und3r Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Widzisz tylko, czemu w tym całym pędzie o ochronę środowiska nikt nie dąży do podniesienia sprawności urządzeń?Jak to nikt nie dąży? Co chwila ktos przedstawia bardziej wydajne ogniwa paliwowe - doszukujesz się problemu na siłe. Co z tego ze spalania tego wodoru masz tylko wodę, jeśli musisz zbudować do tego wielka elektrownie atomowa?Nie rozumiem o co Ci chodzi. Zebyś mógł jeździć samochodem na benzyne tez trzeba budowac wielkie platformy i inne "srednio-ekologiczne" rzeczy :P . Gdyby ogniwa paliwowe wykorzystujące wodor były mniej ekologiczne od silnikow spalinowych to zapewniem Cie, ze ta technologia nie miałaby racji bytu. Myslisz, ze teraz, kiedy swiat ma bzika na punkcie ekologii (niestety często tylko na pokaz) BMW inwestowałoby w wodor, gdyby był on bardziej szkodliwy od ropy? I nie chodzi tu o promieniowanie tylko o cos imo znacznie bardziej szkodliwego, ciepło. Co się dzieje jak podkręcasz kompa? A no każdy wie ze się bardziej grzeje i trzeba poprawić chłodzenie, naszej planecie chłodzenia nie poprawisz.Znowu szukasz dziury w całym. Wprowadzając napęd wodorowy na szeroka skale rozwinie się przemysł energetyczny i nowy przemyśl pozyskiwania wodoru i choć nie mam odpowiedniego wykształcenia by się mądrzyć na ten temat prawo do własnego zdana mam i uważam ze to wszystko będzie bardziej szkodliwe niż np. wprowadzenie cng i pozyskiwanie metanu z kupy.pMyślisz, ze byłby duzy popyt na samochody napędzane paliwem z kupy?;] Jest mały problem, to 8Kg wodoru potrzebuje conajmniej 50l butlę, i to przy dużym ciśnieniu 200bar, więc by przejechać choć te 600km, potrzeba by aż trzech wielkich butli,I Twoim zdaniem nie da się upchnąć zbiornikow na 150l (nie chce mi sie sprawdzac tej wartosci, ale przyjmijmy, ze faktycznie tyle mniej-wiecej wychodzi) i 4 silnikow elektrycznych w samochodzie w taki sposob, zeby całosc zajmowała mniej mniejsca niz tradycyjny silnik, cały uklad napędowy i bak z benzyną? nie mówiąc już o tym że jest to paskudnie wybuchowy gaz i wypadki zaczną wyglądać jak na holywoodzkich filmach :lol:Taaa, zapewne :P . A autopilot bedzie sie psuł - no masakra po prostu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djsilence Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zapraszam na 3 minuty prawdy http://www.liveleak.com/view?i=4f4_1176545472 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Jak to nikt nie dąży? Co chwila ktos przedstawia bardziej wydajne ogniwa paliwowe - doszukujesz się problemu na siłe.Wydajne ogniwa paliwowe to jedno, ale wciąż mamy koncepcje silników z przed 100lat nic nowego. Wszystkie elektrownie czy to atomowe czy „tradycyjne” czy przyszlościowe reaktory fuzyjne bazują na turbinach parowych, która została wynaleziona dość dawno temu. Imo to wszystko idzie trochę nie w ta stronę. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Zebyś mógł jeździć samochodem na benzyne tez trzeba budowac wielkie platformy i inne "srednio-ekologiczne" rzeczy :P . Gdyby ogniwa paliwowe wykorzystujące wodor były mniej ekologiczne od silnikow spalinowych to zapewniem Cie, ze ta technologia nie miałaby racji bytu. Myslisz, ze teraz, kiedy swiat ma bzika na punkcie ekologii (niestety często tylko na pokaz) BMW inwestowałoby w wodor, gdyby był on bardziej szkodliwy od ropy? Znowu szukasz dziury w całym. Nie szukam, to mój pogląd już kiedyś o tym pisałem. Nigdzie tez nie powiedziałem ze benzyna jest dobra. Poszukaj sobie ile prądu trzeba włożyć żeby uzyskać określoną ilość wodoru, a ile tej energii można odzyskać w obojętnie, jaki sposób. Moim zdaniem biorąc pod uwagę że popyt na energie elektryczna drastycznie wzrośnie, bo trzeba będzie wytwarzać gigantyczne ilości wodoru. W wielu krajach (np. u nas) będą budowane elektrownie opalane węglem, bo z tego, co mnie uczyli na geografii węgla starczy jeszcze na stosunkowo długo. Zamiast koncentrować źródła zanieczyszczeń, zmniejszajmy ogólna ilość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djsilence Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Można rozwijać technologię napędzania wodorem, lecz konieczne jest rozwinięcie mniej energochłonnych metod pozyskiwania tegoż "surowca". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Takie tam ciekawostki na temat wodoru: Polska Platforma Technologiczna Wodoru i Ogniw Paliwowych Powstają doświadczalne instalacje zgazowania węgla Na Śląsku powstanie fabryka paliwa przyszłości? IMO to jest dla Polski ogromna szansa stania się światowym potentatem produkcji wodoru, tylko coś czuję, że pójdzie jak zwykle, czyli wszystko przeleci między palcami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 zapomnialem ze wodor jest w gazie koksowniczym ;) moj blad :P ale to na dlugo nie starczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4TEUSZ Opublikowano 14 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2007 To teraz tylko wkomponować 150l butle w samochód, do tego jakieś wydajne ogniwa i jazda. Jest tylko problem że w Polsce samochody wodorowe rozpowszechnią się na dobre dopiero 10lat później niż np. w Niemczech, wiadomo z jakiego powodu, przyjadą z tamtond na lawetach :lol: Stare samochody zasilać bez skrupułów biopaliwem i kryzys energetyczny zażegnany :roll: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Artykuł jest bez sensu. Brazylia od dziesiątków lat jeździ na alkoholu z trzciny cukrowej, u nas może być podobnie (ziemniaki zamiast trzciny). http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,3988244.html Nieco większe ceny ropy spowodują opłacalność przejścia na biopaliwa do samochodów w 100%. Biopaliwa mają wbrew pozorom to samo pierwotne źródło energii co ropa węgiel i gaz ziemny. Tym pierwotnym źródłem jest energia słoneczna przekształcana w drodze fotosyntezy. Fotosynteza Już teraz opłaca się stopniowo na takie paliwa przestawiać, ze względu na możliwość regulacji nadwyżek produkcyjnych w rolnictwie. Za jakiś czas będzie to konieczność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Wydajne ogniwa paliwowe to jedno, ale wciąż mamy koncepcje silników z przed 100lat nic nowego. Wszystkie elektrownie czy to atomowe czy „tradycyjne” czy przyszlościowe reaktory fuzyjne bazują na turbinach parowych, która została wynaleziona dość dawno temu. Imo to wszystko idzie trochę nie w ta stronę.Silniki parowe maja bardzo wysoka sprawnosc ;) Poza tym - co z tego, ze stare? Jak mawiaja anglosasi: why fix something that isn't broken? ;) Co do biopaliw - jest jeden problem, bo uprawy na cele przemyslowe koliduja z uprawami na cele spozywcze, co w konsekwencji moze spowodowac wzrost cen zywnosci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2007 (edytowane) ... Co do biopaliw - jest jeden problem, bo uprawy na cele przemyslowe koliduja z uprawami na cele spozywcze, co w konsekwencji moze spowodowac wzrost cen zywnosci. Tak było w Brazylii 30 lat temu że ceny żywności wzrosły ale nie ma innego wyjścia. W sytuacji kiedy mamy nadwyżki produkcyjne żywności opieszałość we wprowadzaniu biopaliw jest wyjątkowo głupia i trudno oprzeć się wrażeniu że to efekt brudnych powiązań polityków z najbardziej zainteresowanymi utrzymywaniem i zwiększaniem wysokich wpływów z wydobycia ropy. Tania ropa to była w cenie 12$ za baryłkę a nie blisko 70$. Nawet przy niskich cenach ropy warto być przygotowanym na szybkie przejście na biopaliwa. Tego nie da się zrobić gwałtownie z dnia na dzień a ceny ropy mogą skoczyć w górę kilkakrotnie z dnia na dzień. Edytowane 15 Kwietnia 2007 przez dwaIP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...