Skocz do zawartości
japa

Toshiba Satellite L20-181

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jestem posiadaczem Toshiba Satellite L20-181. Przed zakupem przewertowałem dość dokładnie wszystkie wątki o lapkach i kierując się ceną i oceną użytkowników zdecydowałem się właśnie na ten model laptopa. I tu mam właśnie mieszane uczucia. Moja Toshiba uruchamia sobie wentylek bardzo często w zasadzie co kilkanaście sekund. Działa on przez kilka sekund, po czy cykl się powtarza. Odczyt temperatury za pomocą mobilmeter wskazuje na zakres załączania-wyłaczania około 56-51 stopni. W opinii użytkowników jest to jeden z cichszych laptopów, a wentylek działa co kilkanaście sekund. Czy według was objawy wskazują na nieprawidłowe działanie czujnika temperatury, czy ten model niestety tak już ma. Nie bardzo mi się uśmiecha oddawanie nowego laptopa na serwis, gdyż jest mi on niezbędny w mojej pracy. Czytając opinie innych odszedłem od myśli zakupu Acera, a dzisiaj się zastanawiam, czy słusznie uczyniłem decydując się na Toshibę... Temperatury i opisane zjawisko występują oczywiście przy minimalnym obciążeniu procesora. Im jest ono większe, tym cykle są coraz częstsze. Przy ustawieniu na silent w biosie, wentyl włącza się trochę rzadziej, ale też raczej często. Wydmuchiwane powietrze jest dość ciepłe, więc chyba odpada możliwość złego styku proca i radiatora.

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam widzę, że mamy ten sam problem, ja mojego lapa wczoraj wysłałem do serwisu (mam ten sam model tylko 183) i trochę mnie to wkurza bo mój brat też ma takiego i tam wiatrak włącza się tak jak piszą na benchmark.pl czyli rzadko. Ja niestety nie mogę powiedzieć tego samego o moim egzemplarzu :mur: . Czekam teraz coz tym zrobią w serwisie. Dam Ci znać jak sprzęt wróci.

Edytowane przez sjoma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro u Ciebie występuje ten sam problem, to znaczy że nie jest on widać związany z modelem laptopa. Już się obawiałem, że tak może mają modele 181, ale widzę że jednak nie. No cóż, poczekam jak Twój wróci z serwisu. Jeśli to nastąpi, to proszę daj znać. Póki co wstrzymam się z oddaniem swojego. Ciekawe, czy więcej użytkowników tych modeli ma podobne problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie wygląda sprawa tego wyentylatora po dłuższym czasie tj. po kilku minutach pracy, bo u mnie to potrafi się włączyć na klika mnut i przerywa tylko na parę sekund :mur: kompletna paranoja bo mówiąc szczerze dzieje się tak nawet jak na komputerze nic nie robię i wszystkie programy działające w tle są wyłączone. Ogólnie rzecz biorąc też się zastanawiam czy dobrze wybrałem tą firmę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem czas działania i przerwy. Wentytlator włącza się, działa 20 sekund, przerwa 25 sekund i tak na okrągło :( Tylko zaraz po włączeniu lapka jest cisza przez kilka minut. Później jest 50/50 co niestety nie jest za dobrym wynikiem dla tego modelu. A zakres on/off tak jak pisałem wcześniej 56/51 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ze leci ciepe powietrze z otworu wentyl. wcale nie znaczy ze radiator jest zamocowany prawidłowo. Jesli bedzie słabo docisniety, czy nie bedzie wystarczajaco pasty itp, to bedzie działał ale z gorsza wydajnoscia i objawy beda własnie takie jak u was.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie dokładnie, o ile to oczywiście możliwe, miejsce gdzie znajduje się wylot ciepłego powietrza z boku. Widać przez niego miedziany radiator. I tu zauważyłem rzecz która mnie trochę zaniepokoiła. Radiator wyraźnie nie leży równo względem otworu w obudowie. Jego lewa strona jest około 1,5 mm niżej względem strony prawej. Czy ktoś z posiadaczy tego modelu mógłby zernąć jak to wygląda u niego. Aby coś zobaczyć trzeba sobie poświecić jakąś latareczką. To mogłaby być przyczyna częstego załączania wentylatora. I rzecz następna, czy w razie czego jest możliwość samodzielnego prawiłowego zamocowania radiatora. Podejrzewam jednak, że skończy się to w serwisie. Tego laptopa mam od 9 dni, poprzedniego już się niestety pozbyłem i faktem jest, że w mojej sytuacji jego brak utrudniłby mi moją codzienną pracę. I jeszcze jedna kwestia : ktoś miał do czynienia z serwisem Toshiby, jak długo trwają naprawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli od spodu nie masz zadnych plomb itp zabezp. (a raczej nie masz) to imho mozesz pokusic sie o rozkrecenie obudowy. Oczywiscie zachowujac uwage zeby czegos nie poniszczyc, choc sladami na srubkach nie masz sie co przejmowac, bo cos takiego nie moze byc powodem odmowy swiadczen gwarancyjnych.

Nie wiem jak radiator jest mocowany, jesli jednak demontaz nie bedzie problematyczny mozesz sprobowac go poprawic lub przynajmniej stwierdzic czy rzeczywiscie przyczyna usterki jest mechanika (jesli elektryka jak np czujnik temp itp to samodzielna naprawa nie wchodzi w gre)

Decyzja nalezy do ciebie :) ja osobiscie wyznaje zeasade ze jesli sprzet jest na gwarancji to lepiej darowac sobie rozkrecanie, jesli nie jest to absolutnie konieczne. Nie wytrzymasz jeszcze tych kilku dni na silent mode az znajdzie sie pare dni wolnego na oddanie do serwisu ?

Jesli jednak bedziesz rozkrecac to tych sympatycznych maluchow z avatara lepiej trzymaj z daleka :D i mozesz porobic jakies zdjecia jak to wygada od srodka.

Edytowane przez TeQuila SunRise

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej na 100% odpuszczę sobie samodzielne rozkręcanie. Po co narażać się na utratę gwarancji. Nie jest tak źle, aby nie dało się przetrzymać przez jakiś czas tej dolegliwości laptopa. Poczekam do czasu, gdy wróci z serwisu maszynka sjoma. Zobaczymy co stwierdzą u niego i jak długo lapek będzie leżał serwisie. W końcu po to kupiłem nowego laptopa w sklepie, aby nie martwić się o gwarancję. Szkoda, nie zwróciłem uwagi na ten wentyl na samym początku, gdyż miałem 5 dni na oddanie lapka do sklepu bez żadnych wyjaśnień z mojej strony. Niestety, teraz to już po ptakach i pozostaje mi tylko skorzystać z gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak lezy radiator nie ma nic do znaczenia, przecież nie jest on zamocowany bezpośrednio do procesora ( to nie jest komp stacjonarny).

Radiator jest obok a laczy sie z procesorem za pomoca rurki.

Nie mam zdjec dobrej jakosci, jak chcecie moge moge zamieścic tylko zdjecie robione telefonem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosimy o zdjęcia jakie tylko są możliwe.

W trybie SILENT ustawionym w biosie temp on/off wentylka wynosi 69/64 stopnie. Czyli także pętla wynosi 5 stopni. Wydaje mi się, że to trochę mała różnica. Częstotliwość załączania wynosi teraz 1 min o pracy wentyla 15 sek. A jak macie u siebie z temp on/off ?

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam zdjecie tylko bez radiatora (procesor jest upaciany w pascie),

Dołączona grafika

 

 

Tu widać gdzie jest wentylator (prawy dolny róg kolo głośniczka), malutki radiatorek miesci się po jego prawej stronie. Od razu widać, że prcesor jest oddalony od radiatora, a cieplo przechodzi za pomoca rurki przymocowanej 3 srubkami (na rogach podstawki widac mocowanie).

Dołączona grafika

 

Co do włączania wiatraczka to u mnie nie włącza się wcale, jak uzywam go do netu i office, ale moja stara toshibka co jest na zdjeciach grzala sie jeszcze mniej (mniejszy procesor i slabsza grafa).

Edytowane przez gorbaczof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki , ale chyba coś nie tak z tymi zdjęciami. Mam tylko komunikat "The requested URL /"http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/gorbaczof/Thema/Qba1.jpg/" was not found on this server." To tylko u mnie czy może coś nie tak z linkiem ?

A tak poza tym to 69 stopni w spoczynku to nie lekka przesada ??? Laptop w miejscu gdzie znajduje się procek jest dość mocno ciepły, więc chyba naprawdę ma tyle stopni :(

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam procka 1.3ghz.

 

Normalny tryb pracy - off/on - 52st/60st. Okolice procka sa ledwo cieple.

 

W Trybie silent prawde mowiac nie, podejzewam ze granica podnosi sie o te min 10st, bo chyba jeszcze nigdy nie wlaczyl mi sie wtedy wiatrak, moze na wolniutkich obrotach i nie slysze. Okolice procka sa juz troche gorace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też jestem "szczęśliwym posiadaczem" L20-181.

Kupując zasugereowałem się testami z BENCHMARKA.pl

gdzie piszą że to jeden z najcichszych notebooków - to prawda ale w sytuacji

gdy wentylator nie pracuje.

Mam ten sam denerwujący problem i jak dotąd nie udało mi się go rozwiązać

żadnym programem typu SpeedFan czy CPUCool.

 

Rozmawiałem z serwisem i oczywiście cytuję : "tak powinno działać ewentualnie

proszę o przesłanie i sprawdzimy..."

 

Proszę użytkowników o info na temat pracy wentylatora, przypuszczam, że L10-...

też mają te same problemy

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do nieszczęsliwych posiadaczy przegrzewających się laptopów :) Na gwiazdkę dostałem Acera 2413 NWLMI (pamięć rozszerzona do 512MB). Podczas normalnej pracy na windowsie temperatura procesora (Intel Celeron M 370 1.5GHz) dochodzi do 50 stopni, a dysku do 40. W rezultacie chłodzenie laptopa włącza się co pół minuty na kilka sekund.

 

Czy taka coś takiego jest normalane dla tego typu procesora? Osobiście wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo pracowałem już kiedyś na paru laptopach i nigdy nie spotkałem się z czymś takim.

 

Na ponizszym obrazku dokladnie widac ta sytuacje - przez ok. godzine testowalem komputer przy uzyciu mobilemetera. W systemie byly uruchomione tylko programy dzalajace w tle, ktore zazwyczaj nie zmuszaja procesora do jakiejkolwiek pracy

 

Dołączona grafika

 

Tak wyglada natomiast wykres podczas normalnej pracy (firefox + mp3):

 

Dołączona grafika

 

 

Czy ktos z Was moglby przeprowadzic podobny test i opublikowac na forum swoje wyniki? Interesuje mnie po jak dlugim czasie uruchomi sie system chlodzenia i jak dlugie beda przerwy pomiedzy kolejnym wlaczaniem sie wiatraczka

 

Bardzo dziekuje za pomoc :)

Edytowane przez harbi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ludzie sa otwarci i sie nie szufladkuja tylko na toshiby hp i tak dalej to zawsze polecam zastanowienie sie nad Acerem. Bedzie wam dzialal dokladnie tak samo jak toshiba o tych samych parametrach. Lacznie z praca wentylatora ktory u mnie na low cpu (800 mhz) wlancza sie bardzo rzadko i nie na max oborty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ludzie sa otwarci i sie nie szufladkuja tylko na toshiby hp i tak dalej to zawsze polecam zastanowienie sie nad Acerem. Bedzie wam dzialal dokladnie tak samo jak toshiba o tych samych parametrach. Lacznie z praca wentylatora ktory u mnie na low cpu (800 mhz) wlancza sie bardzo rzadko i nie na max oborty.

 

Kupiłeś acera i muśisz jakoś z tym żyć...

 

Jakby w tych modelach o jakich tutaj jest mowa był PM ze speed stepem to pewnie nie byłoby żadnego problemu a producent akurat tutaj ma niewielkie znaczenie. to już dzisiaj 2 post, w którym nie wnosisz nic do dyskusji i tylko pokazujesz "wyższość" lub równość twojego acera...

nie wiem co ma na celu taki ot...

 

wracając do tematu:

częste włączanie się wentylka nie jest spowodowane toshibą acerem czy czymś innym a temperaturą procesora. Ta z kolei w pentiumie M może być mniejsza dzięki speed steep czyli obniżeniu taktowania przy małym obciążeniu. Niestety tej funkcji nie posiadają bardzo popularne w mobilach celerony co powoduje wyższą temperaturę.

Co z tym można zrobić? W toshibie wiem że jest w biosie opcja thermal mode control - ustawienie na silent powinno pomóc. 2 pomysł to obniżenie napięcia na procesorze (chociaż niewiem czy centrino harware contorol lub notebook HC pozwala ta taki zabieg w celeronach). obniżenie, jak już nie raz pisał phoung powoduje obniżenie temp. dłuższą żywotność oraz mniejszą prądożerność

Edytowane przez roodin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysl z obnizeniem predkosci procesora lub napiecia moze rzeczywiscie rozwiazac problem przegrzewania sie laptopow.

 

Chcialbym sie wiec zapytac, czy ktos probowal wykorzystac cos takiego w notebooku Acera - w biosie nie znalazlem niestety zadnej z tych opcji :( Moze sa jakies alternatywne programy, ktore moga cos takiego zrobic? Probowalem juz zmienic ustawienia Acer Power Management, ale po zmianie CPU Speed na Minimum, procesor (Celeron M 370 1,5GHz) caly czas procuje na wartosciach standwadowych:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą wgrałem nowego biosa do swojej toshiby - ver.1.80 Niestety nic się nie zmieniło z temperaturą i włączaniem się wentylka. Chyba więc laptop skończy w serwisie :( Nowy bios pomógł jednak na jeszcze jedną przypadłość mojego lapka. Problem był taki, że podczas pisania "gubiły" się litery. Sygnalizowano to nawet na oficjalnym forum Toshiby. Teraz to zjawisko należy już do przeszłości :). Gdyby tak jeszcze ta temperatura to wszystko byłoby OK, ale niestety nie jest :( I jeszcze pytanie do wiesiek_111: z którym serwisem się kontaktowałeś, bo ja wysłałem dwa maile do serwisów podanych przez Toshibę jako autoryzowane i niestety oba mnie zignorowały. Ten fakt trochę mnie powstrzymuje przed wysyłką do nich lapka, bo jak nie odpowiadają na maile, to czy czasem w podobnym stylu nie przebiega naprawa ? Odpowiedź, że tak może być chyba nie do końca pokrywa się z rzeczywistością, bo niby dlaczego u innych problemu z wentylkami nie ma ?

I na koniec : w modelu L20-18x nie ma możliwości obniżenia napięcia na procku. Nie ma też możliwości zmiany częstotliwości pracy ani z biosa ani z windy.

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem był taki, że podczas pisania "gubiły" się litery. Sygnalizowano to nawet na oficjalnym forum Toshiby. Teraz to zjawisko należy już do przeszłości .

A to jest ciekawe, wydaje mi się że mam coś podobnego co widać w literówkach w moich postach, ja jednak myślałem, że jest to wina raczej "niewrobionej" jeszcze klawiatury a nie softu.

ps jak aktualizwałeś bios: z pod windy czy inaczej i z kąd go pobierales?

Edytowane przez roodin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bios pobrany z oficjalnej strony toshiby masz TU . Musisz jednak dokładnie sprawdzić, aby bios był do twojego modelu - wszystko jest wyjaśnione na stronce z biosem. Samo wgrywanie przeprowadziłem z bootowalnej płytki, ale jest możliwość zrobienia tego spod windy. Ja wolę jednak robić to pod dosem. Jeżeli masz model "PSL2X" to mogę ci podesłać plik na maila. Jest to obraz iso, więc nie ma najmniejszych problemów z nagraniem płyty. Potem wkładasz płytę, ustawiasz kolejność startu na CD/DVD i dalej według instrukcji. No, wreszcie mogę pisać bez wiecznego sprawdzania co się wklepało :)

EDIT. Widzę że masz inny model Toshiby, ale podobno problem ten występuje w różnych modelach.

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bios pobrany z oficjalnej strony toshiby masz TU . Musisz jednak dokładnie sprawdzić, aby bios był do twojego modelu - wszystko jest wyjaśnione na stronce z biosem. Samo wgrywanie przeprowadziłem z bootowalnej płytki, ale jest możliwość zrobienia tego spod windy. Ja wolę jednak robić to pod dosem. Jeżeli masz model "PSL2X" to mogę ci podesłać plik na maila. Jest to obraz iso, więc nie ma najmniejszych problemów z nagraniem płyty. Potem wkładasz płytę, ustawiasz kolejność startu na CD/DVD i dalej według instrukcji. No, wreszcie mogę pisać bez wiecznego sprawdzania co się wklepało :)

EDIT. Widzę że masz inny model Toshiby, ale podobno problem ten występuje w różnych modelach.

Ja ten bios to chyba sobie daruję, ostatni do mojego modelu jest z 3.08.2005 a ja laptopa kupiłem 1.08 :)

poczekam, może niedługo będzie nowa aktualizacja

 

 

co do ostatniego postu:

jeżeli na swom PM ustawię go na sztywno na 1,6ghz to mam podobną temp, tyle, że u mnie od 60* włącza się wentyl - przy cągłym obciążeniu na 80-100% teperatura oscyluje wtedy 60-66, inna sprawa jak włączę dynamic switching...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... odpowiadam do JAPA :

znalazłem 3 serwisy TOSHIBA , 2 w Warszawe i jeden z kierunkowym 052... chyba Trójmiasto

tam właśnie dzwoniłem.

Rozmawiałem z panem Marcinem - technik/serwisant ( kom.663-891-634).

Raczej po rozmowie nie wniosłem aby to było powszechne zjawisko.

Umówiliśmy się na ewentualny telefon za jakiś czas,lub wysyłkę laptopa.

Proszę gdy zadzwonisz napisz coś na ten temat.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wiesiek_111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0-52 to serwis w Bydgoszczy. Niestety nie zastałem już serwisantów, gdyż pracują do 16.00 W Warszawie jeden telefon milczał, natomiast w drugim przypadku stwierdzono, że tak być raczej nie powinno i laptop powinien trafić do naprawy. Tak się więc stanie, ale poczekam i wyślę po nowym roku, gdyż teraz to chyba i tak by tylko swoje odleżał. Jeden z forumowiczów jakiś czas temu wysłał lapka na serwis z podobną usterką, po naprawie ma dać nam znać jak to się skończyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

od niedawna jestem posiadaczem m40-295 i rowniez zastanawiam sie nad ta kwestia. W lapku jest procek Celeron M 1.6.

Wentylator sie wlacza przy temeraturze okolo 51 stopnii a wylacza przy 46. Skutkiem tego jest dosyc czeste wlaczanie sie wentylatora. Jedynie za pomoca programu Toshiba Power Saver mozna obnizyc wydajnosc systemu chlodzenia i sprawic aby sie wlaczal przy 56 stopniach i wylaczal przy 51 :) W biosie nigdzie nie ma zadnej opcji w sytlu thermal controll.

Kontaktowal sie jzu ktos z serwisem i zaradzili cos ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że coś się w sprawie posuwa do przodu ;) bo faktycznie wybierałem też sprzęt jakiś czas

zastanawiając się na HP 6110 i Toshiba L10-202.

Znalazłem wreszcie L20-181 i uznałem zdecydowana przewagę nad HP-kiem ( procesor, grafika, system operacyjny ). Mam nadzieję, że okae się to docelowo faktycznie lepszy wybór...

 

Zapytam jeszcze : czy masz może jakieś namiary na SJOMA aby dowiedzieć się cegoś więcej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namiarów żadnych nie mam, ale myślę że jak faktycznie jego Toshiba wróci to się odezwie. A w razie czego mamy przecież PW.

 

Właśnie zainstalowałem sobie program RightMark CPU Clock Utility. O ile nie ma błędu odczytu, to napięcie procka wynosi 1,292V. Czy ktoś z posiadaczy Toshiby z serii L20-19x mógłby sprawdzić u siebie jakie ma napięcie. Mam jakieś dziwne podejrzenie, że ten włączający się wentyl to wina zbyt dużego napięcia na procku i co za tym idzie większej ilości wydzielanego ciepła. Programik jakby co można ściągnąć STĄD .

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...