RavenMT Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Witam wszystkich. Nadszedł w końcu czas na dokończenie mojej budy (WIP). Lata mijały a prowizorka się spisywała, jak to najczęściej bywa. Wyjazd spowodował przesiadkę na poręczniejszego laptopa. Nadszedł jednak czas aby życie zagościło we wnętrzu Thermaltake Tai-Chi. Dla młodszego pokolenia zdjęcie poglądowe: Co zostało zrobione: 1. Dodałem aluminiową listwę (CNC) wewnątrz której poprowadzone jest zasilanie do podzespołów (HD, blu-ray itp.). W plastiku moleksów nawierciłem po 2 otwory i wsadziłem niebieskie diody. Jak projekt będzie skończony porobię zdjęcia jak wygląda pod napięciem. Zbliżenie: 2. Usunąłem zasilacz z wnętrza i przymocowałem go na tylnym panelu: 3. Dzięki pozbyciu się zasilacza z jego oryginalnego miejsca powstało miejsce na chłodnice (360). Wyciąłem otwór (jak dobrze ze mam znajomego z CNC) w górnym panelu i zasłoniłem go aluminiową maskownicą. 4. Wykonałem panel maskujący tylną wewnętrzny część obudowy. (Nie podobały mi się dziury montażowe i niepotrzebne przetłoczenia w oryginalnej blasze, poza tym została ogromna dziura po pozbyciu się zasilacza.) 5. W przedniej części wykonałem 2 maskownice, oryginalne były za „dziwaczne” i nie pod kolor napędów. 6. Wymieniona część śrub na imbusowe. Kolejny etap: Czekam na przesyłkę z www.caseking.de i zabieram się za okablowanie, wtyczki pasujące do Tagana o dziwo udało mi się kupić. Przyciski power i reset będą osadzone w górnym panelu. Mam pytanie do Was, jakie wentylatory polecilibyście (musza pracować do góry nogami). Cena nie gra roli muszą być wydajne przy max mocy i ciche przy niskich obrotach. Zastanawiam się nad: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p4779_Noiseblocker-NB-Multiframe-M12-S3HS---120x120x25mm--.html Z góry dziękuje za podpowiedzi. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heat Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zapowiada się ciekawy projekt Myślałeś nad tym czy nie warto byłoby zrobić jakąś obudowę dla PSU ? Masz dostęp do CNC więc dużo roboty byś nie miał a może to poprawić końcowy wygląd, chociaż aktualnie jakoś strasznie źle to nie wygląda Co do wentylatorów to sam osobiście ostatnio "mieliłem" temat i wybór padł na Scythe Gentle Typhoon wersja 1450obr/min, ja jestem bardzo zadowolony i mogę je z czystym sumieniem polecić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qrchak Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Noiseblockery złe nie są, ale dość delikatne, moje Black Silent po niecałych 2 latach musiałem rozbierać i smarować, nie wiem czy coś w nowych poprawili, ale dalej delikatnie wyglądają. U siebie na chłodnicach mam 4 Gentle Typhoony 800RPM na 12V są niesłyszalne i dmuchają przyzwoicie, w sumie mogłem wziąć szybsze bo podpięte pod regulator. Są wykonane pancernie a łożyskowanie jest idealne, w żadnym wentylatorze takich nie widziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Ciekawa nietypowa buda. Próbowałbym umieścić ten zasilacz jednak wewnątrz, jest tam dużo miejsca, np. w przedniej części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zasilacz w zatokach to dobry pomysł...o ile wejdzie na szerokość w zatoki bez ich modyfikacji. Mierzyłem i 2-3mm według mnie jest za wąsko by zasiłkę tam upchnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zasilacz nie mieści sie w zatokach, Zatok nie da sie w jakikolwiek sposób usunąć, budowa nie ma szkieletu, wszystko trzyma się na panelach. Możaby bokiem go ustawić, jednak przez kable nie mieści nie na długość, żadnej karty bym nie wrzucił na mobo. W czeluściach telefonu znalazlem zdjęcie z operacji cięcia górnego panelu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elder Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Hmm...mając dostęp do CNC możesz wykonać alu cover na tył budy w identycznej stylistyce w jakiej jest obudowa. Tyle że wraz z andowaniem generuje to wysoki koszt...chyba że masz inny pomysł. W sumie najprostsze rozwiązanie to użyć elementów z drugiej identycznej budy Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez Elder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Był kiedyś pomysł żeby kupic drugą bude przeciać horyzontalnie i dorobic piwnice na całe chlodzenie. Niestety obecnie buda jest nie do zdobycia, z powodu swojej ceny na tamte czasy nie była popularna. Może w przyszlości jakiś koszyk wystrugam. Teraz zabieram sie za okablowanie, modyfikacje Icy Dock i zrobienie podstawki pod T-balancera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heat Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Popatrz co się pojawiło na allegro ;) http://allegro.pl/thermaltake-obudowa-tai-chi-chlodzenie-orchestra-i2547464725.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Kolejny etap skończony. Icy Dock powinien sie nazywać Hot Noisy Dock. Dali głośną 80tke mającą przez otwory o powierzchni 2cm2 w tylnej płytce schłodzić 5 HDD. Postanowiłem zastapic wentyl 80 smigłem 120 i przenieś go pod spód urządzenia. Nawierciłem otwory od gory i od dołu (trzeba było omijać wewnętrzne wzmocnienia poprzeczne w odlewie i "światowody" diód). Wyeliminować jedez z moleksów zasilających (dali 3 osobne gniazda zasilania). Pozbycie się kupra jakim byl stary wentylator pozostawilo otwory, zakrylem je płytką maskującą. Dorzuciłem regulator obrotów, żeby dysków nie przeziębić. Raz się ustawi ni dotykać nie będe, Icy dock sam juz będzie go wł/wył. Na końcu kabelek. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Witam. Wkońcu znalazlem troche czasu do dalszej zabawy. Zrobiłem lekki redesign projektu. Przesyłka z Aquatining.de właśnie przybyła, czekam jeszcze na Caseking.de Miałem kupić Aquaero 5 jako sterowanie lecz zrezygnowałem po doświadczeniach z T-Balancerem, pompką sterować i tak nie mam zamiaru ustawie ją recznie. Szukałem panelu w którym: 1. moge ustawić temperature przy przekroczeniu jakiej wentylarory przyśpieszą 2. jest łatwe sterowanie bez jakiegokolwiek oprogramowania w komputerze 3. informacje o poszczególnych kanalach są wyświetlane na raz 4. nie ma przerostu formy nad trescią w wyświetlanych informacjach 5. posiada USB 3.0 Po poszukiwaniach znalazlem prawie idealnego kandydata Aero Cool Touch 2100, niestety wada jest brak możliwości strowania wentyli PWM. Mam pytanie, może ktoś już próbował, czy da się podpiąć jeden czujnik termalny do paru kanałów? Postanowiłem także powalczyć z kurzem w obudowie i ofiltrować co się da, fotki z moich prac pewnie niebawem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Jeden czujnik do kilku? Pewnie można, bo to zwykły termistor. Jednakże sugeruję złączyć trzy wejścia razem, oraz tak samo 3 wyjścia razem. Pytanie czy nie będzie przekłamywał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 23 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2013 Witam. Sprawdzilem, można podłączyć jeden czujnik do paru kanałów, temperatura nie jest przekłamana. Jak obiecałem wrzucam fotografie filtra jaki zrobilem. Z płaskowników anodowanych i siatki aluminiowej zrobiłem ramę. Jako filtr użyłem "filtra do okapów kuchennych" szukałem wkładów do klimatyzacji lecz niestety nie udalo mi sie nigdzie go znaleść. Czeka mnie jeszcze dorobienie ramki na spodzie obudowy. Umocowałem rezerwuar z pompąm oplotłem przewody i wypuścilem je na zewnatrz przez to wnetrze zostalo nadal czyste. Dodatkowo pobawilem się hydraulika nowymi zabawkami Bitspower. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 9 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Lipca 2013 Witam. Kolejny mały update. Czekając na kurierów z cześciami pobawiłem się oświetleniem. Niestety stare cześci oddałem siostrzeńcowi przez to musiałem wykonać atrapę płyty głownej aby oddać efekt. Paski ledowe pod MOBO z czterech stron, pod tacą trzymającą płyte oraz pasek na samej górze obudowy (doświetlający pierwszy plan). Chciałem uzyskać efekt ambient light i chyba mi się udało. Zdjęcie robione na szybko więc nie oddaje prawdziwego efektu. W najbliższym czasie bedzie więcej do pokazania z mojej strony. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 11 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam. W końcu doszla wiekszość cześci, niestety backplate do GTXa i złączki 30 stopni bedą dopiero w przyszlym miesiącu dostępne wiec na razie na powietrzu podziała. Większość prac wykonana, jeszcze muszę zrobić własne kable do zasilnia grafiki, na razie szpecą calość niemiłosiernie. No koniec zdjęcie frontu: Tak więc pare rzeczy jeszcze ulegnie zmianie i dopracowaniu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 15 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2013 Ciekawa technika "szycia" kabli, musze przyznać że efekt jest niezły. http://www.youtube.com/watch?v=La6LbgnZJco&feature=c4-overview&playnext=1&list=TL-ode3GP1j6Y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur918273 Opublikowano 23 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2013 Wszystko fajnie pięknie, tylko dlaczego wziąłeś niebieski płyn a czerwoną płytę? nie lepiej by było <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> jakąś inną płytę albo zmienić ten niebieski :P Nie mówię że to brzydko wygląda :) ale według mnie reszta na czerwono jeszcze by lepiej wyglądało :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 23 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2013 Wszystko było od poczatku przygotowywane aby mod byl srebrno/czarno/niebieski. Niestety szukając MOBO nie znalazlem pasującej kolorystycznie i parametrami. Nawet ram był tylko dostępny w kolorze czerwonym, z tym że moge zmodować mu radiatory na EK. Zmiana teraz wszystkiego na pod kolor czerwony to koszmar, samo podswietlenie to prawie 3m LED do tego przyciski przednie, także wymiana płynu na czerwony to najmniejszy problem. Jeśli chodzi o wygląd to blok pod CPU też odstaje, ale to pozostalość po starym bildzie ze wstawkami miedzianymi, działa nadzwyczaj dobrze wiec na razie zostanie. Chętnie bym go zmienil na Aquacomputer by sie komponował z blokiem na gtx. Troszke robota staneła gdyż padniętą karte grafiki dostalem, wlasnie leci do dystrybutora. Zmienilem zasilacz na Corsair AX1200i, wiem że to troche przesada, ale przynajmniej z jedym elementam juz na pare lat bedzie spokoj. Generalnie problemów miałem sporo: - stary zasilacz zachowywał sie niestabilnie, czasem nie chial sie włączyć (nawet sam przy odpaleniu go zwarciem pinów) - MOBO nie widziało grafiki (wskaźnik LED się zapalał na płycie) - dysk SSD miał problemy z poprawnym działaniem jesli znajdował się w kieszeni 3,5" i Icydock. (takie niefortunne połączenie) musze napisac do producenta z zapytaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Karta zwodowana. Jak zwykle nie mogło obejść się bez problemów, wadliwy terminal od aktywnego bacplate. Wiec na razie heatpipe nie podłączony. Galeria: http://img175.imagevenue.com/img.php?image=051913651_IMG_3242_122_86lo.jpg http://img268.imagevenue.com/img.php?image=605192036_IMG_3246_122_160lo.jpg http://img176.imagevenue.com/img.php?image=051926604_IMG_3263_122_546lo.jpg http://img261.imagevenue.com/img.php?image=051932723_IMG_3264_122_17lo.jpg http://img28.imagevenue.com/img.php?image=051937380_IMG_3278_122_411lo.jpg http://img182.imagevenue.com/img.php?image=051942656_IMG_3284_122_507lo.jpg http://img222.imagevenue.com/img.php?image=051948673_IMG_3288_122_1132lo.jpg http://img25.imagevenue.com/img.php?image=051952923_IMG_3293_122_14lo.jpg http://img281.imagevenue.com/img.php?image=051958876_IMG_3295_122_383lo.jpg Pozdrawiam. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez RavenMT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Bardzo ładnie zrobione. Zasilacz na zewnątrz też daje radę, takiego mocowania jeszcze nie widziałem. Jedynie trochę szkoda takiej obudowy pod układ, tzn. panele-radiatory w przypadku chłodzenia wodnego za dużo to nie pomagają, a skutecznie zakrywają to co jest w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Androctonus Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Dwie sprawy. Po pierwsze jak jest zamocowany zasilacz? Po drugie świetnie wszystko wygląda, kranik Bitspower prezentuje się wyśmienicie. Cena za hydraulikę zapewne troszku kosztowała :) Buda legendarna, wbrew pozorom sporo miejsca wewnątrz. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RavenMT Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Witam. "Po pierwsze jak jest zamocowany zasilacz? " Kątownik 2mm grubości i trochę zabawy dremlem, trzyma się na 4 śrubach. Pompka także to niego jest przymocowana. Duża masa zasilacza zmniejszyła znacząco jej wibracje. Buda wydaje się duża, niestety jest bardzo krótka jak na dzisiejsze standardy. Już miałem się przesiadać na 900D ale tyle ze mną przeszła że jest prawie jak członek rodziny Zostawiłem sobie jeszcze miejsce na chłodnice NexXxoS Monsta 120mm z przodu push/pull jakbym dokładał drugą grafikę więc jeszcze troszkę miejsca jest. Mam pytanie, dotarłem do granicy taktowania GPU 1256Mhz oprogramowanie nie pozwala na więcej, spotkał się ktoś z podobnym problemem? Temperatura GPU we wszystkich możliwych burn testach i benchmarkach nie przekroczyła 40 stopni C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_KaszpiR_ Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Mam pytanie, dotarłem do granicy taktowania GPU 1256Mhz oprogramowanie nie pozwala na więcej, spotkał się ktoś z podobnym problemem? Temperatura GPU we wszystkich możliwych burn testach i benchmarkach nie przekroczyła 40 stopni C. To pytanie do inego tematu http://forum.purepc.pl/topic/352591-wszystko-o-geforce-gtx-780-770-760/ Widziałem, ze GTX 680 kończą sie w okolicach tej częstotliwości, nie wiem jak seria 780, ale EVGA Classified na wyższych napięciach dobija do 1371. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...