BuMeL Opublikowano 13 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2009 Wstęp Tutorial ten powstał, żeby oszczędzić niektórym kupującym straty czasu i nerwów do niektórych sprzedawców sprzętu, szczególnie w sytuacji gdy dysk został kupiony na Allegro, w sklepie wysyłkowym, ktoś zapomniał dowodu zakupu, zniszczył się, firma "KRZAK inc." wyparowała itp. itd. Ogólnie problemów mogą być setki. Czasem przychodzi moment, że Nasza Barracuda odmawia szanownej współpracy, wtedy z pomocą przychodzi nam producent, udzielając na swoje napędy 3-5 lat bezpośrednej gwarancji. Od czego zacząć. Wchodzimy na stronę producenta www.seagate.com : http://hosting.you2.pl/images/viu1242207330g.jpg Od razu w lewym górnym rogu zmieniamy język serwisu na polski (będzie nam się łatwiej połapać) : http://hosting.you2.pl/images/bfi1242207352b.jpg Następnie przechodzimy w zakładkę "WSPARCIE" : http://hosting.you2.pl/images/bfi1242207379t.jpg Wybieramy "Pomoc w zakresie gwarancji i zwrotów" : http://hosting.you2.pl/images/klz1242207402f.jpg Następnie klikamy na "Dokonaj zwrotu dysku jako gosc" : http://hosting.you2.pl/images/cqs1242502333s.jpg Pojawia Nam się narzędzie sprawdzające stan gwarancji urządzenia. Jeśli mamy więcej niż jeden dysk, klikamy na "Dodać kolejny produkt?" : http://hosting.you2.pl/images/cqs1242207461l.jpg Pojawia się kolejna rubryka : http://hosting.you2.pl/images/cqs1242207477e.jpg Po wstępnej konfiguracji i zapoznaniu się, podajemy modele napędów, ich numery seryjne, [WAŻNE] zaznaczamy kraj, do którego produkt ma zostać odesłany (po realizacji gwarancji, w Naszym przypadku Polska!), następnie wpisujemy kod z obrazka i zatwierdzamy "Wyślij" : http://hosting.you2.pl/images/opt1242207492v.jpg Pojawia się strona z dokładną informacją na temat gwarancji i zgłoszonych produktów, klikamy "Dalej" : http://hosting.you2.pl/images/bwy1242207508r.jpg W rubryki oznaczone * wpisujemy potrzebne dane, [WAŻNE] pod te dane producent odeśle produkty, więc nie można podawać nieprawdziwych informacji. Potrzebny jest również działający adres e-mail, ponieważ firma Seagate na bieżąco informuje Nas o stanie reklamacji ! : http://hosting.you2.pl/images/cqs1242207522f.jpg Następnie musimy zatwierdzić przeczytane postanowienia i warunki oraz kliknąć "Przegląd zamówienia i płatności", rejestracja nie jest wymagana : http://hosting.you2.pl/images/opt1242207538d.jpg Na kolejnej stronie zaznaczamy punkt przyjęć, pod który chcemy wysłać Nasze dyski i tu niespodzianka ... WARSZAWA 🙂 następnie klikamy "Wyślij zamówienie" : http://hosting.you2.pl/images/bfi1242207554y.jpg Kolejna strona jest podsumowaniem Naszych działań oraz ostatecznym rozliczeniem zamówienia (w przypadku uznania przez system gwarancji, rachunek oczywiście wynosi 0$ 😉 ), na koniec drukujemy etykietę na paczkę. http://hosting.you2.pl/images/viu1242207570r.jpg Tak wydrukowaną etykietkę przyklejamy na paczkę i biegniemy na pocztę 😉 http://hosting.you2.pl/images/klz1242207617v.jpg Jakie dyski mogę zgłosić ? Absolutnie wszystkie markowane Seagate oraz Maxtor ! Powyższa procedura obejmuje standardowe dyski 3,5", laptopowe 2,5" oraz wszystkie dyski zewnętrzne i przenośne. Jak pakować ? Trudno określić jakie wymagania ma producent co do opakowania bo informuje o gąbkach, foliach, grubych tekturach i innych mało potrzebnych bzdurach. Z mojego własnego doświadczenia wystarczy folia bąbelkowa albo jakikolwiek miękki upychacz i na tyle dopasowane pudełko, żeby dyski nie ganiały w środku luzem. Termin realizacji Dyski wysyłamy na swój koszt ! Firma Seagate deklaruje realizację zgłoszenia gwarancyjnego w terminie 3-7 dni roboczych (nie licząc czasu, jaki dysk potrzebuje na dotransportowanie się do producenta oraz z powrotem). Dyski wracają do Nas bardzo dokładnie zapakowane w gąbkę, kurierem DHL lub UPS. Odzyskiwanie danych z dysków Seagate 7200.11 w ramach gwarancji. !! UWAGA !! Żeby móc skorzystać z usług odzyskiwania danych, trzeba być zarejestrowanym w serwisie ! Aby nie było żadnych komplikacji, proszę stosować się do poniższych wskazówek. Przed podjęciem jakichkolwiek kroków, należy zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu 00-800-4732-4283, z automatu kontynuować rozmowę w języku angielskim albo innym, który znamy. W razie jakichkolwiek problemów z dogadaniem się, możemy poprosić konsultantkę o rozmowę w języku polskim, jeśli tylko ktoś będzie wolny to na 100% możemy liczyć na spełnienie prośby. Przed rozmową telefoniczną proszę wziąć pod uwagę przesunięcie czasu (6-7h) w stosunku do drugiego kontynentu więc radzę dzwonić popołudniu, wtedy będzie większa pewność, że w ogóle się dodzwonimy 😉 Zapytanie można wysłać również pod adres mailowy discsupport@seagate.com, można pisać w j. polskim. Pani konsultantka będzie potrzebować od Nas kilku informacji, m.in. numer seryjny dysku, jakie są objawy, Nasz adres email, następnie upewni się, że dysk podlega bezpłatnej poprawce i otworzy dla Nas zlecenie i przydzieli Case Number. Po zapisaniu sobie Case Number (żeby nie zgubić :P) robimy co następuje : 1. Wchodzimy na stronę i365 - Seagate Data Recovery i klikamy Submit a Case. http://hosting.you2.pl/images/arx1248340967c.jpg 2. Musimy wypełnić ankietę dotyczącą Naszej rejestracji, uzupełnić dane kontaktowe, adresowe, ustawić język i obowiązkowo zaznaczyć, co skierowalo Nas na stronę odzyskiwania Seagate (można zaznaczyć cokolwiek). Pola oznaczone * są obowiązkowe. http://hosting.you2.pl/images/opt1248341224s.jpg 3. Zaraz poniżej formularza rejestracji od razu możemy zarejestrować interesujący Nas, uszkodzony nośnik. Pomoc w uzupełnieniu opisana jest niżej. Dalej zaznaczamy laboratorium, do którego chcemy wysłać dysk (radzę zaznaczyć Amsterdam, ponieważ to właśnie laboratorium jest odpowiedzialne za odzysk z Naszego dysku więc automatycznie skróci to czas oczekiwania). http://hosting.you2.pl/images/jdv1248341333p.jpg http://hosting.you2.pl/images/bwy1248341398h.jpg 4. Zatwierdzamy zapoznanie się z regulaminem oraz chęć rejestracji w systemie podpisem i wciskamy "Submit". http://hosting.you2.pl/images/bwy1248341471y.jpg JAK UZUPEŁNIĆ FORMULARZ ZGŁOSZENIA URZĄDZENIA http://hosting.you2.pl/images/opt1249031535j.jpg - Serwice Type : Economy (rodzaj usługi i tak jest określony z góry dla Naszego zlecenia) - Promotion Code (nie musi Nas interesować) - Customer Reference (wpisujemy Technical Support jako osobę polecającą) - Media Type : Hard Drive (Seagate odzyskuje dane ze wszystkiego (!) co istnieje ale Nas tylko HDD interesuje) - RMA Number Nas też nie interesuje - Poniżej wpisujemy model i numer seryjny dysku, z którego chcemy odzyskać dane (potrzebne do identyfikacji) - Obowiązkowo zainstalowany system operacyjny. - Dwa bardzo ważne pytania: 1. Czy Seagate może zerwać plomby gwarancyjne z produktu (dla produktów Seagate nie tracimy gwarancji). 2. Czy odzysk danych z nośnika jest legalny (czy nikt się później nie będzie o to czepiał do Seagate). Na obydwa powyższe pytania odpowiadamy TAK ! - Jaki rodzaj plików Seagate powinien odzyskać w pierwszej kolejności - Tu wpisujemy interesujące Nas dane (w naszym przypadku i tak odzyskane będzie wszystko). - W jakich okolicznościach dane zostały utracone (bardzo ważna informacja dla i365) – w tym przypadku zgłaszamy dysk do poprawki firmware, wpisujemy „firmware issue” oraz dopisujemy przydzielony Nam „Case Number” Po zatwierdzeniu i zakończeniu zgłoszenia, pojawia nam się informacja z numerem zgłoszenia. http://hosting.you2.pl/images/rgh1248343440j.jpg Nie dostajemy nowego dysku, dane wracają na tym samym, który wysłaliśmy (chyba, że ulegnie jakiemuś uszkodzeniu w transporcie bądź w czasie badań w laboratorium). Po otrzymaniu dysku firma Seagate sugeruje zgrać potrzebne Nam dane na inny nośnik i wysłać dysk twardy na RMA w celu naprawy/wymiany na nowy ! Po zakończeniu zgłoszenia, Seagate powinien odebrać dysk od Nas i wysłać do laboratorium na swój koszt, jeśli więc do kilku dni nie zgłosi się do Nas kurier, można zwyczajnie iść na pocztę i wysłać samemu (koszt do Amsterdamu to około 56PLN ekono) To tyle. Proszę bardzo dokładnie zapoznać się z procedurami, upewnić się, że zgłaszany dysk na pewno ma uszkodzony firmware i nie robić niczego pochopnie. W razie błędnej diagnozy, koszty odzyskiwania wynoszą 700-1400 EURO ! Wszystkie kolejne kroki podejmowane przez Seagate od momentu odbioru dysku będą opisane na stronie internetowej i365 po zalogowaniu. And That's All FOLKS :] Autor: Łukasz Ptak 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naxt Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2009 Wstęp Trudno określić jakie wymagania ma producent co do opakowania bo informuje o gąbkach, foliach, grubych tekturach i innych mało potrzebnych bzdurach. Z mojego własnego doświadczenia wystarczy folia bąbelkowa albo jakikolwiek miękki upychacz i na tyle dopasowane pudełko, żeby dyski nie ganiały w środku luzem. Akurat to łatwo okreslic,bo wszystko jak byk wisi na stronie producenta,sama folia bąbelkowa to za mało,producent może nie przyjąć tak zapakowany dysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 14 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2009 (edytowane) Wszystkie pakuję w folię bąbelkową, może 10% pojechało do producenta w ich serwisowej gąbce ale wolę nią głośniki wypychać bo się świetnie nadaje ;) Edytowane 14 Maja 2009 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykkupczyk Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 A czy jest jakaś możliwość, żeby firma odzyskała dane, które są zawarte na tym dysku, który wysyłam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 Seagate udostępnia taką opcję, ale nie wiem czy odpłatnie czy w ramach gwarancji ..... jak do tego dojdę to napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 A czy jest jakaś możliwość, żeby firma odzyskała dane, które są zawarte na tym dysku, który wysyłam?Ktos w temacie o nich pisal , ze jest - wysylka do Niemiec , do ich centrum serwisowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykkupczyk Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 (edytowane) Wydaje mi się, że kwestia jest ważna. Czy ktoś może zna jakieś konkretne kroki jakie należy wykonać aby to było możliwe i jak to wygląda, gdyż niestety jest to dla mnie ważne. Edytowane 16 Maja 2009 przez patrykkupczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 16 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2009 Nastąpiła drobna zmiana w systemie RMA, procedura zwrotu w jednym kroku wygląda odrobinę inaczej, zamieściłem już zrzut w tutorialu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czolo7 Opublikowano 18 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2009 W zeszla srode (tj. 13.05) wyslalalem dyska na poczcie i dzisiaj (18.05) dostalem maila, ze wyslali do mnie kurierem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niepyt Opublikowano 19 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2009 witam wczoraj takze i moj dysk odmowil posluszenstwa pyt. czy nadal nic nie wiecie co zrobic zeby serwis odzyskal dane z dysku? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 20 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2009 Można zgłosić żądanie odzyskania danych u producenta w ramach gwarancji ale tak, jak ktoś wyżej napisał trzeba wysłać sprzęt do Niemiec bądź Wielkiej Brytanii (do tych dwóch wychodzi najtaniej). Polski punkt serwisowy nie przyjmuje takich zleceń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykkupczyk Opublikowano 22 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2009 "Najtaniej" - znając koszta serwisu w tych państwach to raczej nie jest to "tanio". Przecież taka firma to w ramach gwarancji powinna za darmo robić recovery. To są tylko dyski, jak wszystko to może się popsuć i powinni być na to przygotowani. Nie wiem, co mam teraz zrobić, nie stać mnie za bardzo na odzyskiwanie w jakieś firmie za >1000zł. Seagate nie ma przedstawicielstwa w PL, to nawet nie ma z kim gadać, a w ciemno za granicę nie wyślę, bo jak mi przyślą rachunek, to będę musiał kompa całego sprzedać. Już więcej nie kupię Seagate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew777 Opublikowano 22 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2009 Ale samsungi tak często się nie sypią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 22 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2009 "Najtaniej" - znając koszta serwisu w tych państwach to raczej nie jest to "tanio". Przecież taka firma to w ramach gwarancji powinna za darmo robić recovery. To są tylko dyski, jak wszystko to może się popsuć i powinni być na to przygotowani. Nie wiem, co mam teraz zrobić, nie stać mnie za bardzo na odzyskiwanie w jakieś firmie za >1000zł. Seagate nie ma przedstawicielstwa w PL, to nawet nie ma z kim gadać, a w ciemno za granicę nie wyślę, bo jak mi przyślą rachunek, to będę musiał kompa całego sprzedać. Już więcej nie kupię Seagate. Seagate najprawdopodobniej odzyskuje dane ze swoich dysków w ramach gwarancji. Płacisz tylko za wysyłkę w jedną stronę. Samsunga do producenta nie wyślesz jako klient końcowy, jedynie przez kanał dystrybucji czyli idąc do sklepu, w którym kupiłeś. Western Digital nie ma w ogóle ani jednego przedstawicielstwa w Polsce a najbliżej chyba w Wielkiej Brytanii oraz (nie pamiętam) Niemczech . Możliwe, że w poniedziałek albo wtorek będę zgłaszał dysk do odzysku danych do Niemiec to dopiszę procedurę krok po kroku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glasser Opublikowano 23 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2009 Jeśli włożę dysk do opakowania jakie kiedyś dawali (SeaSheld się chyba zwało) a wolną przestrzeń wypełnię gazetami, to mogą być problemy? Nie mam takich wynalazków, jakie sobie życzą :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 23 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2009 (edytowane) Dyski w plastikowych blistrach też już jeździły i nie robili problemów ;) : A co do upychania gazetą .... hmm .... estetyczniej i bezpieczniej będzie zawinąć ten blisterek w jakąś zmiętą folię albo nawet owinąć sklepową reklamówką i wsadzić do w miarę ciasnego pudełeczka ;) . O to, że dysk "lata" w blistrze producent się nie uczepi. Edytowane 23 Października 2010 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glasser Opublikowano 24 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2009 Sprawa wygląda tak, włożyłem dysk w takie pudełeczko jak wyżej widać. Wykorzystałem także gąbkę którą dostałem z nagrywarką (napędem). Dzięki temu dysk jest dobrze zabezpieczony, a dziurki upchałem nieco gazetą, bo delikatnie pudełko za duże było. Wydaje mi się, że będzie git :) Nie trzeba chyba naklejać tej naklejki z danymi? Ja wyraźnie napisałem tylko nr zamówienia i powinien wystarczyć? W ile realnych dni, dysk przyjedzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 24 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2009 Termin realizacji zamówienia to 3-7 dni roboczych, nie licząc oczywiście przesyłek. Tak realnie dysk przyjdzie w tydzień-półtora, rzadko zdarza się dłużej. Do dwóch tygodni (łącznie) trwa oczekiwanie w przypadku wysyłki starych dysków o niskiej pojemności (40-80Gb) bo nie ma już takich w obrocie i wymieniają na pojemniejsze, więc przypuszczam że badają dyski dokładniej, żeby mieć podstawy do odrzucenia reklamacji ;) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czolo7 Opublikowano 26 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2009 Wczoraj przyjechal moj dysk...wkoncu dostalem cicha wersje :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 26 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2009 (edytowane) Więc tak. Dostałem dysk do wysłania na odzysk danych, Seagate na swojej stronie wskazuje informacje, że takie usługi prowadzi. Jeśli komuś (bo nie wszystkim) strona Seagate Data Recovery nie działa to jest drugi adres: Service Seagate. Dysk dzisiaj zgłosiłem, dostałem również potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia (tu niestety cała procedura jest po angielsku) i UWAGA ! Seagate wysłał po dysk kuriera i odbierze go na Swój koszt ! Jak się sprawy będą miały dalej tego nie wiem. Termin realizacji wynosi do 4 tygodni. Seagate cenę usługi wystawi dopiero po zakończeniu zlecenia z tego względu, że stosuje politykę "nie ma usługi, nie ma rachunku" czyli jak nie odzyskają to klient kosztów nie ponosi. Czy dane będą odzyskane w ramach gwarancji dowiem się dopiero po rozpatrzeniu zlecenia, po doprowadzeniu sprawy do końca również dowiecie się "How To" czyli rozszerzę odpowiednio tutorial. Edytowane 27 Maja 2009 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aviko Opublikowano 27 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2009 Więc tak. Dostałem dysk do wysłania na odzysk danych, Seagate na swojej stronie wskazuje informacje, że takie usługi prowadzi. Jeśli komuś (bo nie wszystkim) strona Seagate Data Recovery nie działa to jest drugi adres: Service Seagate. Dysk dzisiaj zgłosiłem, dostałem również potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia (tu niestety cała procedura jest po angielsku) i UWAGA ! Seagate wysłał po dysk kuriera i odbierze go na Swój koszt ! Jak się sprawy będą miały dalej tego nie wiem. Termin realizacji wynosi do 4 tygodni. Seagate cenę usługi wystawi dopiero po zakończeniu zlecenia z tego względu, że stosuje politykę "nie ma usługi, nie ma rachunku" czyli jak nie odzyskają to klient kosztów nie ponosi. Czy dane będą odzyskane w ramach gwarancji dowiem się dopiero po rozpatrzeniu zlecenia, po doprowadzeniu sprawy do końca również dowiecie się "How To" czyli rozszerzę odpowiednio tutorial. Piszesz przyjacielu w swoim podpisie ze masz związek z Komputronikiem, a nie wspomnisz nic o http://www.komputronik.pl/serwis/?f[menu]=5 nieladnie nieladnie. Ceny na tej stronie są nieaktualne. Ta sama polityka czyli nic nie odzyskają - klient nie ponosi kosztów analizy. Aktualny cennik firmy Data Lab na stronie http://www.datalab.pl/dzialy/cennik.html Klienci firmy Komputronik zgodnie z umową mają korzystniejsze warunki (analiza przyspieszona na warunkach cenowych jak standard) , wystarczy podać kod referencyjny 11111. Zamiast wspierać nasz rodzimy rynek dajesz zarobić sąsiadom, no chyba że masz tam jakihś ziomali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) Mówimy o recovery w ramach gwarancji Seagate a nie o odpłatnym odzyskiwaniu. To co piszę, póki co jest eksperymentem. Odzyskiwaniem danych w Polsce zajmuje się kilkadziesiąt naprawdę porządnych serwisów ale żaden nie zrobi tego za darmo a producent może (przynajmniej tak twierdzi). Przed włączeniem się w dyskusję, przeczytaj proszę cały temat. Edytowane 28 Maja 2009 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvanowiec Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) Na standardowa usterkę 7200,11 jest darmowe rozwiązanie -> http://yura.projektas.lt/files/seagate/720011_ES2.html http://www.msfn.org/board/index.php?showto...807&st=1320 http://forum.hddguru.com/tutorial-resolve-...ize-t11040.html BuMeL Jak widzisz cały swiat otrzymał pomoc i nie od samego seagate i tez nie od takiego jak Ty ktory namawia ludzi na to czego sam nie rozumie bo porostu ma chęc na pisanie bzdur za ktore nie będzie odpowiadał. Jasne gdyby kazdy kto posłuchał Twojej rady i dostał list z rachunkiem skierował sie z nim do Ciebie i ty bys zapłacił z własnej kieszeni wtedy mozna by nazwac to czyms porzadnym a tak to kolejna bajka od kolejnego oszusta. Edytowane 28 Maja 2009 przez Nirvanowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aviko Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2009 Mówimy o recovery w ramach gwarancji Seagate a nie o odpłatnym odzyskiwaniu. To co piszę, póki co jest eksperymentem. Odzysiwaniem danych w Polsce zajmuje się kilkadziesiąt naprawdę porządnych serwisów ale żaden nie zrobi tego za darmo a producent może (przynajmniej tak twierdzi). Przed włączeniem się w dyskusję, przeczytaj proszę cały temat. przeczytalem. ciesze sie ze uzyles okreslenia "serwisow". rownie dobrze mozesz isc sie leczyc do punktu ksero. daj znac ile zawolali za odzyskanie i ile bedziesz musial zaplacic za odeslanie dysku po nie odzyskaniu (kiedy byla taka mozliwosc) jeszcze jedno pytanie: co bylo z dyskiem ze trzeba bylo odzyskiwac dane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2009 (edytowane) Nie jestem elektronikiem ale wydaje mi się, że dysku, który nie identyfikuje się w Biosie albo zawiesza start płyty głównej, nie da się sflashować bez programatora, po drugie, jeśli seagate robi recovery ze swoich dysków w ramach gwarancji i za darmo, do tego pokrywa koszta wysyłki to warto z tej opcji skorzystać, po trzecie, jeśli uważasz, że piszę bzdury to poprzyj swoją wypowiedź faktem a nie poradnikiem, który pokazuje w jaki sposób wskrzesić zawieszoną elektronikę w dysku Seagate/Maxtor bo tyle to i ja potrafię. Pracujesz może w firmie, która odzyskuje dane z Seagate/Maxtor za 60pln na allegro ? Wali mi tu propagandą. Poza tym, skoro macie złote środki na nie utratę danych z uszkodzonych HDD to w imię wszystkich pokrzywdzonych użytkowników proszę o Tutorial krok po kroku jak to zrobić, wszyscy będziemy wdzięczni ;) Chyba, że zaszkodzi to Waszym interesom. Edytowane 28 Maja 2009 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość <account_deleted> Opublikowano 28 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 28 Maja 2009 Jak widzisz cały swiat otrzymał pomoc i nie od samego seagate i tez nie od takiego jak Ty ktory namawia ludzi na to czego sam nie rozumie bo porostu ma chęc na pisanie bzdur za ktore nie będzie odpowiadał. Jasne gdyby kazdy kto posłuchał Twojej rady i dostał list z rachunkiem skierował sie z nim do Ciebie i ty bys zapłacił z własnej kieszeni wtedy mozna by nazwac to czyms porzadnym a tak to kolejna bajka od kolejnego oszusta. Nie zauważyłem, żeby ktoś tu kogoś oszukał. To prawda, można naprawić niektóre uszkodzenia w domu, ale trzeba wiedzieć jak zrobić interfejs i potrafić z niego skorzystać. Błędna interpretacja i nieadekwatny sposób naprawy ( w tym przypadku bezmyślne przeklepanie "tutoriala" ) mogą skutkować tylko zwiększeniem kosztów i utratą gwarancji. Świat nie otrzymał tu żadnej pomocy - 99.999% właścicieli uszkodzonych dysków nie potrafi lub nie może z tego skorzystać. Zresztą - to samo można powiedzieć o naprawach mobo, DVD, TV itd - jak ktoś umie i ma sprzęt to sobie naprawi, reszta jest zmuszna do korzystania z usług serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aviko Opublikowano 29 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2009 (edytowane) poprosze w takim razie link do strony producenta, powtarzam producenta a nie gdzies w internecie, w ktorym producent deklaruje darmowe odzyskanie danych w ramach gwarancji. Edytowane 29 Maja 2009 przez aviko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZipQ Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Maja 2009 Mam pytanko, akurat jutro planuje wysłać swój uszkodzony dysk. Czy zapakowany w blister (w środku zawinięty w folie bąbelkową aby się nie przemieszczał), zaklejony taśmą a następnie włożony do koperty bąbelkowej (takiej pod rozmiar, aby się nie ruszał w niej - oczywiście jeśli znajdzie się taka na poczcie, a jak nie to duża i poskładaną) producent przyjmie? Czy muszę gdzieś (nie wiem gdzie) zaopatrzyć się w jakieś pudełeczko :) ? A także dane (te które wg tutoriala należy wydrukować) można przepisać w zastępstwie na kopertę/pudełko ^^? Błahe pytania, ale zapytać zawsze można ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Maja 2009 Lepiej zapakuj w pudełko a dane możesz przepisać. Nie wysyłałem jeszcze dysku w kopercie więc nie wiem jak serwis to przyjmie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okzo Opublikowano 31 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 31 Maja 2009 Zapytaj lepiej tu -> http://www.actionfront.com bo autor tego pseudo tutorialu napewno nawet nie wie co to jest seagate recovery services https://services.seagate.com Jeśli komuś (bo nie wszystkim) strona Seagate Data Recovery nie działa to jest drugi adres: Service Seagate., i jezeli dostaniesz jakas nie jasna odpowiedz na temat oplaty usług odzyskiwania danych, to poproś odrazu autora tutorialu o jego dane żebyś przekazać mu kwit do opłaty (przeciąż on człowiek uczciwy obiecał darmowe odzyskiwanie danych i nie będzie przeciw żebyś dotrzymać swoje słowo: ze dla każdego to będzie darmowe ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...