Skocz do zawartości
udopin

Wózek Widłowy-kilka Pytań Do Osób Z Uprawnieniami

Rekomendowane odpowiedzi

Mam papiery na to , na kazdy typ , rowniez duzy staz w tym , ale szczerze watpie w to czy ktos Ci na tak zadane pytania odpowie.

 

To sie robi na tak zwanego czuja , nie ma zlotej rady. Inaczej wyglada podbieranie palety z ziemi , z tira a inaczej wsadzanie w regal czy sztaplowanie wysokopoziomowe na magazynach wielkopowierzchniowych. Inaczej wyglada obsluga zautomatyzowanego dizla z komputerkiem , a skomputeryzowanego rysztraka bocznego.

 

Odleglosc kol od palety? To zalezy od widel... te maja przewaznie dlugosc palety , chyba ze masz przedluzki. Tyczy sie to nomalnego wozka , rysztrak ma zupelnie inny rozstaw bo oprocz widel wysuwasz jeszcze wozek aby dobic do regalu.

 

Tutaj nie ma procedur , przepisu jak , na ile. Tutaj praktyka , trening i podpatrywanie kolegow czy wskazowki instruktora. Widzisz przed soba , czujesz sprzet i odkladasz.

 

Sztaplowalem na wysokosc 7 metrow w gore , troszke ponad 7 metrow. Z tej wysokosci nawet inaczej wyglada perspektywa , musisz tak operowac widlami aby regalu nie zerwac , z tej wysokosci centymetry to wielka sprawa. Do tego ciezka paleta na tej wysokosci podgina lekko widly wiedc jesli wsadzisz je w regal bez odgiecia na siebie (45 stopni) to wysadzisz tylna belke - wspornik lu zablokujesz palete jej klockami o regal i nie bedziesz mogl jej zabrac.

 

Chyba tyle :|

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wysoko - elektryczne wózki boczne mają taki zasięg.

 

Kilka ogólnych uwag:

1. Przy wkładaniu wideł pod paletę, widły powinny być zawsze poziomo. Szczególnie jeśli paleta jest drewniana. Podobnie przy przepychaniu palet.

2. Jeśli paleta jest wysoka i/lub ciężka, to nie robi się gwałtownych ruchów. Wysoka się przewróci, ciężka w przypadku klasycznego wózka spalinowego może go przerzucić do przodu i tylne koła będą w powietrzu. Przy transporcie takich palet trzeba je trzymać jak najbliżej wózka i w razie potrzeby dociążyć tył wózka.

 

Odnośnie pytań, to:

1. Ustawić widły poziomo, wjechać pod paletę jak najdalej. Dźwignąć paletę. W przypadku wysokich, ciężki można lekko nachylić widły na siebie. UWAGA: W przypadku wysokich palet ściąganych z wysokości powyżej połowy wideł nie należy przechylać jej na siebie, bo może to się bardzo źle skończyć.

2. Postawić paletę. W razie potrzeby ustawić widły prosto. Wyjechać spod palety.

 

Odnośnie odległości od kół, to paleta przeważnie nigdy nie dostanie do kół. Palety wysokie i ciężkie powinno się brać jak najbliżej wózka. Wyjątkiem jest wózek boczny - tam można postawić paletę na kołach, co oczywiście spowoduje jej przewrócenie. Przy stawianiu palet trzeba zwracać więc uwagę, aby najpierw odsunąć widły, a potem opuszczać. Przy dobrej wprawie robi się to jednocześnie.

 

A odnośnie samej jazdy, to przypomnę, iż wózek boczny z wysuniętymi widłami jest bardziej stabilny niż z wsuniętymi. Zarówno wózek boczny jak i zwykły ciężko jest przewrócić, ze względu na nisko położony środek ciężkości. Nie jest to jednak niemożliwe, więc radzę jeździć z głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...