Skocz do zawartości
andrew777

NVIDIA GeForce GTX 500 (Fermi 2.0) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

HubiiDubii, poczytaj o reklamowaniu z uwagi na niezgodność towaru z umowa. do 6 miesięcy od daty zakupu domniema się że uszkodzenie było w momencie kupna.

Reklamując też z tego powodu możesz wybrać w pierwszej kolejności naprawa lub wymiana, w drugiej jak pierwsze nie będą do zrealizowania kasę.

Myślę, że jak w ten sposób złożysz reklamacje i odmówią to będzie solidna podstawa żeby dalej walczyć o swoje.

 

co do dunika to niestety ale sprawa dużo trudniejsza bo byś musiał udowodnić że uszkodzenie jest od momentu zakupu a to byłoby bardzo ciężkie do zrealizowania.

 

polecam poczytać ten poradnik

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro skierowales karte z tytulu niezgodnosci z umowa, a oni wyslali na serwis to uderz do komputronika. W szczegolnosci jesli masz to na pismie.

 

Chociaz tak niedokladnie opisujesz, ze nie wiem juz czy reklamowales z tytulu gwarancji czy NTzU.

 

SKLEP NIE MA PRAWA w/g wlasnego widzimisie kierowac sprawa. Ty decydujesz, czy korzystasz z gwarancji czy niezgodnosci z umowa. Na oslej byl ostatnio temat jak ESC zrobilo dokladnie taki numer. Sprawa skonczyla sie baaardzo zle dla ESC.

 

Bielski napisal dobrze, ale z bledem. Nie ma czegos takiego jak pierwszej kolejnosci jakie kroki mozesz podjac TY czy SKLEP. Wybierasz, wymiane na nowy bez wad, naprawe badz zwrot. Sklep nie ma prawa odrzucic czy wybrac wygodniejsza forme dla siebie.

 

http://forum.purepc.pl/topic/355676-przygoda-z-reklamacj%C4%85-i-serwisem-escpl/?do=findComment&comment=3843655

http://forum.purepc.pl/topic/211152-gwarancja-i-rekojmia-jak-to-w-ogole-dziala/

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reklamacje napisałem z tytułu niezgodności towaru z umową poprosiłem o wymianę na nowy lub zwrot poniesionych kosztów zakupu oni wysłali kartę na serwis więc zrobili według własnego zdania. O to właśnie mi się rozchodzi że nie stosują się do przepisów tylko robią po swojemu.

Możesz podać link do sprawy z ESC albo napisać coś więcej na yrn temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz linki w poscie. Piszesz skarge do sklepu i dajesz im 7 dni na wymiane towaru na nowy.

 

Jak jestes osobiscie dajesz im pismo w 2 egzemplarzach i maja podpisac odbior na twojej kopii wraz z data. A potem w zaleznosci co zrobia, masz wszystko w linku o ESC co dalej.

 

A jesli zrobiles tak wczesniej przy pierwszym razie i minal ustawowy termin od tamtego pisma na rozpatrzenie sprawy, reklamacje z tytulu NTzU uznaje sie za zasadna... czyli teoretycznie idziesz do sklepu po nowa karte lub kase. Jesli nie, od razu do sadu mozesz.

 

Bo to ze oni wyslali do serwisu, to jest ich problem nie twoj.

 

Na dobra sprawe, karta jest ich wlasnoscia gdyz rozporzadzili mieniem nie w zakresie w ktorym mogli... czyli dzialaja na twoja niekorzysc juz w momencie wyslania karty do serwisu, a co za tym idzie, nie chcesz brac karty spowrotem w takim stanie jakim wraca w ogole. Teraz nie maja wyjscia z tego co moga zrobic tylko musza zwrocic kase lub karte.

 

Gorzej ze przyjales karte, ale jest to wina niedbalstwa sklepu.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc po majowym weekendzie wrócę z tematem do nich. Poniżej treść wysłanego pisma:

 

REKLAMACJA

 

z tytułu 2-letniej odpowiedzialności

sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

 

W dniu 20/01/14 r. zawarłem z Państwem umowę sprzedaży na kartę graficzną GeForce GTX 780MSI - GRGFN780TF3GD5OC za kwotę 2049 PLN. Faktura VAT nr FF-321000/2014/01/04774. Niestety, przedmiotowy towar posiada obecnie następujące niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, które ujawniły się w dniu 01/04/14, nie uznaliście Państwo pierwszej reklamacji twierdząc, że karta jest w pełni sprawna, dokonaliście modyfikacji polegającej na przecięciu rezystora powodującego zwarcie i odesłaliście kartę; po tygodniu tj. 24/04/14 karta ponownie przestała działać w związku z powyższym sprzęt:

 

- nie odpowiada oczekiwaniom opartym na składanych publicznie przez Państwa zapewnieniach na stronie produktu, iż karta graficzna GeForce GTX 780 stanowi ewolucyjny krok odnośnie wydajności w grach PC - gwarantuje niesamowicie szybką i płynną rozgrywkę przy bezszelestnej pracy karty w każdej sytuacji. Dzięki karcie GTX 780 doświadczysz wydajności w czystej postaci, oraz że marka zastosowanych podzespołów, będzie wydajna, wytrzymała i solidna oraz wolna od jakichkolwiek niezgodności, rzecz nie ma w/w właściwości,

- przedmiot nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany, oraz właściwości towaru
nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju

- towar mimo zastosowania się do zaleceń producenta, warunków gwarancji, nie modyfikowania
go (rezystor został przecięty przez Państwa serwisantów podczas pierwszej reklamacji) i używania zgodnie z przeznaczeniem oraz prawidłowego montażu przestał działać,

 

Z uwagi na powyższe oraz charakter podanej niezgodności (naraża mnie na znaczne niedogodności), a dodatkowo, że niezgodność towaru z umową jest istotna, na podstawie
art. 8 ust. 1 i 4 w zw. z art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176 ze zm.), wnoszę o wymianę na egzemplarz wolny od wad bądź zwrot ceny towaru w terminie 14 dni od dnia złożenia zgłoszenia.

Edytowane przez HubiiDubii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma mowy o respektowaniu przepisów lub zapisów gwarancyjnych przez Komputronik. Napisze Wam jak było u mnie. Pierwsza naprawa bardzo długo się przeciągała nie jestem pewien ale wydaje mi się że serwis po 14 dniach powinien mnie poinformować iż wysyłają sprzęt do serwisu zew. i termin zostanie wydłużony do 28 dni roboczych. Myślicie że dostałem jakąkolwiek informacje, zapomnijcie, karta przyjechał tuż przed końcem terminu. Myślicie że dostałem nową gwarancję wydłużoną o czas naprawy, nic z tego. Druga naprawa (przy zgłoszeniu dostałem odmowę przyjęcia sprzętu do naprawy bo przecież gwarancja już się skończyła, nikt nie przeczytał mojego zgłoszenia gdzie opisałem pierwszą naprawę i nikt nie pomyślał o wydłużeniu gwarancji, musiałem zadzwonić i ponownie wytłumaczyć).  przeciągała się i w momencie gdy minęło 28 dni zacząłem wydzwaniać z pytaniem gdzie jest sprzęt ? nikt nie wiedział, Pani pracująca na infolinii trzy razy (dzień po dniu) obiecywała kontakt ze mną ale nie zadzwoniłam nigdy ;) Dopiero po awanturze z kierownikiem (który podczas rozmowy ze mną jako pierwsze co zasugerował to to że ponowne uszkodzenie mogło być spowodowane ingerencją osób trzecich ;) czyli sam sobie ją zepsułem tak że się teraz przegrzewa) i napisaniu paszkwila do prezesa, zarządu, kierowników i świętego mikołaja karta przyjechała po 30 kilku dniach roboczych, na moje pytanie co z 28 dniowym terminem naprawy zaczęto mi tłumaczyć że oni czas liczą od momentu wysyłki do serwisu zew. czy coś w tym stylu, czyli mogą naprawiać ile chcą ;) Jak sądzicie czy dostałem wydłużoną gwarancję ;) no way. Dlatego zakończyłem już korespondencję z tym sklepem, jak karta działa i nie generuje artefaktów to wszystko jest OK tyle na koniec się dowiedziałem.

Co do MSI to kumpel przestrzegał mnie właśnie przed ich serwisem ale ja pomyślałem bez jaj mamy 21 wiek kart miałem już mnóstwo różnych producentów, robiłem już naprawy i wymiany gwarancyjne i nigdy nie było problemu to dlaczego tym razem ma być inaczej, jest inaczej ;)

Moja karta najprawdopodobniej miała problem z zimnym lutem i w serwisie wylądował w piekarniku, może miała reballing, nie wiem ale nie wyszło to robi się wszystko aby naprawić sytuację a tu co mam, sami widzicie muszę udowadniać że jest tak jak mówię, prosić kumpla o potestowanie swojej itd. Sami wyciągnijcie wnioski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety komputronik (specjalnie z małej litery) wykręca się sianem moja sprawa przekazana została do Rzecznika Praw Konsumenta a w ostatecznie sprawa skończy się w sądzie. Odmową tym razem jest fakt iż w/w kondensator przeciął się sam i oni nic na ten temat nie wiedzą bo mają "szczegółową kontrolę podczas przyjmowania sprzętu do naprawy" czym śmią twierdzić że zrobiłem to ja sam pytanie tylko na jakiej podstawie karta została przyjęta do reklamacji za pierwszym razem??? Znacie jakąś agencję reklamową na terenie Poznania chciałbym wynająć bilbord najlepiej blisko ich siedzimy i umieścić na nim "pozdrowienia dla nich"  :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja następująca.

 

Mam GTXa 590 od Gigabyte jak wiadomo karta ma dwa procesory i pracuje na zasadzie SLI ale TechPowerup pokazuje, że funkcja SLI jest wyłączona.

g2b1xfkhf1rj.gif

 

Karta jest uszkodzona, czy muszę wykonać jakieś czynności by odpalić drugi procesor?

 

O ile się nie mylę powinno to wyglądać tak:

79.png

 

W panelu sterowania Nvidia nie mam opcji włączenia/wyłączenia SLI

 

W internecie znalazłem też coś takiego ale nie mam pojęcia gdzie to znaleźć:

Disable-SLI-on-GTX-590.png

 

Zestawienie sprzętowe jak w podpisie,

Edytowane przez shadow616

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zainstaluj jeszcze raz ale najnowsze sterowniki, podczas instalacji wybierz opcję niestandardowa - zaawansowana -> następnie zaznacz "Wykonaj czystą instalację", może to pomoże.

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie ale google wiele potrafi powiedzieć, wygląda na to że coś z tą twoją kartą jest nie tak. Wydaje mi się że powinny być dwa GTX 590 na liście urządzeń. Stawiam na zasilacz że jest za słaby. Google mówi że 590 potrzebuje minimum 700W, musiałbyś mieć więc do swojego  zestawu co najmniej 850w w bronzie lub w złocie. jeżeli masz możliwość to sprawdź z innym zasilaczem. 

 

Ten cały tapatalk nie pokazuje mi podpisów i nie zwróciłem na to za pierwszym razem uwagi. 

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Support nvidia doszedł do podobnych wniosków. Rozkminiałem problem zasilacza ale stwierdziłem, że jednak 600W nawet w bronzie da radę przy braku obciążenia. 

Rozbiorę kartę może coś na niej zauważę, ale najgorzej, że nie mam nikogo z mocniejszym zasilaczem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno winny jest zasilacz zwłaszcza po tym co napisałeś że support nvidii też tak uważa. słuchaj to jest w końcu sli, do tego trzeba mocy. także kartę zostaw w spokoju bo tylko thermalpady naruszysz.

 

najlepiej weź kompa do jakiegoś sklepu niech ci podłączą jakiś dobry 850W zasilacz i sprawdzisz. jeżeli będzie ok to masz problem rozwiązany. 

 

a propo sli kiedyś miałem 2x480 w sli (a to jest bardzo zbliżony odpowiednik 590 jeżeli idzie o pobór prądu a one potrzebowały go bardzo dużo) z i5-750@4,0ghz i ten mój zasilacz z podpisu ledwo to ogarniał, a na dzisiejsze standardy powinien mieć co najmniej znaczek silver.  z obecnym zestawem nie ma problemów bo jest mniej prądożerny i wszystko hula.

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"...support uważa..." prooszę... błagam...  gtx590 w grach pociągnie ok 350w, 150W reszta bebechów. Zasilacz mający ok 550W na linii 12V powinien wystarczyć. Nie mówię że będzie pięknie i cicho, albo że to dla zasilacza zdrowe będzie ale przynajmniej na testy powinien dawać radę.

Ale z tego co pamiętam G1 ma problemy z oddawaniem pełnej mocy- test na benchmark bodaj, gdzie spalili dwa zasilacze .

No i niektóre zasilacze z powodu OCP mogą nie dać rady  gtx590.

Jednak porządny zasilacz 600W godny tego miana z mocną pojedynczą linią 12V(lub dwoma liniami , ale z dużymi limitami OCP) powinien dawać radę.

Wg mnie to problem z kartą/sterownikami.

PS: zaodrze244- dwa gtx480 w sli to ok 500W poboru(albo i lepiej), a to raczej spora różnica w porównaniu do 350W gtx590

Edytowane przez Gerlath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Chciałbym podzielić się pewnym problemem, który zaczął się pojawiać przy mojej karcie kilka tygodniu temu i liczę na pomoc fachowców.
Chodzi o kwestie wyłączającego się ekranu podczas grania np. w battlefield 4 lub fife14.

Mój monitor po prostu wyłącza się na 2 sekundy po czym - jeśli mam szczęście - wraca do gry lub wyrzuca do pulpitu...sporadycznie pojawia się przy tym komunikat "display driver stopped working and has recovered". Nadmienię, że te wychodzenie do pulpitu odbywa się przy każdym opaleniu po raz pierwszy gry. Potem mogę śmigać w BF4 do woli. ile chce i jak chce...

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MB : Gigabyte 970A-UD3

Proc : AMD Phenom II x4 955 BE

RAM : 12 GB

Zasilacz : OCZ 500 SXS2

Win 7 64b Ultimate

 

W programiie MSI Afterburner karta w spoczynku :

GPU temp - 49 / 51 C

podczas próby Kombustor GPU osiąga max 100 C.

Co dziwne kiedy odpalam kombustora to po kilkunastu sekundach mam "Driver has stopped" itd.

Namiast przy kolejnych odpaleniach program działa bez zarzutu i stale obciąża karte..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za wysoko (temperatura) wykazuje GPU.

 

Ściągnij proszę Stone Giant i uruchom.

 

Zostaw go na 5 minut, to rozgrzeje GPU do porównywalnej temperatury, jaka odnosi się do wymagających gier.

 

Nie katuj grafiki w "linxach" :(

 

EDIT: jeżeli jest gwarancja, Ty nie chcesz zerwać plomby, wyślij kartę na serwis.

 

Jeżeli nie ma już plomby, zdemontuj chłodzenie i zmień pastę termo-przewodzącą.

 

Przy okazji wyczść radiator z kurzu.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pasty. Lepsza cyrkulacja w budzie.

 

Leven Ty tak na poważnie z tą gwarancją? Wątpię by ją nadal posiadał.

 

Dołóż z jakiś wyntylator z tyłu obudowy by wyciągał powietrze. Do tego z przodu by wciągął powietrze i powinno być lepiej. Ale najpierw wymień pastę. Dociśnj dobrze radiator na GPU.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taką samą kartę i kilka moich spostrzeżeń.

Chłodzenie samego GPU ok, w stresie bardzo dobrze sobie radzi lecz robi się głośniej ale jak dla mnie znośnie - jestem fanem bezgłośnych komputerów.

Dalej...

Co z chłodzeniem reszty podzespołów karty?? Pamięci, sekcja zasilania?! W stresie i tak praży.

Zastanawiam się nad zmianą chłodzenia ale jeszcze muszę poczekać - gwarancja.

Przy okazji. Na jakie zmienić jej chłodzenie? Co byście proponowali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...