Shadow177 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Siema wszystkim przychodzę z takim problemem podczas gry mój obraz rozszarpowywuje sie?pikseluje sie?Ciężko mi to nazwać ale na zdjeciach idealnie widac problem (ma nieostre krawędzie szczególnie widac to na oddalonych obiektach) Na zdjęciach widać to na balonach, wokół postaci,trawie ,ptakach na niebie. Wszystkie możliwe opcje w grze zostały wytestowane i nic się nie zmienia ręce opadają nie wiem w czym leży problem Specyfikacja kompa: Procesor AMD Ryzen 5 5600, 3.5 GHz, 32 MB, OEM Karta graficzna Asus Dual Radeon RX 6750 XT OC 12GB GDDR6 (DUAL-RX6750XT-O12G) Płyta główna Gigabyte B550M AORUS ELITE Edytowane 10 Stycznia przez Shadow177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Co ustawiłeś w ustawieniach gry? FSR? Na jaką jakość ten FSR jeśli jest włączony: Quality, Balanced, Performance, czy może UltraPerformance? Może jest tam jakiś generator klatek pośrednich włączony? Widzę też filtr wyostrzający (on też generuje pewne artefakty). No i jaki masz monitor (przekątna i rozdzielczość natywna matrycy) - 24" 1920x1080? Edytowane 10 Stycznia przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadow177 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Aktualnie ustawienia wyglądają tak Upscaling: AMD fidelityFx super resolution 3 Jakosc skalowania: jakosc vsync wyl Generowanie klatek wyłączone Jak wylacze filtr z aplikacji amd (imagines sharpeming) nic się nie zmienia Monitor 24" 1920x1080 60 hz ale bardzo stary podajże z 2012 roku Czy możebyc to wina monitora? Edytowane 10 Stycznia przez Shadow177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia Monitor 24" 1920x1080 ma duże piksele/niską rozdzielczość, a takie technologie jak FSR3 (jak i DLSS) lubią wysokie rozdzielczości. Ustawiając na ekranie 1920x1080 FSR na Quality (Jakość), masz bazową rozdzielczość 1280x720. Filtry wyostrzające też dodają artefakty (te białe obwódki). Na niskim PPI (24" 1920x1080) bez wyostrzania, artefakty w postaci obwódek znikną, ale obraz istotnie będzie rozmyty. Te widoczne zabłąkane piksele też są widoczne tylko przy niskim PPI (szczególnie w połączeniu z wyostrzaniem). Pozostaje Ci wybranie innego sposobu renderowania (wyłączone FSR i usuwanie aliasingu np. przez VSR - bardzo drogie obliczeniowo), albo wymiana monitora na jakieś najlepiej 3840x2160 27" i wówczas bez wyostrzania obraz będzie ostry przy FSR3 nawet przy ustawieniu Balanced (bazowa w rejonach 2227x1253). Czy FSR3 1920x1080 Quality ma niższe wymagania od FSR3 3840x2160 Balanced? - TAK ... ale różnica w jakości to przepaść. Podsumowując obraz wygląda u Ciebie zgodnie z ustawieniami (wyostrzanie + niska rozdzielczość ekranu/duże piksele + FSR) - tak to właśnie wygląda przy takiej konfiguracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadow177 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia Czyli z tego co rozumiem nie pozostaje mi nic innego niż wymiana monitora? Co bym nie zmieniła dalej jakość będzie niezadowalajaca, czy istnieje jakaś magiczna możliwość niwelowania tych efektów chociaż częściowo abym mogła przeżyć do momentu aż zakupie nowy monitor ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Jak wyżej pisałem: 1) Bez wymiany monitora można zmienić sposób renderowania: wyłączenie FSR i natywne renderowanie - jeśli jest taka możliwość przy włączonym FSR ustawić w sterowniku VSR i na ekranie 1920x1080 uruchomić rozdzielczość typu 2560x1440 ... generalnie takie manipulacje sposobem renderingu 2) Z wymianą monitora: kupić monitor o wysokim PPI - szkoda, że nie ma na rynku tanich 24" 4K, bo by się ustawiło 3840x2160 FSR Performance, bez wyostrzania i obraz byłby na takim ekranie ostry Edytowane 10 Stycznia przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
axsin302 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 6 minut temu, Shadow177 napisał(a): Czyli z tego co rozumiem nie pozostaje mi nic innego niż wymiana monitora? włącz w grze synchronizacje lub V-sync w grze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Jej problem wbrew temu co napisała, nie polega na "rozrywaniu obrazu" czyli "rozjeżdżaniu" w poziomie. Prawidłowe użycie V-sync przy ekranie ze stałym odświeżaniem (żeby np. było płynnie, bez dziwnych lagów i przycinek) też wymaga odpowiedniego podejścia: najpierw bez limitów fps i bez Vsync pomiar minimalnego fps, korekcja ustawień/detali w grze tak by ten minimalny fps nigdy nie spadał nawet na sekundę poniżej docelowego Hz monitora (np. otrzymujemy minimalny 62fps, średni 72fps, maksymalny 91fps), następnie limit fps na Hz monitora (np. 60fps jeśli monitor pracuje na 60Hz) dla pewności i do tego dopiero V-Sync. Jak ktoś na ekranie 60Hz zmierzy bez vsync minimalny 45fps, średni 65, maksymalny 86 i włączy V-sync to o płynności może zapomnieć, a LAG też będzie nieźle skakał. Edytowane 10 Stycznia przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadow177 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Proszę zobaczyć co się dzieje podczas ruchu w grze Na pierwszym zdjęciu widać piksele i rozmycie podczas ruszania myszka a drugie bez żadnego ruchu Jest to 100% od monitora ? Edytowane 10 Stycznia przez Shadow177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia Może to być spowodowane albo przez FSR, albo przez aktywne rozmywanie ruchu w grze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadow177 Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) Rozmycie ruchu jest wyłączone całkowicie A fsr można przełączyć tylko na temporial anti-aliasing albo intel Xe super sampling nie da się wylaczyc tej opcji całkowicie Zmieniłam na intel występuje najmniejszy problem z pikselami i rozmyciem jednak nie ustępuje całkowicie przy innych opcjach problem jest jak powyżej na zdjęciu czy po wymianie monitora problem tym zniknie całkowicie? Edytowane 10 Stycznia przez Shadow177 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 10 Stycznia Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia Problem nie zniknie do zera na skutek zwiększenia PPI. Prawdopodobnie dzięki wyższej rozdzielczości bazowej i wyjściowej, rozmycie w ruchu przez FSR będzie po prostu mniej dostrzegalne, a obraz taki bardziej statyczny bez wyostrzania nie będzie miał artefaktów (białe obwódki) zachowując jednak wysoką ostrość (bo teraz to masz mydło zapewne). Jednak ceną za tą wyższą jakość, będą wyższe wymagania sprzętowe (na tym GPU, przy tych detalach, fps może być wielokrotnie niższy). Nie ma nic za darmo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...