Skocz do zawartości
charles

Brother Dcp-115c I Skanowanie Na Niebiesko.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam urządzenie wielofunkcyjne jak w temacie. Ogólnie jestem nim zachwycony, pracuje świetnie, nie ma z nim żadnych problemów. Z wyjątkiem jednego: gdy chcę skanować w kolorze (256 kolorów lub 24 bit), w lampie skanera zapala się niebieskie światło i cały skan wychodzi przez to niebieski. Nie podoba mi się takie rozwiązanie. Skanuję używając dołączonego do drukarki programu (PaperPort), a wygląda to tak:

 

Dołączona grafika

 

Poszperałem trochę na googlach i nic nie mogłem na ten temat znaleźć. Czy to wina programu? Może ustawień drukarki? Sterownik oryginalny. Dodam, że skanowanie w kolorze szarym przebiega idealnie, tyle, że wtedy światło lampy ma kolor zielony.

Niestety, kopia wykonywana z poziomu urządzenia (przyciskiem "Color Start"), gdy wyłączony jest komputer, również ma niebieskie tło i drukarka to drukuje :mur:

Wczoraj zaktualizowałem firmware, ale to nic nie dało. :unsure: Nie chciałbym oddawać sprzętu na gwarancję, ponieważ drukarka jest mi na bieżąco potrzebna. Może jednak da się jeszcze coś sprawdzić/skonfigurować?

Z góry dziękuję za sugestie

EDIT: urządzenie posiadam od połowy grudnia ubiegłego roku, problem występuje od początku.

Edytowane przez Charles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia ustawień. Te już modyfikowałem na wiele różnych sposobów. Poprawy nie widać. Poza tym, jak wspomniałem, gdy robię kopię przy wyłączonym komputerze (z poziomu urządzenia) w kolorze, drukuje mi niebieskie tło :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to problemem jest tak zwana kalibracja urządzenia.

Jeden element kalibracji to sama drukarka - czyli wyrównanie nakładania na siebie atramentu różnych kolorów i to coś jest powszechnie występującym elementem wszystkich drukarek

Ale drugim elementem może być kalibracja samego skanera tak żeby białe było białe. w aparatach cyfrowych mówi się o balansie bieli.

Więc może to cię naprowadzi na właściwy tok poszukiwania rozwiązania.

Nie wykluczam też wady samego sprzętu co prawda wady programowej kalibracji ale niestety servisowanej przez fabryczne ustawienia we FirmWare a nie przez użytkownika.

Pewności co do tego co tu napisałem nie mam - ale tak przypuszczam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się właśnie obawiam... Poczekam jednak mimo wszystko na sugestie innych, jeżeli nic nie pomoże, będę zmuszony oddać to na gwarancję :sad:

Mialem doczynienia z tym konkretnym modelem brothera i musze powiedziec ze nie bylo potrzeby zadnej kalibracji czy czegos podobnego, co zauwazylem to szybko idzie tam tusz, wiec ja bym sie wybral i dal na serwis pewnie wtedy bedzie wymiana na nowy egzemplarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...