Skocz do zawartości
andixad

C++ ćwiczenia.

Rekomendowane odpowiedzi

Do tego nie jestem pewien, ale kompilator zapewne zoptymalizuje sobie ten kod do tego samego kodu wynikowego.. więc wsio ryba jak napiszesz :)

Raczej nie . Ale to szczegół bo najwolniejsze będą operacje wejścia/wyjścia ot wiekszy sekrecik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast 50 programików 3 linijkowych mógł wam zlecić napisanie jednego wszystkomającego :)

OK, zlecam wam stworzenie programu przy użyciu tych zadań :D :

 

21. Napisz program, który pomoże rozwiązać równanie liniowe.

22. Napisz program, który pomoże rozwiązać równanie kwadratowe po podaniu odpowiednich współczynników.

23. Napisz program, który po podani argumentu funkcji, wypisze jej wartość. Funkcja określona jest wzorem f(x)=2x+1.

24. Napisz program, który po podaniu argumentu, wypisze wartość funkcji określonej wzorem.

f(x)={ 3(x*x)-1 dla x < -5 ; 2x+1 dla xE < -5;2 ; -x dla x >= 2 .

26. Napisz program, który będzie miał zadeklarowane dwie zmienne typu całkowitgo. Użytkownik poda wartości zmiennych. Program powinien zamnienić wartości tych dwóch zmiennych. Uwaga! Nie wpisywać w odwrotnej kolejności ale prograsm powinien dokonać rzeczywistej zmiany, np a=3 i b=6 po zamianie powinno być a=6 i b=3.

27. Napisz program, który pobierze pewną wartość od użytkownika i wypisze komunikat informujący czy jest to liczba czy tekst.

28. Napisz program, który losuje dowolną liczbę całkowitą od 1 do podanego górnego zakresu (definiowanego przez użutkownika).

29. Napisz program, który losuje dowolną liczbę całkowitą z zakresu podanego przez użytkownika (podawany jest dolny i górny zakres).

30. Napisz program, który wylosuje orła lub reszkę.

31. Napisz program, który pobierze liczbę sekund i wypisze ile to jest godzin ile minut i ile sekund.

32. Napisz program, który pobierze wpółrzędne trzech punktów i wypisze komunikat informujący czy punkty te są współliniowe czy też nie.

 

Pętle.

 

33. Napisz program, który wypisuje 10 razy Twoje imię.

34. Napisz program, który wypisze imię, tyle razy ile poda użytkownik.

35. Wypisz liczby od 5 do 15 w porządku rosnącym.

36. Wypisz liczby z podanego przez użytkownika zakresu, w porządku malejącym.

37. Oblicz sumę wszystkich liczb całkowitych od 1 do 10.

38. Do powyższego zadania dodaj jeszcze średnią tych liczb.

39. Dwa powyższe zadania należy udoskonalić tak, by działały nie na konkretnych liczbach od 1 do 10, ale na liczbach z podanego zakresu.

40. Napisz program w którym użytkownik będzie na początku podawał ile liczb wpisze, a następnie będzie podawał te liczby. Program powinien zsumować te wartości, a także znajdź ich średnią.

41. Do powyższego zadania dodaj jeszcze zliczanie liczb dodatnich, ujemnych oraz zera.

42. Napisz program, który pobierze liczbę, a następnie wypisze dzielniki tej liczby.

43. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisz komunikat informujący czy liczba jest doskonała czy też nie. Licza doskonała to taka która jest sumą swoich wszystkich dzielników (z wyjątkiem jej samej).

44. Napisz program, który wypisze wszystkie liczby doskonałe z przedziału od 1 do 1000.

45. Napisz program, który będzie liczył silnię z dowolnej liczby (całkowitej) z przedziału <0;9>.

46. Napisz program, który pobierze liczbę całkowitą i wypisze jej pierwiastek całkowity lub wypisze komunikat, że pierwiastek całkowity nie istnieje. Zastosuj algorytm naiwny. Jeśli np. podamy liczbę 9 to powinno nastąpić sprawdzenie czy 1 jest pierwiastkiem (1*1=?9), czy 2 jest pierwiastkiem (2*2=?9)itd.

47. Napisz program, który pobierze dwie liczby. Pierwsza z nich będzie podstawą a druga wykładnikiem potęgi.

48. Napisz program, który będzie wypisywał od 1 do liczby podanej przez użytkownika, wartości podzielne przez 3. Np. Gdy jako górny zakres zostanie podana liczba 10, to program wypisze następujące liczby: 3,6,9.

49. Powyższy program proszę o udoskonalić by działał nie tylko dla trójki, ale dla liczby, która również będzie podawana.

50. Powyższe dwa programy proszę udoskonalić tak, by podawano również dolny zakres (zastosuj dzielenie modulo, które zwraca resztę z dzielenia np. 5mod3=2, 6mod3=0).

51. Napisz program w którym użytkownik ma możliwość podania 10 różnych wartości (liczbowych lub wartości tekstowych). Program powinien policzyć ile wśród wprowadzonych wartości jest liczb a ile tekstów. Program powinien podać sumę tych liczb. Teksty również należy dodać, ale tak by się nie skleiły czyli oddzielając poszczególne słowa np. spacjami.

52. Napisz program w którym użytkownik może podawać liczby. Po wpisaniu każdej z liczb powinno pojawić się pytanie o to czy operacja powinna być kontynuowana. Odpowiedź pozytywna umożliwi dalsze wpisywanie liczb. Odpowiedź m=negatywna zakończy wpisywanie danych, a następnie powinna się pokazać statystyka wprowadzanych liczb: suma, średnia, ilość liczb dodatnich, ujemnych i zer.

53. Napisz program, analogiczny jak powyższy, przy czym nie ma pytania o kontynuację. Przerwanie wpisywania danych nastąpi, gdy użytkownik poda 0.

54. Napisz program taki jak w poprzednim zadaniu, przy czym przerwanie wpisywania danych nastąpi gdy użytkownik wprowadzi zamiast liczby błędną wartość (jakiś tekst).

55. Napisz program, który wylosuje i doda do siebie 5 liczb.

56. Napisz program, który wykona 5 razy losowanie: reszka lub orzeł. Wypisz wyniki losowania.

57. Napisz program, w którym użytkownik podaje zakres z którego komputer losuje dowolną liczbę całkowitą. Użytkownik ma za zadanie odgadnąć jaka to liczba. Po wprowadzeniu proponowanej liczby, gdy ta jest błędna, program podpowiada czy wprowadzono za dużo czy za mało. Po odgadnięciu pojawia się stosowna informacja również o tym, w ilu próbach rozwiązano zadanie.

58. Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika 10 liczb, zsumuj te liczby, a także podaj informacje przy którym elemencie (numer) została przekroczona suma równa 100.

59. Napisz program, który pobierze liczbę, a następnie wypisze tabliczkę mnożenia dla tej liczby. Np. jeśli podamy 3, to powinny zostać wypisane następujące komunikaty:

1*3=3

2*3=6

3*3=9

...

10*3=30

--. Napisz program, który wypisze całą tabliczkę mnożenia - dla wszyskich liczb od 1 do 10. Po wypisaniu tabliczki dla jednej liczby program, powinien czekać na wciśnięcie jakiegoś klawisza i dopiero później nastąpi wyświetlenie tabliczki dla kolejnej liczby itd.

60. Napisz program, który pobierze od użytkownika liczbę, a następnie wypisze w pionie tyle gwiazdek ile podano.

61. Jak poprzednie zadanie tyle, że gwiazdki mają być rysowane poziomo.

62. Napisz program, który pobierze liczbę. Liczba ta jest długością boku trójkąta (w gwiazdkach). Narysuj ten trójkąt. Np po podaniu wartości 4 otrzymamy:

*

**

 

****

63. Napisz program, który wypisze wszystkie cyfry podawane liczby. Np. jeśli podamy 346 to niech wypiszą się cyfry: 6, 4, 3 (w odrwotnej kolejności jest zdecydowanie łatwiej).

64. Napisz program, który pobierze liczbę i poda z ilu cyfr ta liczba się składa.

65. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze liczbę stworzoną z jej cyfr ale w odwrotnej kolejności. Np. podamy 569 to program wypisze 965.

66. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze komunikat czy liczba jest symetryczna. Liczba symetryczna to taka, która czytana od tyłu da nam tą samą liczbę. Przykłady liczb symetryczych: 232, 55, 1221 itp.

67. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze ich NWD.

68. Napisz program, który pobierze dwie liczby i wypisze ich NWW.

69. Napisz program, który będzie pobierał od użytkownika liczby i będzie to robił tak długo dopóki nie zostanie podana wartość 0. Program powinien wypisać wartość maksymalną wśród wszystkich podanych.

70. Napisz program, który będzie wypisywał wartości elementów ciągu Fibonacciego. Ciąg ten jest zdefinowany rekurencyjnie następującym wzrorem:

a1 ={ 1 dla nE{1,2} ; an-2 +an-1 dla n>2 .

71. Napisz program, który będzie miał menu, a w nim 5 opcji do wyboru: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i wyjście. Po wyborze jednego działanie poda dwie liczby i wypisze wynik działania. Potem znowu ma możliwość wyboru działania itd. Tak długo dopóki nie wybierze wyjścia z programu.

72. Napisz program, który sprawdzi czy podana liczba jest automorficzna (to taka, która znajduje się na końcu swojego kwadratu np.: 5,6,25,76 itp.

 

żartuję, ale muszę się spieszyć :huh:

 

nie ma kurde pojecia czemu nie chce ulamkow pokazywac :/

a co do pierwiastkow:

double pierwiastek;pierwiastek=sqrt(a*a);cout<<pierwiastek<<"\n";
Wkleiłem to co podałeś ale nadal nie mam poprawnego programu:

 

#include <iostream>using namespace std;int main(){int a;double pierwiastek;cout<<"Podaj dowolną liczbę(a):";cin>>a;cout<<"Odwrotność tej liczby to:";[color=#FF0000]pierwiastek=sqrt(a*a);[/color]cout<<pierwiastek<<"\n";system("pause");return 0;}
Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20. Napisz program, który pobierze trzy liczby i wypisze największą z nich.

 

No mam jakieś a, b, c, i teraz przydało by się jakieś polecenie do wyszukania największej liczby.

Czy int_max coś da??

#include <iostream>using namespace std;int max( int a, int b, int c ){	int x = a;		if( b > x )		x = b;		if( c > x ) 		x = c;		return x;}int main(){	int a, b, c;		cin >> a;	cin >> b;	cin >> c;		cout << max( a, b, c );		return 0;}

// btw, operacje i/o w cpp sa fuj ;>. nie ma to jak stdio.h ;> :)

Edytowane przez d0b0c0p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zad20 chciałem wykorzystać do zad 18, w ten sposób, że program wyszukuje największą liczbę z podanych (zad20), wiedząc teraz która jest max, to mogę teraz obliczyć z dwóch pozostałych czy wychodzi trójkąt prostokątny np z takiego wzoru c=sqrt((a+b)/2) chyba...

Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odrobina matematyki i pomyślenia wystarczy...

No dobrze, wzór jest taki :-P : (a*a)+(b*b)=(c*c)

To teraz muszę napisać coś żeby program wiedział, która wartość jest max, a, b czy c.

Hmm, tutaj już nie wiem co dalej .... (max*max)= .... :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

21. Napisz program, który pomoże rozwiązać równanie liniowe.

22. Napisz program, który pomoże rozwiązać równanie kwadratowe po podaniu odpowiednich współczynników.

double delta(double a,double b,double c){   return b*b - 4*a*c;}/*ax^2+bx+c=0 jak a==0 to jest to równanie liniowe;) */void function rozwiaz((double a,double b,double c){   char  *err = "Nie ma rozwiązań";   char *all="Układ tożsamościowy";   if (0.0==a)   {double delta(double a,double b,double c)   {		double x1,x2,delta;	   if (0.0==a )	   {		  if (0.0==b)		  {			   if (0.0==c) 					cout<<all;				else				   cout<<err;		  }		  else		  {			x1 = -c/b;		   cout<<"x = "<<x1;		  }		}		else		{			delta = delta(a,b,c);			 if(delta<0)			 {				cout<<err;			 }			 else			 {			   delta=sqrt(delta);			   x1 = (-b+delta)/(2*a);			   cout <<"x1 ="<< x1<<endln;			   /*if (abs(delta)>0.00000001)*/			   if (delta>0.0)			   {				x2=(-b-delta)/(2*a);				cout <<"x2 ="<< x2<<endln;			   }			 }		}   }   }

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THX :)

 

Wracając do zadania :

9. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze jej wartość bezwzględną.

wyskakuje jakiś błąd przy sqrt:

 

#include <iostream>using namespace std;int main(){float odwr;int a;cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>a;cout<<"Odwrotność tej liczby to: ";[color=#FF0000]odwr = sqrt(a*a)<<"\n";[/color]cout<<odwr;system("pause");return 0;}
Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

THX :)

 

Wracając do zadania :

9. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze jej wartość bezwzględną.

wyskakuje jakiś błąd przy sqrt:

 

#include <iostream>

using namespace std;

int main(){

float odwr;

int a;

cout<<"Podaj liczbe: ";

cin>>a;

cout<<"Odwrotność tej liczby to: ";

odwr = sqrt(a*a)<<"\n";

cout<<odwr;

system("pause");

return 0;

}

Przecież Ci już pisałem o math.h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9. Napisz program, który pobierze liczbę i wypisze jej wartość bezwzględną.

wyskakuje jakiś błąd przy sqrt:

naucz sie podstawowej umiejętności jaką posiadają wszyscy programiści i informatycy... Nie ma takiego określenia jak wystąpił jakiś błąd... Słowo jakiś ma tu kluczowe znaczenie, które należy zastąpić treścią tego błędu... Błędów może być setki tysiące a kluczem do rozwiązania jest znajomość tego błędu... Kompilator jest nawet tak uprzejmy że rzuca błędem w jezyku naturalnym (angielskim), po to aby inteligentny czlowiek wiedział co nie pasuje kompilatorowi i potrafił usunąć błąd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadanie nr 9

#include <math.h>int main() {double x;cin>>x;if (x<0)  x=-x;cout>>x;}

 

23. Napisz program, który po podani argumentu funkcji, wypisze jej wartość. Funkcja określona jest wzorem f(x)=2x+1.

double function f(double x) {return 2*x+1}
24. Napisz program, który po podaniu argumentu, wypisze wartość funkcji określonej wzorem.

f(x)={ 3(x*x)-1 dla x < -5 ; 2x+1 dla xE < -5;2 ; -x dla x >= 2 .

double function f(double x) {	if (x<-5) return  (3(x*x)-1 );   if (x <2) return 2*x+1;   return -x;			}
26. Napisz program, który będzie miał zadeklarowane dwie zmienne typu całkowitgo. Użytkownik poda wartości zmiennych. Program powinien zamnienić wartości tych dwóch zmiennych. Uwaga! Nie wpisywać w odwrotnej kolejności ale prograsm powinien dokonać rzeczywistej zmiany, np a=3 i b=6 po zamianie powinno być a=6 i b=3.

...int a,b,c;c =a;a =b;b = c; ...
31. Napisz program, który pobierze liczbę sekund i wypisze ile to jest godzin ile minut i ile sekund.

function void ileGodzinIleSekund(int pom){   if (pom>3600)	  cout>>"godzin">>pom/3600>>endln;   pom %=	3600;   if (pom>60)	  cout>>"minut">>pom/60>>endln;	pom%=60;	  cout>>"sekund">>pom>>endln; }
33. Napisz program, który wypisuje 10 razy Twoje imię.

for(int i=0;i<10;i++) cout<<haquim<<endln;
34. Napisz program, który wypisze imię, tyle razy ile poda użytkownik.

void function wypisz(x) {for(int i=0;i<x;i++) cout<<haquim<<endln; }
35. Wypisz liczby od 5 do 15 w porządku rosnącym.

for(int i=5;i<=15;i++) cout<<i<<" ";
36. Wypisz liczby z podanego przez użytkownika zakresu, w porządku malejącym.

void function wypisz(int a,int b){ int i;   if (b<a)  {   i =a;   a =b;   b=i;   }   for(i=b;i>=a;i--) cout<<i<<" ";}
37. Oblicz sumę wszystkich liczb całkowitych od 1 do 10.

38. Do powyższego zadania dodaj jeszcze średnią tych liczb.

39. Dwa powyższe zadania należy udoskonalić tak, by działały nie na konkretnych liczbach od 1 do 10, ale na liczbach z podanego zakresu.

 

void function (a,b) {sum=0;   for(i=a;i<=b;i++) sum+=i;cout<<sum;cout<<((double)sum)/((double)a-b);}
Edytowane przez Haquim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wykazuje żadnego błędu, ale skopilować nie może.

Komunikaty:

Permission denied

ld returned 1 exit status

 

#include <iostream>using namespace std;int main(){	void function wypisz(int a,int b)	{		 int i;		 if (b<a){				  i =a;				  a =b;				  b=i;		 }		 for(i=b;i>=a;i--) cout<<i<<" ";	}	system("pause");	return 0;}
Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wykazuje żadnego błędu, ale skopilować nie może.

Komunikaty:

Permission denied

ld returned 1 exit status

 

#include <iostream>using namespace std;int main(){	void  wypisz(int a,int b)	{		 int i;		 if (b<a){				  i =a;				  a =b;				  b=i;		 }		 for(i=b;i>=a;i--) cout<<i<<" ";	}	system("pause");	return 0;}
Ty tak na serio :) ?

 

#include <iostream>using namespace std;void function wypisz(int a,int b){		 int i;		 if (b<a){				  i =a;				  a =b;				  b=i;		 }		 for(i=b;i>=a;i--) cout<<i<<" ";}int main(){			int a,b;		cin<<a;		cin<<b;		wypisz(a,b);		return 0;}
Edytowane przez Haquim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol2: Może to śmieszne to jest, ale mam jeszcze problemy z poprawnym pisaniem programów. :mur:

Mimo że przy programowaniu też trzeba maltretować mózg, to jednak i tak wolę programowanie niż Acces'a którego zresztą też zaliczyć muszę <_< .

 

Dzięki za poprawienie :), ale cóś nadal nie chodzi.

Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol2: Może to śmieszne to jest, ale mam jeszcze problemy z poprawnym pisaniem programów. :mur:

Mimo że przy programowaniu też trzeba maltretować mózg, to jednak i tak wolę programowanie niż Acces'a którego zresztą też zaliczyć muszę <_< .

 

Dzięki za poprawienie :), ale cóś nadal nie chodzi:

Podaj kod i błędy. Nigdy jedno z tych dwóch. Obydwa !

Edytowane przez Prog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy osoby obytej w C++. Mam za zadanie napisać prosty programik zliczający znaki(litery, cyfry), słowa, i wiersze (chyba chodzi o linijki tekstu) wprowadzonych z klawiatury (program ma wszystko wyświetlać kombinacją Ctrl+Z). Nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od kiedy w C++ występuje słowo function do definicji funkcji?

 

void nazwa_funkcji() a nie void function nazwa_funkcji()

 

Przy okazji musisz wiedzieć, że kompilator często jesli źle zintepretuje twój kod wywala mnóstwo błędów, które tak na dobrą sprawe wynikają tylko np z jednego źle otwartego nawiasu... Więc nie zawsze 50 errorów oznacza że w programie jest 50 błędów :)

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy osoby obytej w C++. Mam za zadanie napisać prosty programik zliczający znaki(litery, cyfry), słowa, i wiersze (chyba chodzi o linijki tekstu) wprowadzonych z klawiatury (program ma wszystko wyświetlać kombinacją Ctrl+Z). Nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać.

Spróbuj coś napisać, napisz na forum to wtedy porozmawiamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#include <stdio.h>int ilosc(char *s, char a, char b) {	int i = 0;		for(; *s != '\0'; s++)		if((*s >= a) && (*s <= b))			i++;		return i;}int main(void) {	char string[256];		scanf("%255[^\n]", string);		printf("Ilosc liter: %i\n", ilosc(string, 'A', 'z'));	printf("Ilosc cyfr: %i\n", ilosc(string, '0', '9'));	printf("Ilosc slow: %i", ilosc(string, ' ', ' ') + 1);		return 0;}

Napisalem takie cos, ale w C. Nie mam zielonego pojecia jak wczytac stringa ze znakami nowej linii (ani w C, tym bardziej w C++). Na pewno przyda sie funkcja ilosc (jak nie bedziesz rozumial to sobie zajrzyj na www.asciitable.com i wynioskuj ;>). Jak cos to gadac na jabberka or gg :).

 

// Co do zliczania slow: funkcja dziala dobrze, jesli bedziemy stosowac pojedyncze spacje. Mowiac wprost, funkcja ilosc policzy ile jest spacji w danym stringu. Wiec jesli wprowadzimy: ala[spacja][spacja][spacja]szymczyszyn (to zwroci, ze sa 4 slowa - a to nieprawda). Ale mysle, ze na takim poziomie tego nie wymagaja ;>. Chociaz nie problem to napisac.

 

// I ot powstal 'idealny' kod do zliczania ilosci slow

int ilosc_slow(char *s) {	int i = 0;		for(; *s == ' '; s++); /* jesli na poczatku sa spacje to je omijamy */		while(*s != '\0') {		if(*s == ' ') {			for(; *s == ' '; s++); /* omijamy spacje */			i++;		}		else			s++;	}	   	if(*(s - 1) != ' ') /* jesli na koncu stringa (przed znakiem NULL) nie ma spacji */		i++;		return i;}
Edytowane przez d0b0c0p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze to zad 9 :mur: :

błąd: no match for 'operator>>' in 'std::cout >> x' w 9 linii: cout<<x;

 

#include <math.h>using namespace std;int main(){double x;cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>x;if (x<0)x=-x;cout<<x;system("pause");return 0;}
Nie mam pojęcia co tu jeszcze jest źle... Edytowane przez andixad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co tu jeszcze jest źle...

Musisz jeszcze dac na poczatek #include <iostream>, czyli:

#include <iostream>#include <math.h>using namespace std;int main(){double x;cout<<"Podaj liczbe: ";cin>>x;if (x<0)x=-x;cout<<x;system("pause");return 0;}

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...