M@TI Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) Witam . Moja sytuacja z matematyki jest prosta (same 1) i na dodatek dostałem pewne zadanie domowe na jutro .... Problem w tym że na poprzedniej lekcji mnie nie było i nie mam notatek a dzisiaj na lekcji to kompletna chińszczyzna dla mnie była. Do wykonania 2 zadania : 1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki dodatnie x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0 2. --||-- --||-- ma dwa różne pierwiastki rzeczywiste jednakowych znaków 2x2 + (m-9)x + m2+ 3m+ 4 = 0 Jakieś pomysły ? Jeśli nie zrobię chodziaż jednego to nie mam co się w szkole pokazywać :mur: EDIT z tych nerwów pogubiłem polecenie :/ Edytowane 5 Marca 2008 przez M@TI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 Zalozenie, ze rownanie jest kwadratowe. Aby mialo 2 rozne pierwiastki rzeczywiste to delta musi byc dodatnia. Jak juz to wiesz, reszta to tylko obliczenia ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 tego sie domyśliłem ale to mi za wiele nie powiedziało ;) ,co ustaliłem z jakiegoś zadania z lekcji -obliczamy deltę -to co wyjdzie > 0 -obliczamy [delta]m - (skąd mam wziąć wartości do podstawienia za m ) ? -pierwiastek z tego -x1,x2 / x nalezy do ... / narysować funkcje i dalej moja notatka sie urywa :/ wtf poprawcie mnie jak jest gdzieś błąd i podpowiedzcie co dalej ;) ofc mówię o pierwszym zadaniu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) Za m nic nie podstawiasz! Jak obliczysz deltę to napisz "> 0" po prawej stronie i wyznacz m. Proste, prawda? Edytowane 5 Marca 2008 przez Dj_AnT Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukifas Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) 1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0 2 rozne, tzn o przeciwnych znakach czy po prostu 'rozne'? mialem to w tamtym roku Edytowane 5 Marca 2008 przez kukifas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) 1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0 2 rozne, tzn o przeciwnych znakach czy po prostu 'rozne'? mialem to w tamtym roku 2 rozne to 2 rozne. Nie napisali nic o znakach (gdyby to zrobili to trza by bylo uzywac wzorow Viete'a ;P ).\ down: e? Edytowane 5 Marca 2008 przez Tompior Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) sry edytowałem pierwszy post . pogubiłem polecenie :/ odpowiedzi 1. m należy (3, 3,5) 2. m należy (-7 , 1) Edytowane 5 Marca 2008 przez M@TI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) 1. x^2 - 2(m-2)x + m^2 - 2m - 3 = 0 czyli a= 1, b= -2*(m-2), c= m^2 - 2m - 3 delta = b^2 - 4ac delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3) delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12 delta = 4m^2 + 16 - 4m^2 + 8m + 12 delta = 8m + 28 delta > 0 czyli 8m + 28 > 0 8m > - 28 m > - 3,5 edit. nie doczytałem do końca polecenia... 1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki dodatnie? to zaznaczone jest wyliczone, zaraz pomyślę o tym, że mają to być dodatnie pierwiastki. Edytowane 5 Marca 2008 przez mr^_^max Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 No to jezeli chodzi o znaki. Masz wzory Viete'a. x1+x2 = -b/a x1 * x2 = c/a No i lecisz ;) Jednakowych znakow sa wtedy, kiedy ich iloczyn jest dodatni. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryken Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) mr^_^max chyba masz blad bo mi wyszlo m<3,5 zaraz fotke wrzuce sory za taki rozmiar zdjecia, ale nie bardzo wiem jak to zmniejsztyc poza tym zmeczony jestem bardziej lopatologicznie rozpisac nie moglem Edytowane 5 Marca 2008 przez bryken Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukifas Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3) delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12 powinno byc zamiast drugiej linijki -(2m-4)^2 - podnosisz do kwadratu, minus sie redekuju wiec zostaje (2m-4)^2 Edytowane 5 Marca 2008 przez kukifas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) czyli jak mamy m należy do (-niesk. , 3,5 ) to teraz te wozry viete'a trzeba wykorzystac tak ? x1 x2 > 0 ^ x1 + x2 > 0 c/a>0 ^ - b/a > 0 m^2 - 2m - 3 > 0 ^ 2(m-2) > 0 [delta]m = 4 - 4 (-3) [delta]m = 16 pierw [delta]m = 4 m1 = 2-4/2=-1 m2=3 odp k (3, 3.5 ) z odpowiedziami się zgadza to chyba dobrze co nie ? jeszcze to drugie :/ Edytowane 5 Marca 2008 przez M@TI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryken Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) czyli ma byc tyle ile ja policzylem chodzi mi o delte. Teraz dwa rozne pierwiastki rzeczywiste masz kiedy DELTA jest wieksza od 0 czyli w twoim wypadku m<3,5. Jezeli mialbys miec jeden pierwiastek to m=3,5 a kiedy rownanie ma nie miec rozwiazania to delta wieksza od 3,5. Edytowane 5 Marca 2008 przez bryken Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr^_^max Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 zgadza się, nie zastosowałem wzoru skróconego mnożenia :oops: delta = b^2 - 4ac delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3) delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12 delta = (4 - 2m)^2 - 4m^2 + 8m + 12 delta = 16 - 16m + 4m ^2 - 4m^2 + 8m + 12 delta = -8m + 28 delta > 0 czyli -8m + 28 > 0 -8m > - 28 m < 3,5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryken Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 zadanie 2 mam nadzieje ze dobrze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc , szczególnie @brykenowi który próbował czegoś mnie nauczyć na gg ;) mam nadzieje że jakoś sobie z tą matematyką jutro poradzę PS. DEFINITYWNIE rezygnuje z matm na maturze ;) temat do zamknięcia . pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukifas Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 jezeli C= m^2 + 3m + 4 to delta wychodzi -7 a nie 7 brak pierwiastkow, piszesz kwantyfikator ogolny ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djsilence Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryken Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) he he he nam ostatnio koles na organizacji i zarzadzaniu dal przyklad fizyczny calki cos woda z kranu w szklance jako jakas fukncja po czasie :D oczywiscie nikt tego nie zrozumial my jedynie wiemy co mamy robic jak widzimy "slimaka". z matma jak z kobieta nie musisz jej rozumiec starczy ja wykorzystac. a ten blad z tym 7 a minus 7 od razu napisalem na gg M@TIemu bo nie chcialo mi sie w obrazku zmieniac dobrze ze wylapales :D Edytowane 5 Marca 2008 przez bryken Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ?Wyznaczanie parametrów rezystancyjnych czujników temperaturowych. Wyznaczanie teoretycznych wzmocnień w analizie małosygnałowej wzmacniaczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maverik Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ? Hmmm sam zdawałem kiedys maturę z matmy, i teraz powiem tak... A osrać to wszystko 80 % rzeczy ktorych mnie uczyli kompletnie niepridatne. Fakt faktem że pracuje jako wychowawca w zamkniętym zakładzie poprawczym... no ale kilka chwil zycia zmarnowane przez nauke głupot. Na studiach juz było lepiej :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary Opublikowano 5 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2008 No jak studiowałeś na nietechnicznym kierunku to fakt, głupoty. Bo podważanie sensu nauki matematyki jest co najmniej bez sensu. Fakt, obyłoby się bez matematyki w LO, bo i tak na 1 roku tego musiałbyś się nauczyć, ale niektórzy wynoszą jednak jakieś podstawy z matematyki z liceów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaaban Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McDracullo Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 Czy ktoś może mi podać przykład życiowymatura :E Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć...A ja wole sam dochodzić do wszystkiego xD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ?Czyli wg ciebie wystarczy umiec liczyc pieniadze w sklepie czy dobrze reszte wydaja? i czy cala kasa na konto wplynela? Matematyka to cos wiecej niz tylko wyliczanie roznych kosmicznych (nie te z tematu hehe) rownan! Matematyka wraz z fizyka ucza logicznego myslenia, analizowania, laczenia faktow, a przyklady w zyciu sam sobie dopisz:) Aha a co do zastosowan w zyciu codziennym, powstaja wzory i rownania na wszystko! Nawet na milosc;) ps; Ciąg fibonacciego http://free.of.pl/f/fibonacci/wystepowanie.html Taki matematyczny detal ktory oisuje ogromna ilosc zaleznosci otaczajacego nas swiata:) Ja z tego nawet na forexie korzystam :D Edytowane 6 Marca 2008 przez HeatheN Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć... Pytałem sie kilku osobom z klasy i im tez nie wiedzieli jak sie do tego zabrać .Jakoś raczej nie miałem czasu żeby wczoraj o 20 lecieć do miasta po jakąś książkę bo na lekcji używamy tylko zbioru a 'teoria ' to od nauczyciela tylko :/ A najgorsze jest to że nawet nauczycielka nie chciała sprawdzić tego zadania :mur: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tompior Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Wiekszosc (albo kilka osob :P ) z twojej klasy nie umiala zrobic takiego zadania w 2LO?? Przeciez to jest tak oklepane, ze to chyba kazdy umie :< Cos tu chyba krecisz :> Edytowane 6 Marca 2008 przez Tompior Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryken Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 jezeli jest na biol-chem to raczej normalne poza tym na poczatku kazdy moze miec problemy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@TI Opublikowano 6 Marca 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) to była druga lekcja z tego tematu , na na pierwszej 20 osób poprawiało ostatnie jedynki ze sprawdzianu i tak jakoś wyszło że ciężko było nawet z notatkami ;) czy większość to nie wiem pisałem kilka - tych co męczyłem na gg było 5 czy 6 PS. wybitna klasa XD Edytowane 6 Marca 2008 przez M@TI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...