kzak33 Posted December 27, 2020 Report post Posted December 27, 2020 (edited) Cześć wszystkim, Mam kilka pytań dotyczących warunków gwarancji Next Business Day w laptopach firmy Dell. Czy mogę modyfikować rzeczy wymienione poniżej bez utraty gwarancji? 1. Wymiana dysku na większy. 2. Wymiana pamięci RAM. 3. Obniżanie napięcia procesora przez oprogramowanie (np. program Intel XTU). Mam nadzieję, że umieściłem to pytanie we właściwym miejscu. Jeżeli nie to proszę o przeniesienie wątku. Edited December 27, 2020 by kzak33 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Alwego Posted December 28, 2020 Report post Posted December 28, 2020 To zależy. Wielu serwisantów jak przyjeżdża to nawet nie patrzy na hdd czy ram. Mają wymienić np. matrycę to wymieniają matrycę. Ramu to ja bym nie wymieniał tylko dołożył. Jest on integralną częścią laptopa i w razie czego, musisz mieć laptopa w takiej konfiguracji jak kupiłeś (czyli dysk też musisz mieć pod ręką). Gdy są jakieś losowe wyłączenia kompa, to Dell może zrzucić winę np. na dysk czy ram i w takim momencie musisz pokazać, że na ich konfiguracji problem też występuje. Obniżanie napięć w systemie moim zdaniem jest ok. Na etapie wbudowanego testu dell'a obniżone wartości chyba nie będą 'obowiązywać', a jedynie jak OS i program sie odpalą? Ogólnie - modyfikuj sobie do woli, ale nim zadzwonisz po serwis doprowadź laptopa do takiego stanu, w jakim go kupiłeś. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kzak33 Posted December 28, 2020 Report post Posted December 28, 2020 Obniżanie napięcia procesora jest właśnie software'owo także po wywaleniu programu z autostartu nie będzie chyba śladu. Czy zapisują się jakieś logi w BIOS itd? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Alwego Posted December 28, 2020 Report post Posted December 28, 2020 Nie przypominam sobie aby logowało się coś innego jak otwarcie boku obudowy. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
kzak33 Posted December 28, 2020 Report post Posted December 28, 2020 9 minut temu, Alwego napisał: Nie przypominam sobie aby logowało się coś innego jak otwarcie boku obudowy. Boku obudowy? Nie masz na myśli tej spodniej klapy pod którą jest dostęp do dysku i RAM? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Alwego Posted December 28, 2020 Report post Posted December 28, 2020 Nie, mam na myśli bok obudowy w desktopie. Tam są czujniki i komputer potrafi odpalić alarm i sie po chwili wyłączyć ? (staje robocze). W lapkach, gdzie spód masz na śrubki takich czujników nie powinno być, zajmują za dużo miejsca. Wejdź w bios, gdzieś na samym dole powinieneś mieć te część odpowiedzialną za logi. Jak tego nie znajdziesz, znaczy, nic nie loguje. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...