Skocz do zawartości
mpeg-4

Recenzja Głośników Microlab Pro 3

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj będzie postępować tłumaczenie recenzji głośników Microlab PRO 3 ,tłumaczenie będzie z przerwami i powinno być ukończone dzisiaj :wink: .

 

 

Aktywne głośniki stereo Microlab PRO 3

 

Dołączona grafika

Aktywne głośniki Microlab PRO 3

 

Charakterystyczną cechą designu kolumn PRO jest plastikowy panel, otaczający membrany głośników. W połączeniu z żółtą membraną średnio częstotliwościowego głośnika panel dekoracyjny nadaje wyglądowi dodatkową oryginalność.

 

Kolumny zrealizowane są w układzie bass reflex. Port fb wyprowadzony jest na tylną ściankę. Średnica kewlarowego dyfuzora średnio częstotliwościowego głośnika wynosi 18 centymetrów. Elastyczne zawieszanie >zrobione jest z gumy i namacalnie twarde. W charakterze głośnika wysoko tonowego zastosowano kopułkowy twitter, zrobiony z tkaniny. Średnica kopułki wynosi 28 milimetrów.

 

Dołączona grafika

Obudowa wykonana jest z fibrolitu . Wymiary kolumny są bardzo duże i wynoszą 26,5 x 39,5 x 28,5 centymetrów. Na spodzie obudowy dodano specjalne podstawki. Podłączenie do wzmacniacza odbywa się za pomocą zacisków sprężynowych pod odizolowany kabel, umieszczonych na tylnej ściance. Długość przewodów dla podłączenia wynosi dwa metry. Dla wygody podłączenia przewód ma dwukolorowe oznakowanie i wsunięty jest w przezroczystą izolację.

 

Zewnętrzny blok wzmacniający jest dość sporych rozmiarów i wykonany jest z metalowej obudowy. Na przednim plastycznym panelu jest mały ekran wskazujący aktualny tryb pracy i poziomy dla regulowanego parametru.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Na pulpicie głównym jest też umieszczony regulator ogólnej głośności a także przycisk wyłączania zasilania i wyboru trybu przełączania. Z tyłu bloku zewnętrznego znajdują się zaciski mechaniczne dla podłączenia kolumn oraz dwa wejścia liniowe (złącze Stereo - RCA).

 

Pełne możliwości regulacyjne zarządzające różnymi trybami i ich parametrami dostępne są z pilota zdalnego sterowania.

 

Dołączona grafika

Pilot niewielkich rozmiarów zawiera następujące przyciski:

 

> ST-BY (tryb oszczędności energii);

 

> MUTE (odłączenie dźwięku);

 

> INPUT SEL (wybór źródła);

 

> LOUDNESS (tryb wzmocnienia niskich częstości);

 

> BALANCE-R/BALANCE-L (regulacja balansu);

 

> TREBLE+/TREBLE- (regulacja wysokich częstotliwości);

 

> BASS+/BASS- (regulacja niskich częstotliwości);

 

>VOLUME-/VOLUME+ (regulacja poziomu głośności).

 

Dołączona grafika

 

Zasilanie odbywa się za pomocą transformatora w kształcie litery-W (Ш Rosyjskie Sz) 23W 2.6A. przypomnimy, że w niższych modelach PRO 1 i PRO 2 stosowany jest transformator o mniejszej mocy. W charakterze chipu wzmacniającego producent wykorzystał chip stereo LM4766 od National Semiconductor . Spojrzyjmy na grafik zależności zniekształceń od mocy, zaczerpnięty ze specyfikacji chipu dla napięcia zasilania ± 30W.

 

Dołączona grafika

Sądząc z przytoczonego diagramu, chip kształtuję moc 30 W przy poziomie zniekształceń, nie przekraczającym 0,1%.

 

Przejdziemy do pomiarów RMAA 5.4 , wykonanych za pomocą profesjonalnej karty dźwiękowej ESI Juli@ i mikrofonu pomiarowego Behringer ECM 8000.

 

Spójrzmy na grafik ChCZ testowanych kolumn, otrzymany przez odtwarzanie w testowanym systemie logarytmicznie narastającej sinusoidy (swept sine).

 

Dołączona grafika

Wykres ChCZ kolumny Microlab PRO 3 ,

zmierzony na osi WCZ-głośnika

Sądząc po zmierzonym wykresie nierównomierność ChCZ wynosi ±6 dB w skali roboczej od 60 do 20 000 Hz. Całościowo wykres stanowi dość równą linię, jednak można zauważyć spadek amplitudy o 6 dB w rejonie 800 Hz.

 

Dla tego żeby namacalnie zobaczyć pracę equalizera w różnych trybach przeprowadziliśmy następne pomiary.

 

Dołączona grafika

Wykres ChCZ sabwoofera Microlab PRO 3 ,

zmierzony w różnych trybach

Wykres ChCZ koloru białego (0) został zmierzony przy środkowym ustawieniu regulatorów barwy. Wykres ChCZ koloru zielonego (+) oszacowany jest przy ustawionych poziomach na maksimum , szary wykres (-) odpowiada ustawieniu regulatorów na minimum a fioletowy wykres (loudness) przedstawia pracę dla trybu wzmocnienia niskich częstotliwości.

 

Dołączona grafika

Spektrogram zniekształceń harmonicznych (2+3 harmoniczna)

kolumny Microlab PRO 3

Na zmierzonych spektrogramach poziom zniekształceń (2+3 harmoniczna) wynosi -36 dB (przykładnie 2%). W odróżnieniu od PRO 2 poziom zniekształceń w wyższym modelu jest bardziej możliwy do przyjęcia.

Dźwięk

 

Podczas subiektywnego testu kolumny stereo zostały podłączone do profesjonalnej karty dźwiękowej ESI Juli@ przewodem z kompletu . Producent dodaje w komplecie do kolumn dwa przewody dla podłączenia: mini-dżek stereo na RCA stereo i RCA stereo na RCA stereo. Długość przewodów wynosi 2 metry.

 

Przy włączeniu zasilania z kolumn rozlega się charakterystyczny prztyczek.

 

Całościowo głośniki Microlab PRO 3 grają dobrze. Można powiedzieć że producentowi udało się zrobić dobrze jakościowo brzmiące kolumny i tym samym zbliżyć się na mały kroczek do wzorcowego dźwięku.

 

W ten czas, jeszcze jest nad czym popracować. Ogólny obraz niewiele psują wysokie częstotliwości. Gdyby były czystsze (z mniejszymi zniekształceniami), dźwięk wyszedłby po prostu wspaniały.My razem z wami wiemy, że w ramach tej klasy akustyki jest to całkowicie możliwe do wykonania.

 

Spodobały się nam średnie częstotliwości. Dźwięk jest otwarty i wystarczająco jasny(яркое ~czytelny ?). Przy odtwarzaniu testowych kompozycji jakichkolwiek istotnych braków w dźwięku się nie wyczuwa. Dźwięk jest wystarczająco pełnowartościowy i komfortowy.

 

O braku niskich częstotliwości nie można powiedzieć. Dudniącego odcienia nie daje się zauważyć a dzięki dobrej jakościowo dolnej części średnich częstotliwości atak jest wyraźnie słyszalny .

 

Skorzystaliśmy również z sytuacji by nie stracić możliwości bezpośredniego porównania dźwięku Microlab PRO 3 z najciekawszymi modelami głośników aktywnych : Defender Volsano1 i JetBalance JB-381 , pretendującymi aby być najwyższej jakości w swoim zakresie. Prośby i pytania by bezpośrednio je porównać są dość częste i aktywnie rozmawia się o tym na forum naszych czytelników.

 

Dołączona grafika

Aktywne kolumny stereo Microlab PRO 3,Defender Volsano1 i JetBalance JB-381

 

Odsłuch porównawczy kolumn przeprowadzony został na tych samych fragmentach testowych kompozycji oraz z minimalnym czasem przy przełączaniu się pomiędzy głośnikami .

 

Dźwięk ze wszystkich trzech modeli różni się między sobą i jest zupełnie nie podobny jeden do drugiego. W pierwszej kolejności zaznaczamy odczuwalna wyższość Microlab PRO 3 i JetBalance JB-381 nad Defender Volsano1. Kolumny PRO 3 górują w większym stopniu, tak jak JB-381 ustępują Volsano1 w ilości niskich częstotliwości. Przy czym Volsano1 przegrywają w jakości średnich częstotliwości zarówno z PRO 3 jak i JB-381. Szczegółowiej po kolei.

Microlab PRO 3 i Defender Volsano1

 

Różnice dają się zauważyć głównie na średnich i niskich częstotliwościach. W PRO 3 na średnich częstotliwościach dźwięk jest bardziej otwarty i pełnowartościowy. Podczas gdy w Volsano1 dźwięk ma skompresowany odcień i jest nieco podkreślony w górnej dziedzinie średnich częstotliwości. W ten sposób dźwięk tego samego instrumentu (na przykład, fortepian) odtwarzany jest na kolumnach nieco inaczej. W porównaniu z PRO 3 w Volsano1 powstaje uczucie nienaturalnego i płaskiego dźwięku.

 

Wysokie częstotliwości w kolumnach są podobne. Dokładniej, jednakowy brak — brak szczegółowości, ale jeżeli w PRO 3 są problemy głównie w ilości zniekształceń i charakterystyczne odcienie dźwięku, to w Volsano1 wysokie są jakieś zamulone i przyduszone.

 

Niskie częstotliwości są wyższej jakości w modelu PRO 3. W Volsano1 można usłyszeć dudniący odcień a także bardziej rozmazany (spowolniony) atak. Nie można powiedzieć, że w PRO 3 niskie częstotliwości są idealne, ale odtwarzane są szczegółowiej i bez dudnienia.

Microlab PRO 3 i JetBalance JB-381

 

Przy porównaniu dźwięku z PRO 3 i JB-381 skomplikowanie jest powiedzieć co gra bardziej jakościowo. Z jednej strony w PRO 3 są bardziej dopracowane i nasycone niskie częstotliwości. Jasny i czytelny dźwięk na średnich częstotliwościach. A od drugiej strony JB-381, z bardziej szczegółowymi i czystymi wysokimi częstotliwościami ale za to z mniejszym poziomem basu.

 

Według nas, bardziej komfortowo brzmi PRO 3. Dlatego że dobry dźwięk na średnich częstotliwościach częściowo rekompensuje brud na wysokich. Co nie można powiedzieć o JB-381, gdzie jest niedostatek dolnej skali i nieco zamulone średnie są bardziej krytyczne.

 

Defender Volсano1 и JetBalance JB-381

 

Z określoną pewnością można powiedzieć, że JB-381 ma lepszy dźwięk na wysokich częstotliwościach i w zakresie wyższych średnich. Jednak minimalnie przegrywa w ilości niskich i ustępuje w (проработанности pracy ?) na dolnych średnich częstotliwościach.

 

Plusy

 

>dobry jakościowo dźwięk;

>ładny wygląd

>zewnętrzny panel sterowania;

>Pilot.

 

Minusy

 

> wysoki poziom zniekształceń na wysokich częstotliwościach

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na drugiej fotce są KRK Rokit RP8 (nie Microlab ;) )

Wiem o tym ale celowo dałem fotki KRK dla porównania ze względu na podobieństwo :wink: ,ale jednak nikt tego nie zauważył ,oczywiście poza tobą byłym właścicielem KRK :lol2: . A pierwszą fotkę Pro 3 gdzieś wcięło :huh: .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakich warunkach było badane pasmo i odpowiedz impulsowa?ot szczegół ale bez komory bezechowej to nie uwierze

 

w jakich warunkach było badane pasmo i odpowiedz impulsowa?ot szczegół ale bez komory bezechowej to nie uwierze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś okazję ich posłuchać ? Czy jest do dobra alternatywa dla solo ? lub chociaż porównywalna ? Warto wydać na to pieniążki w wypadku gdy następne solo będą za 2/4 miechy (o ile je w ogóle dostanę ;p) ?

 

Pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wklejam kolejne fotki 'ustrojów akustycznych' :> z Mikrolabami Pro, znalezione na jakimś rosyjskim forum:

http://www.snto-msu.net/user/upload/file157490.jpg

http://www.snto-msu.net/user/upload/file269857.jpg - podłączone pod Technicsa, fajny kocur:)

A tu inne firmy z tego samego forum:

Solo 1 lub 2

SVEN MA-332

Jetbalance JB-381

 

PRO 2 z forum rumuńskiego:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

 

BTW. Czy ktoś się orientuje czy cena 290zł za Pro 3 w Inermaxie jest cały czas aktualna?? W innych sklepach mocno podrożały, jak reszta ML.

Edytowane przez elektrykk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jaka jest ostateczna ocena?

Warto brać czy nie?

Aktualnie są już trochę drogawe (430 zł. w Infosofcie).Są lepsze od Solo6c czy nie?

Mam zamiar sobie coś takiego sprawić,a pech chciał,że trafiłem w okres kryzysu,a są to już pieniądze niemałe,dlatego nie chcę ryzykować. :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam od tygodnia pro3.

Sprzęt nagłaśnia pokój 12m2 i daje radę :-) Długo nie mogłem się zdecydować nad modelem microlab'a aż w końcu stwierdziłem że mocniejsze głośniki w moim przypadku nie mają sensu.

Ogólnie jestem zadowolony. Po 3 dniach po włączeniu zaczęły buczeć (a dokładnie wzmacniacz). Po rozkręceniu okazało się że wybrzuszył się kondensator - wymieniłem samodzielnie - prosta robota - brak plomb - 2szt (cena ok. 15zł).

Druga sprawa to fakt, że do pilota mogli by dodać celownik :-). Strasznie trzeba celować by zadziałał. Zrobiłem dziurkę na gorąco i wysunąłem diodę lekko na zewnątrz dzięki czemu pilot nie odstaje teraz od innych.

 

Cóż mogę doradzić jeszcze niezdecydowanym ?! Gra bez porównania do innych genius'ów czy creative'ów (moim zdaniem- choć audiofilem nie jestem). Już na zwykłej integrze słychać różnicę a co dopiero na lepszym sprzęcie.

Nie są to głośniki które mają stać przy monitorze albo blisko kompa. To nie ma sensu są za mocne. Lepiej rozstawić na końcach pokoju :-) a co się z tym wiąże kupić trochę kabla.

Wydałem z transportem 410zł i jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam i polecam

Edytowane przez MefistoPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam zastanawiałem się pomiędzy PRO 1 a PRO 3. Wybór padł na te pierwsze. Postawiłem je na biurku, do bliskiego odsłuchu. Do tego nadają się idealnie (słucham na 35-40 w skali 0-80). Dźwięk dużo lepszy od moich poprzednich głośników z wieży Technics (2x70W). Drugi raz wydałbym te pieniądze tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwoli ścisłości to nie są AKTYWNE głosniki tylko zwykłe pasywki ze wzmacniaczem......słabym jakościowo zresztą...drugi wielki minus bass refleks z tyłu - oj pół metra od ściany trza odstawić co rzadko jest możliwe

Edytowane przez pkomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...