Jump to content

Kyle

Stały użytkownik
  • Content Count

    11655
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Kyle last won the day on January 7

Kyle had the most liked content!

Community Reputation

387 Słitaśny ulubieniec ludu <3

About Kyle

  • Rank
    Uczestnik

Recent Profile Visitors

24674 profile views
  1. Testowałeś może skalowanie integer w rozdzielczości 1720x720 na ekranie 3440x1440 na tym GTX1660?
  2. Philips 288E2A/00 - 28" IPS 3840x2160 VESA100x100, 1239zł - będziesz miał ostre, gładkie czcionki i dowolnie duży interface/czcionki (każde współczesne środowisko programistyczne dobrze się skaluje)
  3. Tak, to zjawisko się używa do pomiaru temperatury właśnie :)
  4. Nie. Lepiej podpiąć profil monitora (nawet ten od producenta - DELL nie powinien dawać skopanego profilu) i włączyć CMS W "oprogramowaniu"? Którym? No i co konkretnie ustawić? Jedyne co można zrobić oprogramowaniem, to wyświetlić test gammy i ustawić ją w OSD monitora tak by było realnie wyświetlane 2.2 (jeśli monitor nie trzyma 2.2).
  5. W Wiedźminie 3 w którego gra, da się dobrać taką kombinację ustawień jakości przy danej rozdzielczości na RX570, że takich spadków mieć nie będzie i pisałem o takiej sytuacji. Bo to, że w każdej wymagającej grze, da się przy odpowiednich ustawieniach uzyskać spadki nawet poniżej 30 FPS to wiem. Na całe szczęście nie trafiłem jeszcze takiego bubla (jeśli obniżam temperaturę w pokoju, bez zmian obciążenia GPU, to temperatura karty wskazywana spada, a nie da się stworzyć takiego zjawiska bez czujnika temperatury)
  6. Wątpię. Jak wietrzę w pokoju, to widzę jak temperatura spada, przy tym samym obciążeniu - gdyby była ona kalkulowana to nie byłoby różnicy, czy w pokoju jest -20 czy +20.
  7. Jeśli w tym Minecraft masz stałe 75 FPS i stałe, ciągłe 100% użycia GPU, to sprawdź antywirusami, czy w tle nie działa Ci koparka kryptowalut dla kogoś.
  8. Jesteś pewien, że nic się nie przegrzewa? Skołuj jakiś rejestrator temperatury, który w tle zrobi ładny wykres temperatury GPU w czasie (AIDA64)
  9. ps. dziwne, że masz obciążenie 100% i taktowanie 1268 Mhz (niskie), a temp. aż 69 st. Taki wykres nie ma miejsca przy stałym FPS, vsync ON/limicie FPS do częstotliwości odświeżania monitora (Sprawdzone na kartach AMD, jak i nVidia). Wykres powinieneś mieć nieregularny (obciążenie akurat tutaj niskie, bo DeadSpace w 3840x2160 ma nadal małe wymagania, także normalnie ten wykres jest tak samo nierówny, ale po prostu przy bardziej wymagających grach przesunięty 1,5x wyżej):
  10. Każdy monitor pracuje w trybie RGB (normalny monitor, a nie jakiś monochrom). A to, że są przestrzenie sRGB, AdobeRGB, DCI-P3, REC2020, ProPhotoRGB to inna kwestia (to co widziałeś w specyfikacji, to np. pokrycie AdobeRGB). Przykładowo zerknij na pomiar mojego monitora: Z lewej widać pokrycie danej ustandaryzowanej przestrzeni, a z prawej wielkość bezwzględną gamutu monitora względem danej przestrzeni. Także można napisać więcej: w praktyce każdy monitor w jakimś stopniu pokrywa każdą przestrzeń. Jeden pokryje jej mniej (bo ma mniejszy gamut, lub ten gamut jest przesunięty wzgl. przes
  11. AdaptiveSync ma do wyboru dwa tryby: 1) po prostu wyłącza Vsync kiedy FPS jest niższy niż Hz monitora, czyli na ekranie 60Hz możesz mieć 55FPS (i widoczne rozwarstwienia obrazu). 2) przy spadku poniżej Hz monitora, obniża ilość FPS do np. połowy Hz monitora, trzymając synchro To nie zmienia faktu, który opisałem wyżej: przy takich ustawieniach, że mamy nieprzerwanie stałe 60 FPS przy włączonym Vsync i limicie, karta nie pracuje ciągle na 100%. Przy odpowiednich ustawieniach (brak spadków poniżej Hz monitora) AdaptiveSync NIC nie daje.
  12. Przy V-sync ON i stałym np. 60 FPS @ 60Hz praktycznie nie występuje zjawisko ciągłego 100% obciążenia GPU. Chyba, że Vsync nie działa, pomimo włączenia (miewałem takie coś na AMD). Kolejna sprawa: na ekranie z jakimś stałym Hz, powiedzmy 60 Hz, bez problemu widzę gorszą (!) płynność kiedy karta renderuje więcej FPS niż Hz monitora i jest to jeszcze zmienne FPS (możliwe kiedy mam synchronizację wyłączoną). Także mając ekran 60Hz przy wyłączonej synchronizacji ustaw takie detale by FPS był zawsze ponad 60 FPS (minimalny, czyli by spadki FPS były nie niżej niż do 60 FPS), a następnie w sterowni
  13. Każdy monitor pracuje w trybie RGB. Tryb sRGB jest niepotrzebny jeśli korzystamy z CMS (zarządzanie kolorem, czyli włączone profilowanie np. bezwzględnie kolorymetryczne w GIMP czy innym ADOBE Photoshop lub RawTherapee). Ponadto tryb sRGB ogranicza przestrzeń kolorów do granic tej przestrzeni, a sRGB to około 1/3 przestrzeni widzialnej przez człowieka. Dodam jeszcze, że często tryb sRGB jest "sztywny" w wielu monitorach (jak się monitor rozjedzie, na skutek zużycia podświetlenia, czyli temp. barwowa się "zaniebieszczy", to nie można tego trybu sRGB skalibrować na poziomie monitora). Ogól
  14. Czy ten inny kabel ma odłączony pin bodajże 20? Bo jak hipotetycznie masz kabel z przewodzącym pinem 20 i testujesz na jeszcze innym kablu z przewodzącym pinem 20, to trochę kicha, skoro oba kable są fabrycznie wadliwe (pin 20 w prawidłowo złożonym kablu DisplayPort, zgodnie z normami/standardami ma nie przewodzić).
  15. Sprawdzałeś na innym kablu HDMI?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.