Jump to content

mcx997

Stały użytkownik
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by mcx997

  1. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moj poziom frustracji osiagnal zenit i kompa zawiozlem do serwisu firmy, w ktorej komputer zostal kupiony. Pare razy tam podkreslilem, ze obudowa ma za slabe chlodzenie, bo kwestie pasty i weryfikacji systemu chlodzenia juz sami zbadaja. Nie wyobrazam sobie grania tylko tyle czasu, ile wynosi przerwa miedzy seriami na silce, tylko dlatego zeby proc dal rade. :P. Wezme Wasze wszystkie odpowiedzi pod uwage i bede to analizowal.
  2. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, zdiagnozowałem temat. Niedawno temu spytałem na tym forum o obudowę tutaj: Nikt wtedy nie odpowiedział, a ja ostatniego kompa składałem 7 lat temu więc nie przewidziałem, że obudowa ma BARDZO DUŻE znaczenie (podobnie, jak i chłodzenie CPU)! I tak właśnie jest w tym przypadku. Podczas pracy pompa się nagrzewa, chłodnica też. Ale po zdjęciu górnej i przedniej ścianki (na górnej są 2 wiatraki z Navis 280, na przedniej są 3 firmowe wiatraki) temperatury niższe o ok. 20-25 stopni. Max. temp. w Assassins Creed Odyssey doszła do 75 stopni i to też tylko na chwilę. Także ta obudowa nie jest g......., ona jest totalnie c....... . Widać do tego procesora MUSZĄ być stosowane tylko obudowy z siatką z przodu i na górze. Setnik: obczaje temat dystansow, dzieki!
  3. Setnik: Dobra, ściągnę obie ścianki boczne i dach. I sprawdzę temp. Reyden: dzięki za przestrogę! Według Silentium podstawa ich Navisa 280 RGB ma miedź, nie aluminium. Topdog: dzięki za info. Przeanalizuję to też. Najlepsze, że w Windows (pulpit, przeglądarka, proste rzeczy) temp. nie dobija do 40 stopni. Ale w grach z 4K robi się ostry "temperaturowy r..... :(
  4. Kupiłem gotowy zestaw od gościa. Być może się nie znał, ja zresztą też. Widziałem filmy na YT od 'blackwhite' i zarówno chłodzenie Navis 280, jak i MSI GUNGNIR 100 były jako polecane w jego filmach. Biję się w pierś, jeśli to był zły wybór, ale nie wiedziałem, że będą takie problemy. Pompa i wentylatory w BIOS/UEFI mają ustawione domyślne krzywe, a ja włączyłem tryb SMART FAN, bo bez tego za głośno jest :) Czyli to znaczy, że zmiana obudowy oraz AIO rozwiąże problem i nie trzeba będzie robić delid? Jeśli ewentualnie tak, to: 1) jaki model obudowy będzie gwarantowany na niższe temperatury? Ważne dla mnie jest, żeby RGB z urządzeń było widoczne :) 2) jakie chłodzenie AIO wybrać, żeby wystarczyło do 9900K bez delid? 3) jaka pasta na procesor będzie dobra? Prośba o podanie przykładów, bo nie mam doświadczenia, a nie chcę popełniać kolejnych błędów.
  5. Panowie, Mam problem ze zbyt ciepłym procesorem 9900K w grach, m.in. w Assassins Creed Odyssey. Procesor po ok. 10 minutach dochodzi do 90-100 stopni Celsjusza. Posiadam ten sprzęt: https://allegrolokalnie.pl/konto/oferty/archiwum/7b7dd4b1-4d0d-42bd-893f-25283d7ab2fa Z rzeczy ważnych dla chłodzenia procesora: - obudowa: MSI GUNGNIR 100 - chłodzenie CPU: Navis 280 RGB - pasta na procesorze: była nałożona Na procku pasta jest, Navis 280 RGB przylega do procesora (dokręcałem śrubki). Proszę Was o jakiś skuteczny sposób, dzięki któremu znacznie zmniejszę temperatury. Przydałyby się opinie ludzi doświadczonych z tym CPU.
  6. U mnie zestaw się zmienił (szybsze części): https://www.x-kom.pl/lista/92mgbmkn8 Proszę o odpowiedź w miarę najbliższym czasie, bo komputer chcę kupić w tym tygodniu, a porównuje ceny w największych sklepach. Zestaw oczywiście miałby być złożony przez Was (w pełni działający, bez Windowsa) :)
  7. Proszę też o odpowiedź / promocję cenową dla mnie :) https://www.x-kom.pl/lista/b1jz5f3ds I proszę też o zweryfikowanie, czy ta obudowa będzie odpowiednia (czy wszystko się w niej zmieści? karta graf., chłodzenie, itd.) oraz czy z niej nie będzie za głośno wszystko słychać :)
  8. Dzięki za info, mrcszyman! A czy do tego zestawu: - płyta główna: Asrock Z390 Extreme4 - procesor: i9-9900K - chłodzenie CPU: be quiet! Dark Rock 4 Pro - pamięć RAM: Patriot Viper 4, DDR4, 2x8GB, 3400, CL16 - dysk SSD: SSD Corsair 960GB MP510 lub PNY XLR8 CS3030 - grafika: MSI Geforce RTX 2070 SUPER VENTUS OC 8GB GDDR6 - zasilacz: SEASONIC FOCUS GX-750 80Plus Gold 750W - obudowa: ??? czy ta obudowa będzie wystarczająca do normalnego działania bez podkręcania? https://www.silentiumpc.com/pl/product/signum-sg1x-tg-rgb/ a może ktoś zasugeruje inny typ obudowy, która wyciszy i nie przegrzeje komponentów?
  9. Thomas99PL: dzieki za informacje! Jeszcze przyszla mi do glowy mozliwosc, aby poczekac na kolejna generacje CPU, a w miedzyczasie sprobowac podkrecic ten zestaw (jesli sie da): Myslicie, ze jest szansa na odczuwalnie wieksza wydajnosc, po wymianie jakis czesci? Np. zmiana RAM i jakies modyfikacje w BIOS? To pytanie od amatora. Tu specyfikacja mojej aktualnej plyty glownej: https://www.asrock.com/mb/Intel/Z87 Extreme4/
  10. Reyden: dzięki za wskazówki! Zbadałem i dopisałem niżej. Czyli wstępny zestaw: - procesor: i9-9900KS (lub i9-9900K) - grafika: RTX 2070 Super - jaka płyta główna wystarczy do i9-9900KS? jeśli ten proc wybiore, byłoby bez kręcenia... - pamięć RAM: który model nie będzie spowalniał procka na 5Ghz? Czy między 16 a 32GB odczuje różnice? - dysk SSD: SSD Corsair 960GB MP510 lub PNY XLR8 CS3030 - zasilacz: SEASONIC FOCUS GX-750 80Plus Gold 750W - chłodzenie CPU: jakie wybrać? - obudowa: jaką wybrać?
  11. Wiesz, no niby można poczekać i zapewne masz rację. Ale siedzę na i7-4770K (kupiony w 2013) z GTX 1070 i trochę słabo to już działa. Ableton Live sie przycina na zaawansowanych brzmieniach, emulator Yuzu (N.Switch) daje max. 50% prędkości. A 2-3 miesiące to dużo czekania i ceny pewno na początku będą wysokie ;). W emulacji im więcej Ghz na rdzeniu, tym lepiej - temu ten CPU i z doświadczenia wiem, że emulacja lepiej działa/zawsze dobrze działa na Intelach :) Czyli wstępny zestaw, gdyby kupić: - procesor: i9-9900k (czy może zmienić kierunek na procesor AMD?) - grafika: RTX 2070 Super (czy może zmienić kierunek na grafike AMD?) - jaka płyta główna? (aby mieć dobrą wydajność) - pamięć RAM: który model będzie odpowiedni do procka z OC na 5Ghz? I lepiej 16GB, czy 32GB? - dysk: szybki SSD 1TB (może ten: Adata XPG SX8200 PRO 1TB PCIe 3x4 3.4/2.8 GB/s M.2 ?) - zasilacz: jaki wybrać? - chłodzenie CPU: jakie wybrać? - obudowa: jaką wybrać? Na całość nie chcę wydać więcej, niż 7.000. - karta dźwiękowa: mam Asus Xonar D2 - monitor do 4K: mam Eizo 32" (klasa biurowa)
  12. Granie w 4K z min 30, a max. 60 FPS (monitor mam 60Hz). Czyli będę zjeżdżać do HIGH/MEDIUM. Nie chcę na kartę wydawać więcej niż 2.5tys. Forza Horizon 4 jakoś da radę w tej rozdzielczości, mam nadzieję na podstawie filmów :)
  13. Po Waszych wpisach zmodyfikowałem temat i treść. A więc piszę od nowa... Planuję wydać 7000 PLN. Chcę takie komponenty: - procek: i7-9700k lub i9-9900k (jak największa wydajność) - pamięć: 16GB RAM (jeśli odczuje zysk z 32GB, to lepiej 32GB) - grafika: RTX 2070 Super (chcę grać w 4K, max. 60 FPS) - dysk: szybki SSD 1TB (może ten: Adata XPG SX8200 PRO 1TB PCIe 3x4 3.4/2.8 GB/s M.2 ?) A cała reszta czyli: obudowa, chłodzenie, zasilacz i co tam jeszcze trzeba - zdam się na Wasze rady :) Monitor i zew. kartę dźwiękową już mam.
  14. 32GB do zabawy z muzyką (Ableton Live, itp.) W takim razie do tego procka co powinienem wziąć? Mam na myśli: płyta, pamięć, chłodzenie, zasilacz. Potrzebuję zminimalizować koszty więc płyty główne po 1.500 PLN odpadają.
  15. Panowie, Po Waszych wpisach zmodyfikowałem temat i treść. A więc piszę od nowa... Planuję wydać 7000 PLN. Chcę takie komponenty: - procek: i7-9700k lub i9-9900k (jak największa wydajność) - pamięć: 16GB RAM (jeśli odczuje zysk z 32GB, to lepiej 32GB) - grafika: RTX 2070 Super (chcę grać w 4K, max. 60 FPS) - dysk: szybki SSD 1TB (może ten: Adata XPG SX8200 PRO 1TB PCIe 3x4 3.4/2.8 GB/s M.2 ?) A cała reszta czyli: obudowa, chłodzenie, zasilacz i co tam jeszcze trzeba - zdam się na Wasze rady :) Monitor i zew. kartę dźwiękową już mam.
  16. Kyle: masz racje. Devil: dzieki za to. Sam nie mialem mozliwosci tego sprawdzic. Wiec bede trzymal sie pierwotnego wariantu - 32" i 4K. Karte bedzie mozna zmienic latwiej, niz sprzedac monitor. A chce poczuc jakis skok w rozdzielczosci i jakosci. Dodalem do wyboru Samsung 32" 4K z 850 w nazwie, tylko ze jasnosc 250cd (min. 200). No i bede obczajal monitory z paleta 10-bitowa. Licze, ze ok. 3000 trzeba bedzie zaplacic. P.S. Jaka ta Forza piekna (obie), nie moge sie doczekac az odpale je w 4K :P
  17. W sensie, ze na 32" piksele bylyby za duze? To jaki moglbys polecic, zeby "kolorow nie braklo" ? :) I czy to nie bedzie za maly skok? Z 24 na 27" ?
  18. Do okazjonalnego grania i w nie Ultra wystarczy ta karta, pozniej moze wymienie. Najbardziej lubie wszystkie Forze, Dooma (2016), no i najpiekniejszego Battlefielda 1 tez :P. Czyli co, lepiej brac 32" ale 2K? Z dobrymi kolorami rzecz jasna :)
  19. Tak jak Kyle mowi oraz dla Xbox One X. A na PC mam GTX 1070. Na EIZO z 1080p siedze 8 lat, juz mi brakuje czegos. A wchodzenie teraz w 2K wydaje mi sie bez sensu. Kyle: no wlasnie wczesniej gdzies widzialem tez ten model, niewiele drozej. Tylko jasnosc chyba za malutka. Na EIZO mam 450cd i suwaki w ustawieniach grafiki daja rade. Boje sie, ze dla filmow Bluray (i ciemnych scen) 250cd moze byc ciut za malo :)
  20. Panowie, Chcialbym zmienic stary, wysluzony EIZO S2431W, ktory ma tylko 1080p, na ktorys z tematu tego watku - ze wzgledu na rozmiar i rozdzielczosc. http://allegro.pl/monitor-4k-uhd-led-32-philips-328p6vjeb-hdmi-dp-i7028906277.html lub http://allegro.pl/monitor-aoc-32-u3277fwq-4k-uhd-hdmi-dp-mhl-i6995392914.html Jest miedzy nimi roznica w cenie i 50cd w jasnosci (z grubsza). Ale w tej chwili nie chodzi mi o ta roznice, a o jakosc obrazu. Docelowo bede uzywal do komputera i do grania na X1S lub X1X - gdy stanieje. Nie mam gdzie zobaczyc tego w realu, dlatego pytam. Ktory byscie polecili?
  21. Moj blad z okresleniem 1440p jako 2K - sugerowalem sie opisami z Allegro. Nie znam sie na tym technicznie, wiem tylko co widze. A roznice widzialem od razu w Dell 2715, wszystko bylo takie "mniej kolorowe". Zapewne nie kazdemu to przeszkadza, a i tez trzeba miec punkt odniesienia.
  22. Kupilem wlasnie ten model, bo chcialem wejsc w 2k i poza rozdzielczoscia NA PLUS oraz ergonomia, reszta to minusy. Mowie to z perspektywy usera EIZO S2431W. Chcialem przejsc z rozdz.1080p na 2k, ale straszna kupa w tym Dellu. Kolorow brakowalo w takim Wiedzmin 3, czy Grid Autosport - przetestowalem wszystkie profile w monitorze, w filmach podobnie. Zmienialem nasycenie kolorow w karcie graficznej, eksperymentowalem z profilami monitora i karty graf. Czy to ja mam cos z glowa, czy te Dell'e sa kolorystycznie tak [cenzura]owe ? EIZO kupilem od usera Toms te 6.5 roku temu. Jak mi zaczal wtedy mowic o "jasnosci" kartki papieru i paru innych rzeczach, stwierdzilem ze mu zaufam. I do dzis nie zaluje :) . Tylko problem z dopasowaniem kolejnego - juz w rozdz. 2k (buuuu).
  23. Na Allegro byly przez chwile po 900, ale moze zle zauwazylem i to byl Android :) BARDZO DZIEKUJE za odpowiedzi WSZYSTKIM! Bede myslal, jak uniknac podatku (kupujac za granica), albo kupie w PL.
  24. Cześć :) Chciałbym kupić tablet z Windows, na ktorym odpale emulatory maszyn 8/16-bit i automaty arcade w miare komfortowo. Zdaje sobie sprawe, ze emulator Wii, czy PS2 pewno nie bedzie dzialal zbyt komfortowo, a nie chcialbym wydawac wiecej niz 900zl. Wiec jaki model wybrac? Upatrzylem sobie Xiaomi Mi Pad 2 z Windows, ale nie wiem, czy to dobry wybor - z braku wiedzy.
×
×
  • Create New...