Jump to content

sideband

Stały użytkownik
  • Content Count

    6027
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

sideband last won the day on April 26 2015

sideband had the most liked content!

Community Reputation

186 Gwiazdki, serduszka i ciasteczka.

About sideband

  • Rank
    Uczestnik

Contact Methods

  • Tlen
    0
  • GG
    5714930

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    ostrowiec św

Recent Profile Visitors

17371 profile views
  1. To już kwestia danej gry, ale na twoim miejscu wymieniłbym 2500k na 2600k. Taka zmiana to koszt ok 200zł, część budżetu na GPU bym poświecił właśnie na zmianę na 8-wątkowca.
  2. Jeżeli koniecznie musi to być radeon(przy tym systemie i CPU to zdecydowany błąd) to w tych pieniądzach kupisz rx480 8GB, ta sama wydajność, ale to za to mniejszy gabaryt, pobór mocy i cisza.
  3. @divo jak klej jest szary to nie 95% tylko 100% skalpowany. Intel nie stosował w tych procesorach kleju o takim kolorze. Jak proc kupiony za grosze to nie ma co wybrzydzać.
  4. Jeżeli to nie zabrudzenie i klej w każdym miejscu jest szary to tak procek był skalpowany. Jedyna możliwość dlaczego był skalpowany to wysokie temperatury, czasem lut puszcza i robi się klops. Nawet nie trzeba grzać czapki tylko wystarczy usunąć stary klej i czapka odpada. Inne powody odpadają przecież to zablokowany proc do tego nisko taktowany. Ale ten kto to robił to jakiś był mało ogarnięty skoro użył kleju w kolorze szarym.
  5. Przecież widać, że oryginalny klej jest zabrudzony starą pastą. Krzywe przyklejone czapki zdarzają się. To nie jest proc po skalpie, a nawet jakbyś kupił takiego to powinieneś się cieszyć i tak clp/tgc zapewnia niższe temperatury od lutu.
  6. Co do dysku wyjdzie w praniu, najwyżej można dorzucić niski radiator na termopadach. By integra działała razem z dedykowaną musisz w biosie włączyć opcje IGPU Multi Monitor.
  7. W momencie kiedy nie działa DSR to trzeba wbić wyższą rozdzielczość już na poziomie pulpitu, jeżeli nadal nie działa wbić pełny ekran w oknie w grze. Więcej praktyki, a mniej teoretyzowania. Są gry w których pomimo wymuszenia SSAA krawędzie nie są lepiej wygładzone i jedynie po rozmyciu obrazu oraz spadku wydajności wiadomo, że SSAA działa. Piszesz to co powinno pojawić się na ekranie ,a nie jest w praktyce w danym tytule. SSAA nie radzi sobie z każdym typem aliasingu, pięknie to widać w Project Cars 2. Wystarczy, że scenie będzie HDR i wiele odbitych świateł - SSAA leży.
  8. Najlepsze jakościowo jest SGSSAA. Ale generalnie najlepsze jest mieszanie metod, ale taki zabawy to tylko DX9, od DX10 wymuszanie jest już mocno utrudnione, a od DX11 zabawa kończy się na zastępowaniu MSAA z poziomu gry przez MFAA lub SSAA(nie zawsze działa i nie zawsze daje lepsze rezultaty niż MSAA). Także obecnie tylko downsamplingiem można zminimalizować aliasing, ale koniecznie trzeba rozdzielczość mnożyć odpowiednio 2x,4x.. Jeżeli będzie to pośredni mnożnik to pojawią artefakty w postaci jeszcze większego aliasingu i stąd NV dodała filtr do DSR, który wprowadza przy okazji zauważalne rozmycie. Optymalne ustawienia dlatego filtru to 10-12% zamiast def 33%.
  9. Skoro bios AMI to najlepszy jest flasher od AMI. Jest też wersja pod Windowsa, Możesz ustawić wtedy aktualizacje wszystkich bloków i nawet mogą zniknąć ewentualne problemy, które powstają po aktualizacjach za pomocą flashera z biosu lub z poziomu windowsa.
  10. 1. W Dishonored to nie żadne magiczne miejsce testowe tylko gra w zasadzie nie korzysta z MT i stąd zwiększony kop na 8700K. 2. Skylake/Kabylake pamięci dają dokładnie te samego kopa, a na starszych platformach kop czasami był znacznie większy niż 25% ze względu na to, że starsze platformy działały na limicie przepustowości.
  11. Spadek wydajności przy przekręconych pamięciach to norma. 5x są czułe na temperatury, obniżenie ich temperatury daje wyraźny wzrost oc.
  12. Z gsync to inna bajka. Podałem optymalne ustawienia dla uzyskania najlepszej płynności i wydajności w momencie kiedy masz do dyspozycji tylko vsync on/off oraz fast sync. Bez vsync płynność jest bardzo kiepska w tej grze, a z vsync nie działa potrójne buforowanie i wiadomo czym się to kończy w momencie kiedy wydajność spada poniżej 60fps. Nie patrz na obciążenie gpu z monitoringu to jest przybliżony ogólny pomiar obciążenia gpu, nie masz rozbitego pomiaru na poszczególne jednostki wykonawcze. Rzeczywistym miernikiem obciążenia gpu jest pomiar poboru mocy. Jeżeli chcesz zobaczyć magiczne 100% obciążenia gpu to zrób downsampling lub wykorzystaj dsr, zostaną dociążone ropy i podsystem pamięci. Jeżeli masz włączone AA to wyłącz, to jest MSAA i jedynie dociąża gpu, a nie praktycznie żadnego wpływu na wyeliminowanie aliasingu w tej grze. Osobiście w/w tytuł przeszedłem w 4k na lekko ściętych detalach na 1070@2240mhz.
  13. Wyłącz vsync z gry. Z poziomu sterownika włącz fast sync i prerenderowane klatki ustaw na 3.
  14. Ma spadek wydajności, ponieważ źle ustawił tablicę. Niezależnie czy idziesz w overclocking czy undervolting przy złym ustawieniu wydajność spada, nieprawidłowa ustawiona tablica powoduje nieprawidłową pracę karty.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.