udopin Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Zgłoś Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Witam potrzebuję odpowiedzi na te pytania: 1. Jak wygląda załadunek palety (procedury) 2. Jak wygląda rozładunek palety - kiedy się poziomuje widły itp., odległość kół od palety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2008 (edytowane) Mam papiery na to , na kazdy typ , rowniez duzy staz w tym , ale szczerze watpie w to czy ktos Ci na tak zadane pytania odpowie. To sie robi na tak zwanego czuja , nie ma zlotej rady. Inaczej wyglada podbieranie palety z ziemi , z tira a inaczej wsadzanie w regal czy sztaplowanie wysokopoziomowe na magazynach wielkopowierzchniowych. Inaczej wyglada obsluga zautomatyzowanego dizla z komputerkiem , a skomputeryzowanego rysztraka bocznego. Odleglosc kol od palety? To zalezy od widel... te maja przewaznie dlugosc palety , chyba ze masz przedluzki. Tyczy sie to nomalnego wozka , rysztrak ma zupelnie inny rozstaw bo oprocz widel wysuwasz jeszcze wozek aby dobic do regalu. Tutaj nie ma procedur , przepisu jak , na ile. Tutaj praktyka , trening i podpatrywanie kolegow czy wskazowki instruktora. Widzisz przed soba , czujesz sprzet i odkladasz. Sztaplowalem na wysokosc 7 metrow w gore , troszke ponad 7 metrow. Z tej wysokosci nawet inaczej wyglada perspektywa , musisz tak operowac widlami aby regalu nie zerwac , z tej wysokosci centymetry to wielka sprawa. Do tego ciezka paleta na tej wysokosci podgina lekko widly wiedc jesli wsadzisz je w regal bez odgiecia na siebie (45 stopni) to wysadzisz tylna belke - wspornik lu zablokujesz palete jej klockami o regal i nie bedziesz mogl jej zabrac. Chyba tyle :| Edytowane 10 Kwietnia 2008 przez Firekage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freddy9 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2008 a to chyba powyżej 7 metrów jest: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2008 To nie jest wysoko - elektryczne wózki boczne mają taki zasięg. Kilka ogólnych uwag: 1. Przy wkładaniu wideł pod paletę, widły powinny być zawsze poziomo. Szczególnie jeśli paleta jest drewniana. Podobnie przy przepychaniu palet. 2. Jeśli paleta jest wysoka i/lub ciężka, to nie robi się gwałtownych ruchów. Wysoka się przewróci, ciężka w przypadku klasycznego wózka spalinowego może go przerzucić do przodu i tylne koła będą w powietrzu. Przy transporcie takich palet trzeba je trzymać jak najbliżej wózka i w razie potrzeby dociążyć tył wózka. Odnośnie pytań, to: 1. Ustawić widły poziomo, wjechać pod paletę jak najdalej. Dźwignąć paletę. W przypadku wysokich, ciężki można lekko nachylić widły na siebie. UWAGA: W przypadku wysokich palet ściąganych z wysokości powyżej połowy wideł nie należy przechylać jej na siebie, bo może to się bardzo źle skończyć. 2. Postawić paletę. W razie potrzeby ustawić widły prosto. Wyjechać spod palety. Odnośnie odległości od kół, to paleta przeważnie nigdy nie dostanie do kół. Palety wysokie i ciężkie powinno się brać jak najbliżej wózka. Wyjątkiem jest wózek boczny - tam można postawić paletę na kołach, co oczywiście spowoduje jej przewrócenie. Przy stawianiu palet trzeba zwracać więc uwagę, aby najpierw odsunąć widły, a potem opuszczać. Przy dobrej wprawie robi się to jednocześnie. A odnośnie samej jazdy, to przypomnę, iż wózek boczny z wysuniętymi widłami jest bardziej stabilny niż z wsuniętymi. Zarówno wózek boczny jak i zwykły ciężko jest przewrócić, ze względu na nisko położony środek ciężkości. Nie jest to jednak niemożliwe, więc radzę jeździć z głową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...