cZaJn!k Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2012 (edytowane) Witam, prawie 2 lata temu zakupiłem ww. przenośny dysk twardy. Jakiś czas temu zaczęły się z nim problemy, przykładowo.. błędy podczas próby kopiowania danych (utraciłem przez to kilkaset MB zdjęć i filmów z wakacji). Nawet Linux (chyba Fedora) chwilę po podłączeniu tego dysku wywalił komunikat o problemach z nim związanych. Przeskanowałem dysk programem HD Tune Pro 4.60 i oto co wtedy się pokazało (w przypadku ostatniego screena, po tych trzech czerwonych znacznikach program się zawiesił) : Tak było jeszcze 2 miesiące temu. Aktualnie znalazłem już miejsce aby przenieść dane z tego Samsunga i odesłać go w końcu na gwarancji. Po skopiowaniu wszystkiego co było możliwe, postanowiłem sformatować jeszcze ten dysk, aby całkowicie usunąć z niego swoje rzeczy. Formatowanie (wykonane przy pomocy standardowych narzędzi Windowsowskich) trwało bardzo długo, wydaje mi się że dłużej niż powinno w przypadku dysków z interfejsem USB. Następnego dnia postanowiłem jeszcze raz dla pewności sprawdzić parametry dysku w HD Tune i tym razem było już coś takiego: Co o tym sądzić? Warto wysyłać jeszcze ten dysk? W końcu straciłem na nim dane.. No i zapomniałbym wspomnieć o sytuacjach w których z powodu podłączenia tego dysku nie można poprawnie zamknąć systemu operacyjnego. Jak to w tym momencie jest z gwarancją. Wysyłam do Seagate'a? Edytowane 16 Grudnia 2012 przez cZaJn!k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazor Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Września 2012 Raw Eroor rate bardzo wysoki . Write error tez nie mały.. Wcale się nie zastanawiaj tylko wysyłaj.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZaJn!k Opublikowano 13 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2012 Witam po dłuższej przerwie, dysk Samsung G2 Portable 500GB (USB 2.0), z którego screeny widnieją w pierwszym poście, został mi w poniedziałek wymieniony na Samsung M2 Portable 500GB (USB 2.0). Pomijając już fakt, że zaginął im kabel USB i dosłali mi 2 metrowy to nie ciekawie wygląda S.M.A.R.T. w HD Tune. Prosiłbym o ocenę, czy ponownie go odsyłac czy zostawic. Gwarancja tego "nowego" dysku stanowi dalszy ciag starej gwarancji. Pozostalo jeszcze okolo 13 miesiecy. Warto dodac, ze na dyski widnieje naklejka "Factory Repaired" Te pierwsze trzy testy odczytu były robione na dwudniowym systemie operacyjnym bez programu antywirusowego. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2012 Właściwie mozna powiedzieć że identyczny problem co wcześniej, z tego co widzę bardzo dużo ludzi narzeka na te samsungi, podobne błędy co u ciebie, możesz wysyłać do bólu bo innego wyjścia nie ma. Ew. może być wina kabelka USB (kiepska jakość), możesz też sprawdzić ustawienia dysku, np. czy nie jest włączone buforowanie oraz sposób odłaczania urządzeń przenośnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:::SiekieR:::.. Opublikowano 14 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2012 Rowniez mam taki dysk i srednie odczyty smart. Bad sactorow nie ma. Kiedy moge ubiegac sie o interwencje gwarancyjna? Zostalo mi kilka miesiecy gwarancji na ten sprzet. Jak wyglada teraz wysylka itp. Skoro dzial hdd przejal seagate? Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZaJn!k Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Rowniez mam taki dysk i srednie odczyty smart. Bad sactorow nie ma. Kiedy moge ubiegac sie o interwencje gwarancyjna? Zostalo mi kilka miesiecy gwarancji na ten sprzet. Jak wyglada teraz wysylka itp. Skoro dzial hdd przejal seagate? Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2 Musisz oddać dysk do sklepu w którym go kupiłeś, tylko pamiętaj żeby gość wyraźnie zaznaczył co oprócz dysku im oddajesz, bo mi dysk wymienili, ale NIE DOSTAŁEM KARTY GWARANCYJNEJ, ani kabla. Ze swojej strony zapytam jeszcze, czy w ramach wymiany serwisowej mają prawo odesłać mi dysk z takimi parametrami ja na powyższych screenach? Już mam pierwszy problem z tym dyskiem, zakładka "Health" którą za pierwszym razem udało mi się uruchomić (parametry z pierwszego postu), jest już niedostępna. Sprawdzałem to na kilku komputerach przy użyciu różnych wersji HD Tune. Nie ma możliwości żebym mógł ponownie odczytać parametry SMART tego dysku. edit: Już na samym początku Error Scanu w HD Tune wyskoczyły mi Bad Sectory. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez cZaJn!k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qhash Opublikowano 8 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Towar musi być naprawiony albo wymieniony na nowy. Jeśli masz bad sectory to tak nie jest Oddawaj ten dysk z rękojmi sprzedawcy. Za 3 razem możesz zażądać zwrotu kasy i będą Ci musieli oddać pieniądze. Edytowane 8 Stycznia 2013 przez qhash Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...