magelan Opublikowano 24 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2015 Witam. Mam dość dziwne pytanie na które dośc ciężko znaleźć odpowiedź w sieci. Chciałbym zamontować w swoim komputerze dwie różne karty graficzne pod płytę 2011v3. GTX980 Ti oraz GTX 560. Oczywiście GTX980 Ti wykorzystywałbym pod gry, a GTX560 chciałbym tylko wykorzystać w programie Sony Vegas. Jak pewnie wiecie Fermi z serii 4xx i 5xx daje mocnego kopa przy rednerze filmów i zamiast inwestować w jakieś profesjonalne karty wystarczyła by mi dodatkowa moc GTX560, który dziś kosztuje 250 zł. Jednak czy to nie będzie ze sobą kolidowało? Gdyby nie to, że na GTX560 już raczej w gry na wysokich detalach się nie pogram to problemu by nie było. A tak GTX980Ti to przyrost mocy dzięku CUDA przy redneringu o zaledwie 5%, a w przypadku GTX560 patrząc na testy to o conajmnije 60%. Normalnie bym takiego pytania nie zadał bo wątpie, że taki eksepryment przejdzie, ale napotkałem na jednym forum zagranicznym osobę, która używa dwóch różnych kart graficznych. O ile mam pewność, że działanie dwóch kart graficznych do gier nie przejdzie tak wykorzystanie drugiej karty tylko pod render dało mi po ujrzeniu tej specyfikacji jakieś światełko nadzei. Ktoś może wie coś na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CriXu Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 chętnie podłącze się pod pytanie. ja z kolei mam radka starego a nie chce wymieniać więc kupiłbym coś "taniego" z CUDA dzięki czemu zyskam na renderowaniu :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magelan Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 W piątek będę miał GTX580 od kumpla na weekend, więc sprawdzę i dam znać. No chyba, że ktoś wcześniej da znać czy to zadziała wtedy od razu zakupiłbym jakiego GTX560 na allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 Można łączyć spokojnie nv+nv, nv+amd będzie problem. Nie wiem jak teraz, ale wcześniej w momencie kiedy w systemie pojawiał się sprzęt o innym id niż nv to znikała zakładka od physx/cuda ze sterów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magelan Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 Czyli jednak :D Dziękuję Ci za taką pozytywną informację. Jak będę miał już swojego GTX'a to dam znać jak to działa w ogóle gdyby ktoś był zainteresowany ile taka inwestycja daje nam mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maker3 Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 W grach DX12 ma działać spokojnie układ Nvidia+AMD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalitypl Opublikowano 26 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2015 Dobra wiadomość :-) Ja mam GTX760 i myślałem o połączeniu tej karty z R9 390 ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 26 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2015 IMO połączenie nVidii i AMD w celach okołograniowych, nawet jeżeli możliwe do zrealizowania softowo w sensie braku całkowitych wywałek, ma dokładnie zerowe szanse (nie niewielkie, a zerowe) na efektywne działanie. Ale naturalnie marketingowo brzmi to świetnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalitypl Opublikowano 26 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) IMO połączenie nVidii i AMD w celach okołograniowych, nawet jeżeli możliwe do zrealizowania softowo w sensie braku całkowitych wywałek, ma dokładnie zerowe szanse (nie niewielkie, a zerowe) na efektywne działanie. Ale naturalnie marketingowo brzmi to świetnie. Może to i prawda ... ale spróbować można ... jeśli nie zadziała to trzeba będzie kupić nową grafe. Tylko co ma kupić osoba jak ja? Trochę gram i trochę renderuje filmy Edytowane 26 Listopada 2015 przez fatalitypl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 26 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2015 Masa specjalistów wzieła udział w dyskusji na temat o którym nie ma pojęcia. Zacznijmy od tego dwie osoby z góry o możliwość wykorzystania cuda w momencie kiedy w kompie siedzi połączenie nv+nv i nv i amd. Nie ma to nic wspólnego z multi gpu oraz multi gpu w dx12. Multi gpu w dx12 będzię działać w dowolnym połączeniu gpu tylko w tym rzecz, że support musi zapewnić developer danej gry. A po pierwsze nie jest to proste do zrealizowania, po drugie tego typu rozwiązania będą miały zerową popularność i z tych względów multi gpu w dx12 będzie rzadko wspierane przez developerów. Dx12 daje możliwość nie tylko łączenia różnych gpu, ale także mozliwość wykorzystania sumy pamięci z obu kart, waro też spomnieć o możliwości liczenia zupełne innych obliczeń na każdym z gpu. Powiedzmy pierwszy gpu zajmuje się liczeniem "sceny" ,a drugie gpu liczy fizykę, ai itp. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magelan Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2015 Wszystko pięknie działa. CUDA w GTX 560 działa jak powinno. Przyrost przy renderze jest kosmiczny :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalitypl Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2015 Możesz coś więcej napisać? Czy trzeba coś przełączać? Jaki win ? Jakieś dodatkowe stery ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magelan Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Listopada 2015 Nic nie przełączasz. W Sony Vegasie wybierasz tylko w opcjach renderu - with CUDA GTX560 i komputer korzysta z mocy obliczeniowej karty. Sterowniki pobierasz normalnie ze strony producenta do jednej i drugiej karty. To działa na takiej zasadzie jak np. masz procka ze zintegrowaną grafiką, a korzystasz z normalnej. Mi komputer wykrywa teraz zintegrowaną kartę, GTX560 i GTX980Ti. ;) Mam Windows 7. Jeśli macie jakieś pytania to walcie śmiało. Takie małe testy robiłem dziś. Sony Vegas - 5 minutowy film z bardzo wysokim bitrate: Sam procek - renderowanie 30 minut GTX 980Ti - renderowanie 27 minut GTX 560 - renderowanie 4 minuty Wszystko w takiej samej jakości i z tymi samymi ustawieniami. Jest moc! :D Niestety Kepler z tą świetną mocą obliczeniową siedzi tylko w kartach GTX 4xx i GTX 5xxx. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kzk Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2015 Moze mi ktos wyjasnic jak to jest ze karta ze sredniej polki, 3 generacje wstecz, miazdzy ocena topke? w Premiere Pro tez tak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StewieG Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2016 Podpowiem że pewnie chodzi o sterowniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zapewne raczej chodzi o operacje FP64. Dla Maxwelli sztucznie wbity dzielnik ilości operacji FP64:FP32 to 1:32. Dla starych Keplerów był znacznie lepszy, nie pamiętam ile wynosił, pewnie coś około 1:3 lub 1:4. Potem to trochę ograniczyli (do 1:16?). A w Maxwellu jeszcze bardziej. Cyferki piszę "z pamięci", czyli z niczego. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CriXu Opublikowano 15 Stycznia 2019 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2019 sorka za odgrzewanie kotleta ale na podstawie tego tematu dokonałem zakupu swojego GTX-a 560 aby przyspieszyć rendering. Niestety jednak w moim przypadku po zmianie ustawień w Sony Vegas Pro 16 z Radeona 7970 na GTX 560 czas renderingu wydłuża się z 9min (na 7970) do 14min (na GTXa 560) przy 4 minutowym materiale full HD 30klatek. Sterowniki nVidi najnowsze, system windows 7 - co robie zle? :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...