Skocz do zawartości
mechl!n

- Historia Kilku Nagrzewnic -

Rekomendowane odpowiedzi

heh, Mechl!n profesionalna robota ;) widac ze wiesz co robisz i czujesz sie w tych sprawach swobodnie :D az milo popatrzec jak obracasz ta nagrzewnice, tylko szkoda ze te harisony sa takie nie wymiarowe

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Czas na lutowanko.

Miejsca połączenia oczyściłem papierem ściernym- zarówno na grillu jak i pokrywie zbiornika. Na pokrywie położyłem odpowiednio uformowany odcinek cyny:

 

Dołączona grafika

 

Na to postawiłem nagrzewnicę i zacząłem od spodu podgrzewać dekiel:

 

Dołączona grafika

 

Cyna się roztopiła a nagrzewnica pod wpływem swojego ciężaru "osiadła".

Niestety połączenie to nie było szczelne- być może dałem zbyt mało cyny.

Podgrzewając pokrywe przytykałem cynę między grilla a krawędź pokrywy- cyna roztapiała się pod wpływem temperatury pokrywy właśnie.

Poprawek było kilkadziesiąt...

 

A oto jak wygląda rozlutowany kanał:

 

Dołączona grafika

 

Również to uszkodzenie dało się usunąć.

 

Po wszystkiemu okazało się że nagrzewnica grzechocze- widać nadmiar cyny "uwolnił się" i latał pod dopiero co przylutowaną pokrywą. Oczywista nie miałem zamiaru rozlutować ponownie nagrzewnicy aby usunąć ten problem- nawierciłem mały otwór, cyna wyleciała a otwór zalutowałem miedzianym trzpieniem.

 

Dołączona grafika

 

Szczelność sprawdzana kilkukrotnie- w jedno gniazdo korek, w drugie złączka z wężem, nagrzewnica do miski pod wodę i dmuchanie. Brak bombelków = pełen sukces.

 

To już w zasadzie koniec tematu- pozostaje żmudne szpachlowanie a to opisywałem już przy okazji modyfikacji innych nagrzewnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wprawy w lutowaniu „na sucho”.

Nie żebym się wymądrzał, bo wszystkie moje dotychczasowe poczynania na nagrzewnicach opierałem na twoich tematach, ale w tej jednej kwestii zrobiłem odstępstwo. Stosuję pastę Degufit do pobielania łączonych elementów (piteq mi podpowiedział kiedyś w jednym z moich wcześniejszych topików jak marudziłem o podanie sposobu na lutowanie :rolleyes: ) Korzyści są następujące: duża pewność, że lut wszędzie ładnie zaciągnie (szczelność) i jakby niższe temperatury chwytania cyny a co za tym idzie mniejsza możliwość rozszczelnienia kanałów. Wiem, że jest to wydatek, ale osobiście nie dałbym rady bez tego cokolwiek zlutować. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ty to lutowałeś bez pasty ????? respekt ......

 

nie chcę cię pouczać ale do lutowania palnikiem lepsza jest cyna bez topnika bo się niepotrzebnie pali i robi syf

Edytowane przez termit_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie- te gabaryty...

 

O ile chodzi o szerokość to prawdopodobnie dałbym rdę zwęzić kadeta/corsę do szerokości wentyla 120x120. Jak już pisałem każdy kanał harrisów to osobny segment zlutowany z sąsiednim- ostrożne podgrzewanie i odejmowanie kolejnych segmentów.....

IMHO sposob ten, moze byc trudny lub wrecz niewykonalny.

Latwiej odciac kawalek nagrzewnicy (ciecie pomiedzy kanalami),

niestety wiaze sie z modyfikacja zbiornikow lub nawet z wykonaniem nowych.

 

Cyna się roztopiła a nagrzewnica pod wpływem swojego ciężaru "osiadła".

Niestety połączenie to nie było szczelne- być może dałem zbyt mało cyny.

......

A oto jak wygląda rozlutowany kanał:

.....

Zdecydowanie malo cyny. Cyna z tego odcinka kanalu po prostu splynela

w dol (zbyt intensywne ogrzewanie).

 

Ogolnie kawal dobrej roboty.

 

OT. Z jakiego pojazdu jest nagrzewnica (druga od lewej, na samej gorze) na "szrotowej" fotce?

Niezly material na "pro" chlodniczke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki all.

 

piteq -> da radę- próbowałem na totalnie uwalonej nagrzewnicy a'la harrison (star albo jelcz). Z drugiej strony- po co ryzykować rozszczelnienie- oczywista bezpieczniejszym sposobem jest cięcie a i tak na to samo wyjdzie.

Pochodzenia nagrzewnicy o którą pytasz niestety nie znam.

 

Przeglądając allegro trafiłem na aukcję BENITA- sprzedawał nagrzewnicę od volvo- KLIK. Zaciekawił mnie opis jej wydajności- zakładam że to nie chłit martetindodi.

Tak się zastanawiam- gdyby wyczyścić mechanicznie nagrzewnicę od rekorda i zrobić solidny schroud czy nie okazał by się wydajniejsza od najwiekszego coolteka. Z tego co pamiętam rekord jest nieznacznie krótszy od volvo (1-2cm) lecz nie jest to chyba tak istotne.

KLIK- zdjęcie wnętrza volvo- jak widać dwa "wąskie" kanały w rzędzie, albo jednak jeden a "dzyndzel" łączący wypadł akurat na końcu grilla. Być może w rekordzie jest jeden szeroki- tak jak ma to miejsce w kadecie / corsie- jest duże prawdopodobieństwo- wkońcu wszystko z opli- może volvo zażyczyło sobie nieco inną konstrukcję.

 

Przewagą harrisów na konstrukcjami tupu BI / fiat są kanały właśnie- w BI są proste, w harrisie takie "~~~~~~" przez co mają większą powierzchnię oddawania ciepła. Gdyby rozprostować blaszkę z kanału harrisa okazało by się, że jest znacznie dłuższa niż kanał np chłodnicy BI o takiej samej jak harris długości.

 

Tak sobie dywaguję- prawdopodobnie następną na warsztat wezmę właśnie nagrzewnicę od rekorda (jak tylko skończę kilka innych oraz bloki na CPU i GPU nad którymi obecnie pracuję).

Tymczasem zaproszę BENITA do wypowiedzenia się w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie sa roznice w wymiarach nagrzewnic od kadeta i rekorda ?? one sa wydajne ale strasznie halasuje przeplywajace przez nie powietrze, szkoda. tam blaszki sa pozaginane prostopadle do kierunku przeplywu powietrza i to pewnie to powoduje te szumy. wiem bo mam kadeta a na nim fandera, fander osobno podlaczony jest prawie nie slyszalny a przy kadecie robi sie znaczaco wiecej halasu. myslalem raz zeby pozaginac te blaszki miedzy lamelami ale chyba to pogorszy wydajnosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie mam rekorda przed sobą- w przybliżeniu- szeroki na szerokość wentyla 120x120 czyli około 12-13cm, długi na dwa wentyle 120x120, chyba nawet z niewielkim zapasem- coś około 25-26cm.

 

Wymiary wieeelce przybliżone co nie zmienia faktu, że to w przeciwieństwie do corsy / kadeta bardzo kompaktowa nagrzewnica gabarytami zbliżona do komerchów.

 

edit:

Pepe2k/dzikieNET

Calkowita dlugosc to okolo 28cm (bez rurek, bo juz nie mam :P). Dlugosc samego radiatora (bez zbiorniczkow) to 24,5cm. Szerokosc 16cm, grubosc 5cm.

Edytowane przez mechl!n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co piszęto nie chłyt marketingowy tylko prawda. Pewnie jakbyśto Ty Mechl!n zajął się moim Volvo to by prześcignęło Coolteka triple na 2 fanderach. Na razie szukam ofert z dobrą pompą(na razie aquael 650 :( ), bo chyba tylko to hamuje mi wydajność układu. Flowpin przy wiekszym przepływie powinien rozwinąć skrzydła. Do tego musze jeszcze kupić CLP no i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem (ciekawość) i otworzyłem rekorda:

 

Dołączona grafika

 

Znaczy nie myliłem się- jeden rząd szerokich kanałów.

 

Tak teraz patrzę... i wychodzi na to, że nagrzewnica BENITA jest szersza- ma większą ilość rzędów kanałów. BENITO- jeśli to czytasz- podaj jej wymiary, plis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewaga kanalow "harrisona" w zdolnosci odbierania ciepla

z cieczy jest wieksza (odwrotna sytucja jak w blokach wodnych).

Ale ma tez wade (jesli mozna to tak nazwac): zdecydowanie wiekszy

opor stawiaja cieczy przeplywajacej przez nie, porownujac do kanalow

o przekroju rurki lub splaszczonej rurki.

Jednak przy takich przekrojach i zastosowaniu jest to malo wazne.

"Harrison" traci rowniez troszke na "gestosci" grila, nie powinno

to jednak dyskwalifikowac go jako pretendenta ;) do tytulu zwyciezcy,

w konfrontacji rekord (czysty z odpowiednia wentylacja) vs. cooltek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będe zakładał nowego tematu tylkotutaj zadam moje pytanko.Wczoraj na szrocie kupiłem nagrzewnice od poldka za 30zł.W dobrym stanie wizualnym jak i technicznym.Sprzedawca zapewnial ze nagrzewka jest w 100% szczelna itd.Po przyjściu do domu stwerdzilem ze jest czysta w srodku,zabralem sie malych testow szczelnosci czyli napelnilem ją wodą i postawilem na papier toaletowy,okazalo się ze w jendym miejscu na spodzie nagrzewniczy jest minimalny przeciek, na fotce zaznaczony czerwonym kółeczkiem.W sumie nie wiem czy to można nazwać przeciekiem tylko w tamtym miejscu zbieraja się mała wilgoć.Jak to można w łatwy sposób uszczelnić?Nie zabardzo mam czym rozlutować nagrzewnice,dlatego wolałbym użyć innych sposobów.Myślałem o zaszpachlowaniu całej nagrzewnicy(oprócz finów) i pomalowaniu jej,ale nie wiem czy szpachla samachodowa uszczelniła by to miejsce.

Z góry dzięki za pomoc

 

fotka: http://img206.imageshack.us/my.php?image=nagrzewka1pv3.jpg

Edytowane przez lukmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silikon, poxylina, poxipol, distal lub jakaś żywica lub klej dwuskładnikowy

Dzięki za szybką odpowiedż.Jednak problem rozwiązałem w inny sposób,lutownica w ręke i cyna z kalafonią :lol2: :lol: Zaraz zobaczymy czy teraz jest szczelna :wink: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie rozgrzales dobrze okolice dziury ktora latales to lut ci moze odpasc ;) wiem bo lutowalem transformatorowka kadeta ;) a propo mojego kadeta, dzisiaj przeszedl gruntowny tuning, zwiekszylem przeswit miedzy blaszkami ;) efekt, wiecej powietrza przeplywa przez kadeta (fander na minimalnych obrotach), temp mi sie troche obnizyla i jest mniej szumu. pozniej napisze cos wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie rozgrzales dobrze okolice dziury ktora latales to lut ci moze odpasc ;) wiem bo lutowalem transformatorowka kadeta ;) a propo mojego kadeta, dzisiaj przeszedl gruntowny tuning, zwiekszylem przeswit miedzy blaszkami ;) efekt, wiecej powietrza przeplywa przez kadeta (fander na minimalnych obrotach), temp mi sie troche obnizyla i jest mniej szumu. pozniej napisze cos wiecej

Lut raczej nie odpadnie,gdyż już go nawet szlifowałem :D Trzyma się mocno ;)

Zresztą i tak będzie"przyklejony" szpachlą samochodową ;P

Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...