Skocz do zawartości
rcube

Chello (upc) Przejmuje Rywali ?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy UPC przejmie Aster?

 

 

 

UPC Polska, największy operator kablowy na rynku, szykuje się do przejęcia czwartego co do wielkości gracza – Grupy Aster.

 

Rozmowy na temat fuzji toczą się między amerykańskim Liberty Global, właścicielem UPC Polska, a konsorcjum funduszy – właścicieli Grupy Aster, na czele których stoi amerykański Hicks Muse Tate & Furst.

 

Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska, nie komentuje sprawy ewentualnego przejęcia, zasłaniając się tajemnicą strategii firmy. Z kolei Robert Kołodziej, wiceprezes Grupy Aster, przyznaje, że o fuzji mówi się na rynku.

 

Po połączeniu z Grupą Aster UPC Polska będzie miała 1,4 mln abonentów. Da to UPC Polska około jednej trzeciej rynku, na którym obecnie jest ponad 4,5 mln abonentów.

 

UPC zainteresowana jest nie tylko Grupą Aster, ale także innymi operatorami z pierwszej piątki.

 

Marek Sowa uważa, że konsolidacja rynku pozwoli na skuteczną konkurencję z Telekomunikacją Polską, która ma obecnie dwa razy więcej abonentów niż wszyscy operatorzy kablowi razem wzięci, a będzie wkrótce także oferować dostęp do programów telewizyjnych, tak jak teraz operatorzy kablowi.

 

Obecnie drugim co do wielkości operatorem na rynku jest Vectra, która ma 620 tys. abonentów. Operator kupił niedawno Śląską Telewizję Kablową, dzięki czemu zyskał ponad 100 tys. abonentów. I jak przyznaje jej wiceprezes Rafał Haniak, dalsza konsolidacja rynku to jeden z celów firmy. Trzecim operatorem jest Grupa Multimedia z 500 tys. abonentów, która kończy właśnie swoją fuzję z operatorem telekomunikacyjnym TeleNet i zamierza inwestować w rozwój telefonii oraz telewizji cyfrowej. Grupa Aster ma 465 tys. abonentów, a Telewizja Kablowa Poznań i operator TOYA – po 150 tys. abonentów. Pozostali gracze to lokalni operatorzy.

 

Tylko do końca tego roku czterech największych graczy na rynku zamierza wydać na rozwój swoich sieci około 250 mln zł. Kwota inwestycji jest większa, bo pieniądze inwestuje też UPC, ale nie wiadomo ile, bo spółka nie zdradza swoich danych finansowych.

 

Zdaniem Roberta Kołodzieja z Grupy Aster, konsolidacja rynku jest nieunikniona, bo na wprowadzenie nowych usług (telefonii i telewizji cyfrowej), które są bardzo kosztowne, stać będzie tylko duże podmioty. (WitekT)

 

http://www.telepolis.pl/news.php?id=3652

 

oraz

 

UPC przejmuje rywali

 

 

UPC Polska, największy operator kablowy na rynku, szykuje się do przejęcia czwartego co do wielkości gracza – Grupy Aster. Dzięki temu zwiększy liczbę abonentów o blisko połowę. Ale to nie koniec jego ekspansji.

 

 

Rozmowy na temat fuzji – według informacji „GP” – toczą się między amerykańskim Liberty Global, właścicielem UPC Polska, a konsorcjum funduszy – właścicieli Grupy Aster, na czele których stoi amerykański Hicks Muse Tate & Furst.

 

Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska, nie komentuje sprawy ewentualnego przejęcia, zasłaniając się tajemnicą strategii firmy. Z kolei Robert Kołodziej, wiceprezes Grupy Aster, przyznaje, że o fuzji mówi się na rynku.

 

– UPC jako duży inwestor branżowy w Polsce jest oczywiście naturalnym potencjalnym nabywcą Astera, niemniej rozmowy na temat ewentualnego przejęcia to domena właścicieli. Zarząd spółki koncentruje się na realizacji strategii i budżetu na rok 2005, czyli oferowaniu naszym obecnym i przyszłym klientom nowych usług – przyznaje Robert Kołodziej, wiceprezes zarządu Grupy Aster.

 

30% rynku będzie kontrolować UPC Polska po przejęciu Grupy Aster

 

UPC: przejęcia to strategia

 

To, że UPC szykuje się do przejęć konkurentów, Marek Sowa przyznał jednak kilkadziesiąt dni temu w wywiadzie dla „GP”. Ma ona zwiększyć liczbę abonentów przed wielkimi inwestycjami operatora – uruchomieniem telefonii oraz telewizji cyfrowej, która daje nowe możliwości, m.in. lepszą jakość obrazu i dźwięku, zamawianie filmów, wycinanie reklam z programu, dowolne jego przewijanie. Co prawda, UPC Polska mogłaby już wprowadzić te usługi, ale strategia firmy zakłada ich uruchomienie dopiero przy odpowiednio dużej liczbie abonentów. Tylko wtedy – zdaniem Marka Sowy – inwestycja będzie opłacalna.

 

– To wymaga dużych nakładów finansowych, realnie poza zasięgiem małych i średnich graczy. Zwrot inwestycji w zaawansowane usługi jest możliwy tylko przy odpowiednim efekcie skali. Co więcej, otoczenie konkurencyjne również zmienia się w szybkim tempie i już wkrótce operatorzy będą musieli brać pod uwagę wzmożoną konkurencję ze strony telekomów oraz naziemnych multipleksów cyfrowych – mówi Marek Sowa.

 

Po połączeniu z Grupą Aster UPC Polska będzie miała 1,4 mln abonentów. Da to UPC Polska około jednej trzeciej rynku, na którym obecnie jest ponad 4,5 mln abonentów.

 

Przejęć będzie więcej

 

Według informacji „GP”, UPC zainteresowana jest nie tylko Grupą Aster, ale także innymi operatorami z pierwszej piątki.

 

Marek Sowa uważa, że konsolidacja rynku pozwoli na skuteczną konkurencję z Telekomunikacją Polską, która ma obecnie dwa razy więcej abonentów niż wszyscy operatorzy kablowi razem wzięci, a będzie wkrótce także oferować dostęp do programów telewizyjnych, tak jak teraz operatorzy kablowi.

 

Dlatego mniejsi operatorzy kablowi będą coraz częściej dostawali oferty kupna ich sieci od największych graczy na rynku.

 

– Ich udziałowcy powinni wziąć pod uwagę zmieniającą się dynamikę rynku – działania na lokalną skalę niekoniecznie będą prowadziły do wzrostu wartości ich aktywów – mówi Marek Sowa.

 

Obecnie drugim co do wielkości operatorem na rynku jest Vectra, która ma 620 tys. abonentów. Operator kupił niedawno Śląską Telewizję Kablową, dzięki czemu zyskał ponad 100 tys. abonentów. I jak przyznaje jej wiceprezes Rafał Haniak, dalsza konsolidacja rynku to jeden z celów firmy. Trzecim operatorem jest Grupa Multimedia z 500 tys. abonentów, która kończy właśnie swoją fuzję z operatorem telekomunikacyjnym TeleNet i zamierza inwestować w rozwój telefonii oraz telewizji cyfrowej. Grupa Aster ma 465 tys. abonentów, a Telewizja Kablowa Poznań i operator TOYA – po 150 tys. abonentów. Pozostali gracze to lokalni operatorzy.

 

Tylko do końca tego roku czterech największych graczy na rynku zamierza wydać na rozwój swoich sieci około 250 mln zł. Kwota inwestycji jest większa, bo pieniądze inwestuje też UPC, ale nie wiadomo ile, bo spółka nie zdradza swoich danych finansowych.

 

Mali nie mają wyjścia

 

Zdaniem Roberta Kołodzieja z Grupy Aster, konsolidacja rynku jest nieunikniona, bo na wprowadzenie nowych usług (telefonii i telewizji cyfrowej), które są bardzo kosztowne, stać będzie tylko duże podmioty.

 

– Dla małych lokalnych graczy to dobry moment, aby dobrze sprzedać swoje sieci większym podmiotom, którzy mają pieniądze na inwestycje. Może się okazać, że lokalni gracze będą tracić w przyszłości klientów na rzecz dużych operatorów, którzy zaoferują klientom lepszą jakość usług telefonii i telewizji cyfrowej. A do tego zaoferują je taniej, bo będą mogli sobie na to pozwolić ze względu na ogromną liczbę abonentów – przyznaje Robert Kołodziej.

 

 

http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/28.html?....2.11.1.0.1.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie powstanie kolejny moloch który po prostu dogada się z TP co do cen i będzie pozamiatane. Obie firmy będą mieć to samo za tą sama cene. Do tego bardzo ładnie przyblokują małych operatorów i ceny za internet nie spadną przez najbliższe 20 lat. Bardzo zła wiadomość. To samo co do oferty telewizyjnej. Skoro w mieście będzie tylko UPC i nic więcej to ceny zamiast maleć wzrośną a niezadowolonym pozostanie 5 kanałów nadawanych naziemnie lub cyfra+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po trochu moze i masz racje... ale zanim [jezeli wogole] by do tego doszlo to lacza napewno jeszcze skocza... teraz juz mamy 12 Mbps od UPC zanim dojda chociaz do poziou rownego liczbie userow tepsy lacza beda po 20 - 40 Mbps a ceny adekwatnie beda spadaly ;) wychodzi na to ze przewidywania sie sprawdza i za kilka/kilkanascie lat standardem lacza w europie [polska sie tez zalicza] bedzie 30 Mbps... a jak sie juz zgadaja to tak jak teraz jest konkurencja w postaci malych lokalnych firm oferujacych czesto wiecej za taniej i lepszej jakosci tak bedzie i potem...

to ze w naszym cudownym :mur: kraju wszystko sie odbywa poooowoli juz chyba wszyscy przywykli :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...