ReFury Opublikowano 5 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2016 (edytowane) Witam, składam kompa do qHD. Jako, że wyszły nowe karty graficzne chciałbym się spytać o najlepszy wybór. Nie powiem, czym taniej tym lepiej. Na tę chwilę sprzęt wygląda tak: Intel Core i5-6600K G.SKILL 8GB 3200MHz Ripjaws 5 Black CL16 SanDisk 120GB 2,5'' SATA SSD Plus WD 1TB 7200obr. 64MB BLUE Gigabyte GA-Z170-D3H Samsung SH-224DB/BEBE CPU SilentiumPC Grandis XE1236 XFX Core TS 550W SilentiumPC Gladius M45W Pure Black I generalnie chciałem poczekać na wyniki nierefów RX 480 (wiem, burzliwy temat), jednak już teraz ta karta trochę odstaje od tego, co było nakręcane, a i do qHD średnio się nadaje. Niedługo też jest premiera 1060, ale do qHD będzie się nadawał jak ten RX. ;) Padło na Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming, jednak cena jego jest... no jest drogo. Może macie inne propozycje? Komputer jest do pracy i grania. Praca programisty tudzież Photoshop CC się odpala. A gry... lubię gry. Kupiłem monitor Della qHD do pracy, a teraz myślę o grach i taka rozdzielczość ma swoje wymagania. Co Wy byście polecili? Jeżeli nic rozsądnego się nie znajdzie to tego 1070 wciągnę. Edytowane 5 Lipca 2016 przez ReFury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 5 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2016 Z kart do 1440p to albo nowe GTX1070/1080 albo używane GTX980/GTX980Ti/Fury X . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReFury Opublikowano 5 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2016 (edytowane) Mam lekką awersję na używane części, więc chyba 1070 jest najlepszym wyborem. Reszta kompa to taki standard w sumie pod tę cenę. Edytowane 5 Lipca 2016 przez ReFury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 6 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2016 Uważaj z pisaniem "qHD", bo naprawdę myślałem, że chcesz kompa do 540p. 1440p to QHD. Co do kart, to zawsze możesz wziąć nową 980Ti, wciąż dostępne. Do grafiki etc. może jest ona lepszym wyborem w tej samej cenie, co 1070? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 (edytowane) Jeżeli mocno pociachany współczynnik dla obliczeń FP64 w przypadku Maxwella ma znaczenie to GTX10x0 mogą się okazać szybsze ( jak dostały lepszy współczynnik dla FP64 ) . FP64 dla GTX9xx to 1/32 FP32 , stare GTX7xx miały ten współczynnik na poziomie 1/24 FP32 . Ostatnia seria z dobrym współczynnikiem dla FP64 to 5xx z FP64 = 1/8 FP32 . Edit . Jak współczynnik FP64 dla serii Titan został zachowany to można się zastanawiać na używanym Titanem X lub Titanem Black . Ten drugi na pewno ma FP64 = 1/3 FP32 . Edytowane 7 Lipca 2016 przez reyden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Obecnie jak masz pieniądze to bierz od 980Ti w górę, a więc i 1070,1080. RX480, GTX 1060 mogą okazać się dla Ciebie za słabe. Wiadomo zależy od budżetu i na jak długo. 970, 980 do 1440p hmm... będziesz musiał kombinować by uzyskać 60 FPS, ale nie wiadomo co porobi się w nowych grach pod DX12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReFury Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 FireBird - tak, chodziło mi o QHD, dokładniej o monitor Dell U2515H. Co do karty, 980Ti jest w podobnej cenie co 1070, więc już tutaj wolałbym nową konstrukcje. reyden - chyba aż takich potrzeb nie mam, żeby patrzeć na Titany. :) NostadamuSek - 1080 odpada cenowo, tutaj raczej skłaniam się do 1070 niż do 980Ti - nowsza konstrukcja, podobna cena. Jeszcze jest inna opcja - zawsze teraz mogę wziąć tańszą kartę pokroju nierefa RX480 lub GTX1060 czy coś, a po roku czasu ją wymienić i dołożyć np. do 1080 czy 1070. Tylko w sumie, jak mam możliwość teraz kupować 1070 to będzie to, zdaje się, najlepszym wyborem. Nie wiem czy taka roszada z tańszą, później droższą kartą ma sens, co sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Jak masz kasę to bierz GTX1070 - chłodniejsza i mniej prądożerna niż GTX980Ti , w grach wydajność podobna i ma 8GB VRAM . W przypadku grafiki też ma lepszy współczynnik dla FP64 , FP64 dla całej serii Pascal to 1/3 FP32 . 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReFury Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Na co przekłada się FP64? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 (edytowane) Możesz napisać trochę więcej o tym współczynniku i na ile on jest faktycznie istotny? Rozumiem, że im jest on mniejszy, tym karta jest w stanie szybciej dokonać obliczeń - to o to chodzi? I na ile ważna jest w takim przypadku szyna - w takich zastosowaniach (programowanie, ale też Photoshop, jakaś edycja wideo, animacje) nie ma większego znaczenia, czy będzie to 256- czy 384-bit? Te FP64 i FP32 są istotniejsze niż szerokość szyny? Edytowane 7 Lipca 2016 przez FireBird Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 FP64 to obliczenia podwójnej prezycji , FP32 to obliczenia pojedyńczej prezycji . Wydajność danej karty w FP64 jest pochodną jej wydajności w FP32 - w przypadku Pascala jest to 1/3 . Maxwell miał totalnie zjechane FP64 , współczynnik wynosił 1/32 . W FP64 topowy Maxwell dostaje baty od starego GTX570 . Szyna też ma znaczenie ale w momencie kiedy FP64 masz tak zjechane to nawet 1024 bit + HBM 2 tutaj nie pomoże bo co innego hamuje . Jak soft działa w oparciu o FP32 to OK , gorzej jak jest to FP64 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 (edytowane) Czyli z tego wynika, że taki 1080 Ti w końcu będzie godnym następcą 570/580 w zastosowaniach "profesjonalnych", bo chyba na szynie 384-bit i z odpowiednimi współczynnikami FP. Szkoda, że tak to popsuli w 9xx, bo poza tym 980 Ti wydaje się ciekawym wyborem obecnie do takich zadań. Też się zastanawiam nad sięgnięciem po słabszą i tańszą kartę, żeby za rok/dwa w dobrej cenie kupić porządną 1080/1080 Ti. Po Twoich uwagach, reyden, odnośnie odstawania serii 9xx w poważniejszych zastosowaniach z powodu tych "precyzji", tym bardziej przekonuję się do wzięcia relatywnie taniego i sprawdzonego GTX'a 970 i przeczekania z nim te może 2 lata. W gry od dawna i tak już nie grałem, a potrzebuję maszynę do montażu/animacji. Nie ma chyba co się pchać w droższe 9xx z uwagi na ten współczynnik FP. Jeszcze postaram się poszukać na ile AVID, Sony Vegas czy Adobe After Effects wykorzystują te FP i które z nich. Dzięki za otworzenie oczu. Edytowane 7 Lipca 2016 przez FireBird Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Wszystkie Maxwelle maja taki sam współczynnik dla FP64 - nie ma znaczenia czy to GTX950/960 , GTX970/GTX980 czy GTX980Ti . Możliwe że Titan X ma inny wspóczynnik - do tej pory ta seria kart miała współczynnik 1/3 , może i tutaj to zachowali . Seria 6 i 7 od NV ma współczynnik 1/24 , od NV tylko seriia 5xx miała dobry współczynnik dla FP64 . Co innego AMD - najlepiej z punktu widzenia FP64 wypada HD7990 z 1/4 FP32 , podobnie wygląda kwestia w przypadku HD7950/HD7970 i R9 280/280X . Z HD78xx i HD77xx jest już gorzej - współczynnik dla FP64 wynosi 1/16 FP32 . 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Ciekawy jestem jak to procentowo przyśpiesza workflow. O procesorach CUDA wiem jak wpływają i w jakich programach, ale w temacie tego współczynnika nigdy się nie zagłębiałem, więc muszę trochę poczytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReFury Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Chciałem porównać ten współczynnik w nowych kartach i znalazłem taką informację: RX480 - 1/16 Fury - 1/16 1080 - 1/32 1070 - 1/32 970 i 980 - 1/32 Lepsze są większe czy mniejsze wartości tutaj? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Mniejsze. Zdecydowanie. Natomiast nie jest to oczywiście jedyny czynnik wpływający na wydajność karty i trzeba znaleźć informację na ile jest on istotny zwłaszcza w stosunku do innych czynników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Wszystko zależy od tego czy soft działa w oparciu o obliczenia FP32 czy FP64 . W przypadku FP64 im mniejsza wartość tym lepiej . Faktycznie GTX1080 ma FP64 takie samo samo , tylko karty oparte o GP100 ( GTX1080 Ti ? ) będą mieć FP64 = 1/3 FP32 . Innymi słowy karta która w FP32 może mieć np. 5 TFLOP wydajności , w FP64 może osiągnąć ~3 % tej wartości ( Maxwell czy Pascal GTX10x0 ) albo ~33% tej wartości ( GP100 ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReFury Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Wszystko zależy od tego czy soft działa w oparciu o obliczenia FP32 czy FP64 . W przypadku FP64 im mniejsza wartość tym lepiej . Faktycznie GTX1080 ma FP64 takie samo samo , tylko karty oparte o GP100 ( GTX1080 Ti ? ) będą mieć FP64 = 1/3 FP32 . Innymi słowy karta która w FP32 może mieć np. 5 TFLOP wydajności , w FP64 może osiągnąć ~3 % tej wartości ( Maxwell czy Pascal GTX10x0 ) albo ~33% tej wartości ( GP100 ) . Okej, a przykłady softów, które z tego korzystają? Mówimy tutaj o rzeczach pokroju 3ds max, maya; może jakieś funkcje zapisu i filtrowania w Photoshopie? Obróbka filmów? Czy raczej o grach mowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SMD6_9mAV Opublikowano 7 Lipca 2016 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2016 Kolega pytał co daje FP64 mam gtx'a 580 ale szukam 2x 590(prawie niemożliwe ale szukam) mój gtx przy renderowaniu filmu waga ok 2gb, moja karta w przeliczeniu jest szybsza od gtx 980ti o 40% przy tym samym procesorze, płycie głównej, ramie, dyskach i zasilaczu. SMDHoMIeS™ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...