Skocz do zawartości
mcx997

A-Data 2000 CL9 + A-Data 1600 CL9 = nie bedzie wolniej ?

Rekomendowane odpowiedzi

w wielkim skrocie :)

 

rok temu kupilem do kompa (plyta: Asus P7P55D-E, proc: i7 2.93ghz) pamieci:

a-data xtreme series ddr3 - 2000x, CL9 9-9-9-24, 2x2GB, ax3u2000xb2g9-2x

 

z tymi pamieciami plyta podkrecila procka i7 z 2.9 do 3.89ghz (uzylem automatu, by nic nie zepsuc)

pamieci po podkreceniu dzialaja na 1555mhz (max. moga 2000, ale jestem amatorem w tej kwestii)

nie zalezalo mi na ekstremalnym podkrecaniu, zmianie napiec, bo sie na tym nie znam i nie chce nic spieprzyc

 

czy jesli dokupie pamieci

A-DATA DDR3 2x2GB 1600MHz CL9 9-9-9-24

 

to komp po podkreceniu nadal bedzie mi dzialal z 3.89ghz ?

 

 

pytanie sie bierze z prostej dedukcji, ze stare pamieci nie przekraczaja 1600mhz i kosci maja te same timingi

ale nie wiem, czy dobrze mysle, ani nie wiem, czy to najlepsze rozwiazanie ;)

Edytowane przez mcx997

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem właśnie po zmianie pamięci A-DATA 2000X xtreme na 2x4gb kingstona 1600 CL9. Umnie adaty działały na swoich nominalnych wartościach czyli 2000mhz. uważam że powinieneś poczytać parę poradników i dać szansę swojemu sprzętowi na działanie na wartościach za które zapłaciłeś. po drugie łączenie 2000 z 1600 nawet jeżeli będą działać na 1500 może okazać się nie stabilne -> mam osobiście złe doświadczenia z 4 kościami ramu różnego typu. najlepiej mieć identycznie takie same. i nie mówię tego dlatego że chcę sprzedać swoje ramy ;) identyczne jak twoje :D (możemy się dogadać na priva) ale że tak poprostu jest.