Skocz do zawartości
thuGG

rFactor 2

Rekomendowane odpowiedzi

W niedługim czasie ma się pojawić beta rFactora 2. Autorzy zarzekają się, że to kwestia dni, więc pomyślałem, że warto założyć wątek o tym simie.

 

Czym właściwie jest rF2? Jest to następca pierwszej części bardzo popularnego symulatora wyścigów - rFactor.

 

Oto lista cech, które mają uczynić rF2 nowym królem simów:

- Zupełnie nowy fizyczny, termodynamiczny model opony zastępujący stary uproszczony model Pacejki. Opony to chyba najtrudniejszy element do zasymulowania, panowie z ISI chwalą się najlepszym modelem opony w simach.

- Dynamiczna pogoda, czyli dodanie deszczu oraz przejście z pogody deszczowej na suchą i odwrotnie. Dodatlowo wpływ wiatru na zachowanie samochodu itp. Oczywiście cykl dzień-noc.

- LiveTrack, czyli dynamicznie zmieniający się tor w zależności od pogody i samochodów mających wpływ na tor. Czyli inna temperatura toru w miejsach zacienionych, inna w miejsach oświetlonych słońcem, co wpływa na przyczepność. Przesychanie toru po deszczu w zależności od miejsca padania promieni słonecznych. Osuszanie toru przez samochody (przesychający best line).

- Zupełnie nowy Force Feedback, mający znacznie poprawić odczucia z jazdy.

- Nowy silnik graficzny (choć nadal DX9) w oczywisty sposób poprawiający grafikę i dodający współczesne efekty. Choć nie należy spodziewać się rewelacji w tym aspekcie. rF2 będzie można spokojnie uruchomić na stosunkowo słabych maszynach.

- Bardziej skomplikowany wpływ aerodynamiczny samochodów na inne samochochody.

- Poprawiony kod sieciowy.

- Poprawione AI wirtualnych przeciwników.

- Nowy system zarządzania modami, w założeniu eliminujący niezgodności.

- Niestety konieczność połączenia z internetem w celu autentyfikacji konta:/

- Więcej licencjonowanych samochodów i torów. Na razie wiemy o Renault FR3.5, Renault Megane Cup, Renault Clio, Historyczne F1, F2, F3 z lat 60, 70, 80. Historyczne tory Monaco i Spa, współczesna Malezja, Portugalia. Co najważniejsze to content ma być cały czas dodawany.

- Liczne poprawki w innych obszarach np. możliwość podłączenia się do wyścigu po disconnecie itp.

 

rF2 będzie kosztował 44$, w cenie będzie uwzględniony abonament na 12 miesięcy. Koszt rocznej subskrypcji to 13$. Aby móc wziąć udział w open becie, należy kupić preorder za 44$, z nim dostaniemy 18 miesięczną subskrypcję. Dodatkowo mówi się, że będzie można wykupić wieczną subskrypcję, ale na razie szczegółów brak.

 

Tutaj można znaleźć pierwszą recenzję (wrażenia) bety:

AutoSimSport Magazine, Volume 6, Issue 1

 

Dużo więcej informacji można znaleść na oficjalnym forum ISI:

Image Space Inc. Forums

 

Porcja filmików:

 

Przejażdżka po historycznym Spa:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=qkOBFKbc4hs

 

 

 

 

 

 

Tutaj jest trochę screenów:

rFactor 2 – Lots of New Previews — VirtualR – Sim Racing News

rFactor 2 – Three New Monaco Previews — VirtualR – Sim Racing News

 

 

 

Open Beta:

http://isiforums.net/f/showthread.php/1396-Downloads

 

Aby z niej skorzystać, należy kupić preorder za 35 euro.

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetnie wygląda :D, na początku ze screenów nie wyglądało to tak dobrze, teraz z filmików jak na symulator jest bardzo dobrze. Jeśli fizyka jest równie dobra co w rF to zapowiada się długgaa rozgrywka :D i ta praca opon ^^

Edytowane przez surix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli fizyka jest równie dobra co w rF to zapowiada się długgaa rozgrywka :D

 

Jeśli fizyka zapowiadałaby się tylko równie dobrze jak w rF to byłby to simowy gniot roku.

To jest druga część, która ma przeskoczyć pierwszą o kilka długości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć coś o prowadzeniu wozów dopóki nie weźmie się kierownicy do ręki. Praca zawieszenia i opon wygląda całkiem realistycznie. Ale zachowanie auta psuje statyczna karoseria. To tak jakby do pudełka zamonotować widziane na YT zawieszenia. Przynajmniej elementy takie jak zderzaki, łączenia zderzaków z karoserią, spojlery (np. w F1) - to powinno drgać, odszktałcać się (tym bardziej w slow-motion). Jeśli to wprowadzą to byłoby super :) Marzy mi się Richard Burns Rally 2, stąd tak piszę o tej "ruchomej" karoserii (owszem w RBR nie była taka ruchoma, dopiero po kontakcie z podłożem, przeszkodami ale całkiem to nieźle wyglądało).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak zaopatrzyl sie juz ktos? Przyznam iz wczoraj bylem na jedno klikniecie od kupienia rF2 z Lifetime Membership ale ostatecznie sie wstrzymalem, wyjdzie pewnie kolo 300zl, albo 150zl na 18miesiecy + jakies 50zl za kazdy kolejny rok, sam nie wiem czy bede tyle jeszcze gral...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zaopatrzyłem, wyszło 158 zł.

 

Wrażenia? Ogólnie to nie powinno się to nazywać betą, tylko alfą. Jest dużo bugów, dużo rzeczy powyłączanych, dużo rzeczy jest oskryptowanych zamiast dynamicznych. Ogólnie to są gdzieś w środku developmentu, więc jeśli ktoś myśli, że to jest prawie ukończony produkt to się myli.

 

Ale trzeba przyznać, że wrażenia z jazdy (głównie historycznymi bolidami F1 po starym Spa i Monaco) są świetne. FFB jest duuuużo lepszy niż w rF1. Chce się jeździć, jeszcze jedno kółko, jeszcze jedno itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...