mpeg-4 Opublikowano 19 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2008 (edytowane) Tutaj będzie postępować tłumaczenie recenzji głośników Microlab PRO 3 ,tłumaczenie będzie z przerwami i powinno być ukończone dzisiaj :wink: . Aktywne głośniki stereo Microlab PRO 3 Aktywne głośniki Microlab PRO 3 Charakterystyczną cechą designu kolumn PRO jest plastikowy panel, otaczający membrany głośników. W połączeniu z żółtą membraną średnio częstotliwościowego głośnika panel dekoracyjny nadaje wyglądowi dodatkową oryginalność. Kolumny zrealizowane są w układzie bass reflex. Port fb wyprowadzony jest na tylną ściankę. Średnica kewlarowego dyfuzora średnio częstotliwościowego głośnika wynosi 18 centymetrów. Elastyczne zawieszanie >zrobione jest z gumy i namacalnie twarde. W charakterze głośnika wysoko tonowego zastosowano kopułkowy twitter, zrobiony z tkaniny. Średnica kopułki wynosi 28 milimetrów. Obudowa wykonana jest z fibrolitu . Wymiary kolumny są bardzo duże i wynoszą 26,5 x 39,5 x 28,5 centymetrów. Na spodzie obudowy dodano specjalne podstawki. Podłączenie do wzmacniacza odbywa się za pomocą zacisków sprężynowych pod odizolowany kabel, umieszczonych na tylnej ściance. Długość przewodów dla podłączenia wynosi dwa metry. Dla wygody podłączenia przewód ma dwukolorowe oznakowanie i wsunięty jest w przezroczystą izolację. Zewnętrzny blok wzmacniający jest dość sporych rozmiarów i wykonany jest z metalowej obudowy. Na przednim plastycznym panelu jest mały ekran wskazujący aktualny tryb pracy i poziomy dla regulowanego parametru. Na pulpicie głównym jest też umieszczony regulator ogólnej głośności a także przycisk wyłączania zasilania i wyboru trybu przełączania. Z tyłu bloku zewnętrznego znajdują się zaciski mechaniczne dla podłączenia kolumn oraz dwa wejścia liniowe (złącze Stereo - RCA). Pełne możliwości regulacyjne zarządzające różnymi trybami i ich parametrami dostępne są z pilota zdalnego sterowania. Pilot niewielkich rozmiarów zawiera następujące przyciski: > ST-BY (tryb oszczędności energii); > MUTE (odłączenie dźwięku); > INPUT SEL (wybór źródła); > LOUDNESS (tryb wzmocnienia niskich częstości); > BALANCE-R/BALANCE-L (regulacja balansu); > TREBLE+/TREBLE- (regulacja wysokich częstotliwości); > BASS+/BASS- (regulacja niskich częstotliwości); >VOLUME-/VOLUME+ (regulacja poziomu głośności). Zasilanie odbywa się za pomocą transformatora w kształcie litery-W (Ш Rosyjskie Sz) 23W 2.6A. przypomnimy, że w niższych modelach PRO 1 i PRO 2 stosowany jest transformator o mniejszej mocy. W charakterze chipu wzmacniającego producent wykorzystał chip stereo LM4766 od National Semiconductor . Spojrzyjmy na grafik zależności zniekształceń od mocy, zaczerpnięty ze specyfikacji chipu dla napięcia zasilania ± 30W. Sądząc z przytoczonego diagramu, chip kształtuję moc 30 W przy poziomie zniekształceń, nie przekraczającym 0,1%. Przejdziemy do pomiarów RMAA 5.4 , wykonanych za pomocą profesjonalnej karty dźwiękowej ESI Juli@ i mikrofonu pomiarowego Behringer ECM 8000. Spójrzmy na grafik ChCZ testowanych kolumn, otrzymany przez odtwarzanie w testowanym systemie logarytmicznie narastającej sinusoidy (swept sine). Wykres ChCZ kolumny Microlab PRO 3 , zmierzony na osi WCZ-głośnika Sądząc po zmierzonym wykresie nierównomierność ChCZ wynosi ±6 dB w skali roboczej od 60 do 20 000 Hz. Całościowo wykres stanowi dość równą linię, jednak można zauważyć spadek amplitudy o 6 dB w rejonie 800 Hz. Dla tego żeby namacalnie zobaczyć pracę equalizera w różnych trybach przeprowadziliśmy następne pomiary. Wykres ChCZ sabwoofera Microlab PRO 3 , zmierzony w różnych trybach Wykres ChCZ koloru białego (0) został zmierzony przy środkowym ustawieniu regulatorów barwy. Wykres ChCZ koloru zielonego (+) oszacowany jest przy ustawionych poziomach na maksimum , szary wykres (-) odpowiada ustawieniu regulatorów na minimum a fioletowy wykres (loudness) przedstawia pracę dla trybu wzmocnienia niskich częstotliwości. Spektrogram zniekształceń harmonicznych (2+3 harmoniczna) kolumny Microlab PRO 3 Na zmierzonych spektrogramach poziom zniekształceń (2+3 harmoniczna) wynosi -36 dB (przykładnie 2%). W odróżnieniu od PRO 2 poziom zniekształceń w wyższym modelu jest bardziej możliwy do przyjęcia. Dźwięk Podczas subiektywnego testu kolumny stereo zostały podłączone do profesjonalnej karty dźwiękowej ESI Juli@ przewodem z kompletu . Producent dodaje w komplecie do kolumn dwa przewody dla podłączenia: mini-dżek stereo na RCA stereo i RCA stereo na RCA stereo. Długość przewodów wynosi 2 metry. Przy włączeniu zasilania z kolumn rozlega się charakterystyczny prztyczek. Całościowo głośniki Microlab PRO 3 grają dobrze. Można powiedzieć że producentowi udało się zrobić dobrze jakościowo brzmiące kolumny i tym samym zbliżyć się na mały kroczek do wzorcowego dźwięku. W ten czas, jeszcze jest nad czym popracować. Ogólny obraz niewiele psują wysokie częstotliwości. Gdyby były czystsze (z mniejszymi zniekształceniami), dźwięk wyszedłby po prostu wspaniały.My razem z wami wiemy, że w ramach tej klasy akustyki jest to całkowicie możliwe do wykonania. Spodobały się nam średnie częstotliwości. Dźwięk jest otwarty i wystarczająco jasny(яркое ~czytelny ?). Przy odtwarzaniu testowych kompozycji jakichkolwiek istotnych braków w dźwięku się nie wyczuwa. Dźwięk jest wystarczająco pełnowartościowy i komfortowy. O braku niskich częstotliwości nie można powiedzieć. Dudniącego odcienia nie daje się zauważyć a dzięki dobrej jakościowo dolnej części średnich częstotliwości atak jest wyraźnie słyszalny . Skorzystaliśmy również z sytuacji by nie stracić możliwości bezpośredniego porównania dźwięku Microlab PRO 3 z najciekawszymi modelami głośników aktywnych : Defender Volsano1 i JetBalance JB-381 , pretendującymi aby być najwyższej jakości w swoim zakresie. Prośby i pytania by bezpośrednio je porównać są dość częste i aktywnie rozmawia się o tym na forum naszych czytelników. Aktywne kolumny stereo Microlab PRO 3,Defender Volsano1 i JetBalance JB-381 Odsłuch porównawczy kolumn przeprowadzony został na tych samych fragmentach testowych kompozycji oraz z minimalnym czasem przy przełączaniu się pomiędzy głośnikami . Dźwięk ze wszystkich trzech modeli różni się między sobą i jest zupełnie nie podobny jeden do drugiego. W pierwszej kolejności zaznaczamy odczuwalna wyższość Microlab PRO 3 i JetBalance JB-381 nad Defender Volsano1. Kolumny PRO 3 górują w większym stopniu, tak jak JB-381 ustępują Volsano1 w ilości niskich częstotliwości. Przy czym Volsano1 przegrywają w jakości średnich częstotliwości zarówno z PRO 3 jak i JB-381. Szczegółowiej po kolei. Microlab PRO 3 i Defender Volsano1 Różnice dają się zauważyć głównie na średnich i niskich częstotliwościach. W PRO 3 na średnich częstotliwościach dźwięk jest bardziej otwarty i pełnowartościowy. Podczas gdy w Volsano1 dźwięk ma skompresowany odcień i jest nieco podkreślony w górnej dziedzinie średnich częstotliwości. W ten sposób dźwięk tego samego instrumentu (na przykład, fortepian) odtwarzany jest na kolumnach nieco inaczej. W porównaniu z PRO 3 w Volsano1 powstaje uczucie nienaturalnego i płaskiego dźwięku. Wysokie częstotliwości w kolumnach są podobne. Dokładniej, jednakowy brak — brak szczegółowości, ale jeżeli w PRO 3 są problemy głównie w ilości zniekształceń i charakterystyczne odcienie dźwięku, to w Volsano1 wysokie są jakieś zamulone i przyduszone. Niskie częstotliwości są wyższej jakości w modelu PRO 3. W Volsano1 można usłyszeć dudniący odcień a także bardziej rozmazany (spowolniony) atak. Nie można powiedzieć, że w PRO 3 niskie częstotliwości są idealne, ale odtwarzane są szczegółowiej i bez dudnienia. Microlab PRO 3 i JetBalance JB-381 Przy porównaniu dźwięku z PRO 3 i JB-381 skomplikowanie jest powiedzieć co gra bardziej jakościowo. Z jednej strony w PRO 3 są bardziej dopracowane i nasycone niskie częstotliwości. Jasny i czytelny dźwięk na średnich częstotliwościach. A od drugiej strony JB-381, z bardziej szczegółowymi i czystymi wysokimi częstotliwościami ale za to z mniejszym poziomem basu. Według nas, bardziej komfortowo brzmi PRO 3. Dlatego że dobry dźwięk na średnich częstotliwościach częściowo rekompensuje brud na wysokich. Co nie można powiedzieć o JB-381, gdzie jest niedostatek dolnej skali i nieco zamulone średnie są bardziej krytyczne. Defender Volсano1 и JetBalance JB-381 Z określoną pewnością można powiedzieć, że JB-381 ma lepszy dźwięk na wysokich częstotliwościach i w zakresie wyższych średnich. Jednak minimalnie przegrywa w ilości niskich i ustępuje w (проработанности pracy ?) na dolnych średnich częstotliwościach. Plusy >dobry jakościowo dźwięk; >ładny wygląd >zewnętrzny panel sterowania; >Pilot. Minusy > wysoki poziom zniekształceń na wysokich częstotliwościach Edytowane 19 Maja 2008 przez mpeg-4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektrykk Opublikowano 19 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2008 Też fajne głośniki. Aż się prosi o wyjście słuchawkowe na tym bloku wzmacniającym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpeg-4 Opublikowano 21 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2008 (edytowane) A tak się prezentują na biurku (fotka znaleziona w necie :wink:) Click PS ,zrobię jeszcze potem na ile mogę poprawki do tłumaczenia :wink: . Edytowane 21 Maja 2008 przez mpeg-4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 25 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2008 Na drugiej fotce są KRK Rokit RP8 (nie Microlab ;) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mpeg-4 Opublikowano 25 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2008 (edytowane) Na drugiej fotce są KRK Rokit RP8 (nie Microlab ;) ) Wiem o tym ale celowo dałem fotki KRK dla porównania ze względu na podobieństwo :wink: ,ale jednak nikt tego nie zauważył ,oczywiście poza tobą byłym właścicielem KRK :lol2: . A pierwszą fotkę Pro 3 gdzieś wcięło :huh: . Edytowane 25 Maja 2008 przez mpeg-4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzZZzz Opublikowano 14 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2008 w jakich warunkach było badane pasmo i odpowiedz impulsowa?ot szczegół ale bez komory bezechowej to nie uwierze w jakich warunkach było badane pasmo i odpowiedz impulsowa?ot szczegół ale bez komory bezechowej to nie uwierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektrykk Opublikowano 18 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2008 (edytowane) w końcu cena znośna :> : http://www.infosoft.pl/product.php?id=1123...mp;categorie=32 Solo niby lepsze... Pro3: http://www.techlabs.ru/articles/acoustics/243/0/237/0/ http://www.liga-zvuka.ru/selfmade/microlab-pro3/ Pro1,2: http://www.fcenter.ru/forprint.shtml?onlin...ultimedia/19633 Edytowane 29 Czerwca 2008 przez elektrykk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
whiller Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Miał ktoś okazję ich posłuchać ? Czy jest do dobra alternatywa dla solo ? lub chociaż porównywalna ? Warto wydać na to pieniążki w wypadku gdy następne solo będą za 2/4 miechy (o ile je w ogóle dostanę ;p) ? Pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemoo Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2008 ja bym sie pewnie skusil :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektrykk Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2008 (edytowane) Wklejam kolejne fotki 'ustrojów akustycznych' :> z Mikrolabami Pro, znalezione na jakimś rosyjskim forum: http://www.snto-msu.net/user/upload/file157490.jpg http://www.snto-msu.net/user/upload/file269857.jpg - podłączone pod Technicsa, fajny kocur:) A tu inne firmy z tego samego forum: Solo 1 lub 2 SVEN MA-332 Jetbalance JB-381 PRO 2 z forum rumuńskiego: BTW. Czy ktoś się orientuje czy cena 290zł za Pro 3 w Inermaxie jest cały czas aktualna?? W innych sklepach mocno podrożały, jak reszta ML. Edytowane 21 Grudnia 2008 przez elektrykk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konsument Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2009 No to jaka jest ostateczna ocena? Warto brać czy nie? Aktualnie są już trochę drogawe (430 zł. w Infosofcie).Są lepsze od Solo6c czy nie? Mam zamiar sobie coś takiego sprawić,a pech chciał,że trafiłem w okres kryzysu,a są to już pieniądze niemałe,dlatego nie chcę ryzykować. :sad: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektrykk Opublikowano 2 Lutego 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2009 (edytowane) Pro są droższe i trochę słabsze, lepiej brać 6C. Edytowane 2 Lutego 2009 przez elektrykk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MefistoPL Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) Witam, posiadam od tygodnia pro3. Sprzęt nagłaśnia pokój 12m2 i daje radę :-) Długo nie mogłem się zdecydować nad modelem microlab'a aż w końcu stwierdziłem że mocniejsze głośniki w moim przypadku nie mają sensu. Ogólnie jestem zadowolony. Po 3 dniach po włączeniu zaczęły buczeć (a dokładnie wzmacniacz). Po rozkręceniu okazało się że wybrzuszył się kondensator - wymieniłem samodzielnie - prosta robota - brak plomb - 2szt (cena ok. 15zł). Druga sprawa to fakt, że do pilota mogli by dodać celownik :-). Strasznie trzeba celować by zadziałał. Zrobiłem dziurkę na gorąco i wysunąłem diodę lekko na zewnątrz dzięki czemu pilot nie odstaje teraz od innych. Cóż mogę doradzić jeszcze niezdecydowanym ?! Gra bez porównania do innych genius'ów czy creative'ów (moim zdaniem- choć audiofilem nie jestem). Już na zwykłej integrze słychać różnicę a co dopiero na lepszym sprzęcie. Nie są to głośniki które mają stać przy monitorze albo blisko kompa. To nie ma sensu są za mocne. Lepiej rozstawić na końcach pokoju :-) a co się z tym wiąże kupić trochę kabla. Wydałem z transportem 410zł i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam i polecam Edytowane 29 Października 2009 przez MefistoPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atribe Opublikowano 29 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2009 Sam zastanawiałem się pomiędzy PRO 1 a PRO 3. Wybór padł na te pierwsze. Postawiłem je na biurku, do bliskiego odsłuchu. Do tego nadają się idealnie (słucham na 35-40 w skali 0-80). Dźwięk dużo lepszy od moich poprzednich głośników z wieży Technics (2x70W). Drugi raz wydałbym te pieniądze tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkomp Opublikowano 31 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2009 (edytowane) gwoli ścisłości to nie są AKTYWNE głosniki tylko zwykłe pasywki ze wzmacniaczem......słabym jakościowo zresztą...drugi wielki minus bass refleks z tyłu - oj pół metra od ściany trza odstawić co rzadko jest możliwe Edytowane 31 Października 2009 przez pkomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Art385 Opublikowano 31 Października 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2009 Raczej bez większych problemów chyba, że kompa mam y w piwnicy w bloku albo pod schodami jakimiś lub w pokoju 2x2 lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektrykk Opublikowano 28 Listopada 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2009 nowa recenzja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...