Skocz do zawartości
Crusio

Duron Applebred O/C i Drut mode@Athlon XP artykul.

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu udalo mi sie zrobic drut moda na nowym duroniku. Chcialem sie podzielic moimi spostrzezeniami w zwiazku z tym. Wiec zaraz po kupnie procka D1600 zaczalem sie bawic w O/C ale na mojej MOBO KT3V zbyt duzo nie moglem wyciagnac a z V-core modem wolalem nie probowac. Ale udalo mi sie wyciagnac 2GHz. Nastepnie myslalem o polaczeniu ostatniego mostka L2. NIo wzialem olowek. Mialem wtedy jakis dobry 4H specjalnie kupiony do tego celu tylko ze do mojego wczesniejszczego procka czyli D600. Tam ten oloweczek sobie dawal swietnie rade, lecz w nowym duroniku niestety nic sie nie dzialo. Nie wiem czemu ale jakby nie przewodzil pradu. Kilka dni pozniej znowu postanowilem podjac ta jakze wyzywajaca probe :P. Poszedlem do kumpla ktory kupil w pierwszym lepszym kiosku zwykly olowek i odziwo poszlo za pierwszym razem. Ucieszylem sie widzac AthlonaXP w kompie :D. Radosc jednak nie trwala zbyt dlugo. Po kliku godzinach z nowiutkiego Athlona robi sie Duron i bios ma problemy z wystartowaniem. Ale jakos sobie z tym poradzilem. Wyciagam wiec procka i maluje ponownie. Wkladam, wlaczam kompa i jest good. Ale po krotkim czasie znowu Duron. Doszeldem wiec do wniosku ze nie warto dalej probowac. Wiec co pozostaje??. Nio raczej tylko lakier grafitowy, bo taki mielismy pod reka z kumplem. Tak na marginesie dodam, ze on tez ma Durona Applebred tylko ze 1400 na zielonym laminacie a ja na brazowym. Oba procesory sa serii BO. U niego z olowkiem dzilo sie dokladnie to samo. Raz Athlon a innym razem Duron. Ale sie tak latwo nie poddalismy i pojelismy sie proby zamalowanie lakierem ostatniego mostka L2. Potem wtystarczylo tylko poczekac az lakier wyschnie. Koszta takiej przerobki to ok 8 zl. Najpierw wlozylismy Durona 1600 na brazowym laminacie i poszedl jako Athlon. I ja jestem happy :D. Potem wkladamy Durona 1400 kumpla na zielonym laminacie i wielkie rozczarowanie. Duron!? Wybor kolory laminatu ma jednak powazne znaczenie. Bo jezeli sie dobrze przypatrzy to da sie dostrzec roznice. Chodzi mi o wolna przestrzen pomiedzy mostkami. W brazowym jest ona mala i polaczenie mostkow nie jest tak trudne jak w przypadku zielonego. Takze w brazowym dziurki gdzie sa rozpoczecia mostkow sa wieksze i bardziej widoczne. Polecam wiec wybor brazowego laminatu i oczywiscie serii BO.

Duron 1600:

 

Brazowego

Zielonego

 

Zblizenie na mostki:

 

Brazowego

Zielonego

Moj nowy Athlon XP pracuje juz 3 dzien i nie ma zadnego problemu ze stabilnoscia. Dziala po prostu swietnie. Ale przypadkowo kumpel zauwazyl jedna rzecz. Po polaczeniu mostkow L2 nie rusza test procesora w 3DMarku 2000 w kolorach 32bitowych tak samo jaki i w 3DMarku 2003. Ale kto podkreca procesor dla 3Dmarka??. Chyba nikt. Zycze milego czytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratuluje moda.... ale szczerze - grozny sajgon z ta iloscia pasty zrobiles.....:?

trzeba bylo jeszcze wiecej dac , to moze cooler by przejal chlodzenie mobo.... :wink: :roll:

 

ale fajnie ze ci sie udalo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh z ta pasta to bylo tak :D. Wiec na poczatku mialem bardzo malo pasty na procku to szedl tylko na 1.9GHz a jak walnalem wiecej to juz bylo 100MHz wiecej :D. Mialem paste zwykla ale jak zanioslem procka do kumpla i zakladalismy na niego wentyla kumpa to sie zmieszala moja pasta z pasta z kawalkami srebra i wyszeld ladny mix:D. Ale wazne ze dziala good i sie bardizo ciesze. A zdjecia sa duze bo byly robione aparatem HP 735 w ustawieniach na maxa, a nie mialem czasu zeby je przerobic jakos. Wybaczcie :P. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh z ta pasta to bylo tak :D. Wiec na poczatku mialem bardzo malo pasty na procku to szedl tylko na 1.9GHz a jak walnalem wiecej to juz bylo 100MHz wiecej :D. Mialem paste zwykla ale jak zanioslem procka do kumpla i zakladalismy na niego wentyla kumpa to sie zmieszala moja pasta z pasta z kawalkami srebra i wyszeld ladny mix:D. Ale wazne ze dziala good i sie bardizo ciesze. A zdjecia sa duze bo byly robione aparatem HP 735 w ustawieniach na maxa, a nie mialem czasu zeby je przerobic jakos. Wybaczcie :P. Pozdrawiam.

Jak ta mixtura jest ze sreberkiem, to mozesz spodziewac sie kiedys niemilego incydentu - cos sie moze popalic...

Zrob cos z tym :idea:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może czegoś nie doczytałem ale dlaczego w tytule topica jest drut-mod skoro go nie stosowaliście?

A połączenie ołówkowe IMO wystarczyło zakleić taśmą klejącą aby grafit nie wietrzał.

Wiesz moze nie widac tego na zdjeciach albo niewyraznie czytasz bo to nie jest olowek tylko Lakier grafitowy. A tak w ogole to nie ma znaczenia czy oglowek czy lakier czy cos jeszcze, wazne ze to drut mod.Pozdro. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to skoro już ładnie rozstrzygneliście jaki to mode. To może teraz niech wypiszą się na poście osoby które robiły podobny zabieg i niech podają jakiej metody używali lakier może ołówek no i jak im działa Bo ja mam zielonego a jak wiadomo na zielonym jak wiadomo jest warstwa izolacyjna no i końcówki mostka nie wystają tylko są nieco wgłębione ja sam zdrapałem szpilką kawałek laminatu aby dostać się do ścieżek a kąkretniej to do tej jednej przepalonej no i ołówek-mod działa na niej kilka dni czasem godzin no a co do lakieru to [gluteus maximus] nie działa. Chyba trzeba użyć innego niż ten grafitowy ma Ktoś jaką propozycje? Lutownicą się boje (jakby tak mi rączka niechcący drgnęła ;)) to po procku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaaa pieeeerr***** :D:D:D:D:D

Nakladales szpachla ta paste czy po prostu splunal Ci na to wielblad ?

Niezly LOL - macie farta ze te proce jeszcze chodza !!!

Heh :D. Chodza chodza i to bardzio dobrze. Choc dzis rano musze sie przyznac ze komp raz nie wstal po wlaczeniu go!?. Potem reset i nadal nic. W koncu kompa na listwie wylaczylem i z powrotem wlaczylem i jest juz ok. Testowalem pozniej jeszcze z ciekawosci: reset-->i czy sie bios laduje i jest ok. Mam nadzieje ze bedzie tak jak najdluzej. A tak w ogole to temperaturka pprzy takim configu jak ponizej to podczas normalnej pracy ok 42 stopni, natomiast w stresie ok 44-45 stopni. Mam tylko wentylatora MINTA, ale nie narzekam bo spisuje sie znakomicie a co najwazniejsze jest cichy:D. Pozdro!! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie dodam ze juz niebawem pojawi sie nowy Duronik 1800, bo w Japonii z tego co czytalem to chyba juz jest choc nie jestem pewien. Ciekawe jak on bedzie sie krecil?? :D i czy obali teorie ze im starszy model procesora to tym lepsze wyniki o/c. Sugerowana cena to 45 Euro wiec srednio, ale pewnie w Polsce bedzie znacznie drozej czyt. podatki....:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]Najpierw wlozylismy Durona 1600 na brazowym laminacie i poszedl jako Athlon. I ja jestem happy :D. Potem wkladamy Durona 1400 kumpla na zielonym laminacie i wielkie rozczarowanie. Duron!? Wybor kolory laminatu ma jednak powazne znaczenie.  

Bo jezeli sie dobrze przypatrzy to da sie dostrzec roznice. Chodzi mi o wolna przestrzen pomiedzy mostkami. W brazowym jest ona mala i polaczenie mostkow nie jest tak trudne jak w przypadku zielonego. Takze w brazowym dziurki gdzie sa rozpoczecia mostkow sa wieksze i bardziej widoczne.

Jedna wielka bzdura! Kur** trzeba wiedziec co, jak i czym laczyc! Aby

poprawnie z'mod'owac zielonego Duron'a (Applebred'a) na Athlon'a XP

(Thoroughbred A / B) nalezy polaczyc ze soba "czarne kropki" (nawet

widoczne na fotce, do ktorej podales link'a), ktore to znajduja sie pod

"laminatem" (powloka zabezpieczajaca sciezki) a nie probowac laczyc

dwie z trzech zoltych kropeczek zaznaczonych przez Ciebie w koleczko!

Te zolte kropeczki w czerwonym koleczku maja sie nijak do mod'a L2.

Prawdopodobnie sa to kropeczki testowe lub fake (falszywe, sztuczne).

Wracajac do mod'a, musisz "dobrac sie" do tych "czarnych kropeczek"

pod zabezpieczajaca powloka. Polecam cieniutka igielke, duzo swiatla

oraz lupe. Po "skrobance" zobaczysz miedziane scierzki i to je nalezy

polaczyc. Brazowy Applebred jest latwiejszy w mod'owaniu poniewaz

wszystko ma na wierzchu. Nie zauwazyles, ze procesor brazowy ma po

dwie kropki na mostek (4 w rzedzie) a zielony po poltora (3 w rzdzie)?

Przeciez to rzuca sie w oczy, od razu nasuwaja sie logiczne wnioski ...

Do laczenia mostkow polecam tylko i wylacznie lakier przewodzacy 8)

 

Polecam wiec wybor brazowego laminatu i oczywiscie serii BO.[...]

Ciezko bedzie wybierac skoro teraz kazdy (moge byc w bledzie) nowy

procesor (Duron Applebred) jest zielony, pierwsze serie byly brazowe.

 

P.S.

Ilosc pasty (tak z piec razy za duzo) jak i sklad ma wiele do zyczenia ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]Najpierw wlozylismy Durona 1600 na brazowym laminacie i poszedl jako Athlon. I ja jestem happy :D. Potem wkladamy Durona 1400 kumpla na zielonym laminacie i wielkie rozczarowanie. Duron!? Wybor kolory laminatu ma jednak powazne znaczenie.  

Bo jezeli sie dobrze przypatrzy to da sie dostrzec roznice. Chodzi mi o wolna przestrzen pomiedzy mostkami. W brazowym jest ona mala i polaczenie mostkow nie jest tak trudne jak w przypadku zielonego. Takze w brazowym dziurki gdzie sa rozpoczecia mostkow sa wieksze i bardziej widoczne.

Jedna wielka bzdura! Kur** trzeba wiedziec co, jak i czym laczyc! Aby

poprawnie z'mod'owac zielonego Duron'a (Applebred'a) na Athlon'a XP

(Thoroughbred A / B) nalezy polaczyc ze soba "czarne kropki" (nawet

widoczne na fotce, do ktorej podales link'a), ktore to znajduja sie pod

"laminatem" (powloka zabezpieczajaca sciezki) a nie probowac laczyc

dwie z trzech zoltych kropeczek zaznaczonych przez Ciebie w koleczko!

Te zolte kropeczki w czerwonym koleczku maja sie nijak do mod'a L2.

Prawdopodobnie sa to kropeczki testowe lub fake (falszywe, sztuczne).

Wracajac do mod'a, musisz "dobrac sie" do tych "czarnych kropeczek"

pod zabezpieczajaca powloka. Polecam cieniutka igielke, duzo swiatla

oraz lupe. Po "skrobance" zobaczysz miedziane scierzki i to je nalezy

polaczyc. Brazowy Applebred jest latwiejszy w mod'owaniu poniewaz

wszystko ma na wierzchu. Nie zauwazyles, ze procesor brazowy ma po

dwie kropki na mostek (4 w rzedzie) a zielony po poltora (3 w rzdzie)?

Przeciez to rzuca sie w oczy, od razu nasuwaja sie logiczne wnioski ...

Do laczenia mostkow polecam tylko i wylacznie lakier przewodzacy 8)

 

 

Nosh qrde, to dlatego mi mod nie wychodzil...

Ale swoja droga teraz ochota na moda mi przeszla, bo napewno gware strace jak po procku zaczne igla grzebac... ;( Nie ma innego sposobu zeby go odblokowac ? Nie wiem...zalac ta "dziurke" lakierem ? Anythin' but not "robienie z procka plyty winylowej"... ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co to daje ze teraz pokazuje ATHLON?

Przerobiony w taki sposob Duron (Applebred) staje sie pelnowartosciowym Athlon'em XP (Thoroughbred'em A / B).

Pamiec cache L2 zwieksza sie z 64kb (Duron) do 256kb (Athlon XP). Wydajnosc systemu wzrasta od 5% do 15%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydajnosc systemu wzrasta od 5% do 15%.

No to wszelkie watpliwosci moje co do sensu drutmoda sie rozwialy.

Mam durnia 1400@2100 pracujacego synchronicznie z ramem kingstona pc400. Jesli po drut modzie podkrecalnosc procka spada (zwieksza sie ryzyko bo temperatura wzrasta duzo bardziej) to ja mam w glebokim powazaniu 5 do 15% wzrost wydajnosci... zauwaze to tylko w benchmarku. Dzieki ale jesli to co piszecie jest prawda to drut mod duronka 1400 i 1600 nie ma wogole sensu. Krecac durnia 1400 samym tylko FSB na dobrej plycie (u mnie MSI KT6 Delta SR) osiagam bez zadnego ryzyka i zadnych nakladow (dodatkowe lepsze chlodzenie, lakiery i inne duperele) efekt tylko taki sam jak nie lepszy... i to nie tracac gwarancji. Reasumujac: DrutMod w przypadku D1400 i D1600 to DupMod. :wink:

 

ps. oczywiscie jesli prawda jest ze wzrost wydajnosci jest rzedu zaledwie 10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak podkrecalnosc takiej przerobki ??

 

 

 

pozdrawiam,

kielkac

Duron 1400MHz (Applebred) @ Athlon XP 2400MHz (Thoroughbred A / B).

Chlodzone przez Zalman'a 7000A-Cu, temp. w stress'ie (full load) 52-53C (sporo :cry: ) ...

 

P.S.

Ludzie nauczcie sie w koncu, ze ten mod to MOD L2 a nie drut mod!

Mod'a L2 nie mozna wykonac poprzez wsadzenie w gniazdo procesora drucikow!

 

mox_jet:

Wlasnie te 5-15% wiecej w osiagach jest istota podkrecania! Wiec jezeli tego

nie rozumiesz to znaczy, ze pomyliles forum. Dla mnie 2400MHz na tym Duron'ie

to zadna radocha z wodnym chlodzeniem chcialbym osiagnac STABILNE 2600MHz.

Kiedy pojawia sie jakies dodatkowe fundusze postaram sie owy plan zrealizowac.

 

Co bys powiedzial o osobach mod'ujacych Athlon XP (Thorton) na Athlon XP (Barton)

wiedzac, ze po mod'zie przy takim samym taktowaniu CPU roznica w wydajnosci

systemu bedzie wynosila od 1% do 3% (gora 5%) na kozysc Barton'a? Dla informacji

Thorton ma 256kb pamieci cache L2 a Barton 512kb pamiec cache L2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przeczytales mojego posta wystarczajaco uwaznie. sens krecenia rozumiem dosknale - zaczynalem od P166, potem pamietnych malezyjskich celeronow 300A na abicie bh6... wiec nie wciskaj mi kitu. podkrecanie takie nie ma sensu w wypadku gdy naklad finansowy zwiazany z zapewnieniem prawidlowej pracy systemu (chlodzenie itp) jest wiekszy lub zblizony do roznicy cen miedzy procesorem podkrecanym a odpowiednikiem uzyskanym przez podkrecanie. Co wiecej dochodzi tu kwestia ryzyka, utraty gwarancji itp. Ty jak widac rozumiesz podkrecanie jako sztuke dla sztuki. Dla mnie to rachunek ekonomiczny. Dalsze dyskusje nie maja sensu - nigdy sie nie zrozumiemy. Tak czy siak zycze szczescia w podkrecaniu - bedzie ci potrzebne... :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przeczytales mojego posta wystarczajaco uwaznie. sens krecenia rozumiem dosknale - zaczynalem od P166, potem pamietnych malezyjskich celeronow 300A na abicie bh6... wiec nie wciskaj mi kitu.

Jestes moim idolem! Zdaje sie, iz przygode z overclocking'iem zaczelismy od

komputerow o podobnych konfiguracjach. Staram sie czytac bardzo uwaznie.

podkrecanie takie nie ma sensu w wypadku gdy naklad finansowy zwiazany z zapewnieniem prawidlowej pracy systemu (chlodzenie itp) jest wiekszy lub zblizony do roznicy cen miedzy procesorem podkrecanym a odpowiednikiem uzyskanym przez podkrecanie.

Krecisz bata sam na siebie. Porownaj cene Duron'a 1400 (Applebred'a) z cena

Athlon'a XP 3200+ [2400MHz] (Thoroughbred A / B) - AMD nie wyprodukowalo

takiego procesora, ostatni byl Athlon XP 2800+. Swoje porownanie oprzyj na

aktualnej cenie tego ostatniego. Do schlodzenia tak podkreconego procesora

wystarczy cooler Zalman 7000A-Cu, cena 200PLN. Roznica ta bedzie wieksza,

pieniedzy starczy na BDB zestaw chlodzenia wodnego.

Co wiecej dochodzi tu kwestia ryzyka, utraty gwarancji itp.

Wiadomo przeciez co wiaze sie z ekstremalnym podkrecaniem. Kazda osoba

robi to na swoja odpowiedzialnosc. Obawiasz sie o gwarancje no coz chyba

nie jest to "sport" dla Ciebie, polecam wedkowanie.

Ty jak widac rozumiesz podkrecanie jako sztuke dla sztuki. Dla mnie to rachunek ekonomiczny.

Overclocking traktuje jako hobby. Radze dokladnie policzyc :o

Dalsze dyskusje nie maja sensu - nigdy sie nie zrozumiemy.

Wacpana zdaje sie duma rozpiera ...

Tak czy siak zycze szczescia w podkrecaniu - bedzie ci potrzebne...  :wink:

Dzieki! Podstawa to posiadane umiejetnosci 8) szczescie zawsze sie przyda.

 

P.S.

Z mojej strony EOT/EOD ale mozemy tak w nieskonczonosc ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...