Skocz do zawartości
Kyle

Pluginy Do Winampa - ! Tylko Audio !

Rekomendowane odpowiedzi

1- przesunięcie między max amplitudy a przecięciem z osią x to nie 90 st ?? Kiedy jesteś w max wychyleniu i przesuniesz o 180 st to będziesz w przeciwnym max wychyleniu wykresu a nie w przecięciu, czyli sygnał się nie wyzeruje tylko będziesz inaczej próbkował ( jakby odwrotnie: parzyste bity się zamienią z nieparzystymi wzgl. sygnału )

 

2 - no :wink:

 

3- tak już lepiej ale muszę poczytać kiedyś wzorki

 

4 - wszystko jest kwestią algorytmu ale user nie dostaje tych zer - o to mi głównie chodziło że zagłębianie się tak w algorytm jest tutaj niepotrzebne bo i tak może to być realizowane niedokońca w ten sposób, istotna dla nas jest ilość tych próbek a to określa się w okienku kernel lecz np. wartość 300 to nie 300 próbek tylko 16000 przy 48k i wartości : 50x6 to dla 300=dużo ?? -> readme pluginu a mój w tej chwili czas :wink: ( jak dobrze pamiętam ) w HQ soft proc

 

5 - dla próbkowania 44,1 k max teoretyczna częst przenoszenia to 22050 hz nie jak napisałeś :wink:

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1- tak, pod warunkiem że chodzi o sygnał periodyczny, czyli okresowy, a jak zapewne się domyślasz żaden zapis muzyczny nie jest okresowy. To nie jest zestawienie sinusoid tylko wielka kupa transientów, czyli stanów nieustalonych, których nie da sie zapisać wzorem matematycznym. Tak zwany przebieg czysto losowy. Zatem nie ma tutaj pojęcia przesunięcia o 90 stopni jako odcinka czasu od zera do maks amplitudy. Mniemam ze chodzi Ci o coś związanego z przesuwaniem próbkowania, ale nie domyślam się dlaczego własnie o tym wspominasz, jaki jest tego cel? W pierwszej wypowiedzi na ten temat mówisz o zerowaniu sinusa 20kHz po przesunięciu o 90 stopni i tak dalej, nie rozumiem tylko po co? Jesli chcesz go wyzerować to odwracając faze a nie przesuwając, ale nadal nie wiem po co? Poza tym przesunięcie czasowe da ci dla każdej częstotliwosci inne przesunięcie fazowe. Nazywa się to filtrem grzebieniowym i nie jest zbyt przyjemny jego efekt, więc też nie wiem po co przesuwać fazę. Najprościej będzie jeśli wyjaśnisz ten wątek swojej wypowiedzi od nowa i dokładnie.

 

2- no.. i dobrze ;-)

 

3- poczytaj, wiedza się przyda na przyszłość ;-)

 

4- skoro nie mówimy o algorytmie tylko o efekcie, to ok.

 

5- masz rację, czestki błąd, napisałem zero zamiast 22050. Prawda jednak jest taka że filtr antyaliasingowy czyli dolnoprzepustowy ma częstotliwość graniczną ustawioną na 16kHz i już na 16kHz jest tłumienie 3dB. Chodzi o to żeby gdzieś między maksymalną składową w sygnale a maksymalną teoretyczną definiowalną częstotliwością dla danego próbkowania umieścić ten filtr tak zeby jego działanie nie było słyszalne a zeby jednocześnie spełniał swoje zadanie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kryterium Nyquista ( które Ty pierwszy poruszyłeś ) zakłada że częstotliwości próbkowania musi być 2x większa od częstotliwości próbkowanej ( minimum 2x ) jednak wspomniałem o przesunięciu o 90 st. chcąc udowodnić że to kryterium nie gwarantuje nawet nie zanikania w praktyce takiego sygnału. Normalnie takie bliskie częstotliwości 22050 ( lub nawet równe są zawsze w pewnym stopniu przesunięte ) w CDA pulsują, zanikają itd. Jeśli patrzymy na to z punktu praktycznego to pewne składowe złożonego sygnału będą też zanikać w muzyce i nie wiem po co wspominasz że to sygnały złożone bo to przyjmuję za oczywiste :wink: - mówiąc prosto - kryterium nyquista nic nie gwarantuje w praktyce , taki max ( lub bliski max ) sygnał nawet kupy się nie trzyma i JA absolutnie nie chcę nic zerować a wręcz przeciwnie.

 

ps. przesunięcie wg. idealnie zsynchronizowanego próbkowania względem sygnału o 90 st. jest tylko przykładem że to wystarczy aby przechwytywany sygnał idealnie "znikł" ( próbkowanie 44100, sygnał próbkowany 22050 ) - w praktyce zanik będzie częściowy - taki przykład że budując sprzęt audio należy nawet zapomnieć o kryterium Nyquista

 

-------------------------------------------------

 

mmm :) widzę zmiany w nowym winamp - przebudowany waveform decoder ( i to znacznie ) - bo jaki byłby ze mnie maniak jakości gdybym myślał o mp3 :P

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki plugin do Winampa polecicie ktory sprawi ze bas w subwooferze jest mniej buczacy a bardziej soczysty i ostryyy jak macie jakies namiary prosze o linki.Pozdrawiam! Dodam ze mam glosnki Logitecha Z-2300 !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki plugin do Winampa polecicie ktory sprawi ze bas w subwooferze jest mniej buczacy a bardziej soczysty i ostryyy jak macie jakies namiary prosze o linki.Pozdrawiam! Dodam ze mam glosnki Logitecha Z-2300 !

Nia ma takiego pluginu, wszystkie zestawy oparte mocno na subie ( odcięcie ponad 45 Hz ) tak mają. Bas jest rozmazany i nie jest szybki ale ma za to dużą efektywność. Coś za coś. Dlatego 2.0 mają lepszą kontrolę / precyzję ale nie mają takiego mocnego basu jak 2.1.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o komputerowe glosniki to uwazam ze Z-2300 sa naprawde dobre oczywiscie nie porywnuje ich do dobrych kolum podlogowych i wzmacniacza itp ale jak na komputerowy sprzet grajacy sprawdzaja sie bardzo dobrze.Co do basuu lubie go duzo i nieraz suwaki w winampie ida za wysoko jesli chodzi o niskie tony podobnie z pokretlem na pilocie i przy takich ustawieniach bass troche zaczyna buczec ale gdy go przykrecam jest ok.Mysle ze pokoj w ktorym trzymam te glosniki jest troche za maly 11-12 m2 i subwoofer sie dusi.

 

"odciąć equalizerem czestotliwości wyższego basu" --- jaki suwak equalizera w winampie odpowiada za to ????

Edytowane przez slaww

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo moje aktualne ustawienai w winampie to wszystkie suwaki w polowie -- dodam ze bass lubie i musi byc go duzo ale bass dudniacy mnie starsznie denerwuje --- bede musial pobawic sie equalizerem w winamie zeby ten bas byl jak najbardzie mocny i czysty jak macie jakies propozycje co do ustawienia to smialo...!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował zostawić winampa i zainteresować sie equlizerem w sterach o dźwiękówki. Nawet zintegrowane ac 97 go mają. Popieram kolege - zainteresuj sie czestotliwościami 100-200Hz. Musisz poeksperymentować. Te kolumny napewno sie nie duszą w twoim pokoju bo do wielkich to one nie należą. Przypuszczam że basowiec nie ma wiecej niż 13 cm średnicy. Możesz tez spróbować odstawić je troszke od sciany, nawet jesli bass reflex jest z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z-2300 logitecha to najmocniejsze ich glosniki 2.1 do kompa /Membrana subwoofera o średnicy 20 cm / i raczej do malych sie nie zaliczaja ich moc to 200 W potrafia zalomotac http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=14445 --- dodam ze ten zestaw a jest to tylko 2.1 wazy okolo 20 kg ledwie go donioslem do domu na 4 pietro !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie że jestem zaskoczony. Jednak membrana jest jedna a nie 2 jak w klasycznym stereo wiec po drobnych, wyzej opisanych zabiegach głosniki nie powinny sie dusic.

 

U mnie w 18 m2 grają 4 membrany 17 cm i jest ok. Pokombinuj z equalizerem i wygłuszeniem a napewno bedzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuj z equalizerem i wygłuszeniem a napewno bedzie dobrze.

Z equalizerem pokombinowalem w winampie i opcjach soundstorma i jest lepiej mysle nad zmiana karty muzycznej moze audigy 4 oem /200zl/ powinno byc lepiej.A jak mozna wygluszyc sobwoofera???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli karta ma służyć głównie do słuchania muzyki to miom zdaniem nie ma sensu kupowanie creativa wyższego niż live 24bit.

 

Suba możesz wygłuszyć na rozne sposoby, najlepiej dać 2-3 warstwy róznych materiałów np gąbki i matybitumicznej. Poczytaj na stronach DIY audio jak sie wygłusza kolumny. link :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest plik 44,1 khz 16 bit z sinusoidą 20 000 Hz -- kto z WAS słyszy te zgrzyty? :wink: - to prosty test Waszych systemów jeśli chodzi o skalowanie - lub ogólnie zniekształcenia na wyjściu.

 

Przenioslem posty z topicu o X-Fi zeby nie robic tam offtopa, a moc sobie spokojnie pogadac.

Jesli ktos ma jakies ciekawe pluginy poprawiajace/zmieniajace brzmienie (i tylko takie - wszelkie skiny i wizualizacje beda wywalane i karane %) to tez niech sie podzieli :)

Costi

Uch, straszne - jak włączyłem to nic nie słychać, ale jak zbliżyłem głowę do głośnika... cieniutki pisk wbijający się w głowę - nieprzyjemnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uch, straszne - jak włączyłem to nic nie słychać, ale jak zbliżyłem głowę do głośnika... cieniutki pisk wbijający się w głowę - nieprzyjemnie...

Wygląda na to że Twój system poprawnie odtwarza.

 

A ten drugi?

 

http://rapidshare.de/files/10241148/001_udial.wav.html

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam problem ze sciagnieciem tych plikow, tzn sinusoida i ten drugi. Czy ktos z Was moglby mi to na e-mail'a podeslac? Bylbym wdzieczny.

 

Moj adres to: roger@irc.pl

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez .:RoGeR:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAk jest ta tabelka to w prawym dolnym rogu jest przycisk free , po kliknięciu wpisujesz te trzy literki kolorowe do okienka, klikasz w przycisk niżej i ściągasz .... sprawdź ponownie.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAk jest ta tabelka to w prawym dolnym rogu jest przycisk free , po kliknięciu wpisujesz te trzy literki kolorowe do okienka, klikasz w przycisk niżej i ściągasz .... sprawdź ponownie.

Nic to nie daje, pisze "Donload-session invalid".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcecie filtrów?? Fajnych?? Sciagnijcie Gamut2000 Hi-Fi Sounds Effects ze strony Winampa. W programie ustawicie na 'SOFT' .Poczujcie PRAWDZIWE soprany. W eq też radzę podniesc 4 suwaki z prawej na 3/4.

Efekt jest boski !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcecie filtrów?? Fajnych?? Sciagnijcie Gamut2000 Hi-Fi Sounds Effects ze strony Winampa. W programie ustawicie na 'SOFT' .Poczujcie PRAWDZIWE soprany. W eq też radzę podniesc 4 suwaki z prawej na 3/4.

Efekt jest boski !!!!

 

Niemogę znaleść tego plu-in. Podaj linka. Za to mam coś takiego http://download.nullsoft.com/customize/com...nd_Enhancer.exe. Narazię tesuję. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MartensEleven

pisz dalej bo widze że masz potężną wiedzę i fajnie się to czyta....Jestem pod wrażeniem.........nieczęsto można spotkać człowieka który dobrze wie co pisze....

btw. co myślisz o sprzętowym resamplerze w x-fi?? ponoć creative połorzyło szczegulny nacisk właśnie na tę funkcje i odwaliło kawał dobrej roboty.....

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

->Vant

 

Z tego co pisali inni X-Fi nie ma sprzętowego resamplera ( zawsze resamplującego inne częstotliwości niż wewn. ). No powiedzmy że ma ( bo właściwie to resampluje ) ale jakość jak w Audigy 1 ( czyli nie ma ;P ).

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle

chmmmm...z opisów jakie znalazłem to resampler w x-fi to najwazniejsza część układu.

np.

X-Fi Sample Rate Converter - Każdy, kto posiada choć troszkę wiedzy na temat dźwięku cyfrowego wie, czym jest jego największy wróg. Jest nim konwersja częstotliwości próbkowania, która powinna być stosowana tylko w ostateczności. Proces ten jest jednak naszym nierozłącznym partnerem, którego pozbycie się tak dziś, jak i w najbliższym czasie jest wręcz niemożliwe. Na czym polega ów wrogi proces? Najprościej mówiąc, konwersja strumienia dźwięku z jednej wartości do drugiej polega na zmianie liczby próbek zawartych w każdej sekundzie jego trwania, bez zmiany tempa odtwarzania. Jeśli przykładowy strumień dźwięku zapisany z próbkowaniem 48 kHz chcemy skonwertować do formatu o próbkowaniu 44,1 kHz, w każdej sekundzie trwania strumienia usunąć musimy około 79.000 próbek. Gdybyśmy je powycinali ręcznie, usuwając owe próbki, uzyskalibyśmy ten sam strumień dźwiękowy, ale w przyspieszonym tempie. Stało by się tak dlatego, że byłby to ten sam strumień, ale z brakującymi elementami. Odtwarzany z tą samą prędkością co wcześniej, przeskakiwałby co drobne ułamki sekund, dając efekt przyspieszenia tempa. Gdybyśmy "konwertowali" ręcznie strumień w drugą stronę, tempo odtwarzania strumienia okazałoby się wolniejsze. Cyfrowe konwertery próbkowania mają zatem nie lada zadanie. Muszą zmieniać liczbę próbek ale tak, aby sygnał wyjściowy pozostał, na ile to możliwe, jak najmniej zmieniony pod względem jakości i z w ogóle nie zmienionym tempem odtwarzania. Jak zapewnia firma Creative Labs, konwerter, w który wyposażony jest układ X-Fi zapewnia najwyższą obecnie możliwą do uzyskania jakość konwersji próbkowania. Dla przykładu, dźwięk o częstotliwości 997 Hz na fali sinusoidalnej, nagrany z próbkowaniem 44,1 KHz, po skonwertowaniu go do 48 kHz ceciach!e się zniekształceniami harmonicznymi względem sygnału bazowego (THD+N) na poziomie -135dB i nierównomiernością charakterystyki równą ±0,00025dB! Na koniec dodam już tylko, że X-Fi SRC pracuje z wydajnością 7.000 MIPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ten konwerter działa podobno tylko z crystalizerem ( o którym ktoś napisał "pic na wodę" w wolnym tłumaczeniu ). Włącz próbki testowe w windows media player lub winamp/foobar bez resamplera programowego i powiedz co słyszysz ( jeśli X-Fi robi to sprzętowo to powinno być poprawnie). Próbki ( dwie ) są na 1 stronie.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej crystalizer korzysta z src.....próbki pobrane...po powrocie z pracy teścik w "Audio Creation Mode"

Edytowane przez VANT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej crystalizer korzysta z src.....próbki pobrane...po powrocie z pracy teścik w "Audio Creation Mode"

Rozumiem że są tam 3 tryby pracy. A może ACM to odpowiedni player? Tak czy inaczej przydało by się wykryć czy działą to na poziomie programowym czy sprzętowym ... więc wszystkie programy Creative muszą być OFF - dlatego podałem odtwarzanie w win/foo lub wmp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kyle

właśnie potestowałem troche te pliki...te 20kHz to praktycznie niesłychać...tylko tak w głowie świdruje. ten dialtone to przy próbkowaniu 44.1 słychać wybieranie i takie cichutkie łiułiułiu, jak ustawie zegar na 48/88,2 czy 96 to ogulnie dźwięk jest dużo czystszy i to łiu łiu też jest czystsze ale cichutkie......zaraz zainstaluje tego plugina i sprawdze....

 

a więc tak....ze wstępnych obserwacji.

Bez plugina

zegar 44,1

słychać praktycznie dialtone bez zakłuceń (bardzo bardzo cicho takie liułiu)

zegar 48/88,2/96

słychać dialtone i słyszaLne łiułiu ale dźwięk wydaje się miększy i czystszy

Z pluginem:

zegar sprzętowy 44,1

samplerate w pluginie czy 44,1 czy 48/88,2/96 zawsze taksamo nie słychać łiułiu

zegar sprzętowy 48

samplerate 48 słychać wyraźnie łiułiu

samplerate 96 łiułiu niesłyszalne..

Edytowane przez VANT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę pokiereszuję Twoją wypowiedź :]

 

a więc tak....ze wstępnych obserwacji.

Bez plugina ( jaki program grający, i jaki plugin resamplujący używasz dalej ? )

zegar 44,1

słychać praktycznie dialtone bez zakłuceń (bardzo bardzo cicho takie liułiu) - dziwne przy zegarku 44,1 nie powinno być łiułiu przy dialtone

zegar 48/88,2/96 - o ile 48 i 96 można dać do jednej kupy o tyle 88,2 tylko częściowo ( jest to wielokrotność 44,1 - więc w odsłuchu powinny być różnice )

słychać dialtone i słyszaLne łiułiu ale dźwięk wydaje się miększy i czystszy

Z pluginem:

zegar sprzętowy 44,1

samplerate w pluginie czy 44,1 czy 48/88,2/96 zawsze taksamo nie słychać łiułiu ( przy zegarze 44,1 nie ma sensu resamplować )

zegar sprzętowy 48 - tutaj jak najbardziej ale nie do 96 tylko max 48

samplerate 48 słychać wyraźnie łiułiu

samplerate 96 łiułiu niesłyszalne..

 

 

------------------------

 

Generalnie u mnie ( Audigy 1 i monitory studyjne łączone cyfrowo ) przy resamplingu do 48 nie słychać "łiułiu" ale resampluję do 96 bo dźwięk (muzyka) jest gładszy(delikatniejszy).

 

 

Tak czy inaczej sam słyszysz że X-Fi nie ma porządnego resamplingu.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...