Skocz do zawartości
Unknown2012

Audio Do Pc (muzyka, Filmy, Gry)

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie w tym problem, ze nie chce wydac wiecej niz trzeba, szukam tylko czegos troche lepszego i mniej awaryjnego od tych nieszczesnych GIENUSOW.

Jesli zdecyduje sie na D1080MKII lub PURE 100 to jaka mam pewnosc, ze nie bede mial tych samych problemow co teraz: buczenie, trzaski, zaklocenia, jeden glosnik glosniejszy - tzn. nawet po calkowitym sciszeniu slychac ten glosniik ?

Oczywiscie modele wymienione w tym poscie nadaja sie na biurko/do bliskiego odsluchu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w tym problem, ze nie chce wydac wiecej niz trzeba, szukam tylko czegos troche lepszego i mniej awaryjnego od tych nieszczesnych GIENUSOW.

Jesli zdecyduje sie na D1080MKII lub PURE 100 to jaka mam pewnosc, ze nie bede mial tych samych problemow co teraz: buczenie, trzaski, zaklocenia, jeden glosnik glosniejszy - tzn. nawet po calkowitym sciszeniu slychac ten glosniik ?

Oczywiscie modele wymienione w tym poscie nadaja sie na biurko/do bliskiego odsluchu ?

Tak na mój gust jedynie Vigoole C-2149 się NIE nadają do bliskiego odsłuchu.

 

A co do reszty - ja tych PURE 100 i D1080 nie miałem więc nie wiem jak tam z trzaskami itd (ale jakoś wątpię w takie kwiatki przy tej klasie sprzętu). Jak trochę poczytasz to zobaczysz że np. PURE 100 mają wyraźnie lepsze wykonanie od SOLO 6 (wewn elementy wyższej jakości, od głośników po zasilanie - są nawet zdjęcia). Te lepsze elementy przełożą się na jakość dźwięku. Nawet Marcin_gps pisał że Solo 6 są wyraźnie ograniczane przez nie najlepszej jakości wzmacniacze ... w PURE 100 jest to raczej nie możliwe. Po prostu chcesz lepiej - zapłać więcej (nie zawsze to się sprawdza ale w tym przypadku wszystko wskazuje na to że tak jest)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.infosoft.pl/product.php?id=1124...p;categorie=289

Czas dostawy: 1-2 dni

Gwarancja: 12 miesięcy

Cena brutto

1255,00 zł

 

Ile takie glosniki powinny dzialac bez problemow, wytrzymaja przynajmniej 4 lata? Niczego lepszego nie znajde dla siebie w tej cenie ? x-fi music moze zostac czy lepiej zmienic ? Kiedy te glosniki pojawily sie na rynku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.infosoft.pl/product.php?id=1124...p;categorie=289

Czas dostawy: 1-2 dni

Gwarancja: 12 miesięcy

Cena brutto

1255,00 zł

 

Ile takie glosniki powinny dzialac bez problemow, wytrzymaja przynajmniej 4 lata? Niczego lepszego nie znajde dla siebie w tej cenie ? x-fi music moze zostac czy lepiej zmienic ? Kiedy te glosniki pojawily sie na rynku ?

Gwarancja wynosi minimum 2 lata ... a sklep może sobie bredzić inaczej.

 

Działać powinny kilkanaście+ lat.

 

Czy znajdziesz coś lepszego ? - trudno powiedzieć. Jeszcze są monitory projektowe (podstawowe studyjne) jak KRK RP5 ale to będzie drożej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w czym krk rp5 <link> beda lepsze od pure 100 ? chodzi o mozliwosc rozbudowy? np. poprzez dodanie RELOOP HA-210b?

jak do tego wszystkiego ma sie yamaha e410 ?

 

budzet: 1800zl.

zastosowanie glosnikow:

-muzyka - 50%,

-filmy - 35%,

-gry, fps'y - 15%.

-glosniki na biurko (180x70cm)

 

 

dzieki za pomoc Kyle!

Edytowane przez Unknown2012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz zdecydować czy chcesz max przejrzystości czy może ciepłego przymulenia.

 

Yamaha Pianocraft jest przymulona, nie ma na prawdę porządnej czystości i odniosłem wrażenie podbitego basu.

 

KRK RP5 pokazuje więcej prawdy ... zero nienaturalnego podbicia basu, ale też nie schodzi za nisko (w końcu to 5"), jest o niebo bardziej selektywny niż Pianocraft (pojedyncze instrumenty się tak nie zlewają), mają też świetnie wyrównane pasmo.

 

Pure 100 mają w jednej z kolumn regulatory itd. (lewa i prawa kolumna mają fizycznie inną budowę ... jak z resztą Solo 6 itp.) co sprawia że jedna brzmi nieco inaczej niż druga ... na KRK RP5 czy nawet Pianocraft tego nie ma. Chyba że w Pure 100 komora lewego i prawego kanału jest identyczna (wewnętrzna przegroda oddzielająca elektronikę od komory głośników).

 

Ja bym się nie ograniczał do tych zestawów które tutaj wymieniliśmy. Posłuchaj Behringer 3030A (wysokotonowiec wstęgowy). Wysoko ocenione zostały Tascam VL-A8 w teście na e-muzyk:

http://www.e-muzyk.net.pl/content/view/1593/38/

... ale to duże monitory wymagające nieco miejsca.

 

Jeśli zdecydujesz się na monitory studyjne to trzeba pamiętać też o sterowaniu głośnością (np. E-MU 0404 USB, ew. E-MU 0202 USB ale tu nie ma wyjść zbalansowanych ani nie pracuje jako samodzielny DAC ... ale jest taniej ... no i w 0202 chyba będzie trzeba się podpinać pod wyj. słuchawkowe)

 

ps. przy większych monitorach trzeba dalej odstawić kolumny od ściany itd.

 

Dla Ciebie Pure 100 są rozwiązaniem chyba "najłatwiejszym" - kartę dźwiękową już masz, sterowanie głośnością pure 100 mają ... przy monitorach studyjnych jest więcej kombinowania (np. do KRK RP5 potrzeba by najlepiej E-MU 0404 USB i obecna karta X-Fi jest zbędna)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytalem troche i jestem jeszcze dalej od zakupu moich nowych glosnikow ;/ na razie zamowilem xonara dx i senki hd201.

 

w czym krk rp5 <link> beda lepsze od pure 100 ? chodzi o mozliwosc rozbudowy? np. poprzez dodanie RELOOP HA-210b?

jak do tego wszystkiego ma sie yamaha e410 ?

http://www.djshop.pl/k15,naglosnienie/i399...r5-sztuka-.html - bezkonkurencyjne. (no moze nie bede wyglaszal sadow, sluchalem starszych braciszkow mr8... jakbym mial wolne 2,5k to bym sie nie zastanawial, kwintesencja dobrzego brzmienia) mr5 beda pewnie troche mniej schodzily na basie, chociaz nie sadze ze bedzie go brakowac ;] Edytowane przez NeonPPC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o klasycznym zestawie, czyli dwie podłogówki (w ostateczności podstawkowe) plus wzmak stereo?

Używka Cambridge Audio/NAD itp. do 500-700zł (coś powinieneś znaleźć ze sprawdzonych konstrukcji) plus do tego...no właśnie nie wiem co teraz ciekawego można kupić za 1200-1500zł z podłogówek. Swego czasu polecano Tannoy M3 lub M4 ale chyba już nie ma ich w sprzedaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myślałeś o klasycznym zestawie, czyli dwie podłogówki (w ostateczności podstawkowe) plus wzmak stereo?

Używka Cambridge Audio/NAD itp. do 500-700zł (coś powinieneś znaleźć ze sprawdzonych konstrukcji) plus do tego...no właśnie nie wiem co teraz ciekawego można kupić za 1200-1500zł z podłogówek. Swego czasu polecano Tannoy M3 lub M4 ale chyba już nie ma ich w sprzedaży.

Nie wiem co prawda jakie kolega pytający ma priorytety, ale jeśli chce dokładności to zestawy Hi-Fi pasywne (wzmak + kolumna ze zwrotnicą pasywną) mają stosunek cena/jakość miażdżąco gorszy od sprzętu aktywnego/studyjnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt studyjny nie służy do słuchania muzyki tylko do czegoś innego (mastering w studio), w związku z czym jego charakterystyka jest inna.

Oczywiście jeśli ktoś chce mieć takie coś, podoba mu się takie brzmienie to czemu nie...ale warto pamiętać o tej fundamentalnej różnicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt studyjny nie służy do słuchania muzyki tylko do czegoś innego (mastering w studio), w związku z czym jego charakterystyka jest inna.

Oczywiście jeśli ktoś chce mieć takie coś, podoba mu się takie brzmienie to czemu nie...ale warto pamiętać o tej fundamentalnej różnicy :)

Różnica jest taka że za sprzęt Hi-Fi grający podobnie neutralnie jak sprzęt studyjny trzeba dać kilka razy tyle. Reszta sprzętu Hi-Fi z premedytacją producenta barwi przekaz zlewając pojedyncze instrumenty + dodając śmieci od siebie + podbijając pewne części pasma. Oczywiście Hi-End Hi-fi też najczęściej barwi.

 

Sprzęt studyjny nie jest oczywiście ideałem ale o niebo mniej zabarwia i przede wszystkim jest bardziej rozdzielczy od sprzętu Hi-Fi w podobnej/wyższej/nawet znacznie wyższej cenie.

 

Ale oczywiście - można nie lubić prawdy i detaliczności ... można woleć zamulone plumkanie Hi-Fi.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty teraz mówisz o swoich preferencjach brzmieniowych. Jedni lubią lampiaki, inni preferują cyfrę. To samo z głośnikami...tylko że o ile w przypadku wzmacniaczy raczej dąży się do liniowego przekazu (a lampiaki ze swojej natury naturalne nie są) tak jeśli chodzi o kolumny to do hi-fi charakterystyka liniowa NIE JEST tym do czego się dąży. Na pewno wiesz że ucho ludzkie różnie reaguje na różne częstotliwości i to jest uwzględniane przy projektowaniu kolumn hi-fi.

Sprzęt studyjny z kolei z założenia ma być liniowy do bólu.

Tak więc są to dwa różne światy i nie przedstawiaj tego w ten sposób że hi-fi to "zamulacze" a studio to "prawda i detaliczność", bo dla kogoś innego hi-fi będzie neutralne natomiast monitory studyjne odbierać będzie jako "podbarwiacze" (górne pasmo). To trochę tak (ale też nie do końca) jak z LCD vs plazmą. Jedni wolą super nasycone kolory, mega jasność i ostrość LCD a inni wybiorą delikatne, przyjemniejsze dla oka rozmycie obrazu i mniej agresywne kolory ;-)

 

Najlepiej jednak będzie, gdy sam zainteresowany wypowie się co go tak na prawdę interesuje.

Edytowane przez m_lesiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty teraz mówisz o swoich preferencjach brzmieniowych.

Mówię o wynikach pomiarów, odpowiedzi impulsowej, THD + ewentualnie preferencjach na prawdę.

 

tak jeśli chodzi o kolumny to do hi-fi charakterystyka liniowa NIE JEST tym do czego się dąży.

Nie jest, bo dąży się do tego by było miło na gust producenta.

 

Na pewno wiesz że ucho ludzkie różnie reaguje na różne częstotliwości i to jest uwzględniane przy projektowaniu kolumn hi-fi.

Nie jest to uwzględniane bo niby skąd ma producent wiedzieć przy jakiej głośności słuchamy (czyli jak zapewne wiesz charakterystyka ucha ludzkiego zmienia się wraz ze zmianą ciśnienia akustycznego). Jak napisałem - producent Hi-Fi stroi pod swój gust olewając prawdę i nic więcej dodawać nie trzeba.

 

 

Tak więc są to dwa różne światy i nie przedstawiaj tego w ten sposób że hi-fi to "zamulacze" a studio to "prawda i detaliczność", bo dla kogoś innego hi-fi będzie neutralne natomiast monitory studyjne odbierać będzie jako "podbarwiacze" (górne pasmo). To trochę tak (ale też nie do końca) jak z LCD vs plazmą. Jedni wolą super nasycone kolory, mega jasność i ostrość LCD a inni wybiorą delikatne, przyjemniejsze dla oka rozmycie plamy i mniej agresywne kolory ;-)

 

Najlepiej jednak będzie, gdy sam zainteresowany wypowie się co go tak na prawdę interesuje.

Chyba nie słyszałeś nigdy sprzętu studyjnego - Hi-Fi to z grubsza są zamulacze i koniec. Zwrotnice pasywne (nie licząc wyjątków) skutecznie filtrują nie tylko pasmo ale też detale sprawiając że maskowanie dźwięków znacznie wzrasta a kontrola (realny wsp. tłumienia choćby) kilkukrotnie maleje. I to Hi-Fi podbarwiają górne pasmo często je uwypuklając (zobacz sobie wykresy dla B&W 805S i dla KRK RP5 to pogadamy kto "coś robi z górnym pasmem"

 

A co do LCD vs. plazmy - profesjonalne wyświetlacze do pracy z Video to LCD (EIZO CG232W ewentualnie EIZO CG243W). A neutralność plazm jest mitem głoszonym przez ludzi którzy widzą przejaskrawione kolory na rozregulowanych LCD w marketach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się rozpędziłeś. THD dotyczy wzmacniaczy a nie kolumn ;-)

 

Nie jest, bo dąży się do tego by było miło na gust producenta.

Jeśli klientowi takie brzmienie odpowiada to czemu ma to być złe?

Jeśli nie odpowiada to zakupi produkt od innego producenta, o "innym guście". Ja w tym żadnego problemu nie widzę.

Samochody to też wytwór wg gustu producenta. Klient kupuje to co mu się podoba (albo na co go stać :-) ).

 

Nie pisałem o natężeniu dźwięku tylko różnej wrażliwości ucha ludzkiego na różne częstotliwości, przede wszystkim na zakres między około 1,5 a 4kHz.

 

A co do LCD vs. plazmy - profesjonalne wyświetlacze do pracy z Video to LCD (EIZO CG232W ewentualnie EIZO CG243W). A neutralność plazm jest mitem głoszonym przez ludzi którzy widzą przejaskrawione kolory na rozregulowanych LCD w marketach.

Czemu odnosisz się - raz, do MONITORA (zamiast telewizora) a dwa - LCD za 40 000 zł?

I nie jest mitem głoszonym przez.... tylko to co jest podkręcone w markecie to właśnie jedyny chwyt by ludzie się w ogóle interesowali LCD. W domu, po wyregulowaniu wychodzi że wcale nie jest tak super jak to miało być (celowo tutaj pomijam kwestię reprodukcji czerni czy kontrastu bo nie o tym jest główny wątek tematu).

 

Może dajmy sobie już spokój, skoro zaczynasz posiłkować się argumentami typu właśnie LCD za 40k PLN.

 

Słuchanie muzyki z założenia ma sprawiać przyjemność i ma to być słuchanie, a nie analizowanie dźwięku. Chcesz mieć analityczność i mega-rozdzielczość? Okej, nie ma problemu ale napisz że to są TWOJE preferencje, zamiast wciskać kit że sprzęt studyjny się kupuje do słuchania muzyki. Ktoś nieświadomy kupi monitory i po 20 minutach słuchania będzie miał dosyć...

 

Pozdr

Edytowane przez m_lesiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jednak będzie, gdy sam zainteresowany wypowie się co go tak na prawdę interesuje.

Wydawalo mi sie, ze wiem czego chce od glosnikow, ale po przeczytaniu kilku stron juz nie wiem :wink:

Wypadaloby posluchac dluzej roznych typow glosnikow zeby okreslic swoje preferencje bo z suchych wykresow/recenzji(czy nawet odsluchu w sklepie) tego zrobic sie nie da.

 

Dzisiaj zamowie pure 100... watpie zebym byl nie zadowolony ze sprzetu za ponad 1k zl ;/ Oby tylko dzialaly jak powinny +4 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamowie pure 100... watpie zebym byl nie zadowolony ze sprzetu za ponad 1k zl ;/ Oby tylko dzialaly jak powinny +4 lata

To jest chyba najbezpieczniejszy wybór.

 

Trochę się rozpędziłeś. THD dotyczy wzmacniaczy a nie kolumn ;-)

THD tyczy się wzmacniaczy, kart dźwiękowych , kolumn i tam gdzie występują zniekształcenia harmoniczne.

Jeśli klientowi takie brzmienie odpowiada to czemu ma to być złe?

Kto powiedział że złe? Napisałem nienaturalne a nie "złe". Nie implikuj mi tego czego nie napisałem.

 

Nie pisałem o natężeniu dźwięku tylko różnej wrażliwości ucha ludzkiego na różne częstotliwości, przede wszystkim na zakres między około 1,5 a 4kHz.

Pooglądaj wykresy. A jeśli ograniczyłeś się jedynie do jednego natężenia (część tych wykresów) to i tak się mylisz (jakoby producent kolumn niby brał pod uwagę fizjonomię. Gdyby brał i wyrównał pasmo dla x natężenia to w pewnych sytuacjach byś długo przy takim brzmieniu chyba nie wytrzymał (choć różne są zboczenia)

 

Okej, nie ma problemu ale napisz że to są TWOJE preferencje, zamiast wciskać kit że sprzęt studyjny się kupuje do słuchania muzyki. Ktoś nieświadomy kupi monitory i po 20 minutach słuchania będzie miał dosyć...

Ja mam po 5 minutach dosyć popodbijanego basu w Hi-Fi itp. "bajerowania" słuchacza niczym LCD z ustawieniami by market Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh

http://www.infosoft.pl/product.php?id=1124...p;categorie=289

Czas dostawy: 1-2 dni

Gwarancja: 12 miesięcy

Cena brutto

1255,00 zł

 

Zamowilem, zaplacilem i okazalo sie, ze glosniki beda w grudniu :damage_wall:

Gdzie jeszcze moge dostac (w PL) pure 100 poza infosoft.pl i denikomp.pl ? Czekac na pure 100 czy brac cos innego ? swansy ? z5500 ?

.

Edytowane przez Unknown2012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowalem, ze wezme jeden z tych zestawow:

D1080MKII

Pure 100 (sa lepsze 2.0 do bliskiego odsluchu pod xonara dx? warto doplacic do http://www.allegro.pl/item757950151_swans_...e_monitory.html, tyle, ze od tego juz tylko 200zl do pure 10 ;/ )

Sven Royal 2 (1?)

Ktory wezme to juz zalezy od ich dostepnosci i ceny. Dlaczego wybralem te? Bo sa bardziej uniwersalne od glosnikow studyjnych, nie potrzebuje "rozkladania utworu na czynniki pierwsze" i nie zajmuje sie muzyka profesjonalnie. Szukam 'tylko' glosnikow do PC, ktore beda lepsze od buczacych i najbardziej awaryjnych glosnikow jakie widzialem - genius 3000A (kupione w bino.pl:)

 

Prawo do zwrotu mam pod warunkiem, ze towar wroci w oryginalnym stanie. Czyli po otworzeniu pudelka juz chyba nie moge zwrocic sprzetu ?

 

ps. dzisiaj pojawily sie na allegro Alesis M1

ps2. bede mial do sprzedania nowe geniusy 3000a za okolo 5-6 tygodni (jak tylko wroca z serwisu)

Edytowane przez Unknown2012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swans M200MKII slyszalem u jednego z userow naszego forum, w temacie o nich wypowiedzialem sie...za 650zł (koszt z USA ) Michał je kupil i za tyle to super okazja...za 1600zł to juz nieporozumienie.

Lepiej sie Alesis m1 zainteresuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps. dzisiaj pojawily sie na allegro Alesis M1

Tylko jest problem z tym sklepem ... kiedyś oddałem im sprzęt, nie chcieli przyjąć, porysowali go mechanicznie by mieć pretekst do nie przyjęcia i napisali że wysłałem im porysowany ...

 

... i była przeprawa z rzecznikiem praw konsumenta. Aha ... oczywiście sprzęt dostałem od nich podczas zakupu w stanie idealnym i też w takim stanie go odesłałem !!!

 

ps. napisał bym więcej o przekrętach tej firmy (jak wystawianie przez nich na allegro moich kolumn jako ideały podczas gdy niby były porysowane itd.) ... ale już mi się lekko nie chce

 

Po prostu lepiej nie kupuj w fabryka dźwięku bo możesz mieć problem. Powiedzmy że jeśli nie zechcesz zwrócić to może nie trafisz na zjechany sprzęt, ale jeśli zechcesz zwrócić to bardzo prawdopodobne że wpadłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem pół porównania...jednak google translate sie do krzaków nie nadaje :wink:

Ale pamiętać należy że to nie $$$ grają, tylko przetwornik..i porownanie ceny to jedynie chyba ma na celu polepszenie samopoczucia.

Ale jesli zachodzi zależność (zgodnie z powyzszym porownaniem i logika cenowa zestawowow swana)

Swans M200MKII>D1080MKII>BM5AC

To te BM5AC pretendują do miana najgorzej wydanych 9 tyś;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak oceniano brzmienie. Czy to co gra przyjemniej czy to co gra prawdę. Jak widzę te kolorowe kabelki na tych zdjęciach to dochodzę do wniosku że lepiej wg. autorów tego porównania zagrałaby jakaś lampka wszystko zbijająca dodająca masę harmonicznych od siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawo do zwrotu mam pod warunkiem, ze towar wroci w oryginalnym stanie. Czyli po otworzeniu pudelka juz chyba nie moge zwrocic sprzetu ?

Jeśli to jest blister który musisz rozciąć by dostać się do zawartości no to niestety, już sprzętu nie zwrócisz :)

Natomiast podejrzewam że będą zapakowane do kartonowego pudełka, więc jak je ładnie spakujesz (no i oczywiście uszkodzenia, zadrapania nie wchodzą w grę) to nie będzie problemu ze zwrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...