Skocz do zawartości
pandzia97

Sprzęt pod tutoriale na YouTube

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! 

Planuję rozpocząć przygodę z YouTube i nagrywać tutoriale z tego co tworzę (czyli rękodzieła). Mam już wyznaczone miejsce do nagrywania ale nie mam doświadczenia w nagrywaniu filmów. Chciałabym, aby moje materiały wyglądały i brzmiały profesjonalnie, ale bez wydawania fortuny zwłaszcza na początku.

Mam kilka pytań i chciałabym spytać was o pomoc.

1. Zależy mi na czystym i dobrym dźwięku. Planuje nagrywać w domu więc nie potrzebuje sprzętu do plenerów (chociaż kto wie...). Szukam czegoś w rozsądnej cenie bez wydawania fortuny co sprawdzi się do mówienia podczas nagrywania tutoriali. Mam słuchawki Jabra ale nie wiem czy miktofon w nich jest wart uwagi. Co polecacie dobrego, a zarazem taniego na początek?

2. Uważam, że moja zaplanowana przestrzeń do nagrywania ma dobre światło dzienne (stolik oraz ściana na przeciwko okna, okno od stony zachodniej). Posiadam również lampę pierścieniową z IKEA. Czy to wystarczające na początek? Lepsze światło dzienne czy lepiej skorzystać dodatkowo z lampy? Co sprawdzi się lepiej do nagrywania rąk/ujęć jak coś tworzę?
Jeśli chodzi o sprzęt do nagrywania filmów to mam Canon EOS 70D oraz Xiaomi Redmi Note 12 Pro+. Który lepiej się sprawdzi i jak ustawić nagrywanie (iso, przysłona, balans bieli lub inne parametry), aby nagrania były ostre i dobrze doświetlone? Na co zwracać uwagę? Wykorzystać oba urządzenia czy skupić się na przykład na Canonie?

3. Szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak ugryźć nagrywki filmów wraz z montażem. Udało mi się kiedyś znaleźć taki program jak Kdenlive, który jest darmowy. Czy warto go użyć? A może polecacie coś innego, darmowego dla początkujacych?