Skocz do zawartości
Shadow177

Rozrywanie obrazu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim przychodzę z takim problemem podczas gry mój obraz rozszarpowywuje sie?pikseluje sie?Ciężko mi to nazwać ale na zdjeciach idealnie widac problem (ma nieostre krawędzie szczególnie widac to na oddalonych obiektach)

Na zdjęciach widać to na balonach, wokół postaci,trawie ,ptakach na niebie.

Wszystkie możliwe opcje w grze zostały wytestowane i nic się nie zmienia ręce opadają nie wiem w czym leży problem 

Specyfikacja kompa:

Procesor AMD Ryzen 5 5600, 3.5 GHz, 32 MB, OEM

Karta graficzna Asus Dual Radeon RX 6750 XT OC 12GB GDDR6 (DUAL-RX6750XT-O12G)

Płyta główna Gigabyte B550M AORUS ELITE

 

image-2.png

image-1.png

 

Edytowane przez Shadow177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ustawiłeś w ustawieniach gry? FSR? Na jaką jakość ten FSR jeśli jest włączony: Quality, Balanced, Performance, czy może UltraPerformance? Może jest tam jakiś generator klatek pośrednich włączony? Widzę też filtr wyostrzający (on też generuje pewne artefakty).

No i jaki masz monitor (przekątna i rozdzielczość natywna matrycy) - 24" 1920x1080?

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie ustawienia wyglądają tak

Upscaling: AMD fidelityFx super resolution 3

Jakosc skalowania: jakosc 

vsync wyl

Generowanie klatek wyłączone 

Jak wylacze filtr z aplikacji amd (imagines sharpeming) nic się nie zmienia

Monitor 24" 1920x1080 60 hz ale bardzo stary podajże z 2012 roku

Czy możebyc to wina monitora?

Edytowane przez Shadow177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Monitor 24" 1920x1080 ma duże piksele/niską rozdzielczość, a takie technologie jak FSR3 (jak i DLSS) lubią wysokie rozdzielczości.

Ustawiając na ekranie 1920x1080 FSR na Quality (Jakość), masz bazową rozdzielczość 1280x720. Filtry wyostrzające też dodają artefakty (te białe obwódki). Na niskim PPI (24" 1920x1080) bez wyostrzania, artefakty w postaci obwódek znikną, ale obraz istotnie będzie rozmyty. Te widoczne zabłąkane piksele też są widoczne tylko przy niskim PPI (szczególnie w połączeniu z wyostrzaniem).

Pozostaje Ci wybranie innego sposobu renderowania (wyłączone FSR i usuwanie aliasingu np. przez VSR - bardzo drogie obliczeniowo), albo wymiana monitora na jakieś najlepiej 3840x2160 27" i wówczas bez wyostrzania obraz będzie ostry przy FSR3 nawet przy ustawieniu Balanced (bazowa w rejonach 2227x1253).

Czy FSR3 1920x1080 Quality ma niższe wymagania od FSR3 3840x2160 Balanced? - TAK ... ale różnica w jakości to przepaść.

Podsumowując obraz wygląda u Ciebie zgodnie z ustawieniami (wyostrzanie + niska rozdzielczość ekranu/duże piksele + FSR) - tak to właśnie wygląda przy takiej konfiguracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co rozumiem nie pozostaje mi nic innego niż wymiana monitora?

Co bym nie zmieniła dalej jakość będzie niezadowalajaca, czy istnieje jakaś magiczna możliwość niwelowania tych efektów chociaż częściowo abym mogła przeżyć do momentu aż zakupie nowy monitor ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej pisałem:

1) Bez wymiany monitora można zmienić sposób renderowania:

  • wyłączenie FSR i natywne renderowanie - jeśli jest taka możliwość
  • przy włączonym FSR ustawić w sterowniku VSR i na ekranie 1920x1080 uruchomić rozdzielczość typu 2560x1440
  • ... generalnie takie manipulacje sposobem renderingu

2) Z wymianą monitora:

  • kupić monitor o wysokim PPI - szkoda, że nie ma na rynku tanich 24" 4K, bo by się ustawiło 3840x2160 FSR Performance, bez wyostrzania i obraz byłby na takim ekranie ostry
Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jej problem wbrew temu co napisała, nie polega na "rozrywaniu obrazu" czyli "rozjeżdżaniu" w poziomie.

Prawidłowe użycie V-sync przy ekranie ze stałym odświeżaniem (żeby np. było płynnie, bez dziwnych lagów i przycinek) też wymaga odpowiedniego podejścia: najpierw bez limitów fps i bez Vsync pomiar minimalnego fps, korekcja ustawień/detali w grze tak by ten minimalny fps nigdy nie spadał nawet na sekundę poniżej docelowego Hz monitora (np. otrzymujemy minimalny 62fps, średni 72fps, maksymalny 91fps), następnie limit fps na Hz monitora (np. 60fps jeśli monitor pracuje na 60Hz) dla pewności i do tego dopiero V-Sync.

Jak ktoś na ekranie 60Hz zmierzy bez vsync minimalny 45fps, średni 65, maksymalny 86 i włączy V-sync to o płynności może zapomnieć, a LAG też będzie nieźle skakał.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę zobaczyć co się dzieje podczas ruchu w grze 

Na pierwszym zdjęciu widać piksele i rozmycie podczas ruszania myszka a drugie bez żadnego ruchu

Jest to 100% od monitora ?image-11.png.0bc84e0b0e8a437531b2304cc7ea436e.png

image-14.png

Edytowane przez Shadow177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmycie ruchu jest wyłączone całkowicie

A fsr można przełączyć tylko na temporial anti-aliasing albo intel Xe super sampling nie da się wylaczyc tej opcji całkowicie 

Zmieniłam na intel występuje najmniejszy problem z pikselami i rozmyciem jednak nie ustępuje całkowicie przy innych opcjach problem jest jak powyżej na zdjęciu czy po wymianie monitora problem  tym zniknie całkowicie?

Edytowane przez Shadow177

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem nie zniknie do zera na skutek zwiększenia PPI. Prawdopodobnie dzięki wyższej rozdzielczości bazowej i wyjściowej, rozmycie w ruchu przez FSR będzie po prostu mniej dostrzegalne, a obraz taki bardziej statyczny bez wyostrzania nie będzie miał artefaktów (białe obwódki) zachowując jednak wysoką ostrość (bo teraz to masz mydło zapewne). Jednak ceną za tą wyższą jakość, będą wyższe wymagania sprzętowe (na tym GPU, przy tych detalach, fps może być wielokrotnie niższy). Nie ma nic za darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...