Skocz do zawartości
ranger

Penumbra

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie od znajomego dostalem ciekawego linka do rownie ciekawej gierki ;]

 

Penumbra is a horror adventure game featuring

state of the art graphics and makes heavy use of physics.

Penumbra was created as a technology development project,

with the aim to explore new uses of physics in games.

 

 

trailer -> http://www.penumbragame.com/downloads/penumbra_trailer.avi

officjalna stronka -> http://www.penumbragame.com

download -> http://www.download.com/Penumbra/3000-7504...tml?tag=lst-0-1

http://liquisource.net/mirror/penumbra.zip

http://games.internode.on.net/?page=fileli...tails=2536&co=y

 

 

Gra jest darmowa i zajmuje tylko 200mb.

Sam dopiero zaczalem ja sciagac, ale po obejrzeniu trailera i screenow zapowiada sie calkiem przyjemnie :razz:

tutaj jeszcze krotki filmik ukazujacy fizyke gierki -> http://hem.bredband.net/twister/penumbra.avi :D

Edytowane przez ranger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gierka graficznie bardzo mi sie podoba, tylko blur wyłączyłem, bo mnie oczy zaczeły boleć, ale grafika super moim zdaniem ;) warto ściągnąć choćby zobaczyć graficzke i fizyke w tej grze [; a i mam mały problem, dam w spojler jak coś[;

 

Choliera, spoiler mi nie działa xD Dobra, może każdy do tego dojdzie xD Jak otworzyć te drzwi z kodem? Rozumiem że trza wklepać kod, ale skąd go wziąć? Z szafek wziąłem świece dymną, te chemikalia świecące w ciemności na zielono w rurce i świstek papieru/notatke [; i co dalej? plz o odpowiedź [; pozdro

 

Ok, już sobie poradziłem, jestem jakby w 3 levelu (?) Narazie mi sie podoba, taka niepewność co jest za następnym drzwiami i nawet lekki strach, bo tak ciemno... lubie takie klimaciki xD

Edytowane przez Drunk_ZoZol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gry jeszcze nie mam wiec to bedzie taka glupia rada z mojej strony. moze da sie rozbic ta rurke o sciane albo o klawiature z kodem (moze ktos juz wklepywal kod i zostawil tluste slady, rozlewaz plyn z rurki i widzisz ktore przyciski byly uzyte, a pozniej to juz totolotek ;) dobra ja ide spac bo juz bredze i jakies farmazony wypisuje na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehehehe, ale wymyśliłeś xD ta gra jest b. prosta już [; po prostu trza troche pomyśleć, ale naprawde troche [;

 

poradnik dla tych co nie wiedzą ocb cz. 1 czyli tyle ile narazie zrobiłem xD

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
Gra wymaga użycia w 1% mózgu [;

1 etap- Zabieramy z szafek dynamit, fluoresensyjną (tak to sie pisze?) pałeczke, kartke papieru, potem sie schylamy i podnosimy 2 pozostałe przedmioty z szafek (nie próbowałem sie schylać, ale później sprawdziłem że z ziemi przedmioty trza podnosić "z kucka" więc może zadziałać, ja ich nie wziąłem.

Potem otwieramy notatnik i wchodzimy w notatki znalezione (2 opcja) tam mamy podany kod który należy wstukać w klawiaturke.

2 etap- Po przejściu paru metrów gaśnie światło. Podchodzimy do drzwi drugich na lewo, w zamku jest ułamany klucz, bierzemy go, a obok drzwi na dole jest druga część ułamanego klucza. Idziemy prosto, skręcamy w lewo i w małym zaułku jest metalowa rurka którą bierzemy. Któreś z drzwi da sie otworzyć chyba normalnie popychając je ręką, ale głowy sobie za to uciąć nie dam. Jak nie ma takowych to dochodzimy do końca tego przedpokoju, otwieramy drzwi, wchodzimy w ekwipunek (domyślnie TAB) wybieramy metalową rurke którą wzieliśmy wcześniej i otwieramy nią drzwi.

3 etap- Zapalamy tą fluo-coś-tam rurke (G) i schodzimy na sam dół. Otwieramy szuflady i bierzemy z nich całą zawartość. potem wchodzimy na jedno piętro wyżej (Załóżmy że na samym początku 3 etapu byliśmy na 2 piętrze) skręcamy w prawo idziemy i idziemy dopóki sie nie napotkamy na pare drzwi. Otwieramy te po naszej lewej, bierzemy wszystko co sie da wziąć, przewalamy pułke na której jest na samej górze paliwo i podnosimy z ziemi paliwo. Potem wchodzimy do następnego pokoju, gdzie jest mała elektrownia benyznowa, jak sie domyslacie, należy wlać bęzyne. Ale przed wlaniem benzyny musimy użyć rurki (pcv?) by połączyć podajnik paliwa z silnikiem. Jak już to zrobimy to wlewamy benzyne. Odpalamy maszynerie klikając na nią lpm. Po odpaleniu i włączeniu światła wchodzimy na samą góre i przez drzwi do etapu 2. Dochodzimy do samego początku etapu 2, zaraz po tym miejscu gdzie zgasło światło, i widzimy drzwi po naszej prawej (gdy wracaliśmy) które mają zamek szyfrowy taki jak w etapie 1. Podchodzimy do nich, klikamy R (sama rączka) i nastawiamy równo urządzenie od wpisania kodu, elektromagnez powinien je nastawić pionowo. Owieramy drzwi.

4 etap- Znajdujemy sie w pomieszczeniu gdzie po naszej lewej od wejścia jest: zamknięta ubikacja;pokój do którego można wejść, ale nic ciekawego tam raczej nie ma (Choć sie mogę mylić, można przeszukać), wnęke w ścianie gdzie są kilowy, lampy naftowe i różne takie rzeczy których <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> nie możemy. omijamy to pomieszczenie, otwieramy za to pomieszczenie które sie znajduje kawałek dalej po prawo, przechodzimy przez drzwi, i widzimy pare pułek, bierzemy dynamit o ile tam jest i bateria (co do zawartości nie jestem pewien) potem odwracamy sie w strone drzwi i na ścianie po naszej lewej powinien być przełącznik, podchodzmi, przełączamy wajche w dół i... Idzie prąd, ale niestety kabel jest urwany. Wychodzimy z pokoju. Po małym filmiku natychmiast sie odwracamy, wracamy do przełącznika i czekamy aż ten latający szczór podobny do nietoperza będzie we framudze drzwi i odpalamy urządzenie (ciągniemy za wajche) Efekt: Upieczony szczór [; Wychodzimy z pokoju i wchodzimy tam, skąd przyleciał szczór, czyli do pokoju visa-vie tego w którym przed chwilą byliśmy. Otwieramy drzwi po prawej.

5 etap- Po naszej prawej są 3 rury które puszczają mocną i gorącą pare, która, jak sie można domyślić nas ugotuje. A po naszej lewej znajduje sie materac i 2 beczki (?) przesówamy materac i za nim są ukryte korki, które musimy przekręcić. Każdy ze 3 razy w prawo, aby zatkać pare. Jest też inny sposób, można tymi beczkami zatkać te dwie parodajne rury, ale ja jednak proponuje ten sposób 1, bo podczas drugiego sie usmażyłem. Szkoda nerwów. Przechodzimy korytarzem dalej, skręcamy w prawo i otwieramy schowek na szczotki z którego bierzemy pojemniczek. Wychodzimy, i idziemy dalej w prawo. Po usłyszeniu dziwnych efektów dźwiękowych idziemy dalej i dochodzimy do otwartego na górze szybu wentylacyjnego. Odpowiednio iustawiamy skrzynki które są przed nami, wdrapujemy sie na nie, i wchodzimy do szybu (klikając lpm).

6 etap (najkrótszy)- Idziemy w szyb lewy, nie w prawy i używamy z ekwipunku metalowej przekładni czy co to tam jest do otwarcia szybu (nie pamiętam skąd go wytrzasnąłem, ale wiem że gdzieś jest i każdy go weźmie raczej [; )

7 etap- Wychodzimy ze schowka na miotły i idziemy prosto, aż do urzadzenia po lewej stronie. Wkładamy w niego elementy klucza, który znaleźliśmy w 2 etapie. Otwieramy szuflady obu biurek gdzie są baterie, (chyba) dynamit i jakieś tabletki (też nie jestem pewien co do tabletek). Idziemy w lewo wzdłuż korytarza z zapaloną latarką, bo zaraz zgaśnie światło. Idziemy do końca korytarza i skręcamy w lewo, do pomieszczenia z 2 podnośnikami samochodowymi. Ustawiamy 1 podnoścnik na takiej wysokości, byśmy mogli na niego wskoczyć, potem drugi na wysokości 2x wyższej niż 1. Wchodzimy na nie i bierzemy z samej góry półki przewód elektryczny. Z półki chyba nic innego nie bierzemy. Wracamy do pokoju gdzie włożyliśmy klucz. Używamy na tym urządzeniu przewodu, czyli podłączamy pod prąd. Uruchamiamy urządzenie i bierzemy klucz. Obok tego biurka po prawej jest rozwalony śmietnik, przy którym jest mała karteczka, na karteczce tej jest napisany kod dostępny do drzwi które mineliśmy wychodząc z schowka na miotły na początku etapu.

8 etap- wracamy sie do drzwi, z których był wzięty złamany klucz, otwieramy je i wchodzimy. Po krótkie wstawce "filmowej" bierzemy z szuflad wszystko co w nich jest i szybko wracamy do drzwi, gdzie zakończył sie etap 1, bo goni nas taki mały nietoperzyk [; Wracamy do pokoju gdzie rozpoczeliśmy grę. Przed drzwiami układamy piramidkę i wchodzimy na nią by otworzyć wentylacje (tym samym urządzeniem którego potrzebowaliśmy użyć przed etapem 7. Wchodzimy do niej... ja narazie sie zagubiłem, ale spróbuje to jakoś zrobić [;

 

To narazie koniec poradnika, bo dalej nie przeszedłem, będe go uzupełniać w miare jak będe przechodzić [; Pozdro.

 

Kawałek etapu 7 opisanego w poradniku można ściągnąć w formie filmiku pod tym adresem: http://rapidshare.de/files/23402419/AVSEQ01.DAT.html

Pozdro [;

Edytowane przez Drunk_ZoZol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spolszczenie: http://frictionalgames.com/forum/attachment.php?aid=79

 

/Wie ktoś może jak go użyć?/

to jest spolszczenie do tech dema i do Overture nie pasuje ;)

 

btw... ja już czekam na Ep2, bo sam Ep1 poszedł w 2 sesje przy kompie :)

Edytowane przez Jankes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gierka bardzo fajna (Penumbra Overture), wciagnela mnie strasznie. Az dziw ze nikt nie pisze nic na jej temat. Taka odskocznia od szybkich i bezmyslnych strzelanek. Musialem wrócic do starego geforca ti4200 i strasznie biednie wyglada mimo opcji na full ustawionych. To mi chodzi w dx7.0 czy co?! Ale i tak gra miodna. Polecam.

 

 

No i stało sie...utknąłem.

 

musze znaleść kod do drzwi Section3 (o ile dobrze pamietam). Jestem w tej chwili w gabinecie jakiegoś szalonego biologa, po włączeniu światła ultrafioletowego ukazuja sie napisy na scianach. W nich chyba sie kryje wskazówka jednak nie potrafie nic sensownego tam znaleść. Jak ktos przeszedł ten motyw to wie o co chodzi. Prosze o pomoc.

Edytowane przez v1ru5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...