU: Intel Pentium 4 Prescot 2.8GHz - Freezer 4 (48C w idle. Da sie jakos wyciszyc freezera?)

Nie na prescocie :-|

Można dać inny wiatrak i ustawić na nim jakieś optymalne obroty, ale wtedy temp. stress pójdzie ci w kosmos :? Jak buda jest dobrze wentylowana to ten numer przejdzie, jak nie ...

GPU: GeForce FX 5200 - oryginalny wiatrak, ale zastanawiam sie czy nie dać Zalmana NB47J, jak sadzicie karta sie nie spali?

1431094[/snapback]

Są GF FX5200 z pasywnym chłodzeniem, z tym że przeważnie to takie lekko "niedotaktowane" wersje. Nadal to samo - jak masz dobry obieg powietrza w obudowie to się uda ... pamiętaj że ten radiator będzie praktycznie poza torem którym normalnie przepływa chłodne powietrze, nie bez powodu Zalman zaleca stosowanie wiatraków (mocowanych gdzieś_tam) do swojego "pasywnego" chłodzenia GPU - po prostu nagrzane powietrze musi gdzieś sie podziać. Z Zalmanem i tak jest lepiej, heatpipe przenosi 80% ciepła na górny radiator który przeważnie jest na tyle blisko coolera procesora że coś na niego dmucha :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Nie rozumiem o co chodzi ze "szytywnoscia" obudowy.

- Z obiegiem powietrza nie jest tak dobrze, bo miejsce na wentylator jest tylko z tylu budy bo to z przodu jest zasloniete "klapka" ukrywajaca napedy.

Aktualnie mam wydmuciach!acy tuz pod wentylatorem na przeciwko wentylatora proca i to wszystko :) Nie wiem, czy jesli wydmuciach!acy jest tak blisko wentylatora CPU to czy one nie beda sobie przeszkadzac w pracy.

Dziwi mnie fakt, ze wentylator wydmuciach!acy powietrze z budy dmucha goracym powietrzem, a wentylator PSU (ktory w koncu tez wydmuciach!e powietrze) dmucha zimnym.

- Faktycznie GPU jest tak zamocowane, ze powietrze nie dochodzi do jej radiatora :( Zalozylem na GPU zalmana NB32J i niestety grzeje sie mocno... A slot AGP jest w takim miejsciu, ze nie za bardzo moge tam walnac wiatrak - a i za bardzo nie chcialbym tego robic :). Zobaczylem, ze komputer czasem nie pracuje stablilnie, czy to moze miec zwiazek z za wysoka temperatura GPU i czy GeForce ma jakies zabezpieczenie przed spaleniem? Moja karta grafiki kosztuje <200zl dlatego troche dziwne by bylo wydac drugie tyle na jaj chlodzenie :).

- Czyli co zalecasz z PSU, wymienic na inny? Tez 300W, czy wiecej? Niestety dobre zasilacze maja zazwyczaj wygurowane ceny :(

- Chcialem zamocowac dysk na jakims "amortyzowanym" radiatorze, by jednoczesnie go chlodzil i wyciszal, co polecasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tutaj jest temat o wyciszaniu:

Wyciszanie Codeshita

Tak zmodowany zasilacz działa u mnie i u autora tego tematu...ale u ciebie wątpię aby tak zmodowany zasilacz długo pociągnął. Twój Prescot bardzo lubi prąd a jak zapewne wiesz zasilacze Codegen niechętnie ten prąd dają. Poza tym twoja płyta główna zasilanie dla procesora bierze zapewne z linni 12V a te zasilacze właściwie tej linni "nie mają" :mur: . Tak z ciekawości podaj napięcia jakie ten zasilacz z siebie wydobywa - coś mi się wydaje że na linii 5V będzie bardzo mało.

 

Daj sobie spokój z tym zasilaczem. Lepiej kup jakiś nowy porządny.

Edytowane przez PiotruśPan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis
- Nie rozumiem o co chodzi ze "szytywnoscia" obudowy.

Sztywna to taka na której moge usiąść :D i nie brzęczy przez minute jak ją kopne :D

Dobrze wykonane obudowy z blachy stalowej 0,9-1mm nie wpadają w rezonans pod wpływem drgań napędów / wiatraków / itp. Obudowa zrobiona z nitowanych blach aluminiowych zawsze jest mało sztywna (pomijając Lian-li :D ), dlatgo przeważnie działa jak pudło rezonansowe (wzmacnia dźwieki).

- Z obiegiem powietrza nie jest tak dobrze, bo miejsce na wentylator jest tylko z tylu budy bo to z przodu jest zasloniete "klapka" ukrywajaca napedy.
Ten dolny ciagnie powietrze szczeliną na spodzie przedniego panelu 9tego plastikowego). Rozwiązanie typowe, ale rzeczywiście mało skuteczne.

Aktualnie mam wydmuciach!acy tuz pod wentylatorem na przeciwko wentylatora proca i to wszystko :) Nie wiem, czy jesli wydmuciach!acy jest tak blisko wentylatora CPU to czy one nie beda sobie przeszkadzac w pracy.
ja mam zrobione tak że wyntylator zamontowany w obudowie "wyciąga" powietrze z Freezera, ale musiałem przerobić mocowanie wiatraka na Arcticu. Teraz oba wiatraki są prawie w jednym rzędzie i jakoś to działa ... może powinienem to obudować (tunel jest wydajniejszy niż wiatraki "luzem"). Nie chce mi się ;)

A przerobiłem, bo mój zasilacz jest prawie pasywny i dodatkowe ciepełko z procesora wyraźnie mu szkodziło (samoróbka na bazie Delty 350W).

Dziwi mnie fakt, ze wentylator wydmuciach!acy powietrze z budy dmucha goracym powietrzem, a wentylator PSU (ktory w koncu tez wydmuciach!e powietrze) dmucha zimnym.
Mnie to nie dziwi, zobacz gdzie zasilacz ma wlot powietrza :D (tych kilku dziurek na spodzie puszki nie liczę, zobacz co ma z tyłu -> naprzeciwko wiatraka). Po prostu wiatrak zamontowany w obudowie jest bliżej procesora i dlatego czujesz że wylatuje za niego cieplejsze powietrze. U mnie też tak jest :D z tym że zasilacz prawie nie ma przepływu powietrza (nie po to go przerabiałem)

- Faktycznie GPU jest tak zamocowane, ze powietrze nie dochodzi do jej radiatora :( Zalozylem na GPU zalmana NB32J i niestety grzeje sie mocno... A slot AGP jest w takim miejsciu, ze nie za bardzo moge tam walnac wiatrak - a i za bardzo nie chcialbym tego robic :). Zobaczylem, ze komputer czasem nie pracuje stablilnie, czy to moze miec zwiazek z za wysoka temperatura GPU i czy GeForce ma jakies zabezpieczenie przed spaleniem? Moja karta grafiki kosztuje <200zl dlatego troche dziwne by bylo wydac drugie tyle na jaj chlodzenie :).
hmmm ... a nie da się zamontować wiatraka w bocznej ściance obudowy? tak żeby dmuchał na grafikę. Wiem że robili ludzie takie patenty, i podobno nawet z niezłym skutkiem ... ten wiatrak wcale nie musi miec dużych obrotów, na upartego można przedłużyć termistor od Arctica TC i przylkeić go do radiatora na karcie (termistor, nie wietrak przykleić). Będzie miał wtedy obroty zależne od temperatury GPU :D tylko nie wiem czy to czasem nie za ciepło jak dla tego typu wiatraka (pełne obroty przy ~45°C).

- Czyli co zalecasz z PSU, wymienic na inny? Tez 300W, czy wiecej? Niestety dobre zasilacze maja zazwyczaj wygurowane ceny :(
... a tanie zasilacze mają zazwyczaj niewygórowaną jakość :P

Coś za coś - tani albo dobry. Minimum 350W, nie dlatego że tyle potrzebujesz a po to żeby mniej się nagrzewał "sam z siebie" (nie włączy pełnych obrotów wiatraka).

1432565[/snapback]

Na tym to ja się nie znam, wybieram cichy dysk i przykręcam "na sztywno" do obudowy :D tak jest łatwiej :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- jesli ten zasilacz bedzie wg Ciebie dobry, to moge go kuoic, ale on jest tanszy od mojego Codegena :-) Jestes pewien, ze on jest dobry? No i jeszcze sprawa glosnosci, bo zapewnienie sprzedajacego, ze jest cichy nie ma dla mnie duzej wagi :)

 

- Wiatraka na karte grafiki raczej nie moge dac, bo z boku budy mam plexe i nie za bardzo usniecha mi sie wycinac w niej otwor na wentyl.

 

- PiotruśPan: na wszystkich liniaj moj PSU miesci sie w normie, tylko na +5V daje za malo bo +4.1V

 

- A sadzicie, ze maty wyciszajace cos daja? Czy wiecej klopotu z nimi (wieksza temp w budzie) niz pozytku?

 

- Mam problem z mierzeniem temperatury CPU pod Windowsem, bo zaden progz (SpeedFan, MBM i kilka innych) nic nie pokazuja. Nie wiem czy to wina braku sterownikow od plyty czy co, bo BIOS mi wyswietla temp CPU.

 

- To polecasz mi dac jakis wentyl z przodu? Bo sie obawiam, ze bedzie glosy przez opory ruchu powietrza a jego skutecznosc bedzie mala, bo nie ma skad tego powietrza ciagnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis
- jesli ten [FSP350-60THA-P] zasilacz bedzie wg Ciebie dobry, to moge go kuoic, ale on jest tanszy od mojego Codegena :-) Jestes pewien, ze on jest dobry? No i jeszcze sprawa glosnosci, bo zapewnienie sprzedajacego, ze jest cichy nie ma dla mnie duzej wagi :)
To są zasilacze z niemieckiego smietnika, a sprzedający (sądząc po tym co wystawia) nie ma pojęcia co sprzedaje. FSP350-60xxx jest cichy dopóki nie włączy mu się "drugi bieg" -> pełne obroty wiatraka. Przy takim obciążeniu jak u ciebie mogą się włączyć pełne obroty i z "cichości" ... nici.

Codegen kosztuje w hurcie poniżej 40PLN ;)

 

- Wiatraka na karte grafiki raczej nie moge dac, bo z boku budy mam plexe i nie za bardzo usniecha mi sie wycinac w niej otwor na wentyl.
To ja nie wiem, jakoś musisz to wymyslić. Zobacz jak jest mocowany wiartak 1433092[/snapback]

Zamontuj to się dowiesz. Nie ma jakiej "uniwersalnej" zasady, trzeba praktycznie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Czyli radzilbys mi kupic ten PSU? A jesli by tak podlaczyc jego wentylator by caly czas pracowal na niskich obrotach, to PSU wyzionolby ducha?

- Bo aktualnie w swoim codegenie mam wentyl puszczony na bardzo niskie obroty i caly czas drze zeby cos sie nie stalo.

- PSU do kazdego MOLEX'a ma oddzielny kabel, ale na plytce z elektornika PSU i tak wszystkie linnie sa przylutowane do tych samych sciezek, dlatego pytam, czy jesli zasilanie do HDD, FDD i CD-rom puszcze przez jeden kabel (by nie robic takiej plataniny jak mam teraz) to cos moze byc nie tak?

- Dziwia mnie stwierdzenia, ze wentyla 20dB sa nieslyszalne. Moze producenci oszukuja podajac glosnosc, bo w budzie mam feezera 4 ktory ponoc robi 21dB oraz dwa wentyle puszczone na najnizsze obroty co powinno dawac 10dB. Mialem gdzies wzor jak sie sumuje glosnosci, ale nie chce mi sie go teraz znadywac :) w kazdym razie to powinno dacac cos kolo 30-35dB no i jeszcze twardziel. A jednak wlaczajac komp wcale nie mam watpliwosci czy sie wlaczyl czy nie bo nie slychac :-D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis
- Czyli radzilbys mi kupic ten PSU? A jesli by tak podlaczyc jego wentylator by caly czas pracowal na niskich obrotach, to PSU wyzionolby ducha?
Nie doradzę, nie znam sprzedawcy. Ale zasilacz znam :D wystarczy, tylko że nie będzie miał specjalnego "zapasu". Ten zasilacz przy pełnej mocy daje sporo ciepła, nie można ustawiać stałych obrotów. Ja wymieniam w wiatrak na Arctic TC (termistor do radiatora, tam gdzie fabryka swój przykleiła) i jeszcze żaden nie padł. Zabawa dla zaawansowanych, ale w sumie dość proste do zrobienia. Jakby co to na priv - jak napisze na forum to zaraz weźmie się za taki mod paru gości nie mających zielonego pojęcia o elektronice i zasiłki sobie porozwalają ;)

Nie możesz kupić jakiegoś nowego Chifteca 360-302? Mają problemy z jakościa ostatnio, ale jest gwarancja.

- Bo aktualnie w swoim codegenie mam wentyl puszczony na bardzo niskie obroty i caly czas drze zeby cos sie nie stalo.
Słuszne obawy, w każdej chwili może się przegrać któryś z elementów i zasiłka odfrunie :zonk:

- PSU do kazdego MOLEX'a ma oddzielny kabel, ale na plytce z elektornika PSU i tak wszystkie linnie sa przylutowane do tych samych sciezek, dlatego pytam, czy jesli zasilanie do HDD, FDD i CD-rom puszcze przez jeden kabel (by nie robic takiej plataniny jak mam teraz) to cos moze byc nie tak?
Grubość przewodów, a co za tym idzie maksymalny dopuszczalny prąd.

4xmolex to może być nawet ponad 100W, a to nie każdy drucik wytrzyma :D

Ale można, tylko z umiarem. i nie na kablach Codegena, sa wyjatkowo cienkie (nawet jak na taki zasilacz - 20AWG sprawdź sobie co to znaczy)

1433212[/snapback]

Wiesz, to zależy od wielu czynników. Samo natężenie dźwięku to nie wszytko, ważny jest też rozkład częstotliwości ... i parę innych drobiazgów :D

 

Niedawno dostałem opieprz od klienta - kilka razy zdarzyło mu się wyłączyć kompa tylko dlatego że nie zauważył świecącej kontrolki na obudowie ... a że monitor był wygaszony i nic nie słyszał ...

:lol:

... założyłem superjasnego LED-a :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Heh, to gratulacje, ze udalo Ci sie zrobic tak cichy komputer!

- Co do zrobienie z tym termistorem od ArcticCooling TC to dalbym sobie rade bo tak zrobilem :-) ale efekty byly beznadziejne :( PSU tak sie nagrzewa, ze AC chodzi na pelnych obrotach i nie stety jest niemilosiernie glosny - dlatego teraz dalem go na niskie obroty (i jak juz mowilem) boje sie (nie tyle o niego, co o komp).

- Jak to wlasciwie jest z pasywnym chlodzeniem bo np taki radiator od freezera rozni sie glownie tym, ze jest wykonany z miedzi, a jednak ponoc moze pracowac pasywnie - w czym rzecz?

- Teraz problemem wazniejszym od glosniosci stala sie praca kompa :( Konkretnie chodzi mi o to, ze jak wlaczam komp, to Windows mi sie laduje ale w momencie gdy powinien pojawic sie ekran wyboru uzytkownika monitor gasnie i tylko wyswietla komunikat "no signal". Wiem, ze majac tak skomne informacje trudno bedzie Ci ocenic... Ale moze jakos sie domyslisz, co moze byc przyczyna takiego problemu?

- Inna sprawa wakrawa juz chyba o magie :-) wlaczam komp z otwarta obudowa i w trakcje pracy zakladam boczna sciane, to pojawia mi sie czarny ekran a komp sie wiesza.

- Trzecia rzecz to bardzo wysoka temperatura CPU - po 30min wlaczonego kompa, ktory nic nie robi, proc na freezerze 4 grzeje mi sie >50C pomimo, ze na freezera dmucha jego wentylator i jeszcze wentylator wciagajacy obudowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis
- Heh, to gratulacje, ze udalo Ci sie zrobic tak cichy komputer!
Żaden sukces, kwestia doboru elementów. Z gotowym (już złozonym) kompem tak się nie udaje, przynajmniej nie zawsze. Ten akurat wcale nie był taki cichy, robiłem już zestawy do studia nagraniowego ... tam było trudniej ;)

- Co do zrobienie z tym termistorem od ArcticCooling TC to dalbym sobie rade bo tak zrobilem :-) ale efekty byly beznadziejne :( PSU tak sie nagrzewa, ze AC chodzi na pelnych obrotach i nie stety jest niemilosiernie glosny - dlatego teraz dalem go na niskie obroty (i jak juz mowilem) boje sie (nie tyle o niego, co o komp).
Juz pisałem - Codegen przy takim obciążeniu musi mieć dobry przepływ powietrza. Ograniczenie chłodzenie = zgon zasilacza (nie od razu, róznie wytrzymują).

- Jak to wlasciwie jest z pasywnym chlodzeniem bo np [silverStone Nitrogon 01 Heatpipe Fanless S478] radiator od freezera rozni sie glownie tym, ze jest wykonany z miedzi, a jednak ponoc moze pracowac pasywnie - w czym rzecz?
A jak myślisz, czemu jest wystawiony za 2/3 ceny sklepowej? Prescott produkuje dużo ciepla, a ten cooler wcale nie jest taki wydajny. Tak naprawdę to nie istnieją pasywne coolery, tylko że niektóre (jak ten) nie wymagają stosowania wiatraków na radiatorze - wystarczy przepływ powietrza wymuszony przez zasilacz czy inne wiatraki. Miałem taki wynalazek, wiatraczki które można zamontowac to 60 i jak widać sprzedający nie znalazł takich które nie wyją ;)

Bez wiatraków radzi sobie z P4 2,8 ... ale moim zdaniem to wszystko na co go stać. I to pod warunkiem że zrobisz przeciąg w budzie :D

Trochę wydajniejszy od AF4 ... ale bez przesady, nie o 200% (a zobacz o ile droższy)

1434338[/snapback]

Nie rozumiem- to jak one sa zamocowane? te wiatraki .... Normalnie to dmucha wiatrak AF a ten z obudowy wyciąga (podobno u ciebie tez tak jest?).

Nadal nie masz z przodu obudowy wiatraka? to skąd ma się brać zimne powietrze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- A ten komp do studia to byl na jakim procu?

- Zimne powietrze bierze sie w budzie stad, ze wiatrak wyciagajacy powietrze z budy zamocowalem tak, ze wciaga je z obudowy - nie wiem czy to dobre rozwiazanie.

- PSU moglbym wymienic, ale ten zasilacz o ktorym mowiles przy moim obciazaniu moze byc glosny (tak powiedziales) a mi zalezy na ciszy... Pasywne sa cholernie drogie, ale moze znalazlby sie jakis b.cichy a zarazem o w miare przystepnej cenie?

- Ja wlasnie mam P4 2.8 :) dlatego przeszlo mi przez mysl pasywne chlodzenie, ale obawialem sie, ze tyle dB ile zaoszczeze na wentylatorze na chlodzeniu CPU wloze w cyrkulacje powietrza w budzie - nie wiem jak to jest w praktyce.

- Sprawdzilem i moim zdanie GPU jest zainstalowane poprawnie, wszystkie piny siedza w slocie :)

- Zainwestowalem 15zł (duzo, heh) w gumowe kolki montarzowe do wentylatorow i widac bylem naiwny bo pomimo, ze wszystkie wentylatory w budzie (procz freezera, ale on ma jakas wlasna amortyzacje) mam na tych gumkach a jak przykladam reke do obudowy to czuje wibracje :-/

- Zmieniam wentyl w swoim codegenie. Z 80mm w standardowym miejscu na 92mm puszczony na 5V mocowany od gory PSU i teraz pytanie, do jakiej temperatury moze sie grzec radiator PSU? Bo nie wiem, czy moge zastawic jak jest czy jest za goraco.

Edytowane przez takaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis
- A ten komp do studia to byl na jakim procu?
P4 3,0GHz ... ale nie Prescott :D ... i zjechałem z FSB 20% w dół :lol:

- Zimne powietrze bierze sie w budzie stad, ze wiatrak wyciagajacy powietrze z budy zamocowalem tak, ze wciaga je z obudowy - nie wiem czy to dobre rozwiazanie.
Metoda podciśnieniowa jest średnio skuteczna (co zresztą widzisz u siebie). Bardziej wydajne jest chłodzenie przy nadciśnieniu w budzie - czyli jak powietrze jest szybciej wtłaczane niż wyciągane. Wylecieć to ono zawsze wyleci, chodzi o to żeby jak najwięcej zimnego powietrza wtłoczyć do obudowy :D ... najlepiej kierując je od razu w miejsca wymagajace chłodzenia :)

- PSU moglbym wymienic, ale ten zasilacz o ktorym mowiles przy moim obciazaniu moze byc glosny (tak powiedziales) a mi zalezy na ciszy...  Pasywne sa cholernie drogie, ale moze znalazlby sie jakis b.cichy a zarazem o w miare przystepnej cenie?
Bedzie głośny, sprawdziłem na dwóch egzemplarzach FSP350-60 (mam podobny konfig w domu, a zasilaczy tez mi nie brakuje) i po jakimś czasie włączył sie "drugi bieg" :( Szczerze? Nie znam zasilacza taniego i cichego, to nie idzie w parze :(

CHIEFTEC GPS-350EB-101A 1435407[/snapback]

Powiedzmy że do 55-60°C bo powyżej tego zaczyna się zmieniać charakterystyka prądowo-napięciowa przykręconych do radiatora elementów i może być bum. I tak będzie awaria (wyschną kondensatory), ale to dopiero za kilka(-naście?) tygodni :lol:

Max dla tych elementów które się grzeją to 125°C, ale przy tej temperaturze ich parametry nie wystarczą do tego obciążenia jakie masz. W zasadzie to raczej maksymalna temperatura przechowywania niż robocza :D

 

Poczytaj:

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=132173

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=130008

... ale pamiętaj że tam chodziło o temperaturę a nie o ciszę :D

Chociaż pewne wnioski są uniwersalne, jak widać.

Edytowane przez aTaSerwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Piszesz, ze metoda nadcisnieniowa jest skuteczniejsza a w wiekszosci sklepowych kompow robi sie zupelnie na odwrot: cyrkulacje powietrza w budzie wymusza tylko wentyl PSU, ktory wyciaga powietrze z budy - czyli tworzy sie "podcisnienie". U siebie zastanwiam sie jak zamontowac wentyl w budzie, czy tak by wciagal czy wyciagal powietrze z obudowy.

- Tak samo z zasilaczem, nie wiem czy ten 92mm ktory chce zamontowac na gornej sciance ma wciagac powietrze do PSU, czy je z niego wyrzucac. Trudno mi zbadac to empirycznie bo nie mam termometru > 40C.

- Jest to strasznie trudne pytanie, ale jak sadzize ile CFM wentylatora jest potrzebne by zapewnic stabilna prace PSU 300-350W?

- Grzebalem dzis we wlaczonym PSU i mnie kopnelo :( Z ciekawosci pomierzylem sobie potencjaly miedzy roznymi elementami PSU. Miedzy radiatorem i obudowa mam 30V - niby nie takie duze napiecie, ale myslalem, ze do radiatorow zazwyczaj podpina sie mase :-/ A ja musialem rozladowac kondensator - tam bylo "troche" wiecej woltow.

Edytowane przez takaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość aTaSerwis

- Piszesz, ze metoda nadcisnieniowa jest skuteczniejsza a w wiekszosci sklepowych kompow robi sie zupelnie na odwrot: cyrkulacje powietrza w budzie wymusza tylko wentyl PSU, ktory wyciaga powietrze z budy - czyli tworzy sie "podcisnienie". U siebie zastanwiam sie jak zamontowac wentyl w budzie, czy tak by wciagal czy wyciagal powietrze z obudowy.

A kto w sklepie przejmuje się skutecznościa chłodzenia? :lol: Gotowe zestawy są kompletowane tak żeby zminimalizowac koszty :D

- Tak samo z zasilaczem, nie wiem czy ten 92mm ktory chce zamontowac na gornej sciance ma wciagac powietrze do PSU, czy je z niego wyrzucac. Trudno mi zbadac to empirycznie bo nie mam termometru > 40C.

Ma dmuchać na radiatory

- Jest to strasznie trudne pytanie, ale jak sadzize ile CFM wentylatora jest potrzebne by zapewnic stabilna prace PSU 300-350W?

To zależy od konstrukcji PSU, jest kilka czynników które trzeba uwzglednić. Krytycznym parametrem jest temperatura w środku zasilacza (maksymalna zakładana, różna zależnie od producenta i modelu).

- Grzebalem dzis we wlaczonym PSU i mnie kopnelo :( Z ciekawosci pomierzylem sobie potencjaly miedzy roznymi elementami PSU. Miedzy radiatorem i obudowa mam 30V - niby nie takie duze napiecie, ale myslalem, ze do radiatorow zazwyczaj podpina sie mase :-/ A ja musialem rozladowac kondensator - tam bylo "troche" wiecej woltow.

1437589[/snapback]

Masa po stronie pierwotnej nie jest podłączona do obudowy, ich zwarcie grozi uszkodzeniem zasilacza. A voltów może tam być nawet ponad 1000 :D (normalnie różnica potencjałów jest od 0 do 300-350V)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- To powiedzmy, ze chodzi mi o przeplyw w moim Codegenie (300W).

- Zreszta nawet jak kupie sobie nowe PSU to pierwsze co zrobie to wynienie wyletylator, wiec na podstawie czegos musze znac przeplyw - by wiedziec jaki wentyl kupic.

- Czy to jest prawda? Twierdza, ze ma 420W i przy pelnej mocy robi 19 dB.

- A gdzie siedzi ten 1kV w zasilaczu?

Edytowane przez takaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie, czy zasilacz Platin Power 420W lub ATX 350W SUPER SILENT 20dBA ktore mozna kupic na aukcjach do ktorych link podlalem, sie do czegos nadaja. To znaczy:

- ze zaspokoji zapotrzebowanie mojego komputera na energie

- bedzie mial stabilne napiecia

- no i przede wszystkim czy to prawda, ze przy maksymalnym obciarzeniu bedzie generowac tylko 19dB.

Pozdrawiam

Edytowane przez takaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...