Skocz do zawartości
M@TI

Zadanie Z Matematyki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Moja sytuacja z matematyki jest prosta (same 1) i na dodatek dostałem pewne zadanie domowe na jutro .... Problem w tym że na poprzedniej lekcji mnie nie było i nie mam notatek a dzisiaj na lekcji to kompletna chińszczyzna dla mnie była.

 

Do wykonania 2 zadania :

 

1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki dodatnie

x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0

 

2. --||-- --||-- ma dwa różne pierwiastki rzeczywiste jednakowych znaków

2x2 + (m-9)x + m2+ 3m+ 4 = 0

 

Jakieś pomysły ? Jeśli nie zrobię chodziaż jednego to nie mam co się w szkole pokazywać :mur:

 

EDIT

z tych nerwów pogubiłem polecenie :/

Edytowane przez M@TI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego sie domyśliłem ale to mi za wiele nie powiedziało ;) ,co ustaliłem z jakiegoś zadania z lekcji

-obliczamy deltę

-to co wyjdzie > 0

-obliczamy [delta]m - (skąd mam wziąć wartości do podstawienia za m ) ?

-pierwiastek z tego

-x1,x2 / x nalezy do ... / narysować funkcje

i dalej moja notatka sie urywa :/ wtf

poprawcie mnie jak jest gdzieś błąd i podpowiedzcie co dalej ;)

 

ofc mówię o pierwszym zadaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki

x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0

 

 

2 rozne, tzn o przeciwnych znakach czy po prostu 'rozne'?

mialem to w tamtym roku

Edytowane przez kukifas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki

x2 -2(m-2)x+m2 - 2m - 3=0

2 rozne, tzn o przeciwnych znakach czy po prostu 'rozne'?

mialem to w tamtym roku

2 rozne to 2 rozne. Nie napisali nic o znakach (gdyby to zrobili to trza by bylo uzywac wzorow Viete'a ;P ).\

 

down: e?

Edytowane przez Tompior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.

 

x^2 - 2(m-2)x + m^2 - 2m - 3 = 0

 

czyli a= 1, b= -2*(m-2), c= m^2 - 2m - 3

 

delta = b^2 - 4ac

delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3)

delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12

delta = 4m^2 + 16 - 4m^2 + 8m + 12

delta = 8m + 28

 

delta > 0

czyli

8m + 28 > 0

8m > - 28

m > - 3,5

 

edit.

nie doczytałem do końca polecenia...

1.Dla jakich wartości parametru m równanie ma dwa różne rzeczywiste pierwiastki dodatnie?

to zaznaczone jest wyliczone, zaraz pomyślę o tym, że mają to być dodatnie pierwiastki.

Edytowane przez mr^_^max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mr^_^max chyba masz blad bo mi wyszlo m<3,5 zaraz fotke wrzuce

Dołączona grafika

 

sory za taki rozmiar zdjecia, ale nie bardzo wiem jak to zmniejsztyc poza tym zmeczony jestem

 

bardziej lopatologicznie rozpisac nie moglem

Edytowane przez bryken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3)

delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12

 

powinno byc zamiast drugiej linijki

 

-(2m-4)^2 - podnosisz do kwadratu, minus sie redekuju wiec zostaje (2m-4)^2

Edytowane przez kukifas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak mamy m należy do (-niesk. , 3,5 )

to teraz te wozry viete'a trzeba wykorzystac tak ?

x1 x2 > 0 ^ x1 + x2 > 0

c/a>0 ^ - b/a > 0

m^2 - 2m - 3 > 0 ^ 2(m-2) > 0

 

[delta]m = 4 - 4 (-3)

[delta]m = 16 pierw [delta]m = 4

m1 = 2-4/2=-1

m2=3

odp k (3, 3.5 )

z odpowiedziami się zgadza to chyba dobrze co nie ?

jeszcze to drugie :/

Edytowane przez M@TI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli ma byc tyle ile ja policzylem chodzi mi o delte.

 

Teraz dwa rozne pierwiastki rzeczywiste masz kiedy DELTA jest wieksza od 0 czyli w twoim wypadku m<3,5.

 

Jezeli mialbys miec jeden pierwiastek to m=3,5

 

a kiedy rownanie ma nie miec rozwiazania to delta wieksza od 3,5.

Edytowane przez bryken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, nie zastosowałem wzoru skróconego mnożenia :oops:

 

delta = b^2 - 4ac

delta = [-2*(m-2)]^2 - 4 * 1 * (m^2 - 2m - 3)

delta = (-2m + 4)^2 - 4m^2 + 8m + 12

delta = (4 - 2m)^2 - 4m^2 + 8m + 12

delta = 16 - 16m + 4m ^2 - 4m^2 + 8m + 12

delta = -8m + 28

delta > 0

 

czyli

-8m + 28 > 0

-8m > - 28

m < 3,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc , szczególnie @brykenowi który próbował czegoś mnie nauczyć na gg ;) mam nadzieje że jakoś sobie z tą matematyką jutro poradzę

PS. DEFINITYWNIE rezygnuje z matm na maturze ;)

temat do zamknięcia . pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he he he nam ostatnio koles na organizacji i zarzadzaniu dal przyklad fizyczny calki cos woda z kranu w szklance jako jakas fukncja po czasie :D oczywiscie nikt tego nie zrozumial my jedynie wiemy co mamy robic jak widzimy "slimaka".

 

z matma jak z kobieta nie musisz jej rozumiec starczy ja wykorzystac.

 

a ten blad z tym 7 a minus 7 od razu napisalem na gg M@TIemu bo nie chcialo mi sie w obrazku zmieniac dobrze ze wylapales :D

Edytowane przez bryken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ?

Wyznaczanie parametrów rezystancyjnych czujników temperaturowych. Wyznaczanie teoretycznych wzmocnień w analizie małosygnałowej wzmacniaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ?

 

Hmmm sam zdawałem kiedys maturę z matmy, i teraz powiem tak... A osrać to wszystko 80 % rzeczy ktorych mnie uczyli kompletnie niepridatne.

Fakt faktem że pracuje jako wychowawca w zamkniętym zakładzie poprawczym... no ale kilka chwil zycia zmarnowane przez nauke głupot. Na studiach juz było lepiej

:wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak studiowałeś na nietechnicznym kierunku to fakt, głupoty. Bo podważanie sensu nauki matematyki jest co najmniej bez sensu. Fakt, obyłoby się bez matematyki w LO, bo i tak na 1 roku tego musiałbyś się nauczyć, ale niektórzy wynoszą jednak jakieś podstawy z matematyki z liceów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podać przykład życiowy

matura :E

 

Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć...

A ja wole sam dochodzić do wszystkiego xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi podać przykład życiowy lub choćby zawodowy do którego te obliczenia się przydają ?

Czyli wg ciebie wystarczy umiec liczyc pieniadze w sklepie czy dobrze reszte wydaja? i czy cala kasa na konto wplynela?

Matematyka to cos wiecej niz tylko wyliczanie roznych kosmicznych (nie te z tematu hehe) rownan!

Matematyka wraz z fizyka ucza logicznego myslenia, analizowania, laczenia faktow, a przyklady w zyciu sam sobie dopisz:)

Aha a co do zastosowan w zyciu codziennym, powstaja wzory i rownania na wszystko! Nawet na milosc;)

ps;

Ciąg fibonacciego

http://free.of.pl/f/fibonacci/wystepowanie.html

Taki matematyczny detal ktory oisuje ogromna ilosc zaleznosci otaczajacego nas swiata:)

Ja z tego nawet na forexie korzystam :D

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to polecam kupić książkę do matematyki, tam takie rzeczy są napisane, pokazane jak rozwiązać a nie od razu na forum lecieć...

Pytałem sie kilku osobom z klasy i im tez nie wiedzieli jak sie do tego zabrać .Jakoś raczej nie miałem czasu żeby wczoraj o 20 lecieć do miasta po jakąś książkę bo na lekcji używamy tylko zbioru a 'teoria ' to od nauczyciela tylko :/

A najgorsze jest to że nawet nauczycielka nie chciała sprawdzić tego zadania :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc (albo kilka osob :P ) z twojej klasy nie umiala zrobic takiego zadania w 2LO??

Przeciez to jest tak oklepane, ze to chyba kazdy umie :<

 

Cos tu chyba krecisz :>

Edytowane przez Tompior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to była druga lekcja z tego tematu , na na pierwszej 20 osób poprawiało ostatnie jedynki ze sprawdzianu i tak jakoś wyszło że ciężko było nawet z notatkami ;)

czy większość to nie wiem pisałem kilka - tych co męczyłem na gg było 5 czy 6

 

PS. wybitna klasa XD

Edytowane przez M@TI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...